X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[NEXIA]Słabe hamulce ------klocki i szczęki wymienione!!

Autor Wiadomość
luka095

Auto: Daewoo Nexia
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 52
Wysłany: 2010-03-24, 13:56   [NEXIA]Słabe hamulce ------klocki i szczęki wymienione!!

Witam nie wiem co się stało w mojej (nexii 1.5 8v sedan) wymieniłem klocki i szczęki oraz odpowietrzyłem hamulce i mimo wszytko nadal bardzo słabo hamują. pedał nisko bierze proszę o pomoc .
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
nawi
Grupa Mazowiecka
Wróg festyniarstwa!


Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek
Pomógł: 215 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 3969
Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2010-03-24, 14:24   Re: [NEXIA]Słabe hamulce ------klocki i szczęki wymienione!!

luka095 napisał/a:
Witam nie wiem co się stało w mojej (nexii 1.5 8v sedan) wymieniłem klocki i szczęki oraz odpowietrzyłem hamulce i mimo wszytko nadal bardzo słabo hamują. pedał nisko bierze proszę o pomoc .


Pompa? Płyn?



To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
 
 
 
luka095

Auto: Daewoo Nexia
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 52
Wysłany: 2010-03-24, 14:27   

płynu jest pełny zbiornik wiec pewnie pompa hm ?
 
 
nawi
Grupa Mazowiecka
Wróg festyniarstwa!


Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek
Pomógł: 215 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 3969
Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2010-03-24, 14:28   

luka095 napisał/a:
płynu jest pełny zbiornik wiec pewnie pompa hm ?


To, że jest pełny zbiornik o niczym nie świadczy. Kiedy był wymieniany?
Litr Ferodo kosztuje ok. 30-35 zł więc koszt żaden. Możesz wymienić a jak nie to, to pewnie pompa.



To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
 
 
 
luka095

Auto: Daewoo Nexia
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 52
Wysłany: 2010-03-24, 15:37   

ja dolałem niedawno płyn hamulcowy dot 4 czy to moze być winą hm ?

[ Dodano: 2010-03-24, 15:43 ]
dodam ze płyn hamulcowy nie był wymieniany jakies 2 lata moze 2.5 a wiec ??
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Mayster892
...:::MaysteR:::...


Auto: Daewoo Tico
Imie: Jasiek
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 474
Skąd: KTT
Wysłany: 2010-03-24, 16:07   

Częstą przyczyną słabych hamulców jest złe odpowietrzenie... jak odpowietrzyłeś, w jakiej kolejności?



Opcja POMÓGŁ nie boli ;)
 
 
 
Adam-T


Auto: Daewoo Nexia 1,5 8V
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 632
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2010-03-24, 16:21   

W jakim stanie są tarcze i bębny? Jaki typ zacisków masz z przodu?
 
 
luka095

Auto: Daewoo Nexia
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 52
Wysłany: 2010-03-24, 16:23   

najpierw tył potem przód .pod pompowałem odkręciłem odpowietrznik 2 osoba przytrzymała mi pedał hamulca gdy pedał był na samym dole zakręcałem odpowietrznik i tak kolejno wszystkie koła
 
 
Adam-T


Auto: Daewoo Nexia 1,5 8V
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 632
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2010-03-24, 16:44   

No to odpowiedz jeszcze na moje pytania (te wyżej).
Dodatkowo: czy wymieniając szczęki z tyłu śrubę samoregulatora skręciłeś do "zera"? Jeśli tak to zdejmij bęben i zobacz czy się wyregulował luz.
I jeszcze jedno w jakim stanie są cylinderki? Oba dobrze chodzą?
Jak hamuje "ręczny"?
 
 
luka095

Auto: Daewoo Nexia
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 52
Wysłany: 2010-03-24, 16:47   

to tak tarcze są dość w porządku bębny także po jakimś czasie samo regulatory się rozkręciły i luz sie zlikwidował. Ręczny bierze bardzo dobrze. Cylinderki własnie nie znam sie ale wydaje mi sie że są w dobrym stanie. a na zaciskach tak że sie nie znam wiec nie powiem jakie są
 
 
Adam-T


Auto: Daewoo Nexia 1,5 8V
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 632
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2010-03-24, 17:00   

Jeśli chodzi o cylinderki to sprawdzić je możesz prosto: oba tłoczki powinny się dać ścisnąć dwoma palcami znaczyć to będzie, że się nie zapiekły.
Jeśli chodzi o zaciski --> http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=5167
Piszesz, że tarcze i bębny są w porządku. One mają określone minimalne/maksymalne rozmiary kiedy się je powinno wymienić (grubość tarczy, średnica wewnętrzna bębna).
 
 
Mayster892
...:::MaysteR:::...


Auto: Daewoo Tico
Imie: Jasiek
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 474
Skąd: KTT
Wysłany: 2010-03-24, 18:18   

luka095 napisał/a:
najpierw tył potem przód .pod pompowałem odkręciłem odpowietrznik 2 osoba przytrzymała mi pedał hamulca gdy pedał był na samym dole zakręcałem odpowietrznik i tak kolejno wszystkie koła

To panie źle...
kolejność prawidłowa:
1 prawy tył
2 lewy przód
3 lewy tył
4 prawy przód
Tak a nie inaczej z tego zwględu że jest to układ krzyzowy.
Dodatkowo wymień cały płyn hamulcowy najlepiej na ferodo i dobrze odpowietrz. Pamiętaj żeby Ci podczas pompowania nie zabraklo płynu w zbiorniczku, bo znów sie zapowietrzą... I pompuj póki zobaczysz że sam płyn leci bez babelków, osoba która pompuje niech to robi powoli.
jeżeli zrobisz to dokładnie i dobrze to na bank będzie jak trzeba ;)



Opcja POMÓGŁ nie boli ;)
 
 
 
luka095

Auto: Daewoo Nexia
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 52
Wysłany: 2010-03-24, 19:01   

ok dziękuje bardzo spróbuje jeszcze raz to zrobić i dam znać :) pozdrawiam
A rodzaje zacisków to

Nexia na kołach 13' na 2 rodzaje klocków

Najczęściej spotykane to typ H
 
 
Mayster892
...:::MaysteR:::...


Auto: Daewoo Tico
Imie: Jasiek
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 474
Skąd: KTT
Wysłany: 2010-04-03, 11:44   

I co z tymi hamulcami? Działają jak trzeba?



Opcja POMÓGŁ nie boli ;)
 
 
 
mariusz24


Auto: Vectra C 2.0 dti Vivaro 2,0 Cdti
Imie: mariusz
Pomógł: 71 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1723
Skąd: lubartów
Wysłany: 2010-04-03, 19:30   

Cytat:
To panie źle...
kolejność prawidłowa:
1 prawy tył
2 lewy przód
3 lewy tył
4 prawy przód
szczerze to g..... prawda ja odpowietrzałem w swojej
1.prawy tył
2.lewy tył
3. prawy przód
4 lewy przód i hamulce działają jak brzytwa lekko depniesz i auto hamuje jak wściekłe , a hamulce powinno się odpowietrzać od najdalej położonego od pompy .
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt