Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2010-05-01, 13:15 [Nubira I] Duże spalanie, kod 45, dodane nowości zw. z sondą
Witam!
Mam problem ze swoją Nubirą. A mianowicie - dużee spalanie Duże, czyli w mieście potrafi dojść do 15-16l LPG, w trasie zawsze powyżej 10l LPG (dodam, że jeżdżę dość spokojnie, w trasie staram się nie przekraczać 100km/h, tankuję praktycznie za każdym razem na tej samej stacji LPG). Na benzynie nie sprawdzałem dokładnie spalania, ale wydaje mi się, że również jest dość wysokie, np. w momencie gdy kończy mi się gaz i jadę na stację LPG przełączam zasilanie na benzynę i po ok 10km wskazówka wskaźnika poziomu paliwa opada o jakieś 2-3mm.
Teraz trochę danych:
auto to Nubira I 1.6, 99rok, instalacja LPG Landi - jak się orientuję II generacji, z silnikiem krokowym zamiast śruby.
Po odczytaniu błędów podaje mi kod 12 oraz 45.
Zatem czy owe fakty można połączyć razem - wysokie spalanie + kod 45 ?! Jeżeli tak to o dalej?
pozdrawiam serdecznie!
Jakub
p.s. zapomniałem dodać, że podczas jazdy na benzynie 2 razy na chwilę zaświecił mi się Check, po czym samoistnie zgasł. Na LPG nigdy nie zaświecił się Check - autem zrobiłem do tej pory jakieś 4 tysiące km. Ach i jeszcze sprawa przebiegu, o ile to ważne, auto ma niecałe 150 tysięcy km na liczniku - pewne
Ostatnio zmieniony przez bunias 2010-05-03, 17:53, w całości zmieniany 1 raz
i masz odpowiedz 12 to standart a 45 to sonda lambda. Sonda do wymiany stad te podwyzszone spalanie
bunias [Usunięty]
Wysłany: 2010-05-01, 20:38
wnd napisał/a:
i masz odpowiedz 12 to standart a 45 to sonda lambda. Sonda do wymiany stad te podwyzszone spalanie
o 12 wiem, że to standard, co do 45 to wolałem się upewnić. Tak więc kolejne pytanie: czy zaświecenie się kontrolki Check jest skutkiem "padniętej" sondy? oraz - jaką sondę najlepiej kupić?
pozdrawiam,
Jakub
Maniek, ok, dzięki za pomoc we wtorek jak znajdę chwilę zobaczę czy uda mi się kupić coś na miejscu, jak nie to zobaczę sklepy internetowe. Jak wymienię sondę, dam znać czy jest już ok
pozdrawiam serdecznie!
Jakub
bunias [Usunięty]
Wysłany: 2010-05-03, 12:29
Witam ponownie,
Na wstępie przepraszam za post pod postem, ale temat spadł dość nisko, i pewnie nikt nie zobaczyłby edycji poprzedniego posta.
A teraz do rzeczy:
zmierzyłem wczoraj napięcie lambdy i podaje napięcie w zakresie ok.200-500mV (na luzie, obroty - niecały 1000RPM) , sprawdzałem to na benzynie, silnik rozgrzany (choć na LPG wynik podobny - o ile ma to coś do rzeczy).
Tak jak wspominałem wcześniej - Check zaświecił się dwa razy, tylko na PB, przy prędkości ok. 90 - 100km/h po wrzuceniu luzu Check zgasł.
Teraz pytanie: czy napięcie sondy jest w porządku? i jeszcze sprawa testowania sondy - czy napięcie należy mierzyć na wolnych obrotach - luz, czy na wyższych? bo różne już rzeczy czytałem na ten temat.
Podsumowując:
-auto bardzo dużo pali (ok. 16-17. LPG miasto, powyżej 10l trasa)
-napięcie z lambdy waha się - ok. 200-500mV
-na PB 2x zaświecił się Check,
-po odczytaniu błędów pojawia się błąd 45.
pozdrawiam serdecznie
Jakub
-------------- dodane:
przed chwilą sprawdziłem jeszcze raz napięcie lambdy, wyszło inne niż wczoraj, a mianowicie wahało się od 000 do ok 400-450mV na wolnych obrotach, na wyższych (nie wiem ile konkretnie, ponieważ nie miałem nikogo do pomocy i musiałem ciągnąć linkę od pedału gazu) napięcie wzrastało do ok. 500-510mV(raz było 512, raz 500 itp.) i było stałe do momentu puszczenia linki. Czy skazuje to na usterkę sondy? czekam na odpowiedź,
pozdrawiam ponownie,
Jakub
-------------- dodane 2:
sprawdzałem jeszcze raz błędy i ... aktualnie wyświetla tylko kod 12 :/ kurcze co jest? czy po odczytaniu błędów kasują się one?
nawi Grupa Mazowiecka Wróg festyniarstwa!
Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek Pomógł: 215 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 3969 Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2010-05-04, 01:31
Co jest? Co jest? Lambda do wymiany i tyle a jak dokładniej chcesz się przekonać to pojeździj jeszcze z tydzień może dwa (nie wiem co ile tankujesz samochód) to spalanie dojdzie czy pod 30l.
U mnie przy walniętej sondzie lambda ECM nie pokazywał błędu (sprawdzane metodą spinaczową jak i na skanerze serwisowym).
To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!