Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2010-05-31, 20:30 [Nexia] FAQ Kody usterek silnika ECM/Check Engine
Daewoo Nexia Jak sprawdzić kody usterek silnika (check engine).
Elektroniczne Urządzenie Sterujące (w skrócie ECM) potrafi samodiagnozować niesprawności silnika i wskazać kod diagnostyczny (błąd) pomocny do usunięcia usterki. Kody błędów przechowywane są w pamięci ECM do momentu ich wykasowania.
Kiedy sprawdzać błędy ECM:
- gdy po odpalaniu silnika kontrolka ECM nie zgaśnie;
- gdy zapali się kontrolka Check w trakcie pracy silnika (w czasie jazdy);
- gdy pojawiają się problemy z niewłaściwą pracą silnika, pomimo, że kontrolka się nie zapala.
Procedura sprawdzania błędów ECM za pomocą lampki kontrolnej Check Engine
1. Wyłączamy zapłon
2. Odnajdujemy złącze diagnostyczne. ECM oraz złącze diagnostyczne znajdują się pod schowkiem z prawej strony, przysłonięte obudową jak na poniższym zdjęciu:
Wystarczy odsłonić zaślepkę samego złącza:
lub zdjąć całkowicie osłonę:
3. Mostkujemy pin A i B (możemy użyć spinacza, kabla, drutu itp. w kształcie litery U)
Czasem kostka może być odwrócona o 180 stopni.
4. Włączamy zapłon nie odpalając silnika (samoistnie załącza się wentylator chłodnicy, normalna rzecz przy skanowaniu błędów)
5. Kontrolka diagnostyczna na tablicy wskaźników zaczyna wyświetlać błędy w postaci błysków.
Pomarańczowa kontrolka Check Engine znajduje się na tablicy wskaźników, wyglądem przypomina silnik:
6. Liczymy błyski wg. opisu poniżej.
7. Sprawdzamy błędy
8. Wyłączamy zapłon
9. Rozłączamy mostek z pinów A i B
Rozszyfrowywanie błysków:
- Każdy kod błędu wyświetlany jest 3 razy
- Błędy wyświetlane są w sekwencji (np. błąd 12, błąd 12, błąd 12, błąd 23, błąd 23, błąd 23, błąd 44, błąd 44, błąd 44 itd.)
- Kod każdego błędu składa się z części dziesiętnej i jednostkowej
- czas trwania każdego błysku lampki kontrolnej wynosi 0,4 s
- okres między błyskami składającymi się zarówno na dziesiętną jak i jednostkową cyfrę błędu wynosi 0,4 s
- okres rozdzielający błyski składające się na cyfrę dziesiętną a błyski cyfry jednostkowej wynosi 1,2 s
- okres pomiędzy poszczególnymi kodami błędów wynosi 3,2 s
- wyświetlający się na okrągło tylko kod 12 oznacza brak błędów.
Tematy na forum o poszczególnych błędach Przykładowe tematy gdzie były poruszane kwestie poszczególnych błędów. Kliknij na liczbę aby przejść do tematu.
Kasowanie bledów może odbywać się na dwa sposoby:
1. odłączenie klemy akumulatora na 5 minut i ponowne jej podłączenie lub
2. wyjęcie na 5 minut bezpiecznika nr 1 i ponowne zamontowanie. (Sposób bardziej polecany, gdyż nie powoduje m.in. przestawienia się zegarka i kasowania pamięci radia)