X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] FAQ Kody usterek silnika ECM/Check Engine

Autor Wiadomość
Danon
Administrator

Auto: stare...
Imie: Damian
Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 3828
Skąd: TBU
Wysłany: 2010-05-25, 16:36   [Lanos] FAQ Kody usterek silnika ECM/Check Engine

Daewoo Lanos
Jak sprawdzić kody usterek silnika (check engine).



Najpierw musimy zlokalizować złącze diagnostyczne. Znajduje się ono pod schowkiem, po stronie pasażera.







Samo złącze wygląda tak:







Teraz należy się bardzo dokładnie mu przyjrzeć i zlokalizować piny oznaczone literkami „A” i „B”. Następnym krokiem jest zwarcie tych dwóch pinów, np. za pomocą spinacza.







Teraz przekręcamy kluczyk z pozycji LOCK w pozycję ON:







W tym momencie włączy się wentylator chłodnicy – tak ma być. Nas interesuje kontrolka „Check engine”. Liczymy jej mrugnięcia. Jako pierwszy zawsze zostaje wyświetlony błąd 12 – tym też nie należy się przejmować. ak odczytać kod? Poszczególne cyfry składowe kodu to ilość mrugnięć. Przerwa między wyświetlaniem poszczególnych kodów wynosi 3,2s, a między cyframi składowymi danego kodu 0,4s. Każdy kod jest też wyświetlany 3 razy. Po wyświetleniu wszystkich kodów po raz kolejny zostanie wyświetlony kod 12.
I tak kod 12 wygląda tak:



mrugnięcie - przerwa 1,2s - mrugniecie - przerwa 0,4s - mrugnięcie



Czyli najpierw jedno mrugnięcie, potem dwa mrugnięcia = 12
Między wyświetleniem kodu 12 po raz kolejny przerwa jest dłuższa i wynosi (jak już napisałem) 3,2s.
W moim aucie kod 12 wygląda tak:







Przykładowe błędy

Kod 23 będzie wyglądał tak:

mrugnięcie - przerwa 0,4s - mrugnięcie - przerwa 1,2s - mrugnięcie - przerwa 0,4s - mrugnięcie - przerwa 0.4s - mrugnięcie

Kod 42:

mrugnięcie - przerwa 0,4s - mrugnięcie - przerwa 0,4s - mrugnięcie - przerwa 0,4s - mrugnięcie - przerwa 1,2s - mrugnięcie - przerwa 0,4s - mrugnięcie



Kody błędów
Z tej tabeli dowiesz się co dolega Twojemu samochodowi.


Numer kodu Miejsce usterki
1 Moduł sterowania skrzynią automatyczną (TCM) Niski sygnał
2 Moduł sterowania skrzynią automatyczną (TCM) Wysoki sygnał
3 Wentylator 2 Przerwa lub zwarcie do masy (-) w obwodzie niskiej prędkości wentylatora pomiędzy modułem ECM, a przekaźnikiem wentylatora)
4 Wentylator 2 Przerwa lub zwarcie do zasilania (+) w obwodzie niskiej prędkości wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekaźnikiem wentylatora)
5 Wentylator 1 Przerwa lub zwarcie do masy (-) w obwodzie niskiej prędkości wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekaźnikiem wentylatora)
6 Wentylator 1 Przerwa lub zwarcie do zasilania (+) w obwodzie niskiej prędkości wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekaźnikiem wentylatora)
7 Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Zwarcie do masy (-) w obwodzie pomiędzy złączem cewki zaworu EGR, a złączem modułu ECM
8 Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Zwarcie do zasilania (+) w obwodzie pomiędzy złączem cewki zaworu EGR, a złączem modułu ECM
12 Czujnik położenia wału korbowego (CPS) Brak sygnału obrotu wału korbowego
13 Sonda lambda Napięcie z sondy lambda w granicach 340-550 mV
14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS) Sygnał z czujnika temperatury płynu chłodzącego dla temperatury powyżej 146 stopni Celsjusza
15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS) Sygnał z czujnika temperatury płynu chłodzącego dla temperatury poniżej -35 stopni Celsjusza
16 Czujnik spalania detonacyjnego Niewłaściwy sygnał z czujnika
17 Wtryskiwacz Zwarcie do masy wtryskiwacza
18 Moduł ECM Błędny sygnał z czujnika spalania detonacyjnego
19 Czujnik położenia wału korbowego (CPS) Niewłaściwy sygnał z czujnika
21 Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie napięcie
22 Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za niskie napięcie
23 Czujnik temperatury powietrza dolotowego (MAT) Sygnalizacja zbyt wysokiej temperatury - powyżej 140 stopni Celsjusza
24 Czujnik prędkości samochodu (VSS) Sygnał z czujnika VSS <6 km/h i czujnika MAP <25kPa
25 Czujnik temperatury powietrza dolotowego (MAT) Sygnalizacja zbyt niskiej temperatury - poniżej -38,5 stopni Celsjusza
27 Czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji (ACP) Zbyt wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji >3115 kPa
29 Przekaźnik pompy paliwa Zwarcie do masy
32 Przekaźnik pompy paliwa Przerwa w obwodzie zasilania
33 Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za wysokie napięcie
34 Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za niskie napięcie
35 Regulator biegu jałowego (IACV) Obroty silnika przy zamkniętej przepustnicy różnią się od założonych obrotów biegu jałowego o 170 obr/min
41 Styk B modułu ECM Zwarcie do zasilania (+)
42 Styk A modułu ECM Zwarcie do zasilania (+)
44 Czujnik tlenu Uboga mieszanka, napięcie poniżej 274 mV
45 Czujnik tlenu Bogata mieszanka, napięcie powyżej 865 mV
49 Akumulator Za wysokie napięcie
51 Moduł ECM Niewłaściwie zainstalowana pamięć EPROM
53 Moduł ECM Usterka w układzie immobilizera
55 Moduł ECM Usterka pamięci ECM (EPROM)
61 Zawór pochłaniacza oparów paliwa (CCP) Zwarcie cewki zaworu do masy
62 Zawór pochłaniacza oparów paliwa (CCP) Zwarcie do zasilania
63 Styk B modułu ECM Zwarcie do masy
64 Styk A modułu ECM Zwarcie do masy
87 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji Zwarcie do masy
88 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji Za wysokie napięcie
93 Moduł ECM Usterka




Tematy na forum o poszczególnych błędach
Przykładowe tematy gdzie były poruszane kwestie poszczególnych błędów. Kliknij na liczbę aby przejść do tematu.


Numer kodu Tematy na forum dot. danego błędu.
3 1
5 1
13 1
18 1
19 1
22 1 , 2
23
25 1
45 1 , 2 , 3
63 1 , 2
64 1
93 1 , 2



Manual wykonał Koenig

 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt