Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2010-03-23, 20:57 [Lanos] Do wyrzucenia skrzynia, sprzęgło czy coś jeszcze?
Pomiędzy silnikiem a skrzynią słychać jakby tarcie-ocieranie,wycie, na wciśniętym sprzęgle to samo i na puszczonym też oraz podczas jazdy, mechanik zaglądał do sprzęgła, mówił że niby jest ok. Biegi wchodzą bez problemu, słyszałem że to objaw zacierania się skrzyni ale olej jest, nigdy mi nie wywaliło. Wcześniej jak nie było tych objawów to pedał sprzęgła był taki twardszy, teraz naciskam jak masło.
Nikt nie jest mi w stanie powiedzieć co dokładnie się pierdzieli. Proszę o pomoc.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-03-23, 21:06
kamilkuss napisał/a:
mechanik zaglądał do sprzęgła, mówił że niby jest ok
w jaki sposób zaglądał
kamilkuss napisał/a:
Wcześniej jak nie było tych objawów to pedał sprzęgła był taki twardszy, teraz naciskam jak masło.
a może najprościej w świecie sypie Ci się łożysko oporowe albo docisk sprzęgła jak tego nie rozbierzesz to nikt nie zgadnie na 100 % co sie sypie, jaki masz przebieg
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
a może najprościej w świecie sypie Ci się łożysko oporowe albo docisk sprzęgła jak tego nie rozbierzesz to nikt nie zgadnie na 100 % co sie sypie, jaki masz przebieg
Przebieg 147 tys.
[ Dodano: 2010-03-23, 21:13 ]
Cytat:
a może najprościej w świecie sypie Ci się łożysko oporowe albo docisk sprzęgła jak tego nie rozbierzesz to nikt nie zgadnie na 100 % co sie sypie, jaki masz przebieg
Mechanik z tego co mówił to odkręcał skrzynię i stwierdził że ok, ale mi się wydaje że ściemnia.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-03-23, 21:14
ja mam ponad 220 tysięcy i skrzynia nawet nie bzyka obstawiam sprzęgło, zmień mechanika
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
skrzynie biegów z tego co wiem lanosy mają nie do zajechania stawiał bym na łożysko oporowe
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-03-23, 21:23
kamilkuss napisał/a:
Mechanik z tego co mówił to odkręcał skrzynię i stwierdził że ok, ale mi się wydaje że ściemnia.
ciekawe komu by się chciało rozgrzebywać skrzynię żeby stwierdzić stan sprzęgła i reszty bebechów pierwszym problemem który musisz rozwiązać jest zmiana mechanika
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
czasem zdarzylo mi sie za wczesnie puscic sprzeglo podczas zmiany biegu i byl zgrzyt natomiast zaraz jak uslyszalem zgrzyt to wcisnalem sprzeglo.
Moglby mi ktos wytlumaczyc z technicznego punktu widzenia co konkretnie sie dzialo i czy sa jakies negatywne strony tego ? Czy cos sie zuzywa, psuje ? Czy moze miec to jakis wplyw na dalsza eksploatacje ? Wymiana czegos ?
witaj Anubis 32 , po pierwsze naucz się zmieniać odpowiednio biegi a po drugie dopiero w tedy zadawaj pytania
Nie do konca moge sie z godzic z twoja wypowiedzia, gdyz skrzynia w lanosie nie jest zbyt precyzyjna, a przelozenia sa dlugie, zwlaszcza z 4 na 5 ...
Dodatkowo zawsze rano ciezko wlaza biegi (ciezej niz w innych autach) po rozgrzaniu silnika sprawa sie poprawia ale i tak nie jest to zadowalajace.
Dlatego ponawiam moje wczesniejsze pytanie ...
no moja skrzynia pracuje elegancko zarówno na zimnym jak i na ciepłym , jeżeli masz zgrzyt podczas przełączenia tylko z 4 na 5 to podejrzewam synchronizator, ,,a może masz za gęsty olej w skrzyni?
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2010-03-25, 21:42
Kol. Anubis - po1 primo - tak jak już pisano najpierw wyłączamy sprzęgło potem zmieniamy bieg.
po 2 - primo skrzynie te są bardzo precyzyjne pod warunkiem że układ sterowania nie posiada luzów i jest dokładnie wyregulowany
po 3 primo - skrzynia biegów pracuje poprawnie jeśli jest zalana olejem o właściwych parametrach
Anubis32 [Usunięty]
Wysłany: 2010-03-25, 21:50
stifff napisał/a:
Kol. Anubis - po1 primo - tak jak już pisano najpierw wyłączamy sprzęgło potem zmieniamy bieg.
po 2 - primo skrzynie te są bardzo precyzyjne pod warunkiem że układ sterowania nie posiada luzów i jest dokładnie wyregulowany
po 3 primo - skrzynia biegów pracuje poprawnie jeśli jest zalana olejem o właściwych parametrach
1) Dziekuje za rade ale wiem jak sie zmienia biegi, po prostu mialem wrazenie, ze bieg juz jest wlozony a po puszczeniu sprzegla okazal sie zgrzyt ... czy bieg wyskoczyl
2) Mam wrazenie ze mam dosyc spore luzy, raz juz mialem w serwisie dokrecana srube w komorze silnika i pomoglo ale po pewnym czasie znowu sprawa sie powtorzyla. Za jakis czas profilaktycznie planuje wymienic wszystkie poduszki, wybierak oraz olej w skrzyni biegow.
3) Z tego co mi wiadomo to, olej w skrzyni nie byl wymieniamy. Jest to pierwszy skrzynia, z ktora mam problemy ... ciezko czasem wchodzi wsteczny i musze dac np na dwojke czy jakis inny bieg i wtedy moge dac wsteczny ... OCZYWISCIE dodam zebyscie nie robili ze mnie idioty, ze podczas cofania czy ruszania samochod najpierw zatrzymuje a potem zmieniam bieg czy ruszam. I prosze nie pisac na moj temat takich rzeczy bo chyba sie nie znamy
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2010-03-25, 23:13
Anubis32 napisał/a:
prosze nie pisac na moj temat takich rzeczy bo chyba sie nie znamy
Nie kumam o co kaman - ale nie ma sprawy już nie będę pisał.
rift
Auto: lanos 1.6 1996r
Imie: Michał Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 7
Wysłany: 2010-03-27, 15:00
Tarcie ocieranie komplet sprzęgła do wymiany.
Zgrzyty i problemy z biegami luzy na krzyżaku który łączy rurę od z gałki zmiany biegów z czpieniem wystającym ze skrzyni(nie wiem jak sie to dokładnie nazywa).
Do tego źle ustawiona gałka zmiany biegów.
Skrzynia biegów w lanosie jest bezobsługowa i nie wymienia sie w niej oleju.
[ Dodano: 2010-03-27, 15:04 ]
Tarcie ocieranie inna praca pedału sprzęgła komplet sprzęgła do wymiany(tarcza docisk łozysko).
mechanik zaglądał i powiedział, że sprzegło ok dobre dawno nie słyszałem takiej warsztatowej historii. Wymiana sprzegła to koszt robocizny ok 250-350 i jest to przede wszystkim związane z rozkreceniem skrzyni od silnika więc zmień mechanika bo nigdzie nie zaglądał
Zgrzyty i problemy z biegami luzy na krzyżaku który łączy rurę od z gałki zmiany biegów z czpieniem wystającym ze skrzyni(nie wiem jak sie to dokładnie nazywa).
Do tego źle ustawiona gałka zmiany biegów.
Skrzynia biegów w lanosie jest bezobsługowa i nie wymienia sie w niej oleju.U mnie w zimę też cięzko biegi wchodzą do czasu aż się skrzynie rozrusza.
lanos 1.6 96' 305tys. przebiegu z czego 180tys na lpg i dalej jeździ (wałki nie tknięte) w silniku nic nie ruszane.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-03-27, 15:41
rift napisał/a:
Skrzynia biegów w lanosie jest bezobsługowa i nie wymienia sie w niej oleju.
niestety jesteś w błędzie, sie wymienia i skrzynia dużo lepiej pracuje na syntetyku niż na tym co leją w fabryce bodajże jest to mineral
Cytat:
U mnie w zimę też cięzko biegi wchodzą do czasu aż się skrzynie rozrusza.
to wymień olej w skrzyni na syntetyk a zobaczysz efekty
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw