X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] Jeździ do tylu, a do przodu nie chce

Autor Wiadomość
punkracy

Auto: Matiz '01
Imie: Tomek
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: ELW
Wysłany: 2010-04-12, 19:56   [Matiz] Jeździ do tylu, a do przodu nie chce

Witam,

Temat posta może trochę enigmatyczny, ale już wyjaśniam.
Dzisiaj miałem okazję utknąć w niewielkim korku. Jazda to standard 1, 2, luz... 1, 2, luz...
W pewnym momencie auto po wrzuceniu jedynki i dodaniu gazu zaczęło się dławić i zgasło.
Niestety po uruchomieniu silnika sytuacja nie uległa zmianie. Po zjechaniu na pobocze okazało się, że auto nie chce jeździć na żadnym biegu prócz wstecznego.
Żeby dodać smaczku całej sytuacji napiszę, że silnik pracuje równo i nie daje żadnych oznak nienormalnego zachowania. Po jego uruchomieniu "check" również nie zgłasza błędów.
Mietek skończył na lawecie i w tej chwili jest już u mechanika. Mam nadzieję, że jutro uda się coś zdiagnozować. Na początek podejrzenia padły na skrzynię biegów albo na półosie.
Co Wy na to?
Może kogoś z Was lub Waszych znajomych spotkała podobna przygoda?
Z góry dzięki za info.

pozdrawiam
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2010-04-12, 20:17   

a jak zachowanie lewarka?normalnie biegi wchodza?



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
punkracy

Auto: Matiz '01
Imie: Tomek
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: ELW
Wysłany: 2010-04-12, 20:32   

Jeśli chodzi o lewarek, to pracuje normalnie. Biegi przełączają się bez najmniejszego problemu, żadnych zgrzytów itp.
Sprzęgłu też nie mam nic do zarzucenia.
A może to wina synchronizatorów poszczególnych biegów (w skrzynce jest chyba coś takiego).
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2010-04-12, 20:36   

heh ciekawe,wyglada na to jakby sie zalaczały 2 biegi naraz :myśli:



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
Dziq
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-13, 13:58   

Czytałem o podobnym przypadku na forum - http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=20178 no ale dotyczyło to Lanosa
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
punkracy

Auto: Matiz '01
Imie: Tomek
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: ELW
Wysłany: 2010-04-13, 16:31   

@Dziq
Dzięki za linka.

Jestem już po rozmowie z mechanikiem.
Najprawdopodobniej to elektryka (przewody, kopułka i paluch). Przy próbach jazdy do przodu gdzieś robiło się zwarcie i silnik tracił moc.
Jeśli jutro uda mi się odebrać auto, to napiszę dokładnie co zostało wymienione i o ile zł się odchudziłem.
dzięki
pozdrawiam
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7536
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-04-13, 16:50   

OMG ; probelmy z ruszenim do przodu spowodowane elektryka, czy przegubami, w sytuacji , gdy auto jezdzi normalnie do tylu? :lol: :lol: :lol:
Na 99% rzeba szukac winowajcy w wybieraku biegow, bo penwie zamiast 1 Ci sie 3-ka wbija :)



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Ford Fiesta MK7 '15 1.5 TDCI +++ :D
Jeep WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
punkracy

Auto: Matiz '01
Imie: Tomek
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: ELW
Wysłany: 2010-04-13, 17:15   

ziemniak napisał/a:
Na 99% rzeba szukac winowajcy w wybieraku biegow, bo penwie zamiast 1 Ci sie 3-ka wbija :)

Niezbyt się znam na mechanice samochodowej, więc nie będę się spierał.
Ale z tą "zamianą" biegów byłbym ostrożny. Na kilka prób jazdy do przodu niektóre były nawet "udane" i sądząc po obrotach i po tym jak auto się poruszało nie wydaje mi się, żeby zamiast np. jedynki wchodził jakikolwiek inny bieg.
Poza tym nie widzę powodu, dla którego samochód miałby nie ruszyć z trójki przy odpowiednio wysokich obrotach. Tak się jednak nie działo.
Zresztą jeśli to wina wybieraka czy synchronizatora, a nie elektryki, to jutro będę miał okazję się przekonać.
pozdrawiam
 
 
punkracy

Auto: Matiz '01
Imie: Tomek
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: ELW
Wysłany: 2010-04-14, 22:10   

Dzisiaj odebrałem auto od mechanika.
Po wymianie części j.w. (przewody, kopułka, paluch) auto jeździ normalnie.
Podczas jazdy silnik nie gaśnie zarówno na niskich, jak i na wysokich obrotach.
Skrzynia biegów nie była nawet ruszana.
Koszt całkowity 150 pln.

pozdrawiam
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7536
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-04-15, 17:03   

To jakim cudem auto normalnie sie poruszalo do tylu? :) Ja sie pytam ;d Jak wrzucales wsteczny, to nagle uklad zaplonowy zaczynal dzialac? :D



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Ford Fiesta MK7 '15 1.5 TDCI +++ :D
Jeep WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-15, 17:04   

ziemniak, dobra zagadka :wink:
 
 
Yoshi
Weteran


Auto: Opel , Renault ,
Imie: Grzesiek
Pomógł: 174 razy
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 8449
Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2010-04-16, 19:26   

ziemniak napisał/a:
To jakim cudem auto normalnie sie poruszalo do tylu? :) Ja sie pytam ;d Jak wrzucales wsteczny, to nagle uklad zaplonowy zaczynal dzialac? :D


może to dla was dziwne, ale miałem IDENTYCZNĄ sytuację w moim Lanosie.
Kiedyś jak się okazało przez przypadek naruszyłem wtyczkę od wtryskiwaczy. Nie mam zielonego pojęcia jak to się działo, ale tak samo na pierwszym, drugim biegu tracił moc jakbym TIR-a holował, a na wstecznym szedł jak burza.Wiem, że brzmi to dość nieprawdopodobnie, ale kilku mechaników nie widziało o co w tym chodzi i odsyłali mnie od "Ananiasza do Kajfasza"...
Posprawdzałem wszytskie kabelki od wtryskiwaczy i lutowałem w każdym podejżanym miejscu . Po tej operacji problem zniknął i do tej pory nie pojawił się ponownie.



Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
 
 
 
Gwiazdoor
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-18, 08:32   

Jedyne co mi przychodzi do głowy to jakieś zwarcie w instalacji - normalnie brak napięcia a po włączeniu wstecznego sygnał z czujnika "naprawia" sytuację. Nie wiem jak by to miało się stać, ale z objawów tak wynika. :D
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt