X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Espero] Piszczący pasek

Autor Wiadomość
maziq
[Usunięty]

Wysłany: 2010-01-17, 12:11   [Espero] Piszczący pasek

Witam serdecznie po raz kolejny, potrzebuję porady znawców aby mniej więcej wytłumaczyć mechanikowi co się stało i co mogło się zrobić.

Kilka dni temu w nasze Polskie mrozy odpaliłem swoje Espero 1.5 16 LPG i mniej więcej 200 metrów od domu zapiszczał mi pasek. Zawsze gdy odpalałem go w mróz chwilkę piszczał, wystarczyło dać gazu i później było w porządku. Jednakże tego feralnego dnia podczas jazdy pasek zapiszczał i zaświeciła się kontrolka od akumulatora i ręcznego dosłownie na 3 sekundy, jednak zjechałem na pobocze by zobaczyć co się stało. Okazało się że "pod klapą" zaczeło coś głośnie chodzić i stukać, dźwięk był podobny do tego jak by się "jakiś" pasek poluzował. Te 200 metrów powoli wróciłem do domu, bez żadnych problemów. Co mogło się stać ? Dodam tylko że teraz gdy uruchomi się samochód chodzi on głośno i stuka ale nic w środku się "nie świeci"

Proszę o rady co to może być i jaki jest mniej więcej koszt naprawy.
Pozdrawiam i liczę na wyrozumiałość.
Adrian
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Figur
Przyjaciel
Prezes Zarządu


Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin
Pomógł: 108 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 10015
Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2010-01-17, 12:13   

A naciągałeś ten pasek? Ewentualnie padło łożysko w alternatorze.



Ciężko jest lekko żyć...
 
 
 
maziq
[Usunięty]

Wysłany: 2010-01-17, 12:17   

Nie, nie ruszałem tego - wolałem wpierw spytać się o radę profesjonalistów
 
 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1762
Skąd: Tychy
Wysłany: 2010-01-17, 12:32   

Najpierw zobacz czy pasek nie jest za luźny. Jak będzie ok to proponuję dla przezorności podjechać do elektryka celem sprawdzenia alternatora - jeżeli stawia opór, to może własnie piszczeć pasek z tego powodu.
 
 
Rami


Auto: Matiz Joy 00
Imie: Cezary
Pomógł: 51 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 3494
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-17, 14:35   

Luz na pasku ,łożysko w alternatorze lub pompie wodnej :myśli:



Niebieski jest szybszy bardziej od czerwonego.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
MichuLCA


Auto: Daewoo Espero 1.5 16V + LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 58
Skąd: Legnica
Wysłany: 2010-01-17, 15:01   

Bankowo pasek lużny jest trzeba naciągnąć go. Hmm co do tych odgłosów podejrzenia będą albo pompa wodna albo łożysko w alternatorze pada. Musisz do mechanika sie zgłosić żeby sprawdził dokładnie. Pozdro
 
 
 
Markon
Przyjaciel
Błota i off roadu


Auto: SGV2, Ford Escape, M Pajero2
Imie: Mariusz
Pomógł: 190 razy
Wiek: 42
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 6249
Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2010-01-17, 15:24   

po prostu pasek jest z takiego tworzywa ze ciągnie wilgoć jak było ciepło zakręciło nim rozgrzał sie i przestał piszczeć teraz niema szans załapać bo wszystko przymarzło i jest efekt tak jak koło na lodzie buksuje musisz najlepiej wymienić pasek wysuszyć łożysko ja użyłem suszarki porządnie naciągnąć ja użyłem sztil od siekiery



 
 
 
maziq
[Usunięty]

Wysłany: 2010-01-17, 21:13   

Dziękuje bardzo za pomoc - punkty zostały przyznane.
Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru
 
 
marcin98330


Auto: Honda Civic, Daewoo Tico
Imie: Marcin
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 799
Skąd: EPJ
Wysłany: 2010-01-17, 21:32   

Cytat:
porządnie naciągnąć ja użyłem sztil od siekiery



porzadnie ale z umiarem bo lozyska/tulejki szybko padna :piwo:



Musi być ryk tłumika, dym z opon i bounce z bagażnika ;)
 
 
dargi
[Usunięty]

Wysłany: 2010-01-17, 21:42   

Piszczenie to na pewno pasek klinowy. Musi być tak naciągnięty żeby max uginał się 1cm. Czyli całkiem mocno. Co do stuków to kiedy był wymieniany rozrząd?
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt