Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: MATIZ- life Pomógł: 3 razy Wiek: 55 Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 113 Skąd: Inowrocław [ CIN ]
Wysłany: 2010-03-18, 15:07 [Matiz] kapitalny silnika
Witam .
Interesuje mnie czy ktoś robił kapitalkę silnika .Czy to sie opłaca czy lepiej szukać nowy motor.Tak w ogóle ile kosztuje taki remont ?
Motor mój chodzi niczym dizelek a mechas powiedział ,żeby poszukać nowego lub naprawiać .Więc może zacząłbym od naprawy bo co sie kupi też nie wiadomo , Bo jakbym naprawił to bym wiedział co mam .
Jak ktoś coś wie to proszę o porady .Pozdr.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2010-03-18, 17:42
ale ze co bierze olej?moze masz po prostu wytarty wałek i dźwignie zaworowe.
W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
maxim
Auto: MATIZ- life Pomógł: 3 razy Wiek: 55 Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 113 Skąd: Inowrocław [ CIN ]
Wysłany: 2010-03-18, 20:18
oleju nie bierze ; ale motor to jakbym nie wiedział to bym pomyślał ,że mam dizelka .
Trajkocze może wyrypane zawory ,może wtryski a podobno jak by były zużyte panewki to nie ma dla mietka nad wymiaru . I podejrzewał ,że raczej chyba mam szukac motorka . Ale jestem ciekaw czy nie byłoby taniej z naprawą .
pinus
Auto: Daewoo Nubira sedan 1.6 SX LPG Pomógł: 28 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 458
Wysłany: 2010-03-18, 21:23
Najlepiej jakbyś podjechał do kilku mechaników, żeby obejrzeli jak silniczek chodzi i się wtedy mniej więcej dowiesz jakie koszta będą naprawy u każdego z nich i czy się opłaca go naprawiać czy drugi silnik kupić (w międzyczasie możesz też sprawdzić ile cię będą same poszczególne części kosztować, które uważasz za możliwe do wymiany lub oni stwierdzą że są do wymiany). Bo mi się wydaję że bez obczajki silnika przez doświadczonego mechanika to tak ciężko żeby ci ktoś doradził na 100 procent naprawę lub wymianę silnika.
Kolberger [Usunięty]
Wysłany: 2010-03-18, 22:07
maxim napisał/a:
Trajkocze może wyrypane zawory ,może wtryski a podobno jak by były zużyte panewki to nie ma dla mietka nad wymiaru . I podejrzewał ,że raczej chyba mam szukac motorka . Ale jestem ciekaw czy nie byłoby taniej z naprawą .
Stukające zawory od stukających panewek bardzo łatwo rozróżnić. Skoro silnik jest najgłośniejszy kiedy jest zimny, to obstawiałbym że zawory. Natomiast panewki można usłyszeć jadąc na 5 biegu z małą prędkością obrotową silnika i gwałtownym wciśnięciu pedału gazu.
Panewki można zajechać jak się jeżdzi notorycznie na niskich obrotach silnika np. Matizem na 5 biegu przy 50-60 km/h, wtedy układ korbowodowo-tłokowy jest mocno obciążony. ( a do tego nie daje to żadnych oszczędności paliwa, jak myśli wiele ludzi ). Wiec myśle ze panewki raczej nie wysiadły. Druga sprawa że klekot starych diesli to właśnie dzwięk zaworów !
Ja bym zaczął najpierw od regulacji zaworów, nie jest to skomplikowana sprawa.
Co do remontu kapitalnego, to znając profesjonalizm 80 % mechaników to najlepszą opcją jest kupno całego używanego silnika ( bez osprzętu ) - wyjdzie taniej i bezpieczniej. Sprzedawcy używanych silników na allegro udzielają bardzo często gwarancji rozruchowych.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
pinus
Auto: Daewoo Nubira sedan 1.6 SX LPG Pomógł: 28 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 458
Wysłany: 2010-03-18, 22:18
Kolberger napisał/a:
Ja bym zaczął najpierw od regulacji zaworów, nie jest to skomplikowana sprawa.
Hmm. to może ja polecę inny wątek odnośnie matiza i regulacji zaworów:http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=3819
Ostatnio zmieniony przez pinus 2010-03-18, 22:21, w całości zmieniany 1 raz
maxim
Auto: MATIZ- life Pomógł: 3 razy Wiek: 55 Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 113 Skąd: Inowrocław [ CIN ]
Wysłany: 2010-03-18, 22:20
Kolberger napisał/a:
Co do remontu kapitalnego, to znając profesjonalizm 80 % mechaników to najlepszą opcją jest kupno całego używanego silnika ( bez osprzętu ) - wyjdzie taniej i bezpieczniej. Sprzedawcy używanych silników na allegro udzielają bardzo często gwarancji rozruchowych.
czyli uważasz ,ze lepiej byłoby kupić bez osprzętu gołego .Bo nie bardzo rozumiem Twoje stwierdzenie [ znając profesjonalizm 80 % mechaników]
zapomniałem dodać ,że jak sprawdzał mi ciśnienie to jest OK
Kolberger [Usunięty]
Wysłany: 2010-03-18, 22:56
maxim napisał/a:
czyli uważasz ,ze lepiej byłoby kupić bez osprzętu gołego
Tak . Chyba że mechanik Ci udzieli pisemnej gwarancji na wykonany remont.
maxim napisał/a:
Bo nie bardzo rozumiem Twoje stwierdzenie [ znając profesjonalizm 80 % mechaników]
Skoro potrafią zepsuć rzeczy których wydawałoby się ze nie można zepsuć, to takich rzeczy jak wymiana panewek gdzie wszystko musi być profesjonalnie bez luzów poskładane, bez wspomnianej gwarancji - to silnika nie dałbym takiemu delikwentowi. Skoro ktoś się nazywa mechanikiem, to nie powinien się bać wystawić czegoś takiego.
Mój znajomy sprzedaje kompletne silniki z Europy Zachodniej ( z osprzętem lub bez ) ale w większości silniki diesla, głównie do samochodów grupy Volkswagena ( VW, Audi, Seat, Skoda ) i Mercedesa. Silniki z gwarancją rozruchową!. Gdyby ktoś był zainteresowany mogę podać tel na priv.
Silnikami do Daewoo się nie zajmuje, bo w Polsce są one w niskich cenach.
maxim napisał/a:
zapomniałem dodać ,że jak sprawdzał mi ciśnienie to jest OK
Ale jeśli na zaworach jest duży luz, to ciśnienie i tak będzie właściwe, kiedy wszystkie zawory będą domknięte, ale zawory będą i tak stukać przy dużym luzie.
Jeśli luz byłby za mały ( zawory są mało słyszalne, albo wcale ), to zawory mogłyby się nie domykać i wtedy mogłoby nie być cisnienia. Więc ja i tak radze sprawdzić luz zaworów.
Moim zdaniem jeśli silnik wydaje dzwięki niczym dzwony kościelne a mechanik tego nie słyszy (z braku wiedzy albo udaje ze nie słyszy ) to trzeba go zmienić. Już starczy tej dygresji pod ich adresem
Jak tak czytam Twoje posty kolego to zacznij od zmiany mechanika, bo ja coś czuje, że na regulacji zaworów się skończy.
Chcesz kompleksowo zabezpieczyć swój dom, mieszkanie, firmę ? Pisz a na pewno pomogę.
Sprzedaż Hurtowa oraz montaż systemów alarmowych, telewizji przemysłowej, sterowników do bram wjazdowych, garażowych, Videodmofonów.
Dla forumowiczów rabat !