Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2009-12-07, 17:37 [Lanos] x25xe różnice w budowie vectra b i omega b
Witam wszystkich. Intersuje mnie różnica w budowie silników:
1. Czy silnik z omegi jest dłuższy? Po stronie rozrządu wygląda inaczej niż z vectry.
2. Jeśli chodzi o wykonanie przekładki do lanosa będzie prościej z vectry czy z omegi czy to jedna i ta sama robota jeśli chodzi o mocowania silnika? silnik z vectry ma mocowanie po stronie rozrządu teoretycznie powinno byc prościej.
3. W związku z odmiennym ustawieniem silnika w vectrze i w omedze kolektory wydechowe się różnią, to czy misy olejowe też się różnią?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-12-08, 09:54
Sam silnik jest identyczny.
Zdecydowanie latwiej bedzie przelozyc silnik z Vectry <jest wiele rzeczy ktore sprawiaja ze silnik z omegi w porownaniu do tego z Vectry jest nieoplacalny>
Misy olejowe sie roznia, tak samo jak kolektory wydechowe.
Widze ze jestes z podlasia, kilka V-ek juz do Daewoo wlozylismy, jakbysm byl zainteresowany, mozemy sie podjac wlozenia V6 do Lanosa.
Dziękuję za odpowiedź, o to chodziło w takim razie bedę szukał vectry. Nad swapem myślę już od paru miesięcy, plany na ten rok to kupno silnika i powoli kompletowanie reszty gratów. Trafiła się fajna Omega i stąd moje pytanie, początkowo myślałem o c20xe a nie V6 ale po obejrzeniu dwóch calibr daję z tym spokój (silniki załamka). Z braku czasu marnie mi idzie z zakupem silnika szczególnie że szukam całego kompletu, a może za dużo wybrzydzam . Swap chcę zrobić sam ale jak nie podołam to się napewno zwrócę o pomoc.
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-12-09, 10:01
Polecam kupno calej Vectry z Anglii, taniej i szybciej
Auto: Lanos 2.5 V6
Wiek: 39 Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 86 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-07, 11:31 Re: x25xe różnice w budowie vectra b i omega b
mechanik napisał/a:
Witam wszystkich. Intersuje mnie różnica w budowie silników:
1. Czy silnik z omegi jest dłuższy? Po stronie rozrządu wygląda inaczej niż z vectry.
2. Jeśli chodzi o wykonanie przekładki do lanosa będzie prościej z vectry czy z omegi czy to jedna i ta sama robota jeśli chodzi o mocowania silnika? silnik z vectry ma mocowanie po stronie rozrządu teoretycznie powinno byc prościej.
3. W związku z odmiennym ustawieniem silnika w vectrze i w omedze kolektory wydechowe się różnią, to czy misy olejowe też się różnią?
Z Vectry. Po pierwsze i najważniejsze miska i smok oleju są w vectrze dla silnika jeżdżącego w samochodzie poprzecznie, a w omedze wzdłużnie. Druga sprawa, od razu skrzynię biegów z tym silnikiem, f20, f25 lub jak dorwiesz to f28. Seryjna D16 wytrzymała mi przy tym silniku tylko 40kkm.
Lanborghini 2.5 V6 24V
"...Jeśli go nie znałeś, to nie żałuj...'
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-01-07, 13:08
Do tego trzeba wymienic jeszcze czesc osprzetu majac silnik z omegi, np rozrusznik ktory se zwyczajnie nie miesci Kolektory wydechowe oczywiscie tez , troche tych pierdol dojdzie jeszcze
CO do skrzyni; f25 jest strasznym klockiem, f20 mysle ze ma szanse wytrzymac duzo krocej niz 40kkm <biorac pod uwage w jakim aucie i ile wczesniej jezdzila> i do tego jest drozsza niz d16 Ja bymmimo wszystko optowal przy d16
Auto: Lanos 2.5 V6
Wiek: 39 Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 86 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-07, 13:19
F25 - podstawowy problem, mocowania - przy niej jest rzeźba.
F20 - nie jest tragicznie droga idzie wyrwać taką w super stanie (wewnątrz) już za 300zł ja kupiłem za 350.
D16 - nie wytrzymuje momentu, i dla 2.5L i charakterystyki - stanowczo za krótka, pierwszego biegu np, można w ogóle nie używać. Ba nawet zdarzało mi się startować z pod świateł z kimś z 2 bo jeden by mnie tylko spowolniło na zmianie na 2.
Najoptymalniejsza a za razem najdroższa i najtrudniej dostępna była by F28, pasuje do silnika i nadwozia P&P, robi to Getrag. niestety ceny rzadko kiedy spadają poniżej 2000zł jak już się w ogóle pojawią.
Z resztą o czym tu gadać, 300 czy 400zł przy ogóle całego projektu to kropla w morzu. Po co ryzykować jak ja, trochę żałuję że od razu nie dałem F20 (albo F28).
Witam ponownie przepraszam za nieobecność (praca) dzięki za odpowiedzi , co do skrzyni biegów chcę pozostać przy D16, F25 wymaga zmian w mocowaniu, a z F20 chyba półosie z lanosa nie podejdą (inny wieloklin niż w lanosie z tego co pamiętam- ale mogę się mylić). Jakie sprzęgło jeśli zostanę przy D16?. Kolego R2r czy mógłbyś mi wysłać kilka fotek spod maski na pw, chodzi głównie o mocowania silnika (od czego poduszki i łapa) i ewentualne przeróbki w komorze silnika. Jeślibym miał silnik x25xe od Vectry to na jakie kłopoty mogę natrafić przy swapie (nie proszę o przepis na swapa tylko chcę wiedzieć co ewentualnie może mnie opóźnić), myślę że elektrykę, wydech, dolot jestem w stanie ogarnąć, chciałbym się do tego dobrze przyszykować aby stracić jak najmniej czasu ze względu na to że nie mam drugiego auta.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-02-09, 23:24
mechanik napisał/a:
Jakie sprzęgło jeśli zostanę przy D16?
z vectry b 2.0 136 kuni z tego co kojarzę to takie wejdzie bez problemu .. tylko co do żywotności nie mam pojęcia..
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: Lanos 2.5 V6
Wiek: 39 Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 86 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-15, 11:19
mechanik napisał/a:
Witam ponownie przepraszam za nieobecność (praca) dzięki za odpowiedzi , co do skrzyni biegów chcę pozostać przy D16, F25 wymaga zmian w mocowaniu, a z F20 chyba półosie z lanosa nie podejdą (inny wieloklin niż w lanosie z tego co pamiętam- ale mogę się mylić). Jakie sprzęgło jeśli zostanę przy D16?. Kolego R2r czy mógłbyś mi wysłać kilka fotek spod maski na pw, chodzi głównie o mocowania silnika (od czego poduszki i łapa) i ewentualne przeróbki w komorze silnika. Jeślibym miał silnik x25xe od Vectry to na jakie kłopoty mogę natrafić przy swapie (nie proszę o przepis na swapa tylko chcę wiedzieć co ewentualnie może mnie opóźnić), myślę że elektrykę, wydech, dolot jestem w stanie ogarnąć, chciałbym się do tego dobrze przyszykować aby stracić jak najmniej czasu ze względu na to że nie mam drugiego auta.
Zdjęć teraz będzie ciężko, może coś by mi się udało zrobić, jak wjadę niedługo na kanał olej wymienić. Bo na dzień dzisiejszych takich nie mam. Trzeba pokombinować z mocowaniem łapy przy rozrządzie i zrobić mocowanie na 4 tą małą łape która służy do ograniczania odchyłu silnika do tyłu. reszta mocowań jest przyczepiona do skrzyni i jej nie ruszasz. Druga sprawa D16 sprzęgło od od jakiegoś GSi. Ale nie polecam D16 mi się już skończyła tera mam F20 i jeździ znaaaaaacznie lepiej i fajniej niż na tym zamulaczu D16, A instalacja jej jest PNP. co do półosi przy tej skrzyni, nie podejdą od lansa 1.6 ale podejdą od Lanosa 1,5 Miałem ten problem teraz, okazało się że przegub wewnętrzny od Lansa 1.5 pasuje do wieloklinu skrzyni F20 i na wieloklin półosi od Lanos 1.6. mam teraz tak spięte i działa zacnie, aczkolwiek będę kombinował z łamanymi półosiami od Calibry 2.0 N/A. Oczywiście elektryka oryginalna, ewentualnie jak się orientujesz to można sonie zrobić wiązeczki samemu na nowych przewodach . Wydech seryjnego nie polecam podłączać, końcówka się rozgrzewała tak że zderzak podtopiło, (za wąski). Musiałem robić 2.5" na zamówienie od początku do końca. No i to tyle.A jak masz cierpliwość to na zlocie sobie obejrzysz.
Tak czy siak D16 wystarczyła na 40kkm i się rozleciała . JaAk nie chcesz kombinacji, a ma być dobrze od razu dawaj F20.
Druga sprawa hamulce, miałem nieprzyjemność na seryjnych małych tarczkach jeździć przez pare miesięcy. Samochód się mocno napędza i szybko, dostaje niezły ładunek energii, 3 - 4 hamowania i nie miałem hamulcy, a miałem zestaw zimmerman i ferodo z płynem dot 5.1 ale i tak się gotowało bo pojemność cieplna się kończyła za szybko. Teraz mam hamulce z przodu i z tyłu od vectry V6 i jest super. - taki że komplet opon letnich i zimowych musiałem wymienić na minimum 15" bo tarcza za duża na 14". Jak coś bardziej to pytaj się też na priwa. Łatwiej mi tam się porozumiewać jeżeli chodzi o jakieś konkrety.
Lanborghini 2.5 V6 24V
"...Jeśli go nie znałeś, to nie żałuj...'
jasiowaty [Usunięty]
Wysłany: 2010-02-15, 21:19
Witam Panowie.
Mam kilka pytan, bo niestety 106 KM szalu nie robi.
Mysle nad C20XE ew C25XE.
Mam juz kupiona skrzynie F20, nad silnikiem mysle.
Pytanie moje dotyczy zawieszenia, co sie dzieje po wlozeniu C20XE lub C25XE, bo przeciez te silniki sa duzo ciezsze?
Kolejne pytanie dotyczy hamulcow, duzo jest zabawy zeby bylo cos wiecej niz 256 mm przod i bebny tyl? Servo z pompa rozumiem ze tez wylatuje?
Figur Przyjaciel Prezes Zarządu
Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin Pomógł: 108 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 10015 Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2010-02-15, 22:31
jasiowaty napisał/a:
Pytanie moje dotyczy zawieszenia, co sie dzieje po wlozeniu C20XE lub C25XE, bo przeciez te silniki sa duzo ciezsze?
Nie są dużo cięższe. Jakieś 70 kg przy C25XE z tego co się orientuję. Przy C20XE 30 - 40 kg.
Ciężko jest lekko żyć...
R2r Stuntman Mike
Auto: Lanos 2.5 V6
Wiek: 39 Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 86 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-16, 15:56
jasiowaty napisał/a:
Witam Panowie.
Mam kilka pytan, bo niestety 106 KM szalu nie robi.
Mysle nad C20XE ew C25XE.
Mam juz kupiona skrzynie F20, nad silnikiem mysle.
Pytanie moje dotyczy zawieszenia, co sie dzieje po wlozeniu C20XE lub C25XE, bo przeciez te silniki sa duzo ciezsze?
Kolejne pytanie dotyczy hamulcow, duzo jest zabawy zeby bylo cos wiecej niz 256 mm przod i bebny tyl? Servo z pompa rozumiem ze tez wylatuje?
Nic się nie dzieje - działa
[ Dodano: 2010-02-16, 15:57 ]
Figur napisał/a:
Nie są dużo cięższe. Jakieś 70 kg przy C25XE z tego co się orientuję. Przy C20XE 30 - 40 kg.
Dokładnie - tragedii nie ma, nawet bardziej nie siada