Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2007-09-28, 10:00 problem z akumulatorem.CHYBA:) pomocy
witam mam lanos 1.5 98 rok.i jakis tydzien temu mialem problem podczas jazdy wszystkie wskazówki zaczely mi wariowac i kontrolki migaly i oczywiscie samochod zacza dziwnie chodzic.zgasilem samochod odpalilem go odnowa i tosamo.nastepnie pilot przestal dzialac i migaly swiatla awaryjne chociz nie byly wlaczone.i cicho pipczal alarm.po jakiej 1 h wszystko ustalo.a dzis zauwarzylem ze akumulator jest wybulwiny po bokach......OCO TU CHODZI:)???
proszę o pomoc......dzieki
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2007-09-28, 10:01
Skaczace kontrolki itp to najczesciej konczacy sie alternator
tzn po 2 stronach wypuklilo go (___) na boki.tak jakby go nadmuchał ktos.hehehhee
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Gwiazdoor [Usunięty]
Wysłany: 2007-09-28, 10:45
To może być od za wysokiego napięcia ładowania albo wentylacja wnętrza się zapchała.
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2007-09-28, 10:46
hmmm....szczerze mowiac to z tym akumulatorem to nie wiem. ale jezeli sie wybulwil, to pewnie tez go lepiej wymienic Ja bym na Twoim miejscu najpierw wymienil aku ( bo i tak raczej to trzeba zrobic ) i jezeli nic to nie da to jazda na naprawe altka
bleeeeeee:) no trzeba wymienic.dzieki a mam jeszcze jedno pytanie.ostatnio na gazie samochod jest bardzi zmulony.na benzynie smiga super a jak wrzuce na gaz strasznie sie zbiera
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
teraz sprawdzilem napiecie jak jest odpalony silnik to jest 14.6v na akumulatorze.moze to nakieruje kogos
Bourne [Usunięty]
Wysłany: 2007-09-28, 11:24
Czyli masz bardzo dobre ładowanie
Co do akumulatora to przypuszczam na 90% ma zwarcie na tych celach co je wypchało
Zainwestuj w nowy aku
Ja tak miałem jak aku miał zwarcie na jednej celi jechało się i w pewnym czasie zapalały sie kontrolki i silnik gasł a po chwili znowu silnik odpalał
Bradley [Usunięty]
Wysłany: 2007-09-28, 11:25
A nie 13.6-13.8V?
Przy 14.6 to moze sie gotowac.
Bourne [Usunięty]
Wysłany: 2007-09-28, 11:30
Przeładowanie,
Obciążanie akumulatora zbyt dużymi prądami,
Eksploatowanie akumulatora przy niskim poziomie naładowania.
Przeładowanie akumulatora następuje zazwyczaj podczas eksploatacji w samochodzie z napięciem ładowania wyższym niż 14,4V. Przeładowany akumulator zazwyczaj charakteryzuje się podwyższeniem napięciem spoczynkowym. Skutkiem przeładowania jest spłynięcie mas czynnych. Przeładować akumulator można również poprzez ładowanie akumulatora głęboko rozładowanego.
Bradley masz rację
[ Dodano: 2007-09-28, 12:32 ]
Parametrem najlepiej obrazującym wydolność instalacji ładowania jest napięcie ładowania mierzone na zaciskach głównych akumulatora. Winno ono wynosić 14,0-14,4V (dla akumulatorów 12 woltowych).
[ Dodano: 2007-09-28, 12:34 ]
Według zaleceń producentów Napięcie ładowania mierzone na zaciskach klem powinno wynosić 13,9 - 14,4V