X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Kompresor/Turbo

Autor Wiadomość
katorznik
Do It Yourself


Auto: Vectra C
Imie: Łukasz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 149
Skąd: WF/BL
Wysłany: 2010-01-20, 10:59   [Lanos] Kompresor/Turbo

Ostatnio chodzi mi po głowie doładowanie a15dms, jednakże mam kilka wątpliwości

kompresor najprawdopodobniej trzeba szukać eatona m62 z jakiegoś meśka - tutaj pytanie czy ma ktoś możne fote jak jest zamontowana w lanosie sprężarka klimy? bo nie ukrywam, że myślałem o napędzaniu tego wolnym kółkiem /nie mam klimy/

jak rozwiązać sprawę elektroniki? ecumaster?

kolejna sprawa ile wytrzymają seryjne wtryskiwacze, tak samo ze sprzęgłem i skrzynią (ile momentu zniesie d16-bo taka była chyba montowana do 1.5 16v?)

Na początek bez odprężenia celowałbym w 130-150km - da rade realnie tak dmuchnac?


Nie wiem na ile tańszą alternatywą dla kompresora jest np. turbo z silnika 2,5 TDS - tylko pytanie do jakiej mocy by takie turbo wydoliło?

jest to raczej temat do dłuższej dyskusji, bo z założenia jak cały lanos projekt miałby być budżetowy (bez jakiś głupich oszczędności, jednakże ile się da postaram się zrobić własnymi siłami)
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7538
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-01-20, 11:13   

katorznik napisał/a:
projekt miałby być budżetowy (bez jakiś głupich oszczędności, jednakże ile się da postaram się zrobić własnymi siłami)

W takim razie nawet sie za to nie zabieraj ;) Podlicz najpierw koszta, pozniej pomnoz przynajmniej razy 2 i wyjdzie CI mniej wiecej kwota jaka bedziesz musial wladowac ;) Zdecydowanie taniej/lepiej/mniej awaryjnie jest wrzucic wiekszy silnik :D

Sprzeglo napewno nie wyrobi, bo juz przy 2.0 8v nie wyrabia z mniejsza moca i momentem. Skrzynia da rade bez problemu, skoro wytrzymuje przy 3.0 ;)

Turbo z TDSa powinno dac rade do tej mocy.

m62 chyba bedzie ciut przy duze do 1.5 ;P

Wysterowac trzeba bedzie jakims ecumasterem.

Wtryskiwacze od Xeka powinny dac rade



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Jeep Grand Cherokee WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
katorznik
Do It Yourself


Auto: Vectra C
Imie: Łukasz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 149
Skąd: WF/BL
Wysłany: 2010-01-20, 14:11   

To w takim razie sprzęgło pewnie trza by od jakiegoś mocniejszego opla ;) ,

turbo wydaje się być tańszą alternatywą dla kompresora (turbo od TDS jest na allegro sporo - 500-800pln, czasem z calym kolektorem) a cena kompresora to 1500 lub lepiej.

Ile można bezpiecznie dmuchnąć bez odprężania? 0.3-0.4B?


Odnośnie samego swapa jest też kwestia chorób wieku dziecięcego, które niestety też pochłaniają pieniądze. Dodatkowo dochodzi ryzyko, że trafię na silnik w stanie do remontu. W lanosie mam obecnie nakulane 90tysi.... Wiem, że niejeden przekonał się, że to co dla dłubanego seryjnego silnika jest sufitem dla przeswapowanego jest podłogą ;) Jednak tutaj chodzi o to, żeby lanos nadawał się do jazdy np w 4 osoby+bagaż. :wink:



Lanospojechał
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7538
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-01-20, 14:31   

Do 0.5 raczej bez problemu.
katorznik; bez przesady z tymi chorobami. Jak chcesz miec okolice 130KM to najlepiej zapakowac C20NE , ktore jest raczej ciezko zniszczalne ;d Jak chcesz wiecej to V6, normalnie sie da tym jezdzic <dwa przyklady na forum tu sa>.
Poprostu robienie czgokolwiek z tym silnikiem ktory masz, porownujac do kosztow ktore poniesiesz jest zupelnie nieoplacalne.
A silnik na swapa tez mozna zdrowy znalezc, chociazby z Nubiry/Leganzy, czy jakekolwiek V6 , bo raczej rzadko zdarzaja sie strupy :)



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Jeep Grand Cherokee WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
pawels
lanos turbo

Auto: Lanos
Imie: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 132
Skąd: Michałowo/Białystok
Wysłany: 2010-01-22, 02:06   

ja założyłem turbo za połowe kosztu SWAPA, zebym wydal tyle co ludzie wydaja na SWAP c20xe to odprezylbym i wysterował wszystko. 130KM to nie duzo dla tego silnika + turbo a bedzie sie zbierał od dołu napewno lepiej niz 130-konny silnik wolnossacy. U mnie turbo dmucha od samego dolu, az szkoda silnika bo za duze przeciazenia. Ja mam sprezarke od audi i jestem z jej zadowolny ma spory potencjal jak na ten silnik(az za duzy) i ze sporym intercoolerem nie wystepuje zjawisko turbo dziury. Sprzęgło seryjne jeżeli nie jest przypalone to przy 130KM powinno dać rady (ja mam teraz od XE i nie mam problemów, chociaz mogloby byc troche "agresywniejsze").
P.S.
odezwij sie na gadulca to pomoge na tyle ile dam rady
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7538
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-01-22, 09:33   

pawels; ok, tylko z tego co wiem to Ty kupiles juz gotowy zestaw z innego Lanosa?
No i moze powiedz jeszcze ile razy remont robiles :P



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Jeep Grand Cherokee WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
pawels
lanos turbo

Auto: Lanos
Imie: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 132
Skąd: Michałowo/Białystok
Wysłany: 2010-01-23, 12:41   

remont robiłem raz:P a ten zestaw to tylko tyle, ze mial splanowany kolektor wydechowy zeby turbo nie opierało o silnik i rura z wtryskami (był tam też intercooler i jeszcze jakies rurki ale wszystko i tak bylo zakłade na innym intercoolerze wiec rurki i tak byly cięte). Sterowanie wtryskami sami z kolegą zrobiliśmy.
P.S.
nie mów, że twój projekt na samym początku nie był awaryjny, usterkowy (bo i tak nie uwerze)
 
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7538
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-01-25, 11:14   

Hmmm no nie byl :D



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Jeep Grand Cherokee WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
Qbass666
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-17, 16:20   

Podłącze się pod temat bo też coś takiego mnie interesuje wiem że większy silniczek fajniejszy ;) ale ten dźwięk kompressora... Malina :D znalazłem coś takiego http://moto.allegro.pl/it...taw_tuning.html do tego wystarczy zrobić kolektor i wystroić?? koledzy doradźcie :)
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt