X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] problem z obrotami na gazie i benzynie

Autor Wiadomość
popson
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-19, 21:58   [Lanos] problem z obrotami na gazie i benzynie

Witam!
Jestem totalnym laikiem w sprawach motoryzacji więc proszę o wyrozumiałość.
Parę dni temu byłem u gazownika który zrobił przegląd instalacji, wyregulował (bodajże mieszankę, gdyż mówił, że mam sporo przekroczone normy CO itd, pokazywał na wyświetlaczu). Majstrował coś przy tej śrubie:

W drodze do domu po około 3/4 trasy zaczął nie trzymać obrotów tj. próbował utrzymywać je na poziomie ok 500 (tak samo na gazie i lpg). Na drugi dzień odpalam a tu to samo, albo gaśnie przy odpalaniu albo obroty trzyma na poziomie 500 (jak dam dużo gazu to nie wyłapie i gaśnie). Zawołałem brata to zauważył, że coś syczy i okazało się, że odpadł cieńki kabelek, poszukałem z bratem i wsadziliśmy go chyba w dobre miejsce( zaraz obok chyba silnika krokowego):

Niestety to nie przyniosło efektu, przed chwilą byłem w garażu aby porobić zdjęcia i teraz w ogóle ani na gazie ani na benzynie nie trzyma obrotów :pomocy:

Bardzo was proszę o pomoc
Piotrek
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2009-12-19, 22:07   

http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=9934
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=14752

tu masz dwa tematy które pewnie Ci pomogą ...



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
popson
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-19, 23:06   

Dzięki za odpowiedź
Po przestudiowaniu tych tematów domyślam się, że w grę może wchodzić silnik krokowy albo tps (to jest czujnik położenia przepustnicy ? ) ??
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2009-12-19, 23:09   

tak TPS to tzw czujnik położenia przepustnicy jest to prościej ujmując potencjometr, ja dziś wymieniałem, po zabiegu auto przestało szarpać przy puszczaniu gazu i obroty w końcu trzymają się na 900 ;d

[ Dodano: 2009-12-19, 23:11 ]
http://allegro.pl/item846...nos_nubira.html tu go możesz zakupić ;)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
popson
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-19, 23:33   

No to dzięki, przeczesywałem jeszcze forum i może warto będzie dodać, że czasami pali mi się kontrolka check engine, ojciec jak dawał mi lanka mówił, że to normalne (ale trochę mu nie wierzę :D )
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2009-12-20, 11:00   

http://daewooforum.pl/vie...der=asc&start=0 w takim razie poczytaj co go boli :cfaniaczek:



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
popson
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-20, 11:51   

No to może uda mi się to zrobić, jednakże mam jeszcze prośbę, mógłbyś mi pokazać na fotce albo wytłumaczyć (ze wskazaniem na pierwsze) gdzie jest ten TPS bo w sumie mam miernik i zmierzyłbym to (jeśli to nie za trudne), oraz jak najlepiej się do tego zabrać.
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2009-12-20, 13:42   

TPS jest w przepustnicy, bardzo łatwo go znaleźć, a mianowicie patrzysz na miejsce w którym jest podpięta linka gazu .. na przestrzał na ośce na której jest linka gazu równiutko po drugiej stronie przepustnicy jest TPS .. nie mogę znaleźć nigdzie foto.. :D



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
popson
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-20, 14:06   

Witam ponownie. Przekopałem temat o usterkach, pobiegłem do auta ze spinaczem, odczytałem błędy......jest ich trochę :pomocy:

13, 19, 53, 63 - dla pewności odczytałem 3 razy wszystkie

Jest ważna sprawa, otóż ojciec mi mówił, że tam właśnie było coś niedawno robione z czujnikami i krokowcem, bo były podobne problemy, tylko zamiast nie trzymać obrotów, to on utrzymywał ciągłe je na poziomie 4000 tyś.

Więc wysuwam pytanie czy może teraz zresetować komputer i potem ponownie próbować odczytać błędy (może to są te stare ?? ) czy w ogóle co robić ??
Proszę o pomoc !!
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2009-12-20, 14:08   

dokładnie zresetuj ECM zaprogramuj obroty begu jałowego i pojeździj trochę i znów sczytaj błędy ;)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
popson
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-20, 15:02   

No postaram się to jeszcze dzisiaj zrobić, drobna uwaga, w poście jak resetować EMC jest napisane, że nie należy dodawać gazu przy programowaniu biegu jałowego, co mam zrobić jeśli np. silnik będzie palił ale nie trzymał obrotów i od razu gasł (tak jak to ma się teraz) ?? oraz jeśli mam klimę ale chwilowo nie chodzi (nie nabita) również mam ją "włączyć" czy włączyć tylko ogrzewanie tylnej szyby ?
Dzięki za pomoc!
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2009-12-20, 15:05   

nie powinien Ci gasnąć .. ale jeżeli tak się dzieje to odpal na parę minut auto żeby się ustabilizowały obroty, zgaś auto i resetuj, programuj bez dodawania gazu ;)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
popson
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-20, 17:04   

No więc zresetowałem EMC tj. wyjąłem bezpiecznik F5 na 20 minut, załączyłem zapłon, zgasiłem, odpaliłem silnik i co? Dalej to samo :pomocy:
Zrobiłem jak mówiłeś potrzymałem go chwile dodając pedał gazu ale obroty się nie ustabilizowały i po ponownym resecie dalej to samo. Jakaś istna masakra. A i po tym spiąłem piny by uzyskać dane o błędach i teraz żadnych nie pokazywał
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2009-12-20, 19:30   

a jak już auto odpali to kładą Ci się obroty ?? a jak się zagrzeje to jest ok ??



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
popson
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-20, 19:34   

No właśnie w tym problem, że bez względu na to czy jest zimny czy ciepły gaśnie cały czas na luzie czy jak wcisnę sprzęgło. Najpierw łapał obroty na ok 500 teraz już w ogóle nie łapie
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt