X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Matiz] Instrukcja regulacji zaworów by steyr & falq

Autor Wiadomość
falq
SoulRoe

Auto: Tico
Imie: Rafał
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 246
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2010-02-18, 20:28   [Matiz] Instrukcja regulacji zaworów by steyr & falq

Zamieszczamy instrukcję regulacji zaworów dla użytkowników Daewoo Matiz, przygotowaną przez nas.

W przypadku znalezienia jakiś błędów merytorycznych proszę o kontakt, celem poprawienia.
Mamy nadzieję, ze ułatwi to początkującym użytkownikom Matizka wykonanie tej czynności samodzielnie.

Pozdrawiamy
steyr & falq


Instrukcja Regulacji Zaworów - PDF
[z racji objętości pliku pdf, proponujemy zapisać go na hdd, wybierając opcję "zapisz obiekt docelowy jako"]




 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Rami


Auto: Matiz Joy 00
Imie: Cezary
Pomógł: 51 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 3494
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-02-19, 18:22   

Moim zdaniem pewniejsza jest uszczelka pod pokrywę + smuga silikonu dla pewności . Srubki dokręcamy do wyczucia oporu ,nie ma siłę :myśli:

[ Dodano: 2010-02-19, 18:23 ]
Instrukcja bardzo obrazkowa ,nikt nie powinien mieć problemu .



Niebieski jest szybszy bardziej od czerwonego.
 
 
falq
SoulRoe

Auto: Tico
Imie: Rafał
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 246
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2010-02-20, 19:56   

Zgadza się, na uszczelkę dodajemy warstwę silikonu odpornego na wysokie temperatury, nigdy nie stosujemy go bez uszczelki !!!
Silikon pełni rolę uszczelniacza dodatkowego, w przypadku gdy uszczelka jest już zużyta, lub nie mamy pewności czy spełni ona swoje zadanie.

BTW dzięki za uwagi, zawsze są mile widziane.




 
 
 
nexia145
neśka moja miłość :)


Auto: nexia 1,5 8v
Imie: Wołodja
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 204
Skąd: śląsk ( HOŻUF)
Wysłany: 2010-02-20, 20:15   

Ramir napisał/a:
Moim zdaniem pewniejsza jest uszczelka pod pokrywę + smuga silikonu dla pewności
]
falq napisał/a:
Zgadza się, na uszczelkę dodajemy warstwę silikonu odpornego na wysokie temperatury
A nigdy w życiu panowie :omg: ,dobra uszczelka + prosta pokrywa i odpowiednio dokręcona daje gwarancję szczelności :nono: nie piszcie bzdur :stop: bo ludziska do każdego uszczelniacza i uszczelki będą dawać silikon dla pewności.Kto Was tego nauczył??



nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3811
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2010-02-20, 23:02   

niedaje sie silikonu,albo jedno albo drugie ;)



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
nexia145
neśka moja miłość :)


Auto: nexia 1,5 8v
Imie: Wołodja
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 204
Skąd: śląsk ( HOŻUF)
Wysłany: 2010-02-20, 23:24   

steyr napisał/a:
niedaje sie silikonu,albo jedno albo drugie ;)
i tak i już :piwo: nazwa USZCZELKA mówi sama za siebie.Pozdro



nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
Rami


Auto: Matiz Joy 00
Imie: Cezary
Pomógł: 51 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 3494
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-02-21, 09:58   

[ Dodano: 2010-02-21, 09:59 ]
nexia145 napisał/a:
nie piszcie bzdur bo ludziska do każdego uszczelniacza i uszczelki będą dawać silikon dla pewności.Kto Was tego nauczył??


Pratkyka nauczyła :P



Niebieski jest szybszy bardziej od czerwonego.
 
 
falq
SoulRoe

Auto: Tico
Imie: Rafał
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 246
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2010-02-21, 11:42   

No więc sprecyzujmy, dla potomnych ;)
Jeśli mamy sprawną uszczelkę, to nie dajemy silikonu, natomiast jeśli nie posiadamy uszczelki, albo stwierdzimy, że obecna nie spełnia swojego zadania, dajemy cienką warstwę silikonu zamiast niej.
Myślę, że doszliśmy do konsensusu w tej sprawie ;)




 
 
 
nexia145
neśka moja miłość :)


Auto: nexia 1,5 8v
Imie: Wołodja
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 204
Skąd: śląsk ( HOŻUF)
Wysłany: 2010-02-21, 13:29   

falq napisał/a:
Jeśli mamy sprawną uszczelkę, to nie dajemy silikonu, natomiast jeśli nie posiadamy uszczelki, albo stwierdzimy, że obecna nie spełnia swojego zadania, dajemy cienką warstwę silikonu zamiast niej.
no niech będzie i za to :piwo:
falq napisał/a:
Jeśli mamy sprawną uszczelkę, to nie dajemy silikonu, natomiast jeśli nie posiadamy uszczelki, albo stwierdzimy, że obecna nie spełnia swojego zadania
kupujemy nową uszczelkę dobrej firmy i zakładamy w miejsce starej. :D i za to :flaszka: pozdro



nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
Kolberger
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-03, 01:17   

falq napisał/a:
No więc sprecyzujmy, dla potomnych ;)
Jeśli mamy sprawną uszczelkę, to nie dajemy silikonu, natomiast jeśli nie posiadamy uszczelki, albo stwierdzimy, że obecna nie spełnia swojego zadania, dajemy cienką warstwę silikonu zamiast niej.
Myślę, że doszliśmy do konsensusu w tej sprawie ;)


Ja niestety też jestem przeciwny aby stosować silikon. Od tego jest uszczelka, którą się powleka małą ilością oleju dla zwiększenia szczelności ( uszczelka z olejem po nagrzaniu silnika się skleja i jest bardzo szczelna ). Panowie specjaliści od silikonu podajcie mi jedną książkę obsługi i napraw, gdzie w silniku każą powlekać uszczelki takim ustrojstwem ? zamiast olejem.

A przykład z życia przy użyciu silikonu to wymiana uszczelki w 126p pod miską olejową. Mój brat kilka lat temu montując ją posmarował NOWĄ uszczelkę z obu stron silikonem. Tylko dlatego, że w tym miejscu zawsze nie to że ciekło, tylko była taki nalot jakby "wilgoci" oleju, co go wkurzało( często występuje w silnikach ). Wszystko pięknie poskręcał śrubkami i wszystko ładnie, ale po 15 kilometrach nagle zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju. Oczywiście szybko wyłączył silnik i wyszedł zobaczyć co się dzieje, a pod samochodem już się robiła plama oleju. Uszczelka po prostu wszystko wyrzygała, bo się pod temperaturą rozlazła/ześliznęła. Aż trudno w to uwierzyć, bo miska olejowa do kadłuba jest przykręcona w Maluchu ok 20 śrubami.

Skończyło się to dodatkowymi kosztami i straconym czasem :)

PS Odnośnie instrukcji regulacji zaworów to jest ok :piwo:
 
 
Rami


Auto: Matiz Joy 00
Imie: Cezary
Pomógł: 51 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 3494
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-04-03, 08:45   

Kolberger napisał/a:
Panowie specjaliści od silikonu podajcie mi jedną książkę obsługi i napraw, gdzie w silniku każą powlekać uszczelki takim ustrojstwem ? zamiast olejem.


Jak napiszę ,to będziesz pierwszy .Masz prawo do pierwoczytania :lol: :lol: :lol:

[ Dodano: 2010-04-03, 08:48 ]
Nie każdy silikon jest odpowiedni do tego celu . Twój brat posmarował może silikonem budowlanym :myśli:



Niebieski jest szybszy bardziej od czerwonego.
 
 
Kolberger
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-05, 23:51   

Ramir napisał/a:
Twój brat posmarował może silikonem budowlanym


Zapewniam Ciebie że nie :) To był silikon do wysokich temperatur przeznaczony do zastosowań motoryzacyjnych.
 
 
falq
SoulRoe

Auto: Tico
Imie: Rafał
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 246
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2010-06-30, 10:10   

No to pytanie po kiego grzyba takie ustrojstwo w ogole produkuja (ten silikon) skoro nie nadaje sie do uszczelniania ^^




 
 
 
1robecki
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-01, 13:34   

Kolberger napisał/a:
falq napisał/a:
No więc sprecyzujmy, dla potomnych ;)
Jeśli mamy sprawną uszczelkę, to nie dajemy silikonu, natomiast jeśli nie posiadamy uszczelki, albo stwierdzimy, że obecna nie spełnia swojego zadania, dajemy cienką warstwę silikonu zamiast niej.
Myślę, że doszliśmy do konsensusu w tej sprawie ;)


Ja niestety też jestem przeciwny aby stosować silikon. Od tego jest uszczelka, którą się powleka małą ilością oleju dla zwiększenia szczelności ( uszczelka z olejem po nagrzaniu silnika się skleja i jest bardzo szczelna ). Panowie specjaliści od silikonu podajcie mi jedną książkę obsługi i napraw, gdzie w silniku każą powlekać uszczelki takim ustrojstwem ? zamiast olejem.


Np. "Opel- so wirds gemacht", no jakoś tak w tytule.
Silikonem są powlekane 4 punkty pomiędzy uszczelką a misą olejową. :D
Poza tym, przed montażem głowicy doszczelnia się silikonem połączenie pomiędzy kadłubem silnika a obudową łańcucha rozrządu.
 
 
butter18
Mobilek


Auto: Matiz
Imie: Mateusz
Pomógł: 164 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 3081
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-09-24, 16:29   

A wiec zrobiłem jak w opisie, i chyba nie dokońca idelanie zrobiłem. Mam wrażenie ze jakiś mi stuka :) i teraz takie pytanie odnośnie momentu wsumawnia szczelinomierza: czy nie lepiej by było mierzyć szczelinę w momencie podnoszenie dzwigienki ?? ? czyli jak ta cała łapka sie podnosi ponieważ wtedy jest największy luz i chyba wtedy było by to najbardziej realne ustawienie, ponieważ jak zrobiłem tak jak było napisane w instrukcji to mam nieodparte wrażenie że w połozeniu "neutralnym" ten odstęp nie jest największy jakiwystępuje podczas ruchu. Czy moge tak zrobić ze bede ustawiał podczas podnoszenia łapki czy lepiej nie ?? ?
I jesli ustawiałem na każdą dzwigienke osobno czyli podniosła sie- potem 180* i regulacja, czy moze coś nie tak, w sumie robiłem tak dla każdego ramonka czyli 6 razy.



Powodzonka i szerokości ;)
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt