X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] montaz poduszki w aucie do tego nieprzystosowanym fa

Autor Wiadomość
Wasylek
Topik


Auto: FSO Matiz 2006
Pomógł: 156 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1332
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-01, 18:46   

Może ja coś rozjaśnię...
Kierownica bez poduszki nie ma żadnej tasiemki bo do kierownicy przechodzi tylko jeden przewód do klaksonu. Zrobione to jest najprościej jak można, czyli kierownica od tyłu ma założony taki lub podobny pierścień z metalową "ścieżką", która podłączona jest do przycisku (styku) klaksonu w kierownicy:


Z drugiej strony na kolumnie kierownicy jest element posiadający sprężysty metalowy ślizgacz, który jeździ sobie po tym pierścieniu na kierownicy i zapewnia wystarczający stały kontakt elektryczny klaksonu z kierownicą.
Natomiast kierownica z poduszką nie ma z tyłu pierścienia a połączenie elektryczne jest zrobione za pomocą taśmy spiralnej, która jest przykręcona na kolumnie kierownicy tuż pod nią. Wewnętrzbna część taśmy obraca się razem z kierownicą. W taśmie zawarte są już 3 przewody (pojedynczy od klaksonu i podwójny od poduszki) i je z jednej strony łączymy z gniazdami na poduszce (dolne wtyczki na zdjęciu) a z drugiej strony z instalacją na kolumnie kierownicy (wtyczki po prawej).


Czyli przewodzik, który trzeba odłączyć od ślizgacza na kolumnie kierownicy trzeba połaczyć z tym czarnym przewodem wychodzącym z taśmy aby działał klakson, podwójna wtyczka jest od poduszki i trzeba ją połaczyć z instalacją samochodu, którą trzeba będzie pewnie dołożyć (wiązka łącząca taśmę z modułem sterującym Air-baga).
Dodatkowo mogę podpowiedzieć, że można również założyć kierownicę z poduszką od Nubiry2- pasuje, wygląda podobnie a o dziwo nową poduszkę i kierownicę od Nubiry można trafić taniej niż od Lanosa. :D Przy okazji do Nubiry są wersję z przyciskami do sterowania radia- ale to wymaga innej taśmy spiralnej z dodatkową parą przewodów.



Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Daareek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-01, 19:30   

Dzięki serdeczne za dogłębne wytłumaczenie zagadnienia. :piwo:
Jak rozumiem po zakupie wskazanych przezemnie w poprzednim poście części elektryk/mechanik da bez problemu radę złożyć to do kupy tak by i klakson działał i pp była aktywna.
PZDR
 
 
kkwiatuszek89


Auto: był 126p a jest Lanos 1.5 16v + LPG
Imie: Kamil
Pomógł: 34 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 1346
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-04-02, 09:36   

dla mnie to zbyt ryzykowne. Brałeś pod uwagę że montaż jest nie atestowany w istnieje prawdopodobieństwo samoczynnego odpalenia?




 
 
 
Daareek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-02, 11:17   

Skoro są zakłady w których bez problemu zakłada się nowe poduszki w miejsce takich odpalonych w wypadku, więc myślę, że w przypadku przekładki kierownicy (mam zamiar zrobić to na fabrycznie nowych częściach) ryzyko związane z przypadkowym odpaleniem poduszki jest porównywalne do tego jakie jest w autach fabrycznie wyposażonych w to urządzenie.
Zresztą przed zakupem części podjadę do wyspecjalizowanego serwisu i popytam czy podejmą się montażu i dadzą na niego gwarancję.
 
 
Wasylek
Topik


Auto: FSO Matiz 2006
Pomógł: 156 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1332
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-03, 21:51   

Tylko fabrycznie nowe części (kierownica nawet niekoniecznie)- poduszka i moduł sterujący i wszystko powinno chodzić bez problemów. Ale dotyczy to również wiązek elektrycznych- te elementy trzeba zdobyć o ile nie są zamontowane już w samochodzie.



Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
carcarewicz

Auto: Daewoo Lanos
Wiek: 33
Dołączył: 30 Lis 2017
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-20, 09:15   

Witam,

pozwole sie dolaczyc do dawno zapomnianej rozmowy.

Orientuje sie ktos jak zakonczyla sie cala operacja? Chcialbym zrobic o samo, czyli do auta bez poduszek wrzucic dodatkowe 2 (oczywiscie jestem swiadomy ze bedzie konieczna zmiana deski rozdzielczej itp). Bardziej mnie martwią te wiązki i potem podpiecie wszystkiego do komputera.

Ma ktos moze namiar na mechanika, ktory moze zrobic taki zabieg?



http://daewooforum.pl/temat82714.html#1071125 od czegos trzeba zaczac :)
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 301 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 6995
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2017-12-20, 13:57   

Do sterownia silnika i podzuszek sa dwa niezależne moduly



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt