X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Czujnik ciśnienia bezwzglednego MAP + czujnik przepu

Autor Wiadomość
Geroon
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-26, 18:44   [Lanos] Czujnik ciśnienia bezwzglednego MAP + czujnik przepu

Witam.
Od 2 miesięcy użytkuje lanosa 1.6 16v + LPG, niestety od zakupu wyskoczyło (jak to ma w zwyczaju) kilka rzeczy. Z większością sobie poradzę, niestety ostatnio po szybkiej autostradowej jeżdzie odstawiłem auto na parking , a po odpaleniu CHECK ENGINE swieci na całego (tzn. zapala się chwile po odpaleniu auta), silnik zaczął nierówno chodzić, niepłynnie przyspiesza, i swiruja wolne obroty tzn czasami w okolicy 700obr. czasami do 2000obt. na postoju to na LPG, na benyznie po prostu szarpie.

Sprawdziłem kody błędów:
21 Czujnik położenia przepustnicy TPS za wysokie napięcie.
33 Czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP za wysokie napięcie.
Proszę o pomoc w zlokalizowaniu w/w elementów i info co sprawdzic ewentualnie co wymienic lub naprawic.
Pozdrawiam
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
pinus


Auto: Daewoo Nubira sedan 1.6 SX LPG
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 458
Wysłany: 2010-03-26, 19:09   

Może podobnie jak to było u mnie masz naderwane wiązki przewodów prowadzących od ECM do czujników, bo to trochę dziwne żeby od razu 2 czujniki uległy awarii. Ale to by musiał sprawdzić jakiś elektryk.
 
 
zgred


Auto: NubiraTurbo
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 137
Wysłany: 2010-03-26, 19:13   

Trzeba pamiętać że często jeden błąd generuje szereg innych tzn gdy pada Ci czujnik położenia wału to od razu błędów masz milion a tak naprawde tylko jeden czujnik uległ uszkodzeniu.Map z tego co pamiętam mieści się na ścianie grodziowej na lewo od pompy hamulcowej (takie czarne z wtyczką i przewodem podcisnieniowym).Czujnik przepustnicy jak nazwa wskazuje mieści się przy przepustnicy(takie czarne z wtyczką).Jaka jest instalacja gazowa?



x20sed+td05-16=304KM i wiadro Nm-było
B235+BigT=4?? i wór Nm-się robi
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2010-03-26, 19:43   

zgred napisał/a:
Trzeba pamiętać że często jeden błąd generuje szereg innych

Absolutna nieprawda. Gdzieś kol. to zasłyszał zapewne i przekazuje dalej.
 
 
pinus


Auto: Daewoo Nubira sedan 1.6 SX LPG
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 458
Wysłany: 2010-03-26, 20:04   

Cytat:
Absolutna nieprawda. Gdzieś kol. to zasłyszał zapewne i przekazuje dalej.
Też tak myśle, bo w takim razie jaki by był sens stosowania złącz diagnostycznych w samochodach jeśli awaria jednego czujnika zawsze wpływała by na odczyty z pozostałych. Błędy raczej nie wyskakują losowo, zawsze stoi za tym jakaś przyczyna.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
zgred


Auto: NubiraTurbo
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 137
Wysłany: 2010-03-26, 20:47   

Nieprawda??? :brawo:
Ja nie pisze o rzeczach które słyszałem tylko o takich których jestem pewien na 100%.

Powinienem to zlać bo widzę że kol.Stiff wie lepiej ale co tam,może taki przykład:Masz silnik z czujnikiem MAF którego potencjometr jest wadliwy.Silnik pracuje na albo zbyt ubogiej albo bogatej mieszance tak?
Więc sonda lambda widzi że coś z mieszanką jest coś nie teges tak?
Do tego brane są nastawy CPP i mamy błąd nr3 tak?
Czy mi się wydaje czy wymiana czujnika MAF naprawi pozostałe błędy,mamy trzy błedy a tylko jedną awarie???

Wszystko oczywiście w wielkim skrócie,ale to taka standardowa procedura błę dowa np Opla.... ;)



x20sed+td05-16=304KM i wiadro Nm-było
B235+BigT=4?? i wór Nm-się robi
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-26, 21:38   

zgred, kolega Stifff ma rację ;)
Ostatnio zmieniony przez profil skasowany 2010-03-26, 21:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
zgred


Auto: NubiraTurbo
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 137
Wysłany: 2010-03-26, 21:44   

A czy ja pisałem że podaje przykład Lanosa?
P.s
Bywają lanosy z MAF i wtedy jest on tam gdzie jego miejsce czyli między filtrem powietrza a przepustnicą...



x20sed+td05-16=304KM i wiadro Nm-było
B235+BigT=4?? i wór Nm-się robi
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2010-03-27, 12:15   

zgred napisał/a:
A czy ja pisałem że podaje przykład Lanosa?


tak się składa, że w temacie o lanosie mowa ;)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2010-03-27, 13:03   

Poza tym kol. Zgred trzeba jeszcze wiedzieć jak obsługiwać skaner [ jeśli się posiada odpowiedniej klasy ] i jak za jego pomocą eliminować nakładające się błędy.
 
 
zgred


Auto: NubiraTurbo
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 137
Wysłany: 2010-03-27, 15:57   

To podaj mi nazwę takowego bo jakoś się nie spotkałem....Praktyki trochę by się przydało...
Riper-Czytanie ze zrozumieniem się kłania....



x20sed+td05-16=304KM i wiadro Nm-było
B235+BigT=4?? i wór Nm-się robi
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2010-03-27, 16:08   

zgred napisał/a:
Riper-Czytanie ze zrozumieniem się kłania....


chodziło mi o fakt, że nawiązujesz do innych aut a temat brzmi

Cytat:
[Lanos] Czujnik ciśnienia bezwzglednego MAP + czujnik przepu
:omg:

więc po co wprowadzasz zamieszanie ??

zgred napisał/a:
Czytanie ze zrozumieniem się kłania....


;)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Geroon
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-30, 16:44   

Witam,
zgodnie ze wskazówkami sprawdziłem przewody podcisnienia i okazało się że kawałek gumowej rurki który trzyma w/w przewód się rozleciał.
Muszę jeszcze przeczyscic przepustnice i powinno byc ok.
Mam jeszcze jedno pytanie.
Mam problem po odpaleniu na benzynie, silnik chodzi równo i podczas postoju płynnie wchodzi na obroty, natomiast po ruszeniu z miejsca, zaczyna szarpac?
Co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy?
Za wszelkie informacje z góry dziekuje.
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2010-03-30, 16:49   

uszkodzony TPS może być ;) sprawdź jego wskazania użyj opcji szukaj, było wiele razy na forum :)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Geroon
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-02, 16:41   

Co do poszukiwania przyczyny, wtyczka z czujnika TPS miała naderwane przewody, + harmonijka dolotu była juz sparciała (pojawiły się pękniecia, lewe powietrze).
Pozdrawiam
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt