Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2010-01-15, 12:28 [Matiz] Jedzie na gazie i znika paliwko
Witam koledzy
następny problemik z "Markizem" jak w temacie jakiś tydzień (może z hakiem) żonka zatankowała zbiornik gazu do pełna i przy tym dotankowała paliwka za 50zł po przejechaniu 240km zabrakło gazu (spalanie 10l/100km ale w tych warunkach jakie teraz mamy to nie dziwota jak auto więcej stoi i się rozgrzewa żeby lód z szyby pozdrapywać albo się przekopuje przez zaspy jak jedzie) i o dziwo paliwa praktycznie też niema (żyd jak nic by się świecił gdyby był ) teraz się tak zastanawiam co może być przyczyną i gdzie jej szukać: zbiornik, przewody paliwowe gdzie ono może uciekać bo że spalił nagle ze 20l benzyny i zbiornik gazu na 240km to w to nie uwiężę, tym bardziej że auto po niedawnej regulacji spalało niecałe 8l gazu, a zapomniałem dodać że na paliwko przełącza się po ok 500metrach no przy max mrozach po kilometrze (do pracy żona ma 15km w jedną strone)
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2010-01-15, 19:07
pozostaje sprawdzic szzcelnosc układu paliwowego,moze filtr paliwa przerdzewiał
W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
darekd72-72 [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-16, 13:19
a co powoduje przełączenie z paliwa na gaz obroty czy temperatura
kajus [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-16, 13:58
temperatura na bank bo zmniejszałem przy ostatniej regulacji bo przełączał się bardzo późno, ale i tak, jak to się ma do gubienia paliwa
Alberciczek
Auto: Nubira II CDX Kombi Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 1762 Skąd: Tychy
Wysłany: 2010-01-16, 15:24
Albo wyciek paliwa spowodowany nieszczelnośćią układu zasilania albo silnik spala oba paliwa naraz, co jest raczej mało pradopodobne.
Jak sprawdzić? Uruchomić silnik na Pb i obserwować układ zasilania czy gdzieś paliwo nie cieknie. Dokładnie sprawdzaj przewody, a w szczególności miejsca ich połączeń, filtr paliwa i okolice wtryskiwaczy.
Jeżeli wszędzie jest sucho, to pozostaje odłączyć pompke paliwa podczas pracy silnika na LPG. Można to zrobić np. za pomocą przekaźnika (po przełaczeniu się układu zasilania na LPG jest odłączana pompka paliwa lub wyjąć bezpiecznik albo założyć sobie wyłacznik ręczny pompki. Jak wolisz i co będzie do ciebie wygodniejsze. Oczywiście najwygodniejszy sposób to chyba założenie przekaźnika.
Możesz równiez wyjeździć Pb do końca (aż autko stanie), nalać 10 litrów paliwa do baku i jeździć na Pb aż autko znowu stanie. Spojrzysz na licznik i będziesz wiedział ile km przejechałeś i czy to jest realnie czy za mało.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
darekd72-72 [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-16, 19:13
dlatego bo kiedy przełancza się od temperatury szybko ubywa paliwo kiedy auto jezdzi na krótkich odcinkach ale możliwe ze bierze oba paliwa naraz miałem tak w fiacie sprawdz elektrozawór który zamyka paliwo
kuraś [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-17, 07:17
Ja też kiedyś miałem taki problem w innym samochodzie i przyczyną był elektrozawór i pobierało oba paliwa.
Lampart
Auto: Matiz 2001 TOP
Imie: zółtaczka Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 202
Wysłany: 2010-01-17, 08:39
jedz do gazownika.
MATIZ TOP
marzenie do realizacji:
Prezes mp79
Auto: posiadam
Imie: :niny Pomógł: 114 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 3550 Skąd: z Piątnicy, bo skąd
Wysłany: 2010-01-17, 09:46
darekd72-72 napisał/a:
a co powoduje przełączenie z paliwa na gaz obroty czy temperatura
kajus napisał/a:
temperatura na bank
No, u mnie akurat obroty...
Można zrobić odcięcie pompy paliwa.
kajus [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-18, 07:42
darekd72-72 napisał/a:
dlatego bo kiedy przełancza się od temperatury szybko ubywa paliwo kiedy auto jezdzi na krótkich odcinkach ale możliwe ze bierze oba paliwa naraz miałem tak w fiacie sprawdz elektrozawór który zamyka paliwo
możliwe by było że pobiera oba paliwa na raz ale 24l gazu + jakieś 17-20l benzynki na 230km to raczej mało prawdopodobne, a nie jeździ na krótkich odcinkach bo 15km potem 8h postoju i do domku 15km
Lampart napisał/a:
jedz do gazownika.
nie wydaje mi się żeby tu gazownik coś zaradził
stawiam na jakiś wyciek, zobaczymy, dziś pojedzie Laguną a markiza odstawiam do nadwornego mechanika i jutro się za niego zabierze
o wynikach poinformuje, wskazówki wasze zapodam Łukaszkowi
Alberciczek
Auto: Nubira II CDX Kombi Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 1762 Skąd: Tychy
Wysłany: 2010-01-18, 19:23
Nie wiem jak w Matizie jest z dostępem do tych rzeczy, ale można by było np. podczas pracy na LPG odłączyć przewód paliwowy z listwy wtrysków i sprawdzić naocznie czy leci paliwo. Oczywiście jeżeli jest łatwy dostęp do tego węża z paliwem przy listwie wtrysków.
kilermati [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-19, 10:01
Mam podobnie - winnym okazał się filtr paliwa - na końcówce sie obłamał - na postoju nie kapie a po odpaleniu leje az miło - w czasie jazdy na LPG tez leje wiec noPB znika a kałuzy nie ma pod autem bo w czasie postoju nie ubywa.