Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2010-05-24, 08:11 [Matiz] Dziwna sprawa z mocą
Otóż, mam matiza 1999, 75 tys przebiegu, od 15 tysi na gazie. Ostatnio zauważyłem że maksymalną prędkość jaką strzała może osiągnąć to 90 km/h. Jest to denerwujące, szczególnie w trasie gdy ciśnie się na maxa pedał a silnik zaczyna buczeć, obroty nie rosną i poza tym zero reakcji.
Sytuacja taka sama na LPG jak i PB, przepustnica wyczyszczona, krokowy też, co do grzania kół, nic sie nie grzeje (choć zdiagnozowano cieknący cylinderek na bębnie z prawej strony, z tym że felga zimna więc raczej to nie jest to) katalizator raczej nie przypchany, bo do 90 niema większych problemów z rozpędzaniem. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Marcin(90) KropeK
Auto: Punto MK1
Imie: Marcin
Wiek: 33 Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 224 Skąd: Mmz
Wysłany: 2010-05-24, 08:21
sprawdz stan świec i przewodów to moze miec równiez wpływ na moc auta ...
No więc tak, instalacja sekwencyjna, pali normalnie 7-8 litrów, tylko jak pisalem wczesniej identycznie jest na PB. Wczoraj jak jechałem sprawdzałem przełączając z LPG na PB i zero poprawy. Co do wilgoci, nie szalał by przypadkiem wówczas? A to nie szarpie, nie prycha, odpala od pierwszego razu bez względu na pogodę. A co do lewego powietrza, hmm, obudowa od filtra cała, pęknięć na odmie niema, wężyki podcisnienia itp wymieniane.
W wypadku katalizatora pojawiły by sie inne objawy? Typu zapach?
Ostatnio zmieniony przez zibi1006 2010-05-24, 11:54, w całości zmieniany 1 raz
michal_z
Auto: Leganza 2.0 CDX, Fabia 1.4 16V
Imie: Michał
Wiek: 49 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 32 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-24, 11:34
a może zapchany katalizator ?
Michał
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2010-05-24, 13:59
niby mówia ze jak padnie kat to śmierdzi zgnitymi jajami,ale to tez nieregula,moze byc katem,skoro na obu paliwach jest tak samo,a na postoju wkreca sie dobrze na obroty?zawory regulowałes?
W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
michal_z
Auto: Leganza 2.0 CDX, Fabia 1.4 16V
Imie: Michał
Wiek: 49 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 32 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-24, 14:58
steyr napisał/a:
niby mówia ze jak padnie kat to śmierdzi zgnitymi jajami,ale to tez nieregula,moze byc katem,skoro na obu paliwach jest tak samo,a na postoju wkreca sie dobrze na obroty?zawory regulowałes?
Co innego jak katalizator padnie i nie dopala spalin, a co innego jak się zapcha
Zresztą ze zgniłymi jajami to też nie do końca jest tak , bo wystarczy zatankować zasiarczone paliwo i będzie śmierdziało z rury jakbyś postawił "kac kupę'" , mimo że katalizator nadal będzie sprawny.
Michał
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2010-05-24, 15:32
no racja,jedz na stacje diagnostyczna,niech Ci sprawdza skład spalin,jak bedzie w normie bedzie mozna wykluczyc kata
W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
No ostatnio sprawdzałem te wkręcanie na obroty. Kwestia taka, jade sam, lub we dwójke, da sie wyżyć , jeździ normalnie, niedaj boże 4 osoby...muł niesamowity, dajmy na to sytuacja gdy cofamy, i samochód jeszcze sie toczy lekko, dajemy jedynke i gaz i popuszczamy sprzęgło to gaśnie. Jakby niemiał siły uciągnąć.
Jak coś jutro podjadę na stacje diagnostyczną i dam znać jak ze spalinami. Pozdrawiam.
ps. co do zaworów , były regulowane jakies 13k temu.
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2010-05-24, 18:33
warto sprawdzic zawory,zwłaszcza przy gazie,a najlepiej to sprawdz kompresje na garkach.
W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
Tą kompresje sprawdzą na stacji diagnostycznej? Może orientujesz sie ile pi razy drzwi taka usługa kosztuje?
[ Dodano: 2010-05-25, 12:52 ]
steyr napisał/a:
no racja,jedz na stacje diagnostyczna,niech Ci sprawdza skład spalin,jak bedzie w normie bedzie mozna wykluczyc kata
[ Dodano: 2010-05-25, 12:45 ]
Tak więc odwiedziłem dzisiaj serwis. Co dziwne, kompresji nie chciano mi zmierzyć bo "diagnosta wie lepiej" i nie potrzebnie pan kase wyda. No ale, podpieli pod komputer i doszli do wniosku ze nic z nim sie nie dzieje, wyprosiłem analize spalin i oto wyniki:
CO 0.16%
CO2 13.57%
HC 205 ppm
O2 2.92%
NO 0 ppm
Lambda 1.131
CO kor. 0.17%
Pomiar robiony z tego co widze na benzynie.
michal_z
Auto: Leganza 2.0 CDX, Fabia 1.4 16V
Imie: Michał
Wiek: 49 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 32 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-25, 13:02
CO 0.16%
CO2 13.57%
HC 205 ppm
O2 2.92%
NO 0 ppm
Lambda 1.131
CO kor. 0.17%
polecimy od dołu - zbyt UBOGA MIESZANKA !! (prawidłowa wartość 1.0)
przy tak ubogiej mieszance mamy względnie prawidłową wartość CO, ale po wzbogaceniu (lambda 1.0) na bank wartość CO wzrośnie
HC - zbyt wysoka wartość - po skorygowaniu składu mieszanki (lambda 1.0) niewykluczone, że wartość będzie poprawna (poniżej 100)
Trudno określić co jest powodem ubogiej mieszanki, może lewe powietrze ? może uszkodzona sonda ?
Wartości są "prawie" dobre ale przy lambda 1,0 a nie przy 1,1
- stąd mechanik nie potrafił prawidłowo zinterpretować.
Gdybyś miał takie wartości współczynniku lambda 1.0 , to bym powiedział , że katalizator zaczyna się kończyć.
Jednak co do katalizatora nie chcę się wypowiadać, bo trzeba zbadać skład spalin przy prawidłowym współczynniku lambda.
Najprawdopodobniej przy lambda 1.0 wartość CO podniesie się i będzie ponad normę, a HC pewnie spadnie
Czyli jesteśmy na dobrym tropie.
Myślę, że warto będzie sprawdzić luz na zaworach. Pisałeś że masz sekwencję, zatem groźba wypalenia gniazd zaworowych jest zminimalizowana i najprawdopodobniej luz będzie.
Ponadto, trzeba precyzyjnie sprawdzić układ dolotowy w temacie lewego powietrza.
Może np spadła rurka z podciśnieniem do sterowania nadmuchami ? Trzeba szukać