Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam
Od pewnego czasu dysponuję Lanosem 1.5 16v (12tyś km) i z oczywistych względów pragnę go zagazować. Na większości forum wstępuje zgodna opinia na temat zalecanej konfiguracji lpg :reduktor Zavoli Zeta N ,wtryskiwacze matrix hd344. Stag 4/Agis itd...
Podczas jazdy Lanosem zauważyłem długie ,powolne obniżanie obrotów po odjęciu gazu(pedał).Wcześniej miałem 5 różnych aut i żadne tak długo nie trzymało obrotów . W związku z tą "cechą "zastanawiam się nad instalacja LPG z funkcją Cut-OFF. Wiem że stag czy Agis nie posiada cut-Off i tu właśnie zaczynają się moje zapytania:czy ta funkcja jest w ogóle używana, czy faktycznie oszczędza zużycie gazu na podczas dojeżdżania do skrzyżowań na luzie, czy w ogóle jest sens kupować instalacje z tą funkcją??!!??
Drugą sprawą, która mnie zastanawia jest potencjalna możliwość odcięcia pompy paliwa podczas jazdy na LPG. Wiem że kiedyś stosowano takie techniki w celu w wcześniejszych generacjach. Czy jest to możliwe w sekwencji?
Zastanawiam się też nad BRC seq.24lub Stafanelli lecz mało jest o nich opinii- czy warto przepłacać i kupować kompletną instalację, czy może dobrze zsynchronizowany składak w pełni wystarczy
Bardzo proszę o wyjaśnienie lub sprostowanie mojej opinii, która powstała wyłącznie z przeczytanej teorii.
Drugą sprawą, która mnie zastanawia jest potencjalna możliwość odcięcia pompy paliwa podczas jazdy na LPG.
da rade tylko po co? jesli bedziesz mial troche paliwa to pompa nie padnie,jak bedzie odlaczana to tez jej zywota nie wydluzy
yachu
Auto: Lanos
Dołączył: 22 Maj 2010 Posty: 7
Wysłany: 2010-05-23, 01:12
Jakoś dziwnym trafem awaria pompy paliwa jest najczęstszą usterką pojazdu -wymienianą przez użytkowników LPG- przynajmniej u Tych, u których ja się radziłem:)
Moim Lanosem będzie jeździła żona z synkiem i bardzo zależy mi na wyeliminowaniu potencjalnych awarii.
Być może wyolbrzymiam sprawę ale jeżeli jest taka możliwość to chętnie z niej skorzystam. Wątpliwości odcięcia pompy wiążą się z faktem , iż większość instalacji sekwencyjnych jest sterowana na podstawie mapy paliwa czy jakoś podobnie.... Magicy będą wiedzieć o czym chciałem tu napisać..:)
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2010-05-23, 07:43
yachu, montuj BRC seq 24 bo to bezproblemowa i doba instalacja. Pompy paliwa się nie odcina bo ciśnienie musi być utrzywywane po to aby płynnie można było przechodzić z LPG na benzynę i odwrotnie.
Gwiazdoor [Usunięty]
Wysłany: 2010-05-23, 09:45
Cytat:
Być może wyolbrzymiam sprawę ale jeżeli jest taka możliwość to chętnie z niej skorzystam.
Wyolbrzymiasz, ale można bez problemu zrobić odcięcie. Tylko przy sekwencji to raczej nie jest polecane.
Pompa paliwa nie padnie, jeśli będziesz miał 1/2 albo więcej baku paliwa. Pada jeśli ktoś "oszczędzał" i miał sucho w baku.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
viper-gutek
Auto: LANOS 1.5 SE LPG Pomógł: 69 razy Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 994 Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2010-05-23, 10:55
yachu napisał/a:
Jakoś dziwnym trafem awaria pompy paliwa jest najczęstszą usterką pojazdu -wymienianą przez użytkowników LPG- przynajmniej u Tych, u których ja się radziłem:)
Moim Lanosem będzie jeździła żona z synkiem i bardzo zależy mi na wyeliminowaniu potencjalnych awarii.
Być może wyolbrzymiam sprawę ale jeżeli jest taka możliwość to chętnie z niej skorzystam. Wątpliwości odcięcia pompy wiążą się z faktem , iż większość instalacji sekwencyjnych jest sterowana na podstawie mapy paliwa czy jakoś podobnie.... Magicy będą wiedzieć o czym chciałem tu napisać..:)
A czy awaria wtrysków jest dla Ciebie bardziej przyjazna od awarii pompy? Wyłączanie pompy nie przyczyni się do wydłużenia jej żywotu. W końcu trochę już paliwa u Ciebie przepompowała i jak narazie odpukać, pompuje... Poza tym awaria pompy to nie koniec świata. Jak masz LPG to zawsze instalacja ma tryb awaryjny i możesz samochód odpalić z gazu. Nie jesteś zmuszony do holowania auta w takim przypadku...
Pisząc, że sekwencje ustawiane są na podstawie mapy wtrysków chyba sam odpowiedziałeś sobie na pytanie o Cut-Off. Tą funkcję realizuje sterownik w samochodzie jak hamujesz silnikiem. W związku z tym tej funkcji nie ma sama instalacja ale z racji takiego sterowania benzyną ona będzie w samochodzie dostępna. Jeśli ECM odetnie benzynę to sterownik LPG zrobi to samo...
Sterownik Stag pobiera sygnał z wtryskiwaczy benzynowych i na podstawie czasów wtrysku benzyny ustawia czasy wtrysku gazu. Ja mam u siebie Staga4 i jestem z niego zadowolony. Wazny jest poprawny montaż - zaczynając od prawidlowych nawiertów kolektora.
Co do odcinania pompy paliwowej - gdy miałęm II Gen. mialem odciecie pompy, zdania sa podzielone co do wplywu na żywotność wtryskiwaczy, ale przyjrzyjcie się budowie listwy wtryskowej i paliwo przez wtryskiwacze raczej nie przeplywa gdy są one odcięte. Ale przy sekwencji pompa powinna chodzić, auto częsciej chodzi na benzynie, w czasie jazdy gdy spadnie ciśnienie gazu, gdy przekroczysz max obroty na gazie, przelącza sie na benzynę
cytat "yachu, montuj BRC seq 24 bo to bezproblemowa i doba instalacja. Pompy paliwa się nie odcina bo ciśnienie musi być utrzywywane po to aby płynnie można było przechodzić z LPG na benzynę i odwrotnie. "
podpisuję się pod tym wszystkimi czter ... piecioma kończynami
co prawda nie nie znam " składaków " ale polecam rozwiązanie wszystko od jednego producenta ...potem mniej problemów z gwarancją ..
Sanczo Cios poniżej pansa...
zbooj
Auto: bylo lanbordzini, byla legia,a teraz ktoz wie Pomógł: 42 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2008 Posty: 1833 Skąd: Manchester
Wysłany: 2010-05-25, 11:40
yachu napisał/a:
Podczas jazdy Lanosem zauważyłem długie ,powolne obniżanie obrotów po odjęciu gazu(pedał).
Pytanie co oznacza 'dlugo' moze krokowiec sie przywiesza jak to u mnie mialo miejsce i potrafil na swiatlach przytrzymac 1,5-2 tys obrotow kilkadziesiat sekund, nawet juz czyszczenie za bardzo nie pomagalo bo jak bumerang wracalo, a co do funkcji cut off to nie za bardzo widzialem zeby tego uzywano