Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam. Od 2 miechów jestem posiadaczką lanosa 1.4 99r, benzyna. Zauważyłam że regularnie ubywa mi płynu w zbiorniku - po przejechaniu ok 60 km z polowy zbiornika robi się trochę ponad MIN. Nie dymi na biało ani nie przybywa oleju. Wskaźnik po rozgrzaniu silnika pokazuje temp. lekko poniżej połowy skali. Mechanik nie stwierdził wewnętrznego wycieku i powymieniał jakieś przewody. Jednak płynu ciągle ubywa i muszę robić dolewki raz na tydzień. Czy to normalne jak przy odkręcaniu korka (na zimnym silniku) słychać długie syczenie?
Dzisiaj wymieniłam korek od zbiornika wyrównawczego na nowy i zauważyłam coś takiego: przy ruszeniu autem po kilku minutach wskazówka temperatury idzie powoli prawie do połowy skali, następnie dość szybko opada prawie do zera i następnie podnosi się na dawną pozycję. Kilka sekund potem opada znowu i za chwilę wraca. Dzieje się tak tylko 2 razy, potem jest ciągle pod połową skali. ?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Ukey Nowy fan CB
Auto: brudne :]
Imie: Kamil Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1008 Skąd: Wrocław/Bełchatów
Wysłany: 2010-01-06, 02:16
powiem tak mam lanka 1.5 z 98 i ... mam PODOBNY PROBLEM !! Plynu dolewalem w wakacje a teraz mialem lekko nad min. .Nigdzie nie znalazlem wycieku, temp. mam zawsze do polowy. Dodam ze jak jechalem ok 140/150km/h (a bylo dosc zimno bo ok -10C) to temp mi spadla do ćwiartki skali, jednak gdy stalem na swiatlach szybko sie podniosla do polowy. Sam juz nie wiem co robic, jutro dam znac jak po dolaniu ( tydzien temu) i przejechaniu ok 350km sprawa wyglada. I czy jest mozliwosc ze plyn paruje ?! Mam wlany obecnie zielony plyn Borygo 8) Jednak u Ciebie martwia mnie te skoki temp (na "mierniku") moze dlatego ze jest zimno?, a moze dlatego ze czujnik masz zwalony?
Android POWER !!
Gość
Wysłany: 2010-01-06, 08:10
Ukey napisał/a:
Plynu dolewalem w wakacje a teraz mialem lekko nad min
Nie przesadzaj , tyle mieś. i chciałbyś żeby nic nie ubyło Płyn też paruje .
zmien Weteran Agent Tomek
Auto: Opel Vectra C 2.0T/Octavia 2 1.6
Imie: Tomek Pomógł: 67 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 5398 Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2010-01-06, 09:14
Przedwczoraj dolałem płynu do poziomu MAX a dzisiaj już jest z 0,8cm mniej! Wycieków nie widać, olej czysty, nie kopci. Dla mnie to jest totalna zagadka.
[ Dodano: 2010-01-06, 09:15 ] Pietrolot, zimą raczej nie paruje w obecnych temperaturach.
www.photoblog.pl/paulik9
Daewoo Lanos 1.5 100KM, Vectra C było 2.2 147KM jest 2.0T 175KM, Vectra C modyfikowana genetycznie 2.0T 220KM Skoda Octavia 1.6....
ania7878 [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-06, 12:08
Witam ponownie. Nie wiem czy coś jest z czujnikiem, zaczęło się tak dziać ze wskaźnikiem dopiero po wymianie korka. Wcześniej wskazówka nigdy nie wariowała, tzn. jak podnosiła się do połowy skali i tak zostawała. Problemem jest ubytek płynu. Pisałam, że po tych 2-ch opadaniach wskazówka cały czas potem wskazuje połowę skali i już nie wariuje. Ale zobaczę jeszcze czy nie ubyło płynu i czy dalej będzie wariować. Dam znać jakby co.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-06, 12:10
zmien napisał/a:
Pietrolot, zimą raczej nie paruje w obecnych temperaturach.
Płyn paruje z własnej temperatury a nie przez otoczenie.
CapsLock [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-06, 12:30
Maniek napisał/a:
Płyn paruje z własnej temperatury a nie przez otoczenie.
dokładnie jak kolega mówi
zmien Weteran Agent Tomek
Auto: Opel Vectra C 2.0T/Octavia 2 1.6
Imie: Tomek Pomógł: 67 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 5398 Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2010-01-06, 12:50
Ale to chyba nie jest normalne, że płynu ze zbiorniczka ubywa tak koło 1cm na dwa dni...
www.photoblog.pl/paulik9
Daewoo Lanos 1.5 100KM, Vectra C było 2.2 147KM jest 2.0T 175KM, Vectra C modyfikowana genetycznie 2.0T 220KM Skoda Octavia 1.6....
Witam ja też miałem taki problem w nubirze płyn znikał i okazało sie że padła uszczelka pod głowicą a nie było oznak nie kopcił płynu nie było w oleju!!!!
wiktorzi
Auto: Leganza CDX 2.0 + LPG II gen (BRC)
Imie: Wiktor Pomógł: 21 razy Wiek: 49 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 605 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-01-06, 19:43
znika płyn = warsztat - 3 min roboty i masz sprawdzone czy to uszczelka.
A pewnie uszczelka
Jak lekko leci to nagromadzą sie we filcach litry płynu,a dywan jest pokryty plastikiem od dołu.Wiec nim sie napiją filce to potrzeba czasu.JA tak miałem i byla nagrzewnica
PZDR
wiktorzi
Auto: Leganza CDX 2.0 + LPG II gen (BRC)
Imie: Wiktor Pomógł: 21 razy Wiek: 49 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 605 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-01-06, 20:09
To życzymy koledze aby to była nagrzewnica
PS. U mnie jak poszła uszczelka, ciśnienie poszło w obwód chłodzenia i rozwaliło nagrzewnicę, także miałem komplet , ponoć nieszczęśćia - parami