X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] kapitalny silnika

Autor Wiadomość
maxim


Auto: MATIZ- life
Pomógł: 3 razy
Wiek: 55
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 113
Skąd: Inowrocław [ CIN ]
Wysłany: 2010-03-18, 15:07   [Matiz] kapitalny silnika

Witam .
Interesuje mnie czy ktoś robił kapitalkę silnika .Czy to sie opłaca czy lepiej szukać nowy motor.Tak w ogóle ile kosztuje taki remont ? :myśli:
Motor mój chodzi niczym dizelek a mechas powiedział ,żeby poszukać nowego lub naprawiać .Więc może zacząłbym od naprawy bo co sie kupi też nie wiadomo , Bo jakbym naprawił to bym wiedział co mam .
Jak ktoś coś wie to proszę o porady .Pozdr.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2010-03-18, 17:42   

ale ze co bierze olej?moze masz po prostu wytarty wałek i dźwignie zaworowe.



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
maxim


Auto: MATIZ- life
Pomógł: 3 razy
Wiek: 55
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 113
Skąd: Inowrocław [ CIN ]
Wysłany: 2010-03-18, 20:18   

oleju nie bierze ; ale motor to jakbym nie wiedział to bym pomyślał ,że mam dizelka .
Trajkocze może wyrypane zawory ,może wtryski a podobno jak by były zużyte panewki to nie ma dla mietka nad wymiaru . I podejrzewał ,że raczej chyba mam szukac motorka . Ale jestem ciekaw czy nie byłoby taniej z naprawą . :myśli: :omg:
 
 
pinus


Auto: Daewoo Nubira sedan 1.6 SX LPG
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 458
Wysłany: 2010-03-18, 21:23   

Najlepiej jakbyś podjechał do kilku mechaników, żeby obejrzeli jak silniczek chodzi i się wtedy mniej więcej dowiesz jakie koszta będą naprawy u każdego z nich i czy się opłaca go naprawiać czy drugi silnik kupić (w międzyczasie możesz też sprawdzić ile cię będą same poszczególne części kosztować, które uważasz za możliwe do wymiany lub oni stwierdzą że są do wymiany). Bo mi się wydaję że bez obczajki silnika przez doświadczonego mechanika to tak ciężko żeby ci ktoś doradził na 100 procent naprawę lub wymianę silnika.
 
 
Kolberger
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-18, 22:07   

maxim napisał/a:

Trajkocze może wyrypane zawory ,może wtryski a podobno jak by były zużyte panewki to nie ma dla mietka nad wymiaru . I podejrzewał ,że raczej chyba mam szukac motorka . Ale jestem ciekaw czy nie byłoby taniej z naprawą . :myśli: :omg:


Stukające zawory od stukających panewek bardzo łatwo rozróżnić. Skoro silnik jest najgłośniejszy kiedy jest zimny, to obstawiałbym że zawory. Natomiast panewki można usłyszeć jadąc na 5 biegu z małą prędkością obrotową silnika i gwałtownym wciśnięciu pedału gazu.
Panewki można zajechać jak się jeżdzi notorycznie na niskich obrotach silnika np. Matizem na 5 biegu przy 50-60 km/h, wtedy układ korbowodowo-tłokowy jest mocno obciążony. ( a do tego nie daje to żadnych oszczędności paliwa, jak myśli wiele ludzi ). Wiec myśle ze panewki raczej nie wysiadły. Druga sprawa że klekot starych diesli to właśnie dzwięk zaworów ! :)
Ja bym zaczął najpierw od regulacji zaworów, nie jest to skomplikowana sprawa.

Co do remontu kapitalnego, to znając profesjonalizm 80 % mechaników to najlepszą opcją jest kupno całego używanego silnika ( bez osprzętu ) - wyjdzie taniej i bezpieczniej. Sprzedawcy używanych silników na allegro udzielają bardzo często gwarancji rozruchowych.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
pinus


Auto: Daewoo Nubira sedan 1.6 SX LPG
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 458
Wysłany: 2010-03-18, 22:18   

Kolberger napisał/a:
Ja bym zaczął najpierw od regulacji zaworów, nie jest to skomplikowana sprawa.
Hmm. to może ja polecę inny wątek odnośnie matiza i regulacji zaworów:http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=3819
Ostatnio zmieniony przez pinus 2010-03-18, 22:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maxim


Auto: MATIZ- life
Pomógł: 3 razy
Wiek: 55
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 113
Skąd: Inowrocław [ CIN ]
Wysłany: 2010-03-18, 22:20   

Kolberger napisał/a:
Co do remontu kapitalnego, to znając profesjonalizm 80 % mechaników to najlepszą opcją jest kupno całego używanego silnika ( bez osprzętu ) - wyjdzie taniej i bezpieczniej. Sprzedawcy używanych silników na allegro udzielają bardzo często gwarancji rozruchowych.


czyli uważasz ,ze lepiej byłoby kupić bez osprzętu gołego .Bo nie bardzo rozumiem Twoje stwierdzenie [ znając profesjonalizm 80 % mechaników] :wink:

zapomniałem dodać ,że jak sprawdzał mi ciśnienie to jest OK
 
 
Kolberger
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-18, 22:56   

maxim napisał/a:
czyli uważasz ,ze lepiej byłoby kupić bez osprzętu gołego

Tak . Chyba że mechanik Ci udzieli pisemnej gwarancji na wykonany remont.

maxim napisał/a:
Bo nie bardzo rozumiem Twoje stwierdzenie [ znając profesjonalizm 80 % mechaników]

Skoro potrafią zepsuć rzeczy których wydawałoby się ze nie można zepsuć, to takich rzeczy jak wymiana panewek gdzie wszystko musi być profesjonalnie bez luzów poskładane, bez wspomnianej gwarancji - to silnika nie dałbym takiemu delikwentowi. Skoro ktoś się nazywa mechanikiem, to nie powinien się bać wystawić czegoś takiego.

Mój znajomy sprzedaje kompletne silniki z Europy Zachodniej ( z osprzętem lub bez ) ale w większości silniki diesla, głównie do samochodów grupy Volkswagena ( VW, Audi, Seat, Skoda ) i Mercedesa. Silniki z gwarancją rozruchową!. Gdyby ktoś był zainteresowany mogę podać tel na priv.
Silnikami do Daewoo się nie zajmuje, bo w Polsce są one w niskich cenach.

maxim napisał/a:
zapomniałem dodać ,że jak sprawdzał mi ciśnienie to jest OK

Ale jeśli na zaworach jest duży luz, to ciśnienie i tak będzie właściwe, kiedy wszystkie zawory będą domknięte, ale zawory będą i tak stukać przy dużym luzie.
Jeśli luz byłby za mały ( zawory są mało słyszalne, albo wcale ), to zawory mogłyby się nie domykać i wtedy mogłoby nie być cisnienia. Więc ja i tak radze sprawdzić luz zaworów.

Moim zdaniem jeśli silnik wydaje dzwięki niczym dzwony kościelne a mechanik tego nie słyszy (z braku wiedzy albo udaje ze nie słyszy ) to trzeba go zmienić. Już starczy tej dygresji pod ich adresem :)
 
 
Kamiljan

Auto: Daewoo Nubira 1.6 99r.
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 447
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 2010-03-19, 00:51   

Jak tak czytam Twoje posty kolego to zacznij od zmiany mechanika, bo ja coś czuje, że na regulacji zaworów się skończy.



Chcesz kompleksowo zabezpieczyć swój dom, mieszkanie, firmę ? Pisz a na pewno pomogę.
Sprzedaż Hurtowa oraz montaż systemów alarmowych, telewizji przemysłowej, sterowników do bram wjazdowych, garażowych, Videodmofonów.
Dla forumowiczów rabat !
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt