Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2007-10-16, 14:16
Co do odczytywania tych bledow : sa podawane kodem migawkowym wysylanym w dluzszych odstepach ( Przerwa miedzy cyframi ) i krotszych odstepach ( wysokosc cyfry )
Teraz uwazaj Kody sa podawane po 3 razy! Poza tym cala seria zaczyna sie od trzykrotnego podania kodu nr 12 ( wszystko ok ). Dopiero podawane sa ewentualne inne kody z faktycznymi bledami.
Łopatologicznie Najpierw dostaniesz kod 12 trojkrotnie. Bedzie to wygladalo tak, ze zapali Ci sie kontrolka z silnikiem w nastepujacy posob :
<MIGNIECIE> ( czyli jedynka ) , ........dluga przerwa........<MIGNIECIE> krotka przerwa<MIGNIECIE>( czyli 2 )........dluga przerwa ( tu zaczyna sie drugi raz podawanie kodu nr 12 , czyli znow <MIGNIECIE>........................<MIGNIECIE> < MIGNIECIE>..........i trzeci raz po dlugiej przerwi ,.......<MIGNIECIE..........<MIGNIECIE><MIGNIECIE>.......dopiero teraz zaczyna sie podawanie wlasciwego kodu. zalozmy ze jest to kod 32 , czyli po trojkrotnej dwunastc bedziesz mial
<MIGNIECIE><MIGNIECIE> MIGNIECIE>.............<MIGNIECIE<MIGNIECIE>
i tak 3 razy potem nastepny blad, a jezli takiego ni bedzie to znou bedzie kod 12
No i to wszystko
A co do wyzszych obrotow; mozliwe ze komp przechodzi w tryb awaryjny i je podbija
No,Koledzy,bardzo dziękuję za wyczerpujący instruktaż związany z techniką odczytu kodów.Wydrukowałem sobie Wasz instruktarz na kartce i z nią będę działał przy samochodzie.Ziemniak,wyprzedziłeś moją prośbę o foto złącza z rysunkiem Właśnie wróciłem z samochodu i planowałem zapytać,która strona jest która,bo w moim złączu nie ma oznaczeń literowych,stąd miałbym trudność w odnalezieniu A i B (tzn albo jedna strona byłaby albo druga,ale nie chciałbym czegoś zepsuć:) )Tak więc dziś jeszcze jadę na "checku".Jutro wracam po dobie w nocy,to pojutrze z rana zabieram się do działania.Tymczasem WIELKIE DZIĘKUJĘ dla Was za pomoc!
Bourne [Usunięty]
Wysłany: 2007-10-16, 19:04
Musisz popatrzeć jak są poukładane kabelki we wtyczce powinny być tak jak na fotce w 2 poście
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2007-10-17, 09:34
Ogolnie najczesciej styki A i B to te ktore sa obok siebie jako jedyne w poziomie Bez przerwy miedzy soba :p Czasem wtyczka jest zalozona na odwrot
Witam.
Minął dzień i dzięki Waszej pomocy coś już wiadomo.Stosując krok po kroku wskazówki odczytałem kod usterki.Wasze opisy idealnie odzwierciedliły technikę odczytu jak również sposób w jaki komputer "rozmawia" z nami
Rezultatem odczytu jest kod 35,czyli regulator biegu jałowego IACV.Co to oznacza?Czy to poważna sprawa?Jak przekłada się to na finanse?W ogóle "z czym się to je"?
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2007-10-18, 09:23
Yyyyyy.... IACV to jest wlasnie silniczek krokowy
To teraz nasuwa sie pytanie; czy aby jestes na 100% pewien ze wymieniono Ci ten silniczek na nowy? Widziales jak to robia mechanicy/ wzglednie widzisz ze przynajmniej z zewnatrz wyglada na nowy? Czy po wymianie silniczka zostal zrobiony reset komputera?
Czasami jest jeszcze tak, ze jezeli auto lapie lewe powietrze to wywala ten blad Ale to duuuuzo rzadziej. Sprawdz wszelkie polaczenia w ukladzie dolotowym rur, czy nie ma jakiejs nieszczelnosci. Moze ktoras jest troche peknieta? Luzna? Do kolektora dolotowego pewnie dochodzi kilka wezykow ( nie wazne jakiej grubosci ) - sprawdz je tez wszystkie.
Hmm...tak myślałem,że to IACV to ten silniczek krokowy .Kupiłem samochód od gościa,który ten silniczek wymieniał.Jest świeży,ma 4 tygodnie.Wygląda nawet na nowy.Właśnie,co do resetu komputera to już nie wiem i zapewne się nie dowiem czy był on po wymianie wykonany.
Póki co obroty po odpaleniu za kilka chwil wskakują na przedział pomiędzy 1700-2000 i tak już się trzymają przez cały czas.Kontrolka "check" załącza się po kilku chwilach (po 2-3minutach). Sprawdzić "doloty" mówisz,hmm...tylko muszę je odnaleźć:) Jeśli mógłbym poprosić o foto/rys tego na co mam zwrócić uwagę,(gdzie to jest)byłbym wdzięczny
Pozdrawiam
Bradley [Usunięty]
Wysłany: 2007-10-18, 17:44
Moze krokowiec sie zawiesza, albo trzpien jest za bardzo wysuniety. Musi byc ustawiony na iles mm.
dr.faustus [Usunięty]
Wysłany: 2007-10-18, 17:49
Hmm...to to coś się ustawia w jakiś sposób?Myślałem,że jest to bez obsługowe.Wymienia się i już.
Ralf [Usunięty]
Wysłany: 2007-10-18, 18:39
Sprawdź zaznaczone połączenia, tzn tą rurę co dochodzi do puszki filtra czy gdzieś nie ma luzów, pęknięć itd. Sprawdź też samą puszkę.
Bradley [Usunięty]
Wysłany: 2007-10-18, 19:34
Slusznie Ralf, "lewe" powietrze to zlo.
dr.faustus [Usunięty]
Wysłany: 2007-10-18, 20:38
Ok,jutro za dnia oględziny "rur".Zrobię też fotkę komory silnika,bo mam pewne pytanie co do jednego elementu .
Zatem do jutra.
Tymczasem dziękuję.
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2007-10-19, 09:11
Co do tej fotki co dal ralf; poza ta rura, posprawdzaj wszelkie wezyki co do niej dochodza. I do samego kolektora.
[ Dodano: 2007-10-19, 10:12 ]
A co do reseta kompa; odlacz kleme z akumulatora na czas papierosa i bedziesz mial zresetowany Wtedy zaloz i odpal auto i zobacz co sie bedzie dzialo