Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2009-12-19, 21:58 [Lanos] problem z obrotami na gazie i benzynie
Witam!
Jestem totalnym laikiem w sprawach motoryzacji więc proszę o wyrozumiałość.
Parę dni temu byłem u gazownika który zrobił przegląd instalacji, wyregulował (bodajże mieszankę, gdyż mówił, że mam sporo przekroczone normy CO itd, pokazywał na wyświetlaczu). Majstrował coś przy tej śrubie:
W drodze do domu po około 3/4 trasy zaczął nie trzymać obrotów tj. próbował utrzymywać je na poziomie ok 500 (tak samo na gazie i lpg). Na drugi dzień odpalam a tu to samo, albo gaśnie przy odpalaniu albo obroty trzyma na poziomie 500 (jak dam dużo gazu to nie wyłapie i gaśnie). Zawołałem brata to zauważył, że coś syczy i okazało się, że odpadł cieńki kabelek, poszukałem z bratem i wsadziliśmy go chyba w dobre miejsce( zaraz obok chyba silnika krokowego):
Niestety to nie przyniosło efektu, przed chwilą byłem w garażu aby porobić zdjęcia i teraz w ogóle ani na gazie ani na benzynie nie trzyma obrotów
Bardzo was proszę o pomoc
Piotrek
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Dzięki za odpowiedź
Po przestudiowaniu tych tematów domyślam się, że w grę może wchodzić silnik krokowy albo tps (to jest czujnik położenia przepustnicy ? )
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2009-12-19, 23:09
tak TPS to tzw czujnik położenia przepustnicy jest to prościej ujmując potencjometr, ja dziś wymieniałem, po zabiegu auto przestało szarpać przy puszczaniu gazu i obroty w końcu trzymają się na 900
No to dzięki, przeczesywałem jeszcze forum i może warto będzie dodać, że czasami pali mi się kontrolka check engine, ojciec jak dawał mi lanka mówił, że to normalne (ale trochę mu nie wierzę )
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
No to może uda mi się to zrobić, jednakże mam jeszcze prośbę, mógłbyś mi pokazać na fotce albo wytłumaczyć (ze wskazaniem na pierwsze) gdzie jest ten TPS bo w sumie mam miernik i zmierzyłbym to (jeśli to nie za trudne), oraz jak najlepiej się do tego zabrać.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2009-12-20, 13:42
TPS jest w przepustnicy, bardzo łatwo go znaleźć, a mianowicie patrzysz na miejsce w którym jest podpięta linka gazu .. na przestrzał na ośce na której jest linka gazu równiutko po drugiej stronie przepustnicy jest TPS .. nie mogę znaleźć nigdzie foto..
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Witam ponownie. Przekopałem temat o usterkach, pobiegłem do auta ze spinaczem, odczytałem błędy......jest ich trochę
13, 19, 53, 63 - dla pewności odczytałem 3 razy wszystkie
Jest ważna sprawa, otóż ojciec mi mówił, że tam właśnie było coś niedawno robione z czujnikami i krokowcem, bo były podobne problemy, tylko zamiast nie trzymać obrotów, to on utrzymywał ciągłe je na poziomie 4000 tyś.
Więc wysuwam pytanie czy może teraz zresetować komputer i potem ponownie próbować odczytać błędy (może to są te stare ) czy w ogóle co robić
Proszę o pomoc !!
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2009-12-20, 14:08
dokładnie zresetuj ECM zaprogramuj obroty begu jałowego i pojeździj trochę i znów sczytaj błędy
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
No postaram się to jeszcze dzisiaj zrobić, drobna uwaga, w poście jak resetować EMC jest napisane, że nie należy dodawać gazu przy programowaniu biegu jałowego, co mam zrobić jeśli np. silnik będzie palił ale nie trzymał obrotów i od razu gasł (tak jak to ma się teraz) oraz jeśli mam klimę ale chwilowo nie chodzi (nie nabita) również mam ją "włączyć" czy włączyć tylko ogrzewanie tylnej szyby ?
Dzięki za pomoc!
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2009-12-20, 15:05
nie powinien Ci gasnąć .. ale jeżeli tak się dzieje to odpal na parę minut auto żeby się ustabilizowały obroty, zgaś auto i resetuj, programuj bez dodawania gazu
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
No więc zresetowałem EMC tj. wyjąłem bezpiecznik F5 na 20 minut, załączyłem zapłon, zgasiłem, odpaliłem silnik i co? Dalej to samo
Zrobiłem jak mówiłeś potrzymałem go chwile dodając pedał gazu ale obroty się nie ustabilizowały i po ponownym resecie dalej to samo. Jakaś istna masakra. A i po tym spiąłem piny by uzyskać dane o błędach i teraz żadnych nie pokazywał
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2009-12-20, 19:30
a jak już auto odpali to kładą Ci się obroty a jak się zagrzeje to jest ok
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
No właśnie w tym problem, że bez względu na to czy jest zimny czy ciepły gaśnie cały czas na luzie czy jak wcisnę sprzęgło. Najpierw łapał obroty na ok 500 teraz już w ogóle nie łapie