X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Leganza] Kody błędów usterek silnika ECM/Check

Autor Wiadomość
Bourne
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-15, 20:15   [Leganza] Kody błędów usterek silnika ECM/Check

Złącze jest w skrzynce koło lewej nogi kierowcy

1. zewrzeć A+B w celu odczytu kodów błędu np. spinaczem (sinik wyłączony)

2. Mignięcia checka sygnalizują kody: mignięcie przerwa, mignięcie długa przerwa -pierwsza cyfra 2, ilość dlaszych mignięć druga cyfra.

Kod się powtórzy

Uwaga - przy zwartym Ai B włącza się wentylator chłodnicy - tak ma być





3 Obwód małej prędkości wentylatora pomocniczego Przerwa lub zwarcie do masy (-) między modułem ECM a przekaźnikiem wentylatora

4 Obwód małej prędkości wentylatora pomocniczego Przerwa lub zwarcie do zasilania (+) między modułem ECM a przekaźnikiem wentylatora

5 Obwód dużej prędkości wentylatora głównego Przerwa lub zwarcie do masy (—) między modułem ECM a przekaźnikiem wentylatora

6 Obwód dużej prędkości wentylatora głównego Przerwa lub zwarcie do zasilania (+) między modułem ECM a przekaźnikiem wentylatora

7 Zawór recyrkulacji spalin EGR Zwarcie do masy (-) między złączem zaworu EGR a złączem modułu ECM

8 Zawór recyrkulacji spalin EGR Zwarcie do zasilania (+) między złączem zaworu EGR a złączem modułu ECM

12 Czujnik położenia wału korbowego CPS Brak sygnału z czujnika CPS przy włączonym zapłonie (silnik nie pracuje)

13 Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS Sygnał z czujnika w granicach 340-540 mV

14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej CTS Sygnał z czujnika CTS wskazuje temperaturę cieczy wyższą niż 146°C

15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej CTS Sygnał z czujnika CTS wskazuje temperaturę cieczy niższą niż -35°C

16 Czujnik spalania stukowego Moduł ECM określa nadmierną wartość sygnału czujnika

17 Wtryskiwacz paliwa Zwarcie do masy (-) lub przerwa w uzwojeniu cewki wtryskiwacza

18 Czujnik spalania stukowego Niewłaściwy sygnał z czujnika

19 Czujnik położenia wału korbowego CPS Niewłaściwy sygnał lub brak sygnału z czujnika

21 Czujnik położenia przepustnicy TPS Za wysokie napięcie

22 Czujnik położenia przepustnicy TPS Za niskie napięcie

23 Czujnik temperatury powietrza dolotowego MAT Czujnik wskazuje temperaturę wyższą niż 140°C

24 Czujnik prędkości samochodu VSS Sygnał z czujnika VSS poniżej 6 km/h i z czujnika MAP poniżej 24 kPa

25 Czujnik temperatury powietrza dolotowego MAT Czujnik wskazuje temperaturę niższą niż 38,5°C

27 Czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji ACP Zbyt wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji - powyżej 3115 kPa

29 Przekaźnik pompy paliwa Zwarcie do masy (-)

32 Przekaźnik pompy paliwa Zwarcie do zasilania (+)

33 Czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP Sygnalizacja zbyt wysokiego ciśnienia - powyżej 95kPa

34 Czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP Sygnalizacja zbyt niskiego ciśnienia - poniżej 14 kPa

35 Regulator biegu jałowego IACV Prędkość obrotowa silnika większa lub mniejsza 175 obr/min od nominalnych

41 Styk B modułu ECM Zwarcie do zasilania (+)

42 Styk A modułu ECM Zwarcie do zasilania (+)

44 Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS Zbyt uboga mieszanka, zwarcie do masy

45 Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS Zbyt bogata mieszanka, uszkodzony moduł ECM

49 Akumulator Zbyt wysokie napięcie akumulatora

51 Elektroniczny moduł sterujący ECM Niewłaściwie zainstalowana lub niesprawna pamięć EPROM

53 Elektroniczny moduł sterujący ECM (immobilizer) Przerwa w przewodzie danych szeregowych immobilizera

55 Elektroniczny moduł sterujący ECM Zawartość EPROM zmieniła się po zaprogramowaniu ECM

61 Zawór pochłaniacza par paliwa CCP Zwarcie do masy (-)

62 Zawór pochłaniacza par paliwa CCP Zwarcie do zasilania (+)

63 Styk B modułu ECM Zwarcie do masy (-)

64 Styk A modułu ECM Zwarcie do masy (-)

87 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji Zwarcie do masy (-)

87 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji Zwarcie do zasilania (+)

93 Elektroniczny moduł sterujący ECM Uszkodzony moduł przekazujący ODM
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
grzesiekd
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-26, 16:18   

małe sprostowanie u mnie w leganzie 2.2 np ta kostka znajduje sie przy prawej nodze a dokladnie nad nią ,trochę głębiej pod kierownicą praktycznie dotyka prawego boczku i sam uklad wejsc byl inny u mnie wygladal on nastepujaco
 
 
Bradley
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-26, 18:30   

grzesiekd, chyba, ze masz kostke obrocona o 180 stopni, wtedy uklad jest identyczny, tylko ze obrocony :)
 
 
Dj.McG


Auto: Leganza
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 239
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-04-21, 12:43   

grzesiekd napisał/a:
małe sprostowanie u mnie w leganzie 2.2 np ta kostka znajduje sie przy prawej nodze a dokladnie nad nią ,trochę głębiej pod kierownicą praktycznie dotyka prawego boczku i sam uklad wejsc byl inny u mnie wygladal on nastepujaco
[url=http://img181.images....th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img181.images...pix.gif]Obrazek[/URL]

u mnie ta sama sytuacja kostka przy prawej nodze praktycznie dotyka boczku przykrecona dwoma wkretami
silnik 2.0
 
 
 
sylwek0026
stasio0026

Auto: leganza
Imie: sylwek
Wiek: 37
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 15
Wysłany: 2009-10-28, 17:58   leganza

a ja mam gniazdo 16 pin i opisane jest 1,2,3, to mam 1 z 2 połączyc? :myśli:



sylwek
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-10-28, 18:07   

sylwek0026 napisał/a:
a ja mam gniazdo 16 pin i opisane jest 1,2,3, to mam 1 z 2 połączyc? :myśli:

Jak masz 16-pinowe złącze, to oznacza, że masz nowszy interfejs - OBDII. Tutaj niestety błędy sprawdzisz skanerem w ASO, albo poprzez specjalny interfejs diagnostyczny do złączy OBDII.
 
 
cybus

Auto: leganza
Imie: cybus
Wiek: 45
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 21
Wysłany: 2009-12-05, 21:08   

czy kluczyk w stacyjce musi byc wlozony podczs testu jezeli tak to w jakiej pozycji musi sie znajdowac :omg:
 
 
Bourne
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-05, 21:14   

no oczywiście że trza przekręcić zapłon
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-12-06, 10:20   

cybus napisał/a:
to w jakiej pozycji musi sie znajdowac

W tej przy której zapalają się kontrolki na zegarach, czyli bodajże w "ON".
 
 
cybus

Auto: leganza
Imie: cybus
Wiek: 45
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 21
Wysłany: 2009-12-06, 19:53   

dzieki za odpowiedz
 
 
bendzi40
[Usunięty]

Wysłany: 2010-02-27, 12:57   

to są różne złącza w leganzie :omg:
 
 
ci.nek


Auto: Oplowóz
Imie: Marcin
Pomógł: 131 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 2408
Skąd: MMz
Wysłany: 2010-02-27, 13:01   

bendzi40 napisał/a:
to są różne złącza w leganzie :omg:

tak starsze 12-pinowe i nowsze 16-pinowe




 
 
 
puc

Auto: Leganza 2.0
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 102
Wysłany: 2010-05-10, 15:10   

ja będę najprawdopodobniej niedługo samemu sprawdzał kody, tylko mam pytanie - co jeśli będzie więcej niż jeden błąd?
czyli np. 2 migniecia, przerwa, 3 migniecia - to wg opisu daje 23, a jak będzie kolejny błąd? jeszcze większa przerwa?
 
 
Koenig
Weteran
Moher Power


Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 6281
Skąd: Miechów
Wysłany: 2010-05-10, 15:11   

puc napisał/a:
jeszcze większa przerwa?

Tak.



 
 
Arkadesh
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-29, 22:55   

Uwaga: najpierw miga 3x kod 12. Trzeba przeczekać i dopiero będą rzeczywiste błędy.
 
 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt