X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] wymiana oleju 15W/30 na 10W/30

Autor Wiadomość
logownik

Auto: Lanos
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 3
Wysłany: 2010-04-26, 18:14   [Lanos] wymiana oleju 15W/30 na 10W/30

Witam,
kupiłem auto od gościa bez informacji jaki olej stosował.
Wlałem półsyntetyk Daewoo 10W/30, a potem przez absolutny przypadek znalazłem
kartkę z info że jeździł na mineralnym 15W/30.
Przejechałem ok 20-30 km.
Czy mogę uszkodzić sobie silnik?
Jakie mogą być konsekwencje przejścia w górę na lepszy olej?
Czy powinienem teraz od razu zmienić olej z powrotem na mineralny?

Przebieg auta: 75 000 km.

pozdr.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
s4j0p

Auto: lanos
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 84
Skąd: białystok
Wysłany: 2010-04-26, 18:25   

http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=4400
 
 
gregory_1
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-26, 18:33   

taki przebieg i lał mineralny jaki masz silnik 16v czy 8v ? ja tez nie wiedziąłem jaki był zalany i zalałem pełny syntetyk przy 110 tyś km 16v i jeżdżę ok tygodnia i nic sie nie dzieje
 
 
logownik

Auto: Lanos
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 3
Wysłany: 2010-04-26, 18:46   

gregory_1 napisał/a:
jaki masz silnik 16v czy 8v ?


Mam silnik 8v.

Z linka od kolegi s4j0p wyczytałem, że nie powinno być problemów,
więc bardzo się ucieszyłem :)
A olej wlałem firmowy Daewoo półsyntetyk 10W/30
 
 
pawel1256

Auto: Espero
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 482
Wysłany: 2010-04-26, 19:26   

5w30 czy 10w40 to jakas POMYŁKA w naszym klimacie
jest stanowczo za zadki
zadki-czyli niskie cisnienie oleju i wieksze prawdopodobienstwo zerwania filmu olejowego

stosuj pólsyntetyk 10w40
uwazem ze powinno sie raczej isc w klasy w50 w60 w naszych warunkach
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
pinus


Auto: Daewoo Nubira sedan 1.6 SX LPG
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 458
Wysłany: 2010-04-26, 19:55   

pawel1256 napisał/a:
klasy w50 w60
No też bez przeginki 10w40 jest idealny na nasze warunki. W końcu to nie sahara aby aż tak grzało.
 
 
pawel1256

Auto: Espero
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 482
Wysłany: 2010-04-26, 19:57   

motor w srodku grzeje :wink:
im wiecej w miescie i szybciej jedziesz tym bardziej
 
 
mirasek


Auto: Civic / Hilux / inne
Imie: Mirek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 272
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-04-26, 20:14   

Nie wiedziałem że mamy warunki tropikalne :wink: Oleje SAE 30 czy 40 są zupełnie wystarczające w seryjnym aucie, tym bardziej że nie każdy silnik jest konstrukcyjnie przystosowany pod oleje SAE 60. Zgadnij co Honda zaleca do Integry Type-R (1.8 n/a, 190KM) na nasze warunki temperaturowe? ... 5W30 :D a ogólnie nic wyżej niż 20w50 (przy temp.zewn. powyżej 35st.C!)

Z ciekawości, mógłby ktoś zobaczyć w instrukcji Lanosa jakie klasy lepkości zaleca producent?
 
 
CapsLock
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-26, 20:19   

mirasek, jesli dobrze pamietam to najlepszym do Lanka jesy 10w40
 
 
pawel1256

Auto: Espero
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 482
Wysłany: 2010-04-26, 20:25   

5 w30 to wymysł ekologów
im nie zalezy na trwałosci silnika
te oleje daja ciut mniejsze opory

w czasie pracy silnika temperatura zewnatrzna ma niewielki wpływ na jego stabilizacje temperaturowa
jest chłodzenie itd
pomijam faze rozgrzewania

ogólnie mozna stwierdzic ze im gestrzy olej w silniku po rozgrzaniu tym lepsza ochrona
 
 
logownik

Auto: Lanos
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 3
Wysłany: 2010-04-26, 21:33   

pawel1256 napisał/a:

ogólnie mozna stwierdzic ze im gestrzy olej w silniku po rozgrzaniu tym lepsza ochrona


To w sumie wychodzi na to, że najlepszy jest mineralny?? :szok:
 
 
pawel1256

Auto: Espero
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 482
Wysłany: 2010-04-26, 21:35   

olej mineralny w pewnych warunkach to DOSKONAŁY srodek smarny

niestety ma tez wiele wad :blee:
a oleje o których pisałem to pełne syntetyki
Ostatnio zmieniony przez pawel1256 2010-04-26, 21:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
leszekhirsz
Lesio


Auto: Daewoo Leganza 2.0 16V CDX DeLuxe
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1414
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-04-26, 21:37   

To jaki zalecacie wlać? I dlaczego inni każą wlać jak jest poniżej 100 tys km 5W 30 a nawet 0W 30?




 
 
 
pawel1256

Auto: Espero
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 482
Wysłany: 2010-04-26, 21:41   

wlewac olej dostosowany do warunków jazdy
proste
najbardziej uniwersalny to 10w40

czesto robisz rozruchy na zimno 5w30

lubisz wciskac gaz do dechy 10w60
 
 
leszekhirsz
Lesio


Auto: Daewoo Leganza 2.0 16V CDX DeLuxe
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1414
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-04-26, 21:44   

a gdzie dostanę 10W 60?




 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt