X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] lpg zfunkcją Cut-off

Autor Wiadomość
yachu

Auto: Lanos
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 7
Wysłany: 2010-05-23, 00:41   [Lanos] lpg zfunkcją Cut-off

Witam
Od pewnego czasu dysponuję Lanosem 1.5 16v (12tyś km) i z oczywistych względów pragnę go zagazować. Na większości forum wstępuje zgodna opinia na temat zalecanej konfiguracji lpg :reduktor Zavoli Zeta N ,wtryskiwacze matrix hd344. Stag 4/Agis itd...

Podczas jazdy Lanosem zauważyłem długie ,powolne obniżanie obrotów po odjęciu gazu(pedał).Wcześniej miałem 5 różnych aut i żadne tak długo nie trzymało obrotów . W związku z tą "cechą "zastanawiam się nad instalacja LPG z funkcją Cut-OFF. Wiem że stag czy Agis nie posiada cut-Off i tu właśnie zaczynają się moje zapytania:czy ta funkcja jest w ogóle używana, czy faktycznie oszczędza zużycie gazu na podczas dojeżdżania do skrzyżowań na luzie, czy w ogóle jest sens kupować instalacje z tą funkcją??!!??

Drugą sprawą, która mnie zastanawia jest potencjalna możliwość odcięcia pompy paliwa podczas jazdy na LPG. Wiem że kiedyś stosowano takie techniki w celu w wcześniejszych generacjach. Czy jest to możliwe w sekwencji?

Zastanawiam się też nad BRC seq.24lub Stafanelli lecz mało jest o nich opinii- czy warto przepłacać i kupować kompletną instalację, czy może dobrze zsynchronizowany składak w pełni wystarczy

Bardzo proszę o wyjaśnienie lub sprostowanie mojej opinii, która powstała wyłącznie z przeczytanej teorii.

Pozdrawiam
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 489 razy
Wiek: 47
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7763
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-05-23, 00:58   

yachu napisał/a:
Drugą sprawą, która mnie zastanawia jest potencjalna możliwość odcięcia pompy paliwa podczas jazdy na LPG.
da rade tylko po co? jesli bedziesz mial troche paliwa to pompa nie padnie,jak bedzie odlaczana to tez jej zywota nie wydluzy
 
 
yachu

Auto: Lanos
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 7
Wysłany: 2010-05-23, 01:12   

Jakoś dziwnym trafem awaria pompy paliwa jest najczęstszą usterką pojazdu -wymienianą przez użytkowników LPG- przynajmniej u Tych, u których ja się radziłem:)
Moim Lanosem będzie jeździła żona z synkiem i bardzo zależy mi na wyeliminowaniu potencjalnych awarii.
Być może wyolbrzymiam sprawę ale jeżeli jest taka możliwość to chętnie z niej skorzystam. Wątpliwości odcięcia pompy wiążą się z faktem , iż większość instalacji sekwencyjnych jest sterowana na podstawie mapy paliwa czy jakoś podobnie.... Magicy będą wiedzieć o czym chciałem tu napisać..:)
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-23, 07:43   

yachu, montuj BRC seq 24 bo to bezproblemowa i doba instalacja. Pompy paliwa się nie odcina bo ciśnienie musi być utrzywywane po to aby płynnie można było przechodzić z LPG na benzynę i odwrotnie.
 
 
Gwiazdoor
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-23, 09:45   

Cytat:
Być może wyolbrzymiam sprawę ale jeżeli jest taka możliwość to chętnie z niej skorzystam.
Wyolbrzymiasz, ale można bez problemu zrobić odcięcie. Tylko przy sekwencji to raczej nie jest polecane.
Pompa paliwa nie padnie, jeśli będziesz miał 1/2 albo więcej baku paliwa. Pada jeśli ktoś "oszczędzał" i miał sucho w baku.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
viper-gutek

Auto: LANOS 1.5 SE LPG
Pomógł: 69 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 994
Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2010-05-23, 10:55   

yachu napisał/a:
Jakoś dziwnym trafem awaria pompy paliwa jest najczęstszą usterką pojazdu -wymienianą przez użytkowników LPG- przynajmniej u Tych, u których ja się radziłem:)
Moim Lanosem będzie jeździła żona z synkiem i bardzo zależy mi na wyeliminowaniu potencjalnych awarii.
Być może wyolbrzymiam sprawę ale jeżeli jest taka możliwość to chętnie z niej skorzystam. Wątpliwości odcięcia pompy wiążą się z faktem , iż większość instalacji sekwencyjnych jest sterowana na podstawie mapy paliwa czy jakoś podobnie.... Magicy będą wiedzieć o czym chciałem tu napisać..:)


A czy awaria wtrysków jest dla Ciebie bardziej przyjazna od awarii pompy? Wyłączanie pompy nie przyczyni się do wydłużenia jej żywotu. W końcu trochę już paliwa u Ciebie przepompowała i jak narazie odpukać, pompuje... Poza tym awaria pompy to nie koniec świata. Jak masz LPG to zawsze instalacja ma tryb awaryjny i możesz samochód odpalić z gazu. Nie jesteś zmuszony do holowania auta w takim przypadku...

Pisząc, że sekwencje ustawiane są na podstawie mapy wtrysków chyba sam odpowiedziałeś sobie na pytanie o Cut-Off. Tą funkcję realizuje sterownik w samochodzie jak hamujesz silnikiem. W związku z tym tej funkcji nie ma sama instalacja ale z racji takiego sterowania benzyną ona będzie w samochodzie dostępna. Jeśli ECM odetnie benzynę to sterownik LPG zrobi to samo...
 
 
radzio73


Auto: Lanos 1.6 16V
Imie: Radek
Pomógł: 33 razy
Wiek: 50
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 1310
Skąd: włocławek
Wysłany: 2010-05-25, 08:24   

Sterownik Stag pobiera sygnał z wtryskiwaczy benzynowych i na podstawie czasów wtrysku benzyny ustawia czasy wtrysku gazu. Ja mam u siebie Staga4 i jestem z niego zadowolony. Wazny jest poprawny montaż - zaczynając od prawidlowych nawiertów kolektora.
Co do odcinania pompy paliwowej - gdy miałęm II Gen. mialem odciecie pompy, zdania sa podzielone co do wplywu na żywotność wtryskiwaczy, ale przyjrzyjcie się budowie listwy wtryskowej i paliwo przez wtryskiwacze raczej nie przeplywa gdy są one odcięte. Ale przy sekwencji pompa powinna chodzić, auto częsciej chodzi na benzynie, w czasie jazdy gdy spadnie ciśnienie gazu, gdy przekroczysz max obroty na gazie, przelącza sie na benzynę
 
 
 
robsch
Cysorz


Auto: Marchewa Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Robert
Pomógł: 2 razy
Wiek: 63
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 150
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2010-05-25, 11:13   

cytat "yachu, montuj BRC seq 24 bo to bezproblemowa i doba instalacja. Pompy paliwa się nie odcina bo ciśnienie musi być utrzywywane po to aby płynnie można było przechodzić z LPG na benzynę i odwrotnie. "

podpisuję się pod tym wszystkimi czter ... piecioma kończynami :brawo:

co prawda nie nie znam " składaków " ale polecam rozwiązanie wszystko od jednego producenta ...potem mniej problemów z gwarancją .. :jupi:



Sanczo Cios poniżej pansa...
 
 
zbooj


Auto: bylo lanbordzini, byla legia,a teraz ktoz wie
Pomógł: 42 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 1833
Skąd: Manchester
Wysłany: 2010-05-25, 11:40   

yachu napisał/a:
Podczas jazdy Lanosem zauważyłem długie ,powolne obniżanie obrotów po odjęciu gazu(pedał).


Pytanie co oznacza 'dlugo' moze krokowiec sie przywiesza jak to u mnie mialo miejsce i potrafil na swiatlach przytrzymac 1,5-2 tys obrotow kilkadziesiat sekund, nawet juz czyszczenie za bardzo nie pomagalo bo jak bumerang wracalo, a co do funkcji cut off to nie za bardzo widzialem zeby tego uzywano :)



"ŻYCIE JEST ZA KRÓTKIE ŻEBY JEŹDZIĆ DIESLEM"
 
 
 
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt