X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] W jaki sposób zamocowany jest amortyzator w kolumnie

Autor Wiadomość
wrocek_tom

Auto: Lanos 1.5 16V + gaz
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 8
Wysłany: 2010-01-22, 22:36   [Lanos] W jaki sposób zamocowany jest amortyzator w kolumnie

Chcę wymienić przednie amortyzatory w Laniaku , nie wiem jednak jak sa zamocowane amortyzatory w kolumnie , chodzi mi oczywiście o dół amortyzatora, nie o górę . Jak wygląda demontaż i na co zwrócić uwagę.
Ostatnio zmieniony przez wrocek_tom 2010-01-23, 09:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Prezes
mp79


Auto: posiadam
Imie: :niny
Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 3550
Skąd: z Piątnicy, bo skąd
Wysłany: 2010-01-22, 22:40   

Najważniejsza rzecz to odkręcenie zwrotnicy.
 
 
wrocek_tom

Auto: Lanos 1.5 16V + gaz
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 8
Wysłany: 2010-01-23, 09:02   

na temat demontażu całości kolumny to wiem sporo, co jest potrzebne i jak to robić. nurtuje mnie tylko pytanie w jaki sposób zamocowany jest dół amortyzatora w kolumnie?
 
 
Prezes
mp79


Auto: posiadam
Imie: :niny
Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 3550
Skąd: z Piątnicy, bo skąd
Wysłany: 2010-01-23, 09:05   

No przecież piszę - zwrotnica jest na nim zaciśnęta. Oprócz tego - łącznik stabilizatora, ale to pewnie wiesz. Więcej nic go nie trzyma.

[ Dodano: 2010-01-23, 09:07 ]
Przynajmniej z tyłu (w nubirze, więc w lanosie pewnie też) tak jest.
 
 
wrocek_tom

Auto: Lanos 1.5 16V + gaz
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 8
Wysłany: 2010-01-23, 09:31   

czy potrzebny jest jakiś ściągacz albo inne wymyślne narzędzie żeby go wyjąć ze zwrotnicy?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Prezes
mp79


Auto: posiadam
Imie: :niny
Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 3550
Skąd: z Piątnicy, bo skąd
Wysłany: 2010-01-23, 09:41   

Jeżeli uda Ci się odkręcić śruby, będziesz w domu, ale młotek przyda się na pewno.
 
 
viper-gutek

Auto: LANOS 1.5 SE LPG
Pomógł: 69 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 994
Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2010-01-23, 11:37   

wrocek_tom napisał/a:
na temat demontażu całości kolumny to wiem sporo, co jest potrzebne i jak to robić. nurtuje mnie tylko pytanie w jaki sposób zamocowany jest dół amortyzatora w kolumnie?


Chyba domyślam się o co pytasz. Jeśli chodzi Ci o dolne mocowanie wkładu amortyzatora to go nie ma. On się opiera tylko w tulei kolumny. Od góry jest taka duża nakrętka. Najlepiej jest ją odkręcać kluczem hydraulicznym, bo w normalnym warsztacie trudno znaleźć odpowiednio duży klucz płaski. Po jej odkręceniu wkład amortyzatora wychodzi palcami... :)

wrocek_tom napisał/a:
czy potrzebny jest jakiś ściągacz albo inne wymyślne narzędzie żeby go wyjąć ze zwrotnicy?


Nie ma potrzeby się z wkładami amortyzatorów siłować. Bez jakichś wymyślnych ściągaczy wyjmiesz go bez problemu. Potrzebny jest tylko ściągacz do sprężyn. Po rozkręceniu kolumny trzeba ją jakoś skręcić, a żeby to zrobić należy sprężynę zawieszenia wstępnie ścisnąć... :)
 
 
wrocek_tom

Auto: Lanos 1.5 16V + gaz
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 8
Wysłany: 2010-01-23, 13:17   

no wreszcie ktoś mnie zrozumiał :D o to właśnie mi chodziło, to jak kupię nowe amortyzatory to zapewne z tymi nakrętkami będą bo coś takiego widziałem na allegro, to dobiorę klucz co by nie było po zdjęciu kolumny niespodzianki.
Dziękuję za pomoc :piwo:
 
 
viper-gutek

Auto: LANOS 1.5 SE LPG
Pomógł: 69 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 994
Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2010-01-23, 13:42   

Nie wiem jak jest w innych amortyzatorach ale jak kupiłem KYB to nowe nakrętki były w zestawie. Tamte stare musisz wykręcić, nie ważne jak. Możesz je nawet zmasakrować... :)
 
 
tomi12316
Grupa Mazowiecka
KaRmEl kat. B--C/E


Auto: Lanos 1.5 8V B+G
Imie: Tomek
Pomógł: 95 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 1914
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2010-01-23, 13:52   

wrocek_tom, jedyna niespodzianka to mozesz miec ciezko odkrecic zapieczone te nakretki... najlepiej odrazu mlot i opukaj kolumne tuz przy nakretce.. ja prawie uszkodzilem nakretke a gwint anie drgnie.. we 2 osoby sie silowalismy i nic nakretka sie skrecala... a po poukaniu odrazu poszlo...

jak kupisz wklady amort. to powinienes miec nowe.. jak tak mialem ze dostalem wklady i w jednym nie bylo nakretki to nap, do sklepu ze barak . i doslali na swoj koszt :)

:piwo:



<< Lani 1.5 8V 1998r >>

P o Z d R a W i A m


MoJa SrEbNa StRzAłA
 
 
 
Prezes
mp79


Auto: posiadam
Imie: :niny
Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 3550
Skąd: z Piątnicy, bo skąd
Wysłany: 2010-01-23, 15:53   

U mnie nie poszło :(
 
 
viper-gutek

Auto: LANOS 1.5 SE LPG
Pomógł: 69 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 994
Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2010-01-23, 16:53   

Prezes napisał/a:
U mnie nie poszło :(


Ja jak wymieniałem u siebie amortyzatory to się już oba lały. Dobrze te nakrętki namoczyły się oliwką i bez większych problemów kluczem do rur ja odkręciłem. Popiskały tylko przy pierwszym obrocie a potem było z górki... Przed wymianą dobrze jest je czymś namoczyć. Preparatem penetrującym, naftą albo płynem hamulcowym. Nawet godz. takiego podmoczenia robi dużą różnicę... :)
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7538
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-01-25, 11:24   

Tak jak juz ktos napisal - zdejmujesz cala kolumne cPhersona, zakladasz sciagacz na sprezyne, odkrecasz nakretke od gory i masz amora w reku ;)



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Jeep Grand Cherokee WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
Szym
Poprawia fabryke? :)


Auto: Lanos sedan 1.6, LPG powered :)
Imie: Szymon
Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 525
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-01-26, 11:20   

Prezes napisał/a:
U mnie nie poszło :(

U mnie po 150 tys przebiegu, żeby odkręcić te nakrętki, które przy próbie odkręcenia kluczem całe się "zwichrowały", było trzeba kombinować z przyspawaniem dodatkowych rurek... Sam nie wiem jak to wyglądało w praktyce, robił to mechanik, ale pokazał mi zmasakrowane nakrętki i stare amortyzatory całe w śladach po spawach :szok: . Męczył się z tym parę godzin...



Mój lanos -> http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=5506
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt