Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Ostatnio chodzi mi po głowie doładowanie a15dms, jednakże mam kilka wątpliwości
kompresor najprawdopodobniej trzeba szukać eatona m62 z jakiegoś meśka - tutaj pytanie czy ma ktoś możne fote jak jest zamontowana w lanosie sprężarka klimy? bo nie ukrywam, że myślałem o napędzaniu tego wolnym kółkiem /nie mam klimy/
jak rozwiązać sprawę elektroniki? ecumaster?
kolejna sprawa ile wytrzymają seryjne wtryskiwacze, tak samo ze sprzęgłem i skrzynią (ile momentu zniesie d16-bo taka była chyba montowana do 1.5 16v?)
Na początek bez odprężenia celowałbym w 130-150km - da rade realnie tak dmuchnac?
Nie wiem na ile tańszą alternatywą dla kompresora jest np. turbo z silnika 2,5 TDS - tylko pytanie do jakiej mocy by takie turbo wydoliło?
jest to raczej temat do dłuższej dyskusji, bo z założenia jak cały lanos projekt miałby być budżetowy (bez jakiś głupich oszczędności, jednakże ile się da postaram się zrobić własnymi siłami)
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-01-20, 11:13
katorznik napisał/a:
projekt miałby być budżetowy (bez jakiś głupich oszczędności, jednakże ile się da postaram się zrobić własnymi siłami)
W takim razie nawet sie za to nie zabieraj Podlicz najpierw koszta, pozniej pomnoz przynajmniej razy 2 i wyjdzie CI mniej wiecej kwota jaka bedziesz musial wladowac Zdecydowanie taniej/lepiej/mniej awaryjnie jest wrzucic wiekszy silnik
Sprzeglo napewno nie wyrobi, bo juz przy 2.0 8v nie wyrabia z mniejsza moca i momentem. Skrzynia da rade bez problemu, skoro wytrzymuje przy 3.0
To w takim razie sprzęgło pewnie trza by od jakiegoś mocniejszego opla ,
turbo wydaje się być tańszą alternatywą dla kompresora (turbo od TDS jest na allegro sporo - 500-800pln, czasem z calym kolektorem) a cena kompresora to 1500 lub lepiej.
Ile można bezpiecznie dmuchnąć bez odprężania? 0.3-0.4B?
Odnośnie samego swapa jest też kwestia chorób wieku dziecięcego, które niestety też pochłaniają pieniądze. Dodatkowo dochodzi ryzyko, że trafię na silnik w stanie do remontu. W lanosie mam obecnie nakulane 90tysi.... Wiem, że niejeden przekonał się, że to co dla dłubanego seryjnego silnika jest sufitem dla przeswapowanego jest podłogą Jednak tutaj chodzi o to, żeby lanos nadawał się do jazdy np w 4 osoby+bagaż.
Lanospojechał
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-01-20, 14:31
Do 0.5 raczej bez problemu.
katorznik; bez przesady z tymi chorobami. Jak chcesz miec okolice 130KM to najlepiej zapakowac C20NE , ktore jest raczej ciezko zniszczalne Jak chcesz wiecej to V6, normalnie sie da tym jezdzic <dwa przyklady na forum tu sa>.
Poprostu robienie czgokolwiek z tym silnikiem ktory masz, porownujac do kosztow ktore poniesiesz jest zupelnie nieoplacalne.
A silnik na swapa tez mozna zdrowy znalezc, chociazby z Nubiry/Leganzy, czy jakekolwiek V6 , bo raczej rzadko zdarzaja sie strupy
ja założyłem turbo za połowe kosztu SWAPA, zebym wydal tyle co ludzie wydaja na SWAP c20xe to odprezylbym i wysterował wszystko. 130KM to nie duzo dla tego silnika + turbo a bedzie sie zbierał od dołu napewno lepiej niz 130-konny silnik wolnossacy. U mnie turbo dmucha od samego dolu, az szkoda silnika bo za duze przeciazenia. Ja mam sprezarke od audi i jestem z jej zadowolny ma spory potencjal jak na ten silnik(az za duzy) i ze sporym intercoolerem nie wystepuje zjawisko turbo dziury. Sprzęgło seryjne jeżeli nie jest przypalone to przy 130KM powinno dać rady (ja mam teraz od XE i nie mam problemów, chociaz mogloby byc troche "agresywniejsze").
P.S.
odezwij sie na gadulca to pomoge na tyle ile dam rady
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-01-22, 09:33
pawels; ok, tylko z tego co wiem to Ty kupiles juz gotowy zestaw z innego Lanosa?
No i moze powiedz jeszcze ile razy remont robiles
remont robiłem raz:P a ten zestaw to tylko tyle, ze mial splanowany kolektor wydechowy zeby turbo nie opierało o silnik i rura z wtryskami (był tam też intercooler i jeszcze jakies rurki ale wszystko i tak bylo zakłade na innym intercoolerze wiec rurki i tak byly cięte). Sterowanie wtryskami sami z kolegą zrobiliśmy.
P.S.
nie mów, że twój projekt na samym początku nie był awaryjny, usterkowy (bo i tak nie uwerze)
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Podłącze się pod temat bo też coś takiego mnie interesuje wiem że większy silniczek fajniejszy ale ten dźwięk kompressora... Malina znalazłem coś takiego http://moto.allegro.pl/it...taw_tuning.html do tego wystarczy zrobić kolektor i wystroić?? koledzy doradźcie