Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2009-12-16, 02:10 [Lanos] Ocena pomiaru sondy lambda (filmik)
Panowie naczytalem sie o pomiarach napiecia sondy lambda . Niektorzy pisza , ze sie nie da zdiagnozować zwyklym miernikiem inni , ze wyniki sa miarodajne . Wyczytalem , ze zakres powinien zmieniac sie od 0,2 V do 0,7 gdzie indziej, ze 0,9V. Jak to wlasciwie jest?
Postanowilem sprobowac zmierzyc te napiecie na sondzie. Rozgrzalem silnik , wskazowka temp. płynu w kabinie delikatnie ponizej srodka. Coz tysiace slow nie zastapia obrazu, nagralem wiec wskazania miernika. W wiekszosci czasu silnik pracowal na obrotach jalowych , w momencie gdy ciagne linke przepustnicy jest to slyszalne . Max. obroty około 4000 .
Prosiłbym życzliwych o interpretacje pomiarow.
link: filmik
Po sciagnieciu trzeba dodac rozszerzenie .3gp lub .avi . Powinno zadziałać.
Ostatnio zmieniony przez morys 2009-12-16, 11:45, w całości zmieniany 1 raz
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2009-12-16, 10:23
napięcie na sondzie lambda powinno wahać się w zakresie od 0,1-1volta nawet przy stałej prędkości obrotowej. Bez względu na to czy są to wolne obroty czy ciągle np. 3000 obrotów co do filmiku nie działa mi ale już powinieneś wszystko wiedzieć poprostu sonda ma szaleć od 0.1 do 1v
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Jeżeli przy nagrzanym silniku napięcie będzie mieściło się w granicach 0,2-0,8V (w różnym zakresie obrotów będzie ono się delikatnie zmieniać) to Lambda zwykle jest dobra (zakres mieszanki stechiometrycznej). Jeżeli napięcie będzie niższe jak 0,2 (mieszanka uboga) to zwykle uszkodzona jest Lambda, jeżeli wyższe niż 0,8 (mieszanka zbyt bogata) to zwykle uszkodzona jest Lambda lub któryś z wtryskiwaczy.
To jest infomacja z tego forum. Ty piszesz , ze od 0,1 do 1 V. U mnie pomiar waha sie od 0,18 do 0,93 , stad moj dylemat . Wedlug cytowanego postu mam uszkodzona sonde , wg Twojego jest ok . Co mam o tym myslec ? [/quote]
Alberciczek
Auto: Nubira II CDX Kombi Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 1762 Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-12-16, 12:32
Sondę najlepiej zmierzyć oscyloskopem.Ale można miernikiem,tylko że nie cyfrowym(jest on za wolny) tylko zwykłym,analogowm.Prawidłowa praca sondy,to wahania napięcie między 0,1V a 1V,tak jak pisał kolega wyżej.Skoro napięcie waha ci się w granicach 018,do 0,93,to oznacza to,że sonda pracuje prawidłowo.
Ważne jest też to,ile przewodów ma sonda - czy jest podgrzewana czy nie.Jeżeli nie jest,to musisz zagrzać auto do temp. minimum 90 stopni,ponieważ sonda zaczyna pracować dopiero w temperaturze 300 stopni.Oczywiście najlepszym byłby laserowy miernik temperatury,ale jest sprawdzone,że jak silnik zagrzeje się do 90 stopni,to przy sondzie temp. wynosi nieco ponad 300 stopni i już pracuje.Chyba,że sonda ma grzałkę,wówczas zaczyna pracować już po kliku sekundach od właczenia silnika.
Jeżeli te wiadomości uważasz za słabe bądz niepewne,to są przecież google....
Alberciczek
Auto: Nubira II CDX Kombi Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 1762 Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-12-16, 19:07
Zwykły,cyfrowy miernik(mam na myśli zwykły multimetr za 10 zł),jest za wolny do takich pomiarów.Najpewniejszy jest miernik analogowy(ze wskazówką),ponieważ jest szybszy.A jeszcze pewniejszy jest oscyloskop.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2009-12-16, 19:14
morys a jak spalanie
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
No niestety tragedia. Gaz 13l + benzyna . Na LPG zamiast krokowca wstawiona sruba , bo nie zawsze odpalał z silniczkem. Jade na benzynie okolo 3 kilometry i doslownie widze jak opada wskazowka poziomu paliwa , nieznacznie ale jest to zauwazalne. Dolewam beni za 20 zł co 4-5 dni
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2009-12-16, 19:55
jak przy jeździe na gazie pali benzynę to emulator wtrysków masz do wymiany bo nie zamyka wtryskiwaczy
[ Dodano: 2009-12-16, 19:56 ]
jedź do gazownika sprawdzą Ci to
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Chodzi mi o to ze jadac na bezynie widze , ze opada wskazowka , na lpg raczej nie , chyba ze juz tego poprostu nie zauwazam . Na bezynie na pewno to widac bo sie wlepiam w ten wskaznik i niedlugo spowoduje wypadek
[ Dodano: 2009-12-17, 02:11 ]
Tak mi sie jeszcze przypomnialo:
"Podłączasz czerwony przewód pomiarowy do Lambdy i czarny do Masy (np. aku lub budy)"
pomiar napiecia uzyskalem podlaczjac sie do "-" aku , na budzie "nie było" masy. Przykladalem w paru miejscach i nie bylo żadnego odczytu. Sa jakies konkretne miejsca karoserii bedace masa? Nie znam sie na tym . O czym to moze swiadczyc??