Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2010-04-26, 18:14 [Lanos] wymiana oleju 15W/30 na 10W/30
Witam,
kupiłem auto od gościa bez informacji jaki olej stosował.
Wlałem półsyntetyk Daewoo 10W/30, a potem przez absolutny przypadek znalazłem
kartkę z info że jeździł na mineralnym 15W/30.
Przejechałem ok 20-30 km.
Czy mogę uszkodzić sobie silnik?
Jakie mogą być konsekwencje przejścia w górę na lepszy olej?
Czy powinienem teraz od razu zmienić olej z powrotem na mineralny?
taki przebieg i lał mineralny jaki masz silnik 16v czy 8v ? ja tez nie wiedziąłem jaki był zalany i zalałem pełny syntetyk przy 110 tyś km 16v i jeżdżę ok tygodnia i nic sie nie dzieje
Z linka od kolegi s4j0p wyczytałem, że nie powinno być problemów,
więc bardzo się ucieszyłem
A olej wlałem firmowy Daewoo półsyntetyk 10W/30
pawel1256
Auto: Espero Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Kwi 2010 Posty: 482
Wysłany: 2010-04-26, 19:26
5w30 czy 10w40 to jakas POMYŁKA w naszym klimacie
jest stanowczo za zadki
zadki-czyli niskie cisnienie oleju i wieksze prawdopodobienstwo zerwania filmu olejowego
stosuj pólsyntetyk 10w40
uwazem ze powinno sie raczej isc w klasy w50 w60 w naszych warunkach
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
pinus
Auto: Daewoo Nubira sedan 1.6 SX LPG Pomógł: 28 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 458
Wysłany: 2010-04-26, 19:55
pawel1256 napisał/a:
klasy w50 w60
No też bez przeginki 10w40 jest idealny na nasze warunki. W końcu to nie sahara aby aż tak grzało.
pawel1256
Auto: Espero Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Kwi 2010 Posty: 482
Wysłany: 2010-04-26, 19:57
motor w srodku grzeje
im wiecej w miescie i szybciej jedziesz tym bardziej
mirasek
Auto: Civic / Hilux / inne
Imie: Mirek Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 272 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-04-26, 20:14
Nie wiedziałem że mamy warunki tropikalne Oleje SAE 30 czy 40 są zupełnie wystarczające w seryjnym aucie, tym bardziej że nie każdy silnik jest konstrukcyjnie przystosowany pod oleje SAE 60. Zgadnij co Honda zaleca do Integry Type-R (1.8 n/a, 190KM) na nasze warunki temperaturowe? ... 5W30 a ogólnie nic wyżej niż 20w50 (przy temp.zewn. powyżej 35st.C!)
Z ciekawości, mógłby ktoś zobaczyć w instrukcji Lanosa jakie klasy lepkości zaleca producent?
CapsLock [Usunięty]
Wysłany: 2010-04-26, 20:19
mirasek, jesli dobrze pamietam to najlepszym do Lanka jesy 10w40
pawel1256
Auto: Espero Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Kwi 2010 Posty: 482
Wysłany: 2010-04-26, 20:25
5 w30 to wymysł ekologów
im nie zalezy na trwałosci silnika
te oleje daja ciut mniejsze opory
w czasie pracy silnika temperatura zewnatrzna ma niewielki wpływ na jego stabilizacje temperaturowa
jest chłodzenie itd
pomijam faze rozgrzewania
ogólnie mozna stwierdzic ze im gestrzy olej w silniku po rozgrzaniu tym lepsza ochrona