X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] Silnik nie pali -> Brak iskry, pompa nie działa..

Autor Wiadomość
KuSter
[Usunięty]

Wysłany: 2010-01-22, 12:58   [Lanos] Silnik nie pali -> Brak iskry, pompa nie działa..

Witam!
Mam problem z moim Lanym... Padł mi silnik a raczej "coś" spowodowało że nie chce palić... ;/

Rozrusznik normalnie się kręci akumulator jest naładowany imobiliser się gasi już był wymieniany czujnik położenia wału i cały aparat zapłonowy ale nadal nie ma iskry no i pompa też nie kręci tzn po zmostkowaniu bezpiecznika normalni buczy (czyli działa) tyle że nie chce ruszyć po przekręceniu kluczyka... czy może to być przyczyna komputera/imobilisera?
Ojciec nie mógł się podłączyć do komputera auta bo nie ma takiej wtyczki...

Rozumiem ze po zmianie komputera musiałbym go zaprogramować pod aktualny imobiliser tak?

Jak ktoś wie coś na ten temat to prosze o szybką odpowiedź.

Z góry dziękuję i pozdrawiam
KuSter89/ Lukas

Pierwszemu kto pomoze mi znaleźć przyczynę stawiam browara ^^ :piwo:
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
ziemniak
Weteran


Auto: :)
Imie: Maciek
Pomógł: 128 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 6942
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-01-22, 13:09   

Przekaznik pompy paliwa, nie wiem jak w Lanku, ale w OPlu odpowiada tez za podawanie iskry ;)



Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
KuSter
[Usunięty]

Wysłany: 2010-01-22, 13:17   

ziemniak napisał/a:
Przekaznik pompy paliwa, nie wiem jak w Lanku, ale w OPlu odpowiada tez za podawanie iskry ;)

hmmm.. sprawdzi sie ale myślę ze to będzie problem modułu ECM... z tym ze jak się go wymieni to trzeba potem zaprogramować pod imo ;/ chyba ze się kupi jedno i drugie... ;/
 
 
RIPER
Moderator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6
Imie: TOMEK
Pomógł: 969 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 20694
Skąd: SI
Wysłany: 2010-01-22, 13:25   

KuSter napisał/a:
sprawdzi sie ale myślę ze to będzie problem modułu ECM


a świeci Ci się check cały czas ?? tylko wtedy ECM ma usterkę, ziemniak może mieć racje.. przekaźnik pompy mógł się wysypać ..



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:


Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
KuSter
[Usunięty]

Wysłany: 2010-01-22, 13:34   

RIPER napisał/a:
KuSter napisał/a:
sprawdzi sie ale myślę ze to będzie problem modułu ECM


a świeci Ci się check cały czas ?? tylko wtedy ECM ma usterkę, ziemniak może mieć racje.. przekaźnik pompy mógł się wysypać ..


heh w tym rzecz że przekaźnik działa bo jak go ojciec "zmostkował" to pompa się załączyła (buczała) a kontrolka się nie pali... moze żarówa poszła ^^


EDIT:
a jak bezpiecznik F5 z ECM poszedł to też może być taka sytuacja że się auto "posypało"?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
RIPER
Moderator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6
Imie: TOMEK
Pomógł: 969 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 20694
Skąd: SI
Wysłany: 2010-01-22, 13:37   

KuSter napisał/a:
a jak bezpiecznik F5 z ECM poszedł to też może być taka sytuacja że się auto "posypało"?



sprawdź bezpieczniki :P



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:


Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: :)
Imie: Maciek
Pomógł: 128 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 6942
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-01-22, 13:38   

Ale co zmostkowal Twoj ojciec?
Kontrolka od ECU wogole sie nie pali?

[ Dodano: 2010-01-22, 13:39 ]
Sprawdz bezpiecznik od ECU



Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
KuSter
[Usunięty]

Wysłany: 2010-01-22, 13:46   

ziemniak napisał/a:
Ale co zmostkowal Twoj ojciec?
Kontrolka od ECU wogole sie nie pali?

[ Dodano: 2010-01-22, 13:39 ]
Sprawdz bezpiecznik od ECU


ojciec takiego słowa użył że zmostkował a chodzi o ten bezpiecznik oznaczony jako "A"

kontrolka się nie pali tylko te standardowe pasy olej akumulator ręczny...
sprawdzę sprawdzę aktualnie w robocie jestem a auto w garażu ;]

jakby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły to wiecie ^^ jestem otwarty na propozycje

pozdro

EDIT:
rozmawiałem z ojcem teraz
chodzi o przekaźnik nie bezpiecznik ;] złego słowa użyłem ;] ale wiadomo o co leci ^^

Co do reszty bezpieczników to je też sprawdził niby wszystko jest ok... ;/

ojciec mechanik z zamiłowania (od 18 roku zycia naprawia auta z pasji) nie z warsztatu ;] więc zna sie na rzeczy... ale przy tym załamuje ręce... ;/ więc zwraca sie do was ;]

pozdro
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: :)
Imie: Maciek
Pomógł: 128 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 6942
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-01-22, 14:16   

A wiec tak; o ile dobrze rozumiem; Twoj ojciec sprawdzil czy dziala przekaznik? Jezeli dziala, to znaczy ze to nie jego wina :D
Skoro bezpieczniki sa wszystkie ok, to tez odpadaja ;)

Zalecenia ; sprawdz czy sie nie przepalila zarowka od checka.
Jezeli nie - sprobujcie dodatkowa mase do silnika poprowadzic.
Jezeli dalej to nic nie da - poprowadzic <zamiast przekaznika pompy> na moment 12v do odpowiednich pinow z tego przekaznika i sprawdzcie czy zapali sie kontrolka check engine, jak jej sie sztucznie poda prad. Jak nie, to wszystko wskazuje na uszkodzony ecm.



Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
KuSter
[Usunięty]

Wysłany: 2010-01-22, 14:20   

ziemniak napisał/a:
A wiec tak; o ile dobrze rozumiem; Twoj ojciec sprawdzil czy dziala przekaznik? Jezeli dziala, to znaczy ze to nie jego wina :D
Skoro bezpieczniki sa wszystkie ok, to tez odpadaja ;)

Zalecenia ; sprawdz czy sie nie przepalila zarowka od checka.
Jezeli nie - sprobujcie dodatkowa mase do silnika poprowadzic.
Jezeli dalej to nic nie da - poprowadzic <zamiast przekaznika pompy> na moment 12v do odpowiednich pinow z tego przekaznika i sprawdzcie czy zapali sie kontrolka check engine, jak jej sie sztucznie poda prad. Jak nie, to wszystko wskazuje na uszkodzony ecm.


ok dzieki za odpowiedź sprawdzimy to z ojcem a raczej on to sprawdzi ja się będę blizej przyglądał ^^ (ja się bardziej zajmuję wizualizacją diody nie diody i tego typu duperele niż mechaniką ^^)
jak bedzie git to dam znac jak nadal będzie kiszka to tez dam znac ;]

pozdro ;]

[ Dodano: 2010-01-22, 20:54 ]
Yyyyyy... ^^
temat do zamknięcia auto naprawione w yyyyy... 2 minuty ^^ :jupi:
syn złamał ojca ^^ sam zepsułem sam naprawiłem ale co zrobiłem to nie powiem bo aż wstyd się przyznać :omg: <lol2>

Proszę moderatora o zamknięcie tematu ;]
Wszystkim którzy udzielili mi jakiejkolwiek odp. dziękuję macie u mnie bro :piwo: za fatyge ;]

pozdrawiam!
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt