Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Otoz pojechalem sobie z kumplem na weekendzik jego samochodem, wracam i chce odpalic Lanosika (stal 2 dni na niezlym upale) i nic.. za cholere..
Dziewczyna mi mowila, ze kiedys jej sie tez tak stalo no ale jak na typowego faceta przystalo nie uwierzylem - w koncu moj Lanos, ze niby nie dziala??
Silnik kreci ale nie zalapie. Sprawdzilem iskre - jest, swieca suchutenka pomimo ze momentami ostro gazowalem, wiec pomyslalem ze nie dostaje paliwa..
Pompe paliwa poczatkowo bylo slychac po przekreceniu kluczyka i raz o dziwo udalo mi sie odpalic ale chodzil bardzo nierowno i obroty falowaly, musialem gazowac zeby nie zgasl. Z momentem przelaczenia na gaz (SGI), silnik chodzil rowno jak zloto. Dodatkowo sluchalem pompy paliwa i wydawalo mi sie, ze chodzi dosc glosno..
Teraz po przekreceniu kluczyka cisza absolutna, pompa nie 'bzyczy' przez 2-3s jak zwykle.
Wszystkie znaki na niebie i ziemi (moim zdaniem) wskazuja, ze szlag trafil pompe paliwa..
Chcialem sie jednak upewnic na 100% zanim wydam jakies 300pln - nie znam schematu wtyczki bo moze podpialbym ja bezposrednio pod akumulator na chiwlke czy zajarzy.
Aha.. bezpieczniki zarowno pod maska jak i w kabinie odpowiedzialne za pompe sprawdzilem, myslalem ze moze to przekaznik wiec wstawilem inny - dalej nic..
Gdybym wiedzial jak to odpalilbym bezposrednio na LPG niestety w ksiazce od gazu ani slowa o tym..
Co mi jeszcze przyszlo do glowy - filtr paliwa, po zakupie auta nie wymienilem (przebieg 105kkm), ale nie wiem czy moglby sie az tak zapchac. Patrzylem na niego, ruszalem troche i nic, jak cos to wymienie - koszt rzedu 25pln tyle ze od filterka odchodzi kabelek jakis. Patrzac na filtry na allegro nie widzialem takiego cuda..
Pomyslalem jeszcze o immobiliserze, wzialem zapasowy kluczyk - bez zmian ;(
Uczepilem sie tej pompy ale to jedyne co mi do glowy przychodzi jak na razie..
Chcialem wziac ze sklepu pompe, podpiac sama wtyczke - jesli zatrybi to mam pewnosc ze o to chodzi ale mily pan mi powiedzial ze jak wezme to zwrocic nie moge (o prawach konsumenta chyba nie slyszal)
Nie wiem.. wyczerpaly mi sie pomysly, prosze o pomoc - jakiekolwiek wskazowki/pomysly - mile widziane
P.S. kable niedawno wymienione, nowe swiece NGK, olej i filtr oleju +powietrza tez po wymianie to tak uprzedzajac sugestie
Pozdrawiam
Filip
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Bourne [Usunięty]
Wysłany: 2007-07-24, 20:51
Wymontuj pompę i podłącz ją na sekundę na sucho
Ale z tego co piszesz to pompa się skończyła
Nie kupuj całej pompy no chyba że nie chce ci się bawić w rozbieranie. Jak masz czas i zdolności manualne to kup sobie sam wkład pompy paliwa i zainstaluj
Pamiętaj że jak kupujesz pompę pal. a masz instalację LPG to tracisz gwarancję na pompę
bunio14 [Usunięty]
Wysłany: 2007-07-24, 21:03
Bourne_Nexus napisał/a:
Jak masz czas i zdolności manualne to kup sobie sam wkład pompy paliwa i zainstaluj
Czasu nie bardzo, na zdolnosci nie narzekam, tyle ze niedawno sie przeprowadzilem i narzedzi jak na lekarstwo
Pompe na allegro (kompletna) wyhacze za jakies 150pln wiec wielkiej tragedii by nie bylo..
Dzieki za pomoc!
skuter
Auto: Nubira II Combi 2,0 2001 LPG
Imie: Paweł Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 189 Skąd: Bukowno
Wysłany: 2007-07-25, 14:24
Nowy wkład pompy w sklepie kosztuje 150pln (bez tego plastiku)
A żeby odpalić z gazu trzeba jednocześnie trzymając przycisk od gazu ( na pozycji gaz jedną ręką a druga kręcić kluczykiem (bez względu na rodzai instalacji)
Lani był OK! Nuba spełniła moje oczekiwania! Jest też Vectra 1.9 CDTI Wagon
bunio14 [Usunięty]
Wysłany: 2007-07-25, 16:09
skuter napisał/a:
A żeby odpalić z gazu trzeba jednocześnie trzymając przycisk od gazu ( na pozycji gaz jedną ręką a druga kręcić kluczykiem (bez względu na rodzai instalacji)
Hmm.. mowiac szczerze to przekopalem google i sam do tego doszedlem, co wiecej probowalem i nic.. Moze zle sie za to zabralem, nie wiem..
SGI bylo przelaczone w tryb automat (odpala na Pb, rozgrzewa sie i przelacza na LPG). Wciskam przycisk, wkladam kluczyk i caly czas trzymajac ten przycisk krece - nie zaskoczyl..
Nie wiem czy wczesniej mam przelaczyc instalacje w tryb PB czy jak..
Nie chce tez krecic bez konca bo mi kleknie akumulator i dopiero bedzie halo
Jutro bede mial pompe, sprobuje podpiac sama wtyczke i przekrece kluczyk.. jak zaskoczy - Alleluja.. Jak nie zadziala, nawet nie chce myslec bo zalamka, wtedy staczam Laniego ze skarpy w przepasc - sorry
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
MichalDaewoo
Auto: E30
Imie: Michał Pomógł: 18 razy Dołączył: 09 Mar 2007 Posty: 252 Skąd: SCZ
Wysłany: 2007-07-25, 20:42
co do gwarancji na pompę - kupując org w serwisie, wraz z montażem - daje Ci roczną gwarancję, pomimo tego że masz LPG, ten "kit" z brakiem gwarancji jeśli jest instalacja gazowa jest niezgodny z prawem konsumenckim.
U mnie koszt nowej pompy w serwisie to (jak dobrze pamiętam) -- 250zł + koszt montażu.
Polecam przy wymianie pompy/silniczka wymienić filtr paliwa.
bunio14 [Usunięty]
Wysłany: 2007-07-27, 10:50
Bourne_Nexus napisał/a:
Ale z tego co piszesz to pompa się skończyła
Ufff.. dokladnie tak - to byla pompa.
Juz wymieniona, wszystko smiga chociaz mowiac szczerze troszke sie spocilem, jak musialem nowa z powrotem umocowac w tych zaczepach..
Niestety nie mialem nic drewnianego wiec tluklem mlotkiem przez srubokret w oparach paliwa.. 1 iskra i..
Bogu dzieki zyje i wszystko OK ale nie polecam takiego sposobu - niezle sie spocilem
Pompe KAFUS kupilem za 140zl wiec mysle ze nie tak zle