Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Espero 2.0 CD
Imie: Marek Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 70 Skąd: Stalowa Wola/ Wa-wa
Wysłany: 2010-01-23, 20:58 [Espero] Pytania
Witam.
Mam kilka pytań odnośnie tego samochodu :
1. Czy felgi aluminiowe od Poloneza będą pasowały do tego samochodu ?
2. Co to jest, że nie działa podświetlenie bagażnika, i jak to naprawić?
3. Jaki akumulator polecacie do Espero 2.0 CD? Szukałem na forum, ale nie widziałem żadnej wzmianki o wyżej wymienionym silniku.
4. Jaki olej polecacie ?
5. Co może być przyczyną niedziałającego wskaźnika temperatury silnika ?
Byłbym wdzięczy, gdybyście mi pomogli
Pozdrawiam, Tasior91
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Mariotruck [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-23, 21:20
1. Jeśli standardy to po co ? Poldek ma 13" a Esero 14"
2. Jeśli niedawno go kupiłeś, to posprawdzaj styki, przewody i żarówkę:)
3. Nie wiem z jakiego miasta jesteś ale na pewno znajdziesz warsztat który ci poleci odpowiedni (ja polecam markowe i nie z hipermarketu), a pojemność zależy nie tylko od silnika ale i od ilości odbiorników w aucie. Jeśli masz więcej niż standard ( np; + CB, wzmacniacz , inne bajery) musi mieć większą pojemność niż w instrukcji, ale na oko tego się nie policzy.
4. Ja mam Lotos 10W/40 , ale im lepszy (w stronę syntetyka) tym lepiej:)
5. Nie działa, czy nie całkiem się unosi? Jeśli w ogóle nie drgnie nawet to sprawdź styki przewodów na termostacie, oczyść i posmaruj wazeliną, jeśli nie zadziała to może być padnięty czujnik temperatury, też w termostacie jeśli się nie mylę:). Natomiast jeśli się podnosi ale nie dużo, do pierwszej kreski np:? to walnięty termostat (jest cały czas otwarty i puszcza płyn cały czas na chłodnicę, silnik się nie zagrzewa, autko pali dużo i zimno w budzie ), koszt termostatu to chyba 13 zł (wkład)i 15 min roboty:) Pozdrawiam
Markon Przyjaciel Błota i off roadu
Auto: SGV2, Ford Escape, M Pajero2
Imie: Mariusz Pomógł: 190 razy Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 6249 Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2010-01-23, 22:34 Re: Pytania
Tasior91 napisał/a:
Witam.
Mam kilka pytań odnośnie tego samochodu :
1. Czy felgi aluminiowe od Poloneza będą pasowały do tego samochodu ?
2. Co to jest, że nie działa podświetlenie bagażnika, i jak to naprawić?
3. Jaki akumulator polecacie do Espero 2.0 CD? Szukałem na forum, ale nie widziałem żadnej wzmianki o wyżej wymienionym silniku.
4. Jaki olej polecacie ?
5. Co może być przyczyną niedziałającego wskaźnika temperatury silnika ?
Byłbym wdzięczy, gdybyście mi pomogli
Pozdrawiam, Tasior91
Odpowiadam tylko na pytania z którymi się nie zgadzam lub jak mam co innego
3 nie ważny jest sprzęt tylko czy w pełni będzie doładowany ja mam w espero 62 Ah centre plus ale 54 Ah też w pełni wystarczy
4 Mobil 10W/40
5, Sprawdź bezpiecznik w drugim rzędzie , pierwszy ,albo trzeci od prawej, Jeśli byłby uszkodzony czujnik świeciłby się chek, sprawdź jeszcze w głowicy od strony pasażera pod kolektorem dolotowym znajdują się 2 czujniki temperatury.
Jeden jest podłączony pod komputer, 2 pod wskaźnik temperatury w zegarach posprawdzaj je, czy coś się nie wypięło.
Tasior91
Auto: Espero 2.0 CD
Imie: Marek Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 70 Skąd: Stalowa Wola/ Wa-wa
Wysłany: 2010-01-23, 23:37
Mariotruck napisał/a:
1. Jeśli standardy to po co ? Poldek ma 13" a Esero 14"
2. Jeśli niedawno go kupiłeś, to posprawdzaj styki, przewody i żarówkę:)
3. Nie wiem z jakiego miasta jesteś ale na pewno znajdziesz warsztat który ci poleci odpowiedni (ja polecam markowe i nie z hipermarketu), a pojemność zależy nie tylko od silnika ale i od ilości odbiorników w aucie. Jeśli masz więcej niż standard ( np; + CB, wzmacniacz , inne bajery) musi mieć większą pojemność niż w instrukcji, ale na oko tego się nie policzy.
4. Ja mam Lotos 10W/40 , ale im lepszy (w stronę syntetyka) tym lepiej:)
5. Nie działa, czy nie całkiem się unosi? Jeśli w ogóle nie drgnie nawet to sprawdź styki przewodów na termostacie, oczyść i posmaruj wazeliną, jeśli nie zadziała to może być padnięty czujnik temperatury, też w termostacie jeśli się nie mylę:). Natomiast jeśli się podnosi ale nie dużo, do pierwszej kreski np:? to walnięty termostat (jest cały czas otwarty i puszcza płyn cały czas na chłodnicę, silnik się nie zagrzewa, autko pali dużo i zimno w budzie ), koszt termostatu to chyba 13 zł (wkład)i 15 min roboty:) Pozdrawiam
A po czym poznać, że termostat jest walnięty, po wyglądzie czy jak ? NIe wiem, gdyż posiadam ten samochód od dwóch dni
ChesterNS Ahoj
Auto: było Espero 1.8
Imie: Marcin Pomógł: 70 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 3513 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-01-24, 09:35
Tasior91 napisał/a:
A po czym poznać, że termostat jest walnięty, po wyglądzie czy jak ?
Po tym, że nie trzyma temperatury. Powinien trzymać połowę skali
Ja nie dorastam, tylko zabawki mi drożeją
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Markon Przyjaciel Błota i off roadu
Auto: SGV2, Ford Escape, M Pajero2
Imie: Mariusz Pomógł: 190 razy Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 6249 Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2010-01-24, 12:30
jaki termostat termostat to jak nie masz ogrzewania a tobie nie pokazuje temp wiec to przeczytaj co napisałem
5, Sprawdź bezpiecznik w drugim rzędzie , pierwszy ,albo trzeci od prawej, Jeśli byłby uszkodzony czujnik świeciłby się chek, sprawdź jeszcze w głowicy od strony pasażera pod kolektorem dolotowym znajdują się 2 czujniki temperatury.
Jeden jest podłączony pod komputer, 2 pod wskaźnik temperatury w zegarach posprawdzaj je, czy coś się nie wypięło.
Tasior91
Auto: Espero 2.0 CD
Imie: Marek Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 70 Skąd: Stalowa Wola/ Wa-wa
Wysłany: 2010-01-24, 12:36
Markon napisał/a:
jaki termostat termostat to jak nie masz ogrzewania a tobie nie pokazuje temp wiec to przeczytaj co napisałem
5, Sprawdź bezpiecznik w drugim rzędzie , pierwszy ,albo trzeci od prawej, Jeśli byłby uszkodzony czujnik świeciłby się chek, sprawdź jeszcze w głowicy od strony pasażera pod kolektorem dolotowym znajdują się 2 czujniki temperatury.
Jeden jest podłączony pod komputer, 2 pod wskaźnik temperatury w zegarach posprawdzaj je, czy coś się nie wypięło.
Tzn. powiem tak, ta wskazówka podnosi się troszkę ponad literke "C", a odnośnie ogrzewania to bardzo słabo działa, słabo grzeje.
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-24, 12:39
Tasior91 napisał/a:
a odnośnie ogrzewania to bardzo słabo działa, słabo grzeje.
Zapowietrzony układ
Nie domyka się termostat
Zamulona nagrzewnica
Tasior91
Auto: Espero 2.0 CD
Imie: Marek Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 70 Skąd: Stalowa Wola/ Wa-wa
Wysłany: 2010-01-24, 12:42
Maniek napisał/a:
Tasior91 napisał/a:
a odnośnie ogrzewania to bardzo słabo działa, słabo grzeje.
Zapowietrzony układ
Nie domyka się termostat
Zamulona nagrzewnica
Tzn. z prędkością jest wszystko w jak najlepszym porządku, ale co do temperatury już nie.
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-24, 12:43
Tasior91 napisał/a:
Tzn. z prędkością jest wszystko w jak najlepszym porządku, ale co do temperatury już nie.
No to jw.
Mariotruck [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-24, 12:45
Skoro wskazówka troszkę się unosi to na 100% termostat (zawiesił się i cały czas puszcza płyn na chłodnicę i nie daje się zagrzać płynowi )
Markon Przyjaciel Błota i off roadu
Auto: SGV2, Ford Escape, M Pajero2
Imie: Mariusz Pomógł: 190 razy Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 6249 Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2010-01-24, 17:57
Tasior91 napisał/a:
Markon napisał/a:
jaki termostat termostat to jak nie masz ogrzewania a tobie nie pokazuje temp wiec to przeczytaj co napisałem
5, Sprawdź bezpiecznik w drugim rzędzie , pierwszy ,albo trzeci od prawej, Jeśli byłby uszkodzony czujnik świeciłby się chek, sprawdź jeszcze w głowicy od strony pasażera pod kolektorem dolotowym znajdują się 2 czujniki temperatury.
Jeden jest podłączony pod komputer, 2 pod wskaźnik temperatury w zegarach posprawdzaj je, czy coś się nie wypięło.
Tzn. powiem tak, ta wskazówka podnosi się troszkę ponad literke "C", a odnośnie ogrzewania to bardzo słabo działa, słabo grzeje.
nie rozumiem cię teraz opisałeś problem ja ci odpasłem napisałeś ze się nie podnosi potem ze się troszkę podnosi jak ci słabo grzeje to termostat ale on nie ma nic wspólnego jak nic ci nie wskazuje na zegarach najlepiej zczytaj błędy będziesz wiedział co jest walnięte a teraz możesz gdybać http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=4641 możesz mieć też zapowietrzony układ
Tasior91
Auto: Espero 2.0 CD
Imie: Marek Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 70 Skąd: Stalowa Wola/ Wa-wa
Wysłany: 2010-01-24, 18:21
[quote="Markon"]
Tasior91 napisał/a:
Markon napisał/a:
jaki termostat termostat to jak nie masz ogrzewania a tobie nie pokazuje temp wiec to przeczytaj co napisałem
5, Sprawdź bezpiecznik w drugim rzędzie , pierwszy ,albo trzeci od prawej, Jeśli byłby uszkodzony czujnik świeciłby się chek, sprawdź jeszcze w głowicy od strony pasażera pod kolektorem dolotowym znajdują się 2 czujniki temperatury.
Jeden jest podłączony pod komputer, 2 pod wskaźnik temperatury w zegarach posprawdzaj je, czy coś się nie wypięło.
Tzn. powiem tak, ta wskazówka podnosi się troszkę ponad literke "C", a odnośnie ogrzewania to bardzo słabo działa, słabo grzeje.
nie rozumiem cię teraz opisałeś problem ja ci odpasłem napisałeś ze się nie podnosi potem ze się troszkę podnosi jak ci słabo grzeje to termostat ale on nie ma nic wspólnego jak nic ci nie wskazuje na zegarach najlepiej zczytaj błędy będziesz wiedział co jest walnięte a teraz możesz gdybać http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=4641 możesz mieć też zapowietrzony układ[/quot]
Podczas badania komputerem żadnych błędów nie wykryto.
Markon Przyjaciel Błota i off roadu
Auto: SGV2, Ford Escape, M Pajero2
Imie: Mariusz Pomógł: 190 razy Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 6249 Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2010-01-24, 18:28
[quote="Tasior91"]
Markon napisał/a:
Tasior91 napisał/a:
Markon napisał/a:
jaki termostat termostat to jak nie masz ogrzewania a tobie nie pokazuje temp wiec to przeczytaj co napisałem
5, Sprawdź bezpiecznik w drugim rzędzie , pierwszy ,albo trzeci od prawej, Jeśli byłby uszkodzony czujnik świeciłby się chek, sprawdź jeszcze w głowicy od strony pasażera pod kolektorem dolotowym znajdują się 2 czujniki temperatury.
Jeden jest podłączony pod komputer, 2 pod wskaźnik temperatury w zegarach posprawdzaj je, czy coś się nie wypięło.
Tzn. powiem tak, ta wskazówka podnosi się troszkę ponad literke "C", a odnośnie ogrzewania to bardzo słabo działa, słabo grzeje.
nie rozumiem cię teraz opisałeś problem ja ci odpasłem napisałeś ze się nie podnosi potem ze się troszkę podnosi jak ci słabo grzeje to termostat ale on nie ma nic wspólnego jak nic ci nie wskazuje na zegarach najlepiej zczytaj błędy będziesz wiedział co jest walnięte a teraz możesz gdybać http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=4641 możesz mieć też zapowietrzony układ[/quot]
Podczas badania komputerem żadnych błędów nie wykryto.
jakim kompem zbadaj na zworkę chyba ze byłeś w ASO jeśli byków nie ma to termostat ok może zapowietrzony układ
Mariotruck [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-24, 19:27
Proponował bym się nie irytować:) niedomówienia zawsze będą w pomocy na odległość.
Jeśli wskazówka się rusza choćby trochę to czujnik jest ok, zresztą tak jak mówi Markon, gdyby nie był to świecił by się check.
Jesli się nie rusza w ogóle, to albo czujnik (ale co z check'em?), albo przerwa na przewodzie (ale wtedy komp też by pokazywał błąd ponieważ nie rozróżnia usterki czujnika od braku jego zasilania, po prostu nie dostaje z niego sygnału i wskazuje na błąd)
może zapowietrzony układ?, ale moim zdaniem tak jak pisałem wcześniej - termostat.
Miałem tak w kilku używanych autach, po wymianie wkładu 0 problemów:)