X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] 1,4. Jedzie, gaśnie, jedzie gaśnie...

Autor Wiadomość
qbelt

Auto: Lanosiafka
Imie: Kuba
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 14
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-11-02, 16:10   [Lanos] 1,4. Jedzie, gaśnie, jedzie gaśnie...

Witam,

Od pewnego czasu mam problem z moim lanosem (1,4; 163 000km, od nowości na gazie). Silnik strasznie nierówno pracował, nie miał mocy itd. Wymieniłem przewody i świece, ale dalej szarpało. Pojechałem do mechanika, podłączyli do komputera i powiedzieli, że to zawór EGR. Nie mogli nigdzie znaleźć tej części, więc po prostu odłączyli ten zawór i samochód zaczął elegancko jeździć. Powiedzieli mi, że nie ma to żadnego negatywnego wpływu na silnik i że mogę tak jeździć.
Po jakimś czasie jednak samochód zaczął się dziwnie zachowywać. W czasie jazdy nagle zaczynał szarpać, zupełnie tracił moc i gasł. Przełączenie z gazu na benzynę (albo na odwrót) nic nie dawało. Musiałem poczekać jakieś 15-20 minut i samochód wtedy odpalał i jechał dalej.
Lanosik zaczął gasnąć coraz częściej, więc znowu wstawiłem go do mechanika (tym razem innego). Tam powiedzieli mi, że komputer pokazał, że to EGR i że trzeba go wymienić. Powiedzieli, że nie można tak po prostu odłączać tego zaworu i że prawdopodobnie dlatego są takie kłopoty z samochodem. Z tego co wyczytałem na Waszym forum wychodzi, że można go odłączyć i o nim zapomnieć. Ktoś proponował jakieś zaślepki itd. :)
W każdym bądź razie sprawa w tej chwili wygląda tak, że od 1,5 tygodnia samochód stoi w warsztacie i czeka na przyjście zaworu. Ostatnio jakiś przyszedł, ale okazało się że to nie taki jak trzeba. A dzisiaj jak zadzwoniłem powiedzieli, że samochód jest do odebrania, bo nigdzie nie mogą znaleźć takiego zaworu i mam go szukać na własną rękę. (EGR elektroniczny, nie mechaniczny).
Proszę was o pomoc. Czy to rzeczywiście może być ten EGR, czy to może być coś innego.
Z dodatkowych informacji może jeszcze tyle, że wydaje mi się, że auto strasznie dużo pali benzyny (spalanie gazu w normie). Może sonda lambda?
Help! :)
z góry dzięki i pozdrawiam,
Kuba
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Ralf
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-02, 16:19   

Sonda lambda/EGR/krokowiec, różne mogą być przyczyny. Jak chcesz EGR to polecam hurtownię ApCar w Łodzi, sprzedają też wysyłkowo, jeśli tam nie kupisz to już nigdzie nie znajdziesz. Tel: 042 630 98 10
 
 
qbelt

Auto: Lanosiafka
Imie: Kuba
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 14
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-11-02, 16:32   

dzięki, zadzwonię.
A jak jest z tym odłączaniem? Bo jeżeli można go bez żadnych skutków odłączyć, to znaczy, że nie warto mi zamawiać tego zaworu, bo auto i tak nie jeździ, bez względu na to czy jest podłączony czy nie... :myśli:

/edit
mogą go sprowadzić, więc już jest dobrze. teraz tylko pytanie czy warto...
 
 
Kamil Sier
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-02, 21:47   

witam kolego ja miałem ten sam problem EGR pasuje z opla wejdź na stronę DELVI czy jakoś tak to jest światowy producent części samochodowych tam jest podany numer do zamówienia jego ja dałem 360 zł i działa. jak za ślepisz zawór to nic sie nie stanie o ile nie szalejesz samochodem on odpowiada za ponowne doprowadzanie spalin do kolektora ja wymieniłem bo jak go wsadzili to dla mnie powinien być i jak zarazie jest ok. A na nowy EGR z tej firmy masz roczna gwarancje
 
 
qbelt

Auto: Lanosiafka
Imie: Kuba
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 14
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-11-03, 00:15   

Kamil Sier napisał/a:
witam kolego ja miałem ten sam problem EGR pasuje z opla wejdź na stronę DELVI czy jakoś tak to jest światowy producent części samochodowych tam jest podany numer do zamówienia jego ja dałem 360 zł i działa. jak za ślepisz zawór to nic sie nie stanie o ile nie szalejesz samochodem on odpowiada za ponowne doprowadzanie spalin do kolektora ja wymieniłem bo jak go wsadzili to dla mnie powinien być i jak zarazie jest ok. A na nowy EGR z tej firmy masz roczna gwarancje


miałeś to samo w sensie, że też auto Ci się tak zachowywało, czy w sensie, że nie mogłeś znaleźć EGRu? :)
W tej firmie podanej przez Ralfa EGR kosztuje około 600zł, więc może rzeczywiście wezmę ten od Opla.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Kamil Sier
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-03, 08:12   

miałem te same zachowania i brak możliwości zakupu
jeszcze do mnie dochodziły skoki na małych prędkościach wyglądało to tak jak bym sie uczył jeździć. A EGR pad mi przy 78 tys mało wytrzymałe są ale :hahaha: co się nie robi dla Laniego

[ Dodano: 2007-11-03, 08:17 ]
masz kolego to tu
jak sobie nie poradzisz to daj numer pomogę ci wybrać musisz rozkręcić EGR i zobaczyć jaka jest śruba pod spodem ok. a można i numery ale one nie będą sie zgadzać bo amerykance robili te w lanosach przynajmniej umnie
masz str http://www.delphi-dpss.pl...iuletyn_3_4.pdf
:D
 
 
qbelt

Auto: Lanosiafka
Imie: Kuba
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 14
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-11-03, 11:20   

ok, w poniedziałek popatrzę co i jak, bo teraz nie mam możliwości.
Dzięki za pomoc. :piwo:
 
 
Gwiazdoor
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-03, 14:30   

Jeśli to EGR to odłączyć, zaślepić, usunąć, wyrwać z korzeniami! :niezyjesz:
 
 
qbelt

Auto: Lanosiafka
Imie: Kuba
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 14
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-11-03, 16:08   

no tak, ale był odłączony i wtedy zaczęło to się dziać.
zaślepienie coś może zmienić??
 
 
Bradley
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-03, 16:50   

Skoro samochod nie jezdzi dobrze z EGR i bez EGRu to raczej nie jego wina ;) Jesli jest odlaczony wezyk podcisnienia od niego albo jest zaslepiony to nie wplywa na prace silnika (no dobra, spaliny nie sa zasysane spowrotem do komory spalania, wiec powinien nawet lepiej jezdzic). Takze szukac przyczyny nalezy w czym innym. Zawor ten nie ma zadnego czujnika, dlatego blad EGR wyswietlany na komputerze moze wiazac sie zupelnie z czyms innym. Ciekawe co by powiedzieli mechanicy na to, ze wyswietlal mi sie bardzo rzadko (szczegolnie w gorace dni kolo 30stopni) blad zaworu skoro go zaslepilem i nie dziala?:) Co do EGR elektronicznego(?) pierwsze slysze.

Pozatym szkoda marnowac prawie 3 stowki na nowy EGR skoro zostal on skonstruowany tylko po to, zeby mniej ptaszkow ginelo od spalin.
To nie wina EGR a instalacji gazowej i jak zwykle dochodzeniu co jest nie tak. Oszczednosc w paliwie nie zawsze idzie w parze z oszczednoscia na czesciach. Diesel lepszy :P
 
 
qbelt

Auto: Lanosiafka
Imie: Kuba
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 14
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-11-03, 17:23   

aha
czyli najlepiej wstawić go do speców od gazu? tylko, że samochód źle jedzie (albo nie jedzie) i na gazie i na benie...
 
 
Bradley
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-03, 19:25   

Z samochodami z LPG najpierw do ladu i skladu dochodzi sie na pracy w trybie benzyna. Jesli jezdzi dobrze na benzynie mozna ew. robic gaz. swieczki, kable zmieniles.... co z aparatem zaplonowym, cewka zaplonowa?
Za malo napisales:) Opisz kiedy szarpie silnikiem, na jakim paliwie jedziesz, czy to sie objawia na zimnym czy na cieplynm silniku itd. bo dla mnie to naprawde dziwne, ze niby przez EGR nagle go dlawi i stajesz na drodze...
 
 
qbelt

Auto: Lanosiafka
Imie: Kuba
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 14
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-11-04, 00:55   

jest tak:
w czasie jazdy (obojętnie czy na ciepłym, czy na zimnym silniku, obojętnie czy na benzynie czy na gazie) samochód strasznie szarpał jeśli jechało się z gazem wciśniętym na "pół gwizdka" - czyli przy jeździe z jednostajną prędkością, lub przy spokojnym przyspieszaniu. W momencie wciśnięcia gazu do deski przestawało szarpać - raz szarpnęło i auto już dalej normalnie przyspieszało.
Wymieniłem świeczki i kable, ale to nic nie dało. Odłączyłem EGR i auto przestało szarpać - wszystko było ok.
Jeździłem tak ze dwa/trzy tygodnie. Pewnego dnia, po przejechaniu około 5-6km (więc raczej już na ciepłym silniku) auto w czasie jazdy straciło zupełnie moc - z wciśniętym gazem do deski obroty spadały, w końcu zupełnie zgasł. Ciągle się toczyłem, więc wrzuciłem trójeczkę, puściłem sprzęgło, samochód zapalił i odzyskał moc. Spokojnie dojechałem do pracy.
W drodze powrotnej, po jakichś 15-18km znowu stało się to co opisałem powyżej, tyle że samochód nie odzyskał mocy. Zepchnąłem na pobocze, przyjechał kumpel, pociągnął mnie (bo już aku mi siadł od prób zapalania). Po chwili spróbowałem odpalić i się udało. Auto znowu odzyskało moc i pojechałem dalej już o własnych siłach.
I tak ze 4 razy, tyle że za każdym razem coraz mniej udawało mi się przejechać. Przy ostatniej próbie było to z 500metrów, po czym auto znowu zgasło.
U ostatniego mechanika gość powiedział mi, że nie wie czy to na pewno EGR, ale od tego należałoby zacząć naprawę, skoro komputer tak pokazuje... :/

Co do aparatu zapłonowego, cewki, czy innych różnych rzeczy, to w zasadzie od nowości nic nie było robione oprócz rzeczy typu filtry, wymiana oleju, itp.
Aha, moja instalacja gazowa jest taka, że odpala na benzynie i po jakimś czasie przełącza się na gaz. Przy ostatniej próbie zapalenia auta po niekontrolowanym zgaśnięciu udało mi się go odpalić na gazie. Na benzynie ani rusz...

Mam nadzieję, że dość szczegółowo opisałem co i jak i będziecie w stanie mi jakoś pomóc. Bo rzeczywiście, jeżeli EGR jest w zasadzie nieprzydatny do niczego (oprócz ratowania ptaszków) to trochę żal wywalać mi 600 zł i nadal nie mieć sprawnego samochodu...
 
 
Gwiazdoor
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-04, 01:01   

Zostaw tego EGR-a w spokoju, akoro na benzynie padł. Zacznij od zapłonu. Wymiana cewki impulsatora w aparacie na początek.
 
 
Bradley
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-04, 10:27   

Blad EGR nie musi byc koniecznie bledem samego zaworu poniewaz ten zawor nie ma w sobie zadnego czujnika!.
Wyglada mi to na problemy z elektryka czyli najczesciej zawilgoceniu ulega cewka impulstora w aparacie zaplonowym i cewka zaplonowa, przez to moze go zmulac i szarpac. Kase, ktora mozesz wydac na zbedny EGR mozesz ze spokojem przeznaczyc na rzeczy, ktore tez trzeba wymieniac czyli to co napisalem powyzej + dla pracy dla benzyny to dla swietego spokoju filtr paliwa.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt