X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Emulacja sondy lambda

Autor Wiadomość
berni09
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-26, 18:02   [Lanos] Emulacja sondy lambda

Każdy mówi o problemie emulacji sondy lambda w lanosie, ale nikt nie chce napisać jak ta emulacja ma wyglądać. Proszę o jakąś wskazówkę. Mam Lanosa 1.6 16V i po resecie działa dobrze a po przełaczeniu na gaz po czasie nie da się jeżdzić na benzynie. Proszę o pomoc :beczy:
Ostatnio zmieniony przez berni09 2010-04-27, 20:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
viper-gutek

Auto: LANOS 1.5 SE LPG
Pomógł: 69 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 994
Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2010-04-26, 20:17   

Wykres prostokątny, 50%. Emulacja na masę nie zmienia mapy wtrysków ale może powodować pojawianie się błędy sondy lambda, a wyłączenie sygnału może zmieniać mapę ale nie musi. Wszystko zależy od tego jak ECM zareaguje. Ale przebieg prostokątny 50% zawsze działa dobrze...
 
 
Administrator
Administrator

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 3843
Wysłany: 2010-04-26, 20:24   

Brak Tagu! Kliknij tutaj aby dowiedzieć się jak go uzpełnić.
 
 
berni09
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-26, 20:47   

Dzięki ale ja mam do wpisania przy emulacji dwa czasy th i tl.
Nie wiem jakie mają być ich wartości. A po za tym co dokładnie oznacza przebieg prostokątny 50%. Chodzi o 50% zakresu sondy lambda.
Proszę o więcej wskazówek za które z góry dziękuję.
 
 
viper-gutek

Auto: LANOS 1.5 SE LPG
Pomógł: 69 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 994
Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2010-04-26, 22:51   

Fala prostokątna to zmiana sygnały skokowo a 50% oznacza, że połowa czasu jest "górka" a połowa "dołek". Przy 10% "górka" to 10% całego przebiegu a przy 90% "górka" ma 90% przebiegu. Jeśli masz wpisać czasy to przy 50% muszą być takie same, czyli tyle samo mają trwać "górki" i dołki" sygnału...
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Grzesiekdw
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-27, 08:16   

To emulator działa też jak nie korzystamy z gazu ?
 
 
bykol


Auto: Skoda Fabia 1.4 16 V
Imie: Darek
Pomógł: 17 razy
Wiek: 52
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 624
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2010-04-27, 09:51   

Grzesiekdw napisał/a:
To emulator działa też jak nie korzystamy z gazu ?
no niestety tak o czym się boleśnie ostanio sam przekonałem , też uważałem że jak chodzi na PB to instalacja gazowa jest całkowicie odcięta niestety nie,emulator może zakłócać prace ECM jak będzie nie sprawny i na benzynie będa się działy cuda :piwo:
 
 
Grzesiekdw
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-27, 10:28   

Np. większe spalanie ? :myśli:
 
 
viper-gutek

Auto: LANOS 1.5 SE LPG
Pomógł: 69 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 994
Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2010-04-27, 15:21   

bykol napisał/a:
Grzesiekdw napisał/a:
To emulator działa też jak nie korzystamy z gazu ?
no niestety tak o czym się boleśnie ostanio sam przekonałem , też uważałem że jak chodzi na PB to instalacja gazowa jest całkowicie odcięta niestety nie,emulator może zakłócać prace ECM jak będzie nie sprawny i na benzynie będa się działy cuda :piwo:


Emulator działa tylko podczas jazdy na gazie ale zła emulacja może powodować rozjeżdżanie mapy wtrysków czyli dawkowania paliwa na zimnym silniku bez sygnału z sondy lambda...

Grzesiekdw napisał/a:
Np. większe spalanie ? :myśli:


Też. Poza tym trudności z uruchomieniem zimnego silnika, dymienie na siwo, szarpanie, dławienie, mulenie itp... Po rozgrzaniu silnika i sondy te dolegliwości mijają do kolejnego przełączenia na lpg ...
 
 
berni09
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-27, 17:59   

Tak muszą być takie same ale jakie. Instalacja jest firmy Lecho. I nie mam pojęcia jaka ma być wartość tego czasu. Dziękuję za zainteresowanie tematem. Może któryś z kolegów posiada taką instalację w takim samochodzie (lanos 1.6 16V) i podzieli się wartościami jakie ma wpisane w emulacji.
Za wskazówki z góry dziękuje.
 
 
lanossx


Auto: Tacuma CDX BRC_Sequent24
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 198
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2010-04-28, 22:13   

Mam lanosa 1.6 16 V z instalacją lecho.
Jakiś czas temu zaczął mi chodzić niezbyt ładnie na PB mój gazownik twierdził, że gaz nigdy się nie psuje itp. Itd. Olałem tego idiote.
Po jakimś czasie lanos palił jakby na 3 cylindry, zbadałem, że zepsuł się emulator wtrysków kupiłem nowy i jest o niebo lepiej, ale na PB nadal źle chodzi. Po resecie Ecu jest ok. ale po jakimś czasie na PB muli szarpie itd.
Olałem sprawę, ale wiem jedno, że PB chodzi źle przez LPG mam program do tej instalacji jednak nie znam się na tam na tyle żeby sobie to ustawić.
Czeka lanosa wizyta u innego gazownika.
 
 
berni09
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-29, 07:52   

Może jakiś inny użytkownik lanosa 1.6 16V z instalacją Lecho podzieli się z nami ustawieniami emulacji sondy lambda.
 
 
Raptus


Auto: Lanos 1.5 16V +LPG
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 127
Skąd: WKZ
Wysłany: 2010-05-02, 09:27   

Miałem identyczną sytuację kolego.
Jestem szczęśliwym posiadaczem sterownika MINI Lambda firmy Lecho :D
Problemy z szarpaniem na zimnym silniku na benzynie skończyły się u mnie po ustawieniu zworkami na sterowniku opcji: 1V;MASA
Przy ustawieniu Fala 1V samochodem nie dało się normalnie ruszyć, jak był zimny a teraz wszystko jest idealnie...no prawie idealnie :D

Jedynym felerem jest zapalający się po kilku kilometrach przejechanych na LPG "check engine" i błąd, że niby sonda lambda zepsuta(nie chciało mi się go nawet sczytywać, więc nie przytoczę numeru ani opisu błędu) :gwiżdże: .
Teraz przynajmniej autem da się normalnie jeździć.
Na benzynie jest wszystko ok i check nie świeci a na gazie też jest ok, bo sterownik co prawda wysyła do ECM sygnał o zepsutej Lambdzie ale sam steruje krokowca gazowego na podstawie tego "dobrego" sygnału z sondy(o ile w ogóle toto czymkolwiek steruje, bo spotkałem się z opiniami, że taki krokowiec razem ze śrubką to atrapa).
A ECM być może przechodzi w jakiś tam stan awaryjny, ale jest na tyle mądry, że nie rozwala sobie map wtrysku sygnałem z niby to "zepsutej" lambdy.

Śmiem twierdzić, że jest to jedyne właściwe ustawienie tego ustrojstwa w przypadku Lanosa i jednocześnie przyznaję, że jest ono co prawda mało eleganckie ale za to skuteczne.

Widocznie emulacja 50/50 Lanosowi nie służy i z dwojga złego lepiej ją całkiem wyłączyć.
Być może elementy użyte do budowy tego ustrojstwa są marnej jakości i w rzeczywistości ustawiamy np 49% lub 51% a nie 50% i stąd te problemy :niewiem:



 
 
berni09
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-03, 10:23   

Dzięki za wskazówki spróbuję z tym zwarciem sondy do masy, ale wolałbym to załatwić poprzez prawidłową emulację sondy lambda. Czekam dalej na sugestie.
 
 
rafandynka


Auto: Lanos 1.4
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 102
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-05-08, 01:02   

Rozwiewajac pewne mity:
Emulacja lambdy przebiegiem prostokatnym o wypelnieniu 50% jest delikatnie mowiac niewlasciwa, im bardziej zuzyty silnik tym bardziej problem sie uwydatnia.


Najlepszym i nieinwazyjnym sposobem jest montaz centralki ze zmiennym wypelnieniem sygnalu emulacji.
Procedura ustawiania jest nastepujaca:
1. odpalic silnik na benzynie, pozwolic chwile popracowac, aby wlaczyl sie tryb zamknietej petli ECU(aktywna lambda)
2. ustawic obroty biegu jalowego na 2000-3000 obr/min
3. przelaczyc na gaz i obserowac wskazania ECU- "Integrator", zacznie malec lub wzrastac.
4 .Ustawic wypelnienie emulacji tak aby wartosc BLM i Integrator byla taka sama jak w punkcie 1
Gotowe :)

pzdr
M



Kabelki diagnostyczne sprzedam i doradzę :)
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt