Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
luka095
Auto: Daewoo Nexia
Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 52
Wysłany: 2010-03-24, 13:56 [NEXIA]Słabe hamulce ------klocki i szczęki wymienione!!
Witam nie wiem co się stało w mojej (nexii 1.5 8v sedan) wymieniłem klocki i szczęki oraz odpowietrzyłem hamulce i mimo wszytko nadal bardzo słabo hamują. pedał nisko bierze proszę o pomoc .
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
nawi Grupa Mazowiecka Wróg festyniarstwa!
Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek Pomógł: 215 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 3969 Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2010-03-24, 14:24 Re: [NEXIA]Słabe hamulce ------klocki i szczęki wymienione!!
luka095 napisał/a:
Witam nie wiem co się stało w mojej (nexii 1.5 8v sedan) wymieniłem klocki i szczęki oraz odpowietrzyłem hamulce i mimo wszytko nadal bardzo słabo hamują. pedał nisko bierze proszę o pomoc .
Pompa? Płyn?
To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
luka095
Auto: Daewoo Nexia
Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 52
Wysłany: 2010-03-24, 14:27
płynu jest pełny zbiornik wiec pewnie pompa hm ?
nawi Grupa Mazowiecka Wróg festyniarstwa!
Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek Pomógł: 215 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 3969 Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2010-03-24, 14:28
luka095 napisał/a:
płynu jest pełny zbiornik wiec pewnie pompa hm ?
To, że jest pełny zbiornik o niczym nie świadczy. Kiedy był wymieniany?
Litr Ferodo kosztuje ok. 30-35 zł więc koszt żaden. Możesz wymienić a jak nie to, to pewnie pompa.
To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
luka095
Auto: Daewoo Nexia
Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 52
Wysłany: 2010-03-24, 15:37
ja dolałem niedawno płyn hamulcowy dot 4 czy to moze być winą hm ?
[ Dodano: 2010-03-24, 15:43 ]
dodam ze płyn hamulcowy nie był wymieniany jakies 2 lata moze 2.5 a wiec
W jakim stanie są tarcze i bębny? Jaki typ zacisków masz z przodu?
luka095
Auto: Daewoo Nexia
Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 52
Wysłany: 2010-03-24, 16:23
najpierw tył potem przód .pod pompowałem odkręciłem odpowietrznik 2 osoba przytrzymała mi pedał hamulca gdy pedał był na samym dole zakręcałem odpowietrznik i tak kolejno wszystkie koła
No to odpowiedz jeszcze na moje pytania (te wyżej).
Dodatkowo: czy wymieniając szczęki z tyłu śrubę samoregulatora skręciłeś do "zera"? Jeśli tak to zdejmij bęben i zobacz czy się wyregulował luz.
I jeszcze jedno w jakim stanie są cylinderki? Oba dobrze chodzą?
Jak hamuje "ręczny"?
luka095
Auto: Daewoo Nexia
Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 52
Wysłany: 2010-03-24, 16:47
to tak tarcze są dość w porządku bębny także po jakimś czasie samo regulatory się rozkręciły i luz sie zlikwidował. Ręczny bierze bardzo dobrze. Cylinderki własnie nie znam sie ale wydaje mi sie że są w dobrym stanie. a na zaciskach tak że sie nie znam wiec nie powiem jakie są
Jeśli chodzi o cylinderki to sprawdzić je możesz prosto: oba tłoczki powinny się dać ścisnąć dwoma palcami znaczyć to będzie, że się nie zapiekły.
Jeśli chodzi o zaciski --> http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=5167
Piszesz, że tarcze i bębny są w porządku. One mają określone minimalne/maksymalne rozmiary kiedy się je powinno wymienić (grubość tarczy, średnica wewnętrzna bębna).
najpierw tył potem przód .pod pompowałem odkręciłem odpowietrznik 2 osoba przytrzymała mi pedał hamulca gdy pedał był na samym dole zakręcałem odpowietrznik i tak kolejno wszystkie koła
To panie źle...
kolejność prawidłowa:
1 prawy tył
2 lewy przód
3 lewy tył
4 prawy przód
Tak a nie inaczej z tego zwględu że jest to układ krzyzowy.
Dodatkowo wymień cały płyn hamulcowy najlepiej na ferodo i dobrze odpowietrz. Pamiętaj żeby Ci podczas pompowania nie zabraklo płynu w zbiorniczku, bo znów sie zapowietrzą... I pompuj póki zobaczysz że sam płyn leci bez babelków, osoba która pompuje niech to robi powoli.
jeżeli zrobisz to dokładnie i dobrze to na bank będzie jak trzeba
Opcja POMÓGŁ nie boli
luka095
Auto: Daewoo Nexia
Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 52
Wysłany: 2010-03-24, 19:01
ok dziękuje bardzo spróbuje jeszcze raz to zrobić i dam znać pozdrawiam
A rodzaje zacisków to
szczerze to g..... prawda ja odpowietrzałem w swojej
1.prawy tył
2.lewy tył
3. prawy przód
4 lewy przód i hamulce działają jak brzytwa lekko depniesz i auto hamuje jak wściekłe , a hamulce powinno się odpowietrzać od najdalej położonego od pompy .