X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] [Nubira II] ile wytrzymuje głowica na LPG

Autor Wiadomość
kanapa

Auto: 16v LPG
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Posty: 306
Wysłany: 2010-04-29, 11:46   [Lanos] [Nubira II] ile wytrzymuje głowica na LPG

Pytanie o lanosa > 1999 i Nubire II (wszystkie silniki)
Ile wytrzymuje głowica i uszczelka z LPG?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
batt21
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-29, 12:08   

Teoria glosi że nie ma znaczenia rodzaj paliwa ,wszystkie silniki przystosowane do spalania benzyny bezołowiowej czyli "suchej " na gazie powinny zachowywac tą samą trwałość.
Ostatnio zmieniony przez batt21 2010-04-29, 14:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pinus


Auto: Daewoo Nubira sedan 1.6 SX LPG
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 458
Wysłany: 2010-04-29, 13:20   

No raczej to nie ma znaczenia. W mojej nubirze gaz jest gdzieś od sześciu lat a przebieg ma 270000 z czego pewnie połowa na gazie. Jak na razie silnik żyje i coś za szybko nie chce zdychać :D
 
 
ci.nek


Auto: Oplowóz
Imie: Marcin
Pomógł: 131 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 2408
Skąd: MMz
Wysłany: 2010-04-29, 15:12   

kanapa napisał/a:
Ile wytrzymuje głowica i uszczelka z LPG?

głowica nie wytrzyma zerwania paska rozrządu a uszczelka jazdy bez płynu.
Jak instalacja jest poprawnie założona i serwisowana to nie ma wpływu na elementy silnika. Ważne jest dbanie o wrażliwy w Daewoo układ zapłonowy.




 
 
 
Popmean
Grupa Łódzka
Koordynator

Auto: Lanos
Imie: Michał
Pomógł: 69 razy
Wiek: 31
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 3562
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-29, 16:11   

Dokladnie tak jak pisza wyzej. Opinie typu gaz zabija silnik raczej powinny brzmiec gazownicy i niedbalosc uzytkownikow zabija silnik......Zakladajac gaz napewno zmien plyn chlodniczny na nowy zmien odmy gumowe i przedewszystkim przypilnuj gazownika.



FOTOSHOP TO NIE SĄ STENSY i SPASY !
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
kanapa

Auto: 16v LPG
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Posty: 306
Wysłany: 2010-04-29, 16:56   

Z tego co sie orientuje LPg daje wiekszą ilosc energi niż benzyna ale nie spala sie tak gwałtownie jak benzyna, stąd gaz usuwa nagar w silniku powodujac rozszczelnienie (jesli moge tak nazwac) co daje zuzycie oleju. Błedy przy instalacji regulacji mogą dać wypalenie gniazd zaworowych itp.
Wypalić uszczelkępod głowicą też mozę. (to takie dywagacje moje na ten temat, nie sprawdziłem osobiście dlatego pytam.)

Może źle sforumowałem pytanie.

Czy ktoś robił głowice / wymieniał uszczelkę w lanosie / nubirze z LPG i przy jakim przebiegu.
 
 
batt21
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-29, 17:31   

kanapa napisał/a:
Z tego co sie orientuje LPg daje wiekszą ilosc energi niż benzyna ale nie spala sie tak gwałtownie jak benzyna, stąd gaz usuwa nagar w silniku powodujac rozszczelnienie (jesli moge tak nazwac) co daje zuzycie oleju. Błedy przy instalacji regulacji mogą dać wypalenie gniazd zaworowych itp.
Wypalić uszczelkępod głowicą też mozę. (to takie dywagacje moje na ten temat, nie sprawdziłem osobiście dlatego pytam.)

Może źle sforumowałem pytanie.

Czy ktoś robił głowice / wymieniał uszczelkę w lanosie / nubirze z LPG i przy jakim przebiegu.

Gaz nie daje więcej energii,ma wyższą liczbę oktan ale to nie to samo,wypalać uszczelkę może ale przy niesprawnym układzie chłodzenia lub zbytnim wyprzedzeniu zapłonu (czesty choc błedny sposob mechaników na poprawę dynamiki na gazie)
 
 
ci.nek


Auto: Oplowóz
Imie: Marcin
Pomógł: 131 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 2408
Skąd: MMz
Wysłany: 2010-04-30, 10:28   

W mojej Nexii 16V ma nalatane 170tys w tym na gazie przez 9 lat 110tyś. Może to nie za dużo, ale z silnikiem odpukać nie ma problemów czego nie mogę powiedzieć o blachach ;) Głowica nie była zdejmowana od nowości.
Co do usuwania nagaru to w niektórych autach montowany jest przy instalacjach gazowych specjalny układ do lubryfikacji zaworów i cylindrów raz żeby smarować zawory szczególnie ceramiczne a dwa żeby usuwać właśnie zgromadzone zanieczyszczenia.




 
 
 
gald
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-25, 09:41   

W zeszłym roku musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą. Szczerze mówiąc, odpowiedzialność za powstanie usterki zrzuciłem właśnie na instalację gazową, mało tego, myślałem, że to zupełnie normalny 'koszt' taniego paliwa.

Z Waszych postów jasno wynika, że byłem w błędzie... Co w takim razie mogło spowodować zniszczenie uszczelki?

Opiszę jak staram się korzystać z samochodu, może to ułatwi sprawę. Mam instalację II-giej generacji. Zawsze startuję z paliwa i staram się nie przełączyć na gaz, zanim silnik osiągnie temperaturę +/- 30C. Czytałem kiedyś, że gaz ma strasznie wysoką temperaturę spalania, jeśli jest spalany w silniku, którego temperatura nie osiągnęła 30C, i właśnie jazda na zimnym silniku może doprowadzić do uszkodzenia uszczelki. Przyznam szczerze, że czasami, przez gapiostwo, musiałem odpalać z gazu (brak paliwa) lub przełączyłem się na długo przed osiągnięciem progu 30C. Co do samej jazdy, to jestem raczej umiarkowanie dynamicznym kierowcą – nie czuje specjalnego respektu widząc znaki ograniczające prędkość, ale też nie przeciągam samochodu na biegach (chyba że wyprzedzam i mam mało miejsca) i nie startuję z piskiem opon (nigdy). Ogólnie rzecz biorąc, to dbam o samochód. Pilnuję płynów, reaguję, gdy zobaczę/usłyszę coś niepokojącego.

Czekam na Wasze odpowiedzi. :piwo:
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-25, 09:44   

kanapa napisał/a:
Ile wytrzymuje głowica i uszczelka z LPG?


Nie ma to żadnego znaczenia. Jak ma polecieć to i na benzynie poleci.
 
 
siwy7896


Auto: Laguna II phI 2.0T LPG
Imie: Rafał
Pomógł: 78 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1930
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-25, 14:15   

Ja uwazam ze jest to normalny skutek eksploatacji samochodu, i uwazam ze daewoo maja problemy z UPG i niestety czasem ja wywala, nie ma tu winy gazu czy czegos...
 
 
 
Prezes
mp79


Auto: posiadam
Imie: :niny
Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 3546
Skąd: sprzed komputera
Wysłany: 2010-06-25, 14:29   

A ja uważam, że w dobrze poskładanym motorze jedynymi przyczynami wydmuchania UPG są:
1. "niewydolność" układu chłodzenia
2. nadmierne ciśnienie w układzie chłodzenia
Pozdrawiam! :)
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt