X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Nexia] Strzela w filtr powietrza, i brak mocy . Gdzie szuka

Autor Wiadomość
wasylSDZ

Auto: NEXIA 1,5 8V + LPG '97
Imie: Łukasz
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2010-03-02, 21:46   [Nexia] Strzela w filtr powietrza, i brak mocy . Gdzie szuka

Witam
Mam taki problem mianowicie strzela(czestotliwosc,zalezy od obrotow ale zawsze wystepuja przy gazowaniu ) mi przy dodawaniu gazu na jalowym i na biegu podczas jazdy. Na jalowym jak wkrece na obroty i bede trzymal strzelanie ciagle wystapuje , a jak wcisne pedal raptownie do podlogi to takie strzaly, ze rozerwac chce caly filtr powietrza (filtr nie jest do konca spiety,ale byl i jest tak samo ) jak jade to mam brak mocy wystarczy ,ze wcisne pedal gazu troche mocniej zaczyna strzelac i brak mocy , jak bede pomalu dodawal gazu to mozna silnik wkrecic na 3-4 tys lecz tak jak mowie powoli ,bo jak raptownie wcisne pedal to obroty dojda do max 2-3 tys. objawy takie wystepuja na LPG i PB.
To co udalo mi sie zaobserwowac:
-Luzny pasek rozrzadu (mogl przeskoczyc z jeden zabek,ale czy takie beda objawy?)
-raczej kable nie maja przebicia (sprawdzalem dzis )
-kable,swiece,kopulka,palec,cewka itp nie byly zmieniane ( mam nexie od 1 miesiaca )
-obroty faluja,ale to na LPG rowniez gasnie na LPG na jalowym biegu (ale to pewnie regulacja parownika)
-strzaly jedynie w kolektor ssacy, nie w tlumik
-ten caly uklad od powietrza, nie wyglada na taki bardzo szczelny tzn. taki troche rozklekotane to wszystko,ale to moze jest dopuszczalne
-klemy sciagane i tak to samo

Jakies propozycje gdzie szukac? to raczej usterka mechaniczna? (tzn. zawor,popychacz itp ) ,lewe powietrze?lub cos zatkane ?,czy cos z elektronika? regulacja zaplonu ?

nie chce w ciemno robic wszystkiego, bo moze cos dobrego popsuje lub rozreguluje i wpakuje sie w zbedne koszta.

Silnik 1,5 8V
Ostatnio zmieniony przez wasylSDZ 2010-03-02, 21:51, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Bourne
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-02, 21:46   

wasylSDZ napisał/a:
kable,swiece,kopulka,palec,cewka itp nie byly zmieniane ( mam nexie od 1 miesiaca )


trzeba wymienić tak dla zasady "kable,swiece,kopulka,palec,cewka impilsatora w aparacie zapłonowym"

wasylSDZ napisał/a:
-ten caly uklad od powietrza, nie wyglada na taki bardzo szczelny tzn. taki troche rozklekotane to wszystko,ale to moze jest dopuszczalne


Nic nie powinno być luźne

wasylSDZ napisał/a:
-obroty faluja,ale to na LPG rowniez gasnie na LPG na jalowym biegu (ale to pewnie regulacja parownika)


czyszczenie silnika krokowego i byćmoże wymiana sondy lambda oraz filtrów powietrza i w instalacji LPG

[ Dodano: 2010-03-02, 21:49 ]
wasylSDZ napisał/a:
-Luzny pasek rozrzadu (mogl przeskoczyc z jeden zabek,ale czy takie beda objawy?)


Nie ma takiej opcji

[ Dodano: 2010-03-02, 21:50 ]
wasylSDZ napisał/a:
-raczej kable nie maja przebicia (sprawdzalem dzis )


raczej to nie znaczy że nie mają
 
 
wasylSDZ

Auto: NEXIA 1,5 8V + LPG '97
Imie: Łukasz
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2010-03-02, 21:57   

jak mam rozumiec ,ze nie ma takiej opcji z tym paskiem rozrzadu? nie ma opcji aby sprzeskoczyl? on ma byc luzny czy napiety? bo jest dosc niepokojaco luzny, takie objawy raczej wykluczaja usterke meczhaniczna ( zawory itp ) ? a co do swiec to mam taki problem mam 3 wejscia na maly gwint, a jedno jest na gruby ( pewnie ktos przekrecil i pewnie bylo przerabianie na wieksze ) moze to byc przyczyna?
 
 
 
Bourne
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-02, 22:00   

wasylSDZ napisał/a:
jak mam rozumiec ,ze nie ma takiej opcji z tym paskiem rozrzadu? nie ma opcji aby sprzeskoczyl? on ma byc luzny czy napiety?


przy 8V nie ma niebezpieczeństwa kolizji zaworów z tłokami - teoretycznie jest bezkolizyjny
co do paska to jak najszybciej zmieniaj rozrząd tzn pasek rolką i pompę wody bo nie powinien być luźny

[ Dodano: 2010-03-02, 22:04 ]
wasylSDZ napisał/a:
a co do swiec to mam taki problem mam 3 wejscia na maly gwint


No to ktoś nieźle dłubał przy silniku że zerwał gwint
Pewnie jest wstawiona większa tuleja z 16 na świecę 21

Może być przyczyną falowania - ciekawe czy została wyregulowana szczelina na raką samą jak w pozostałych świecach :myśli:
 
 
wasylSDZ

Auto: NEXIA 1,5 8V + LPG '97
Imie: Łukasz
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2010-03-02, 22:10   

ja wiem, nie boje sie o spotaknie zaworow z tlokami tylko chodzi mi czy takie moga byc objawy np przeskoczenia paska od 1-2 zabki? a co do zaworow to znajomy tak na sluch wystawil diagnoze, ze to moga byc wypalone zawory albo popychacze walniete. wiec to moge skreslic? czy mozliwe ?
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Bourne
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-02, 22:13   

ale jaki objaw maja popychacze ?

Stukają ??
 
 
wasylSDZ

Auto: NEXIA 1,5 8V + LPG '97
Imie: Łukasz
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2010-03-02, 22:19   

argumentowal,ze albo zawor nieszczelny, albo popychacz nie dziala i nie dochodzi do prawidlowego spalania i napierdziela w kolektor ssacy.
 
 
 
Bourne
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-02, 22:20   

na to już nie potrafie postawić diagnozy
 
 
wasylSDZ

Auto: NEXIA 1,5 8V + LPG '97
Imie: Łukasz
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2010-03-02, 22:35   

ok,ale dzieki za odpisanie :) to nic czekam na inne wskazowki, troche szukalem po roznych forach i roznych markach i modelach , i kazdy poczatkowo kaze wymienic kable swiece itp, i wprawdzie to kazdy odpisywal, ze i tak podobne objawy zostaly, wiec moje pytanie glownie kieruje pod katem tego luznego paska rozrzadu lub zaplonu ? czy to w ogole moze miec cos wsponlego z owymi objawami?
 
 
 
Adam-T


Auto: Daewoo Nexia 1,5 8V
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 632
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2010-03-03, 10:46   

Przecież sam możesz sprawdzić czy Ci pasek nie przeskoczył: odkręć obudowę paska, ustaw na znaki i będziesz wiedział/widział czy jest dobrze czy źle.
Możesz jeszcze jedno sprawdzić: uruchom silnik, przełącz na zasilanie gazem, zdejmij wtyczki z wtryskiwaczy benzyny i sprawdź czy Ci dalej strzela.
 
 
wasylSDZ

Auto: NEXIA 1,5 8V + LPG '97
Imie: Łukasz
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2010-03-03, 16:27   

a wiec zrobilem tak jak mowiles, mianowiscie sciaglem obudowe tego paska , znakow jako takich widocznych nie widac, jest jedno wcieci koste w kole, ale na pasku zadnego sladu ;/ byc moze sie zatarlo, bo ledwo co widac juz znaczek bosh wszystko wytarte, rozpiolem tez kostki od wtryskiwaczy, i tez nic tak samo :/ odkrecilem takze to rure gumowa przy kolektorze ssacym i zauwazylem , ze jest on w srodku zalany? brudny ? czarna tlusta maz.

a moze to byc od rozregulowanego zaplonu? czy inne sa objawy takiej usterki ?
 
 
 
Adam-T


Auto: Daewoo Nexia 1,5 8V
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 632
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2010-03-03, 16:47   

wasylSDZ napisał/a:
jest jedno wcieci koste w kole, ale na pasku zadnego sladu ;/ byc moze sie zatarlo, bo ledwo co widac juz znaczek bosh wszystko wytarte

Na pasku nie będzie żadnych znaków. Na górnym kole (zębatym) masz nacięcie ustawiasz je pionowo w górę a dokładnie na przeciwko małego wcięcia na pozostałej obudowie paska. Niżej do wału głównego masz przykręcone koło pasowe (na pasek klinowy) musiał byś go ściągnąć bo pod nim jest małe koło zębate a na nim drugi znacznik - patrz załączone zdjęcie. Nie jestem pewien ale na kole pasowym jest rowek który chyba się pokryje/wyrówna z wystającą "igłą"/bolcem tak samo jak ten znacznik na małym kole zębatym. (Nawiasem mówiąc tutaj właśnie ustawia się zapłon za pomocą lampy.) Jeśli znaki są całkowicie w innych miejscach to kręcisz dalej wałem aż się pokryją.
wasylSDZ napisał/a:
odkrecilem takze to rure gumowa przy kolektorze ssacym i zauwazylem , ze jest on w srodku zalany? brudny ? czarna tlusta maz.

Odkręcasz, czyścisz/myjesz, skręcasz - napewno nie zaszkodzi.

wasylSDZ napisał/a:
a moze to byc od rozregulowanego zaplonu?

To musiał byś podjechać do jakiegoś mechanika, żeby Ci sprawdził/ustawił zapłon. Nie zapomnij, że przed regulacją zapłonu trzeba zewrzeć odpowiednie piny przy złączu diagnostycznym.
 
 
wasylSDZ

Auto: NEXIA 1,5 8V + LPG '97
Imie: Łukasz
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2010-03-03, 17:26   

a wiesz ktore piny?
 
 
 
Adam-T


Auto: Daewoo Nexia 1,5 8V
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 632
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2010-03-03, 18:27   

A i B
 
 
wasylSDZ

Auto: NEXIA 1,5 8V + LPG '97
Imie: Łukasz
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2010-03-03, 18:30   

ok ;) bede musial oddac w takim razie do mechaniora bo obecnie nie jestem u siebie w miescie, a raczej nie ustawie ani zaplonu, ani paska pod blokiem ;] a jeszcze nawiazujac do tego paska, nie sprawdze polozenia tego dolnego kola patrzac z gory ? raczej trzeba podsniesc i od dolu?
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt