Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam.
Od 2 miesięcy użytkuje lanosa 1.6 16v + LPG, niestety od zakupu wyskoczyło (jak to ma w zwyczaju) kilka rzeczy. Z większością sobie poradzę, niestety ostatnio po szybkiej autostradowej jeżdzie odstawiłem auto na parking , a po odpaleniu CHECK ENGINE swieci na całego (tzn. zapala się chwile po odpaleniu auta), silnik zaczął nierówno chodzić, niepłynnie przyspiesza, i swiruja wolne obroty tzn czasami w okolicy 700obr. czasami do 2000obt. na postoju to na LPG, na benyznie po prostu szarpie.
Sprawdziłem kody błędów:
21 Czujnik położenia przepustnicy TPS za wysokie napięcie.
33 Czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP za wysokie napięcie.
Proszę o pomoc w zlokalizowaniu w/w elementów i info co sprawdzic ewentualnie co wymienic lub naprawic.
Pozdrawiam
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
pinus
Auto: Daewoo Nubira sedan 1.6 SX LPG Pomógł: 28 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 458
Wysłany: 2010-03-26, 19:09
Może podobnie jak to było u mnie masz naderwane wiązki przewodów prowadzących od ECM do czujników, bo to trochę dziwne żeby od razu 2 czujniki uległy awarii. Ale to by musiał sprawdzić jakiś elektryk.
zgred
Auto: NubiraTurbo Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 137
Wysłany: 2010-03-26, 19:13
Trzeba pamiętać że często jeden błąd generuje szereg innych tzn gdy pada Ci czujnik położenia wału to od razu błędów masz milion a tak naprawde tylko jeden czujnik uległ uszkodzeniu.Map z tego co pamiętam mieści się na ścianie grodziowej na lewo od pompy hamulcowej (takie czarne z wtyczką i przewodem podcisnieniowym).Czujnik przepustnicy jak nazwa wskazuje mieści się przy przepustnicy(takie czarne z wtyczką).Jaka jest instalacja gazowa?
x20sed+td05-16=304KM i wiadro Nm-było
B235+BigT=4?? i wór Nm-się robi
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2010-03-26, 19:43
zgred napisał/a:
Trzeba pamiętać że często jeden błąd generuje szereg innych
Absolutna nieprawda. Gdzieś kol. to zasłyszał zapewne i przekazuje dalej.
pinus
Auto: Daewoo Nubira sedan 1.6 SX LPG Pomógł: 28 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 458
Wysłany: 2010-03-26, 20:04
Cytat:
Absolutna nieprawda. Gdzieś kol. to zasłyszał zapewne i przekazuje dalej.
Też tak myśle, bo w takim razie jaki by był sens stosowania złącz diagnostycznych w samochodach jeśli awaria jednego czujnika zawsze wpływała by na odczyty z pozostałych. Błędy raczej nie wyskakują losowo, zawsze stoi za tym jakaś przyczyna.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
zgred
Auto: NubiraTurbo Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 137
Wysłany: 2010-03-26, 20:47
Nieprawda???
Ja nie pisze o rzeczach które słyszałem tylko o takich których jestem pewien na 100%.
Powinienem to zlać bo widzę że kol.Stiff wie lepiej ale co tam,może taki przykład:Masz silnik z czujnikiem MAF którego potencjometr jest wadliwy.Silnik pracuje na albo zbyt ubogiej albo bogatej mieszance tak?
Więc sonda lambda widzi że coś z mieszanką jest coś nie teges tak?
Do tego brane są nastawy CPP i mamy błąd nr3 tak?
Czy mi się wydaje czy wymiana czujnika MAF naprawi pozostałe błędy,mamy trzy błedy a tylko jedną awarie???
Wszystko oczywiście w wielkim skrócie,ale to taka standardowa procedura błę dowa np Opla....
x20sed+td05-16=304KM i wiadro Nm-było
B235+BigT=4?? i wór Nm-się robi
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2010-03-26, 21:38
zgred, kolega Stifff ma rację
Ostatnio zmieniony przez profil skasowany 2010-03-26, 21:55, w całości zmieniany 2 razy
zgred
Auto: NubiraTurbo Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 137
Wysłany: 2010-03-26, 21:44
A czy ja pisałem że podaje przykład Lanosa?
P.s
Bywają lanosy z MAF i wtedy jest on tam gdzie jego miejsce czyli między filtrem powietrza a przepustnicą...
x20sed+td05-16=304KM i wiadro Nm-było
B235+BigT=4?? i wór Nm-się robi
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-03-27, 12:15
zgred napisał/a:
A czy ja pisałem że podaje przykład Lanosa?
tak się składa, że w temacie o lanosie mowa
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2010-03-27, 13:03
Poza tym kol. Zgred trzeba jeszcze wiedzieć jak obsługiwać skaner [ jeśli się posiada odpowiedniej klasy ] i jak za jego pomocą eliminować nakładające się błędy.
zgred
Auto: NubiraTurbo Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 137
Wysłany: 2010-03-27, 15:57
To podaj mi nazwę takowego bo jakoś się nie spotkałem....Praktyki trochę by się przydało...
Riper-Czytanie ze zrozumieniem się kłania....
x20sed+td05-16=304KM i wiadro Nm-było
B235+BigT=4?? i wór Nm-się robi
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-03-27, 16:08
zgred napisał/a:
Riper-Czytanie ze zrozumieniem się kłania....
chodziło mi o fakt, że nawiązujesz do innych aut a temat brzmi
Witam,
zgodnie ze wskazówkami sprawdziłem przewody podcisnienia i okazało się że kawałek gumowej rurki który trzyma w/w przewód się rozleciał.
Muszę jeszcze przeczyscic przepustnice i powinno byc ok.
Mam jeszcze jedno pytanie.
Mam problem po odpaleniu na benzynie, silnik chodzi równo i podczas postoju płynnie wchodzi na obroty, natomiast po ruszeniu z miejsca, zaczyna szarpac?
Co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy?
Za wszelkie informacje z góry dziekuje.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-03-30, 15:49
uszkodzony TPS może być sprawdź jego wskazania użyj opcji szukaj, było wiele razy na forum
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Co do poszukiwania przyczyny, wtyczka z czujnika TPS miała naderwane przewody, + harmonijka dolotu była juz sparciała (pojawiły się pękniecia, lewe powietrze).
Pozdrawiam