Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam jestem nowym członkiem forum.Od 2 dni posiadaczem Lanosa 1.5 73kW. To jest mój pierwszy samochód na gaz i nie mam pojęcia o co chodzi z przełącznikiem typu:
1-0-2
Ja odpalam samochód na 0. Zatankowałem wczoraj gazu 24l i przejechałem na tym około 200km w jeździe mieszanej (jechałem z Łodzi za Łowicz i z powrotem). Po powrocie do Łodzi następnego dnia zaczęła mi migać od czasu do czasu czerwona kontrolka tak jakby zaczynało brakować gazu??po dłuższym czasie przestała mrugać natomiast zaczęła jednostajnie świecić.Pojechałem zatankować po czym okazało się że weszło tylko 21l miałem wrażenie że pod korek. Wniosek z tego, że jeszcze był gaz w butli.Pytanie dlaczego w takim razie kontrolka świeciła na czerwono i czy dobrze to odczytałem?? Nie za bardzo się orientuje jak spalają lanosy na gazie, może ktoś mi coś podpowie
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-30, 21:53
Różne są stacje i różnie na nich odbija pistolet od tankowania LPG. Jesli chcesz coś mierzyć dokładniej to tankuj na tym samym dystrybutorze.
Po za tym te pomiary-wskazniki w butlach nie są za dokładne.
Lepiej patrzeć na kilometry
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-01-30, 22:23
Maniek napisał/a:
Różne są stacje i różnie na nich odbija pistolet od tankowania LPG. Jesli chcesz coś mierzyć dokładniej to tankuj na tym samym dystrybutorze.
Po za tym te pomiary-wskazniki w butlach nie są za dokładne.
Lepiej patrzeć na kilometry
dokładnie tak też jeżdżę na kilometry bo inaczej nie ma sensu
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
A ile mniej więcej da się przejechać na pełnej butli? Moja pojemność butli to 42l z tym, że nie wiem ile naprawdę wchodzi. Jak już mówiłem mam samochód od 2 dni.
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-30, 22:39
Musisz dojśc metodą prób bo to jest zależne do tego ile auto dane auto pali oraz od nogi
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Alberciczek
Auto: Nubira II CDX Kombi Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 1762 Skąd: Tychy
Wysłany: 2010-01-31, 11:08
Kontrolki rezerwy nie są dokładne jak pisali koledzy. jak zacznie ci brakować gazu, to się o tym dowiesz - jadąc na pewnych obrotach silnika np. 3000 silnik zacznie zachowywać się tak, jakby zaczęło mu brakować benzyny - zacznie go mulić. A jak zdejmiesz nogę z gazu to powróci do normalnego stanu jazdy. I będziesz mógł jechać dalej na mniejszych obrotach np. 2500 lub 2000 tys. aż do czxasu gdy znowu tak się będzie działo. A od pierwszych objawów braku gazu do całkowitego braku można jeszcze przejechać nawet 50 km. Zależy przy jakich obrotach zauważyłes początek.
Co do butli - na 42 litrach powinieneś spokojnie przejechać 380 - 400 km przy spokojnej jeźdżie. Ja mam Nubirę II z silnikiem 2,0 16V i butl 40 litrów i w lecie przejeżdżam na niej 380 km.Z tym, że nie przekraczam 3 tyś obrotów zazwyczaj jadę przy 2,5 tys. Jak już jadę 3 tyś lub więcej, to to ciężko mam przejechać nawet 300 km. Tak więc ty Lanosem spokojnie te 400 km na 42 litrach gazu przejechać powinieneś.
Tak jak pisali koledzy powyżej - jeżdżąc na LPG trzeba patrzeć na licznik przjechanych kilometrów, a nie na kontrolkę rezerwy LPG. A jak zacznie ci brakować gazu, to jak pisałem napewno się o tym dowiesz, a jeszcze dasz radę przejechać parędziesiąt kilometórw. Z mniejszą prędkością obrotową silnika, ale da się radę. Pojeździsz na gazie, to z pewnością to wyczujesz.
Jak się uprzesz to wszystko można - ale się nie powinno.
Alberciczek
Auto: Nubira II CDX Kombi Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 1762 Skąd: Tychy
Wysłany: 2010-01-31, 21:46
Nie będę się kłócił, ale wydaje mi się, że
1 - benzyna lub gaz (uruchamianie i jazda)
0 - uruchamianie na Pb i przełaczenie na LPG pp przegazowaniu do zazwyczaj 2,5 tyś
2 - benzyna lub gaz - uruchamianie i jazda
Nie wiem jakie tam masz diody, ale zazwyczaj jest tak, że czerwona to Pb, żółta to uruchamianie na Pb i przełączenie na LPG przy 2,5 tys obr/min,a zielona to LPG.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-01-31, 21:52
szutek napisał/a:
a czy można zapalać samochód cały czas na samym gazie ?
oczywiście jak tylko chcesz ale jak braknie Ci gazu i przyjdzie jechać na benzynie to pamiętaj, że to może nie zadziałać
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Jeszcze takie małe pytanko orientujecie się może ile kosztuje zakup nowej butli bądź jej legalizacja i co się bardziej opłaca?
ci.nek
Auto: Oplowóz
Imie: Marcin Pomógł: 131 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 2408 Skąd: MMz
Wysłany: 2010-02-02, 11:08
Alberciczek napisał/a:
A od pierwszych objawów braku gazu do całkowitego braku można jeszcze przejechać nawet 50 km
toi chyba na lawecie, mi od pierwszego mulenia do pełnego wypalenia gazu starcza na max 10 km ale zwykle po 5 km nie da się już jechać powyżej 2000 obrotów
Cytat:
nie mam pojęcia o co chodzi z przełącznikiem typu:
1-0-2
co oznaczają te cyfry? kiedy jadę na gazie, a kiedy na benzynie? kiedy jest odpalanie na samym gazie?
a ja mam np. 1-PB 0-LPG 2- automat a kumpel ma 1-LPG 0-PB 2-automat
to wszytko zależy od przełącznika i podłączenia przewodów.
Najprościej tak włącz zapłon, przełączaj przełącznikiem i sprawdzaj kontrolki jak się świeci czerwona to jazda na PB jak zielona to jazda na LPG, jak po odpaleniu świeci się pomarańczowa lub czerwona zamienia się na zieloną pod wpływem obrotów to jest automat i wtedy odpala Ci na PB i przełącza samo na LPG.
no i oczywiście jest jeszcze 2 kontrolka czerwona od rezerwy.
szutek napisał/a:
ile kosztuje zakup nowej butli bądź jej legalizacja
nowa butla 300-500zł ważna 10 lat
legalizacja chyba do 200zł - ważna 5 lat (nie wszystkie butle da się zalegalizować jak masz na tabliczce wybite KE oznacza że tej się już nie da)
1robecki [Usunięty]
Wysłany: 2010-02-02, 12:27
Jeśli masz butlę 42l (według jej certyfikatu- homologacji- mam na myśli ten świstek z pieczątką wytwórcy i UDT, który pokazujesz diagnoście podczas bad. techn. pojazdu), to do pustej zatankujesz jakieś 80% jej pojemności, czyli ok.34 litrów.