Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2010-06-15, 12:49 [Lanos] Błąd 22 , wysokie obroty na jałowym
Siema ludzie mam problem z moim autkiem , byłem juz u kilku mechaników , w tym czterech od daewoo, i nikt nie może mi pomóc. Autko z trudem odpala , dławi sie , jak go przegazowac i poczekac jak sie przełączy na gaz to jest w miare dobrze, ale zapala sie check i bład 22, sprawdzalem u mechanika. Jeszcze jakis czas temu kontrolka gasła teraz pali sie caly czas, a obroty na biegu jałowym nie spadaja nizej jak 1500. Jak go przłaczyć na benzyne gdy silnik jest ciepły to chodzi jak na gazie czyli check i wysokie obroty. Mechanicy sprawdzali czujnik ciśnienia w przepustnicy i wszystko jest ok .Powiedzieli ze moze być cos z wiązka ale oni tego nie zrobią bo gazownik zakladajac gaz coś tam namieszał z podłączeniem instalacji. Z góry dzienks za odpowiedz.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Kondi
Auto: Musso, Mazda6 2.2 , Polonez 1984r 2.0 TC
Imie: Konrad Pomógł: 26 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 801 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-15, 13:28
Prawdopodobnych przyczyn może być mnóstwo.
Sam TPS nie skutkuje aż takimi objawami, niemniej jeśli check go wykazuje to ja bym go wymienił.
Możesz mieć problem prawdopodobnie z wtryskami, wiązką wtrysków, kłania się czyszczenie przepustnicy i zajrzenie do silnika krokowego.
Napisz coś więcej na temat samochodu i instalacji, co to znaczy, że gazownicy "coś tam namieszali"?
W ogóle to było mnóstwo podobnych tematów, poczytaj...
marlan
Auto: Daewoo Lanos
Imie: Marcin Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 103 Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-15, 13:44
najpierw to proponuje na podłączenie pod kompa i sprawdzenie błędów
marlan
korefka
Auto: Opel Astra II 2.0 Di
Imie: Sławek Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-15, 15:02
gio23 napisał/a:
ale zapala sie check i bład 22, sprawdzalem u mechanika
Już kolega to zrobił.
gio23 napisał/a:
moze być cos z wiązka ale oni tego nie zrobią bo gazownik zakladajac gaz coś tam namieszał z podłączeniem instalacji
Jedź do gaziarzy na reklamacje w takim wypadku.
Czyli rozumiem, że problemy zaczęły się zaraz po założeniu instalki?
gio23 [Usunięty]
Wysłany: 2010-06-15, 23:02
Gaz byl założony 7 lat temu , wiec juz chyba po gwarancji , krokowy jest nowy ,przepustnica była czyszczona niedawno, tps jak lanos był u mechanika to on załozył nowy żeby spr. czy to jego winna i nic to nie zmieniło, wiec zamienił na stary .
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
TypowyFacet
Auto: Lanos 1.5 16V SE
Imie: Michał Pomógł: 9 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Paź 2008 Posty: 148 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-06-16, 21:31
Drodzy koledzy
Błąd 22 najczęściej objawia się uszkodzeniem wtyczki od TPS,która jest bardzo nietrwała.TPS bardzo rzadko się psuje.
Sam miałem bardzo podobny problem i okazało sie ze jeden kabelek przy wtyczce jest oberwany(niebieski).Podobnie było u kolegi.
Także trzeba wypiąć wtyczkę i obejrzeć czy wszystkie 3 przewody dobrze stykaja się z wtyczką
gio23 [Usunięty]
Wysłany: 2010-06-17, 20:53
To był własnie ten słynny niebieski kabelek , błedu juz nie ma ale , ale zostały wysokie obroty gdzies 1500 jałowym, cóż to może być???
TypowyFacet
Auto: Lanos 1.5 16V SE
Imie: Michał Pomógł: 9 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Paź 2008 Posty: 148 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-06-18, 16:55
Musisz zresetować kompa i zaprogramować obroty na początek.Jak nie pomoże to krokowy do czyszczenia i trzeba poszukać czy lewego powietrza nie łapie.
gio23 [Usunięty]
Wysłany: 2010-06-21, 12:24
Reset nie pomógł, czy może za to odpowiadac czujnik temp. silnika ? Gdzies czytałem że nawet jak jest nie sprawny to nie pokazuje sie check, a wskaznik temp. silnika w kabinie pokazuje ze wszystko jest dobrze .
gio23, sprawdź, szczególnie, że masz lpg czy nie masz wycieku płynu chłodniczego, ja tak miałem, temperatura niby w normie (nie wszystko wyciekło bo przewód idący do parownika przetarł się o drążki kierownicze) i wskazanie temp. miałęm ok ale obroty na poziomie 1500-2000:) po wymianie wężyka na gwarancji jest dobrze:)
wężyk wporządku , a obroty raz wyższe raz niższe , dziś wskoczyły na około 2000 , co to jest???
[ Dodano: 2010-06-29, 19:07 ]
Aha dodam co ostatno było robione , tzn. w ciagu ok 2 miechow : kompletny rozrzad , świece i kable , filtry powietrza , oleju i benzyny , olej , płyn chłodniczy i hamulcowy no i krokowiec ale to jakies 7 miesiecy temu diagnostyka komp. nie wykazuje rzadnych błedów . aha dodam ze silnik lepiej pracuje jak jest zimny tzn lepiej trzyma obroty jak sie nagrzeje to jest faluj z rafuls . No i czasami wali zgniłym jajem , to chyba katalizator konczy życie , ale czy to ma zwiazek z obrotami ? Jeszcze sie spytam jak ktos wie bo na mechanice znam sie jak Grzegorz Lato na Polskiej piłce czyli wcale , gdzie szukac miejsc gdzie dostaje sie jakies lewe powietrze. ? Dzienks z góry za odp.
karoldep [Usunięty]
Wysłany: 2010-06-30, 11:00
Z moich doświadczeń wynika że jak zawalony jest krokowy to po prostu na lpg nie chce jechać i gaśnie a jak były wysokie obroty na lpg to się okazało że filterek był zawalony. Generalnie wymiana filtra, czyszczenie krokowego i zmiana stacji. Kumpel miał falujące obroty i okazało się że był przetarty przewód powietrza. Po prostu trzeba na spokojnie obejrzeć czy obudowa filtra powietrza domknięta i czy wszystkie przewody dobrze po dopinane i nie ma pęknięć.
PS: Czy strzelił ci kiedyś gaz?
gio23 [Usunięty]
Wysłany: 2010-06-30, 21:10
Laniego mam rok to moze strzeliło z 10 razy max. Poza tym filtr gazu ma jakies 3000 km , krokowiec czyszczony o czym juz pisałem . Za to dziwnie to wyglada przy przepustnicy , zdjecie powyzej . Może mi ktos napisac czy to normalne czy czegos tam brakuje Trzy "bolce" na jednym jest jakis węzyk podłączony (pierwszy z lewej od szyby) na środkowym nie ma nic, a w ostatni jest , mozna powiedziec , wkrecona śruba .
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-06-30, 21:23
drugi też ma być zatkany ciągnie Ci lewe powietrze ..
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw