X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Sonda lambda a "Check Engine" - Obejście p

Autor Wiadomość
punisher999

Auto: Daewoo Lanos 1,5
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 3
Wysłany: 2010-06-20, 09:30   [Lanos] Sonda lambda a "Check Engine" - Obejście p

Witam.
W lanosie była sobie instalacja 2 generacji (landi, les 98). Najpierw popsuł sie silniczek krokowy który został zastąpiony trójnikiem ze śruba, następnie po kilku miesiącach siadł sterownik (właśnie ten les 98) który został niedawno niedawno wymieniony na zwykły przełącznik Stag2-W. Po tej wymianie sonda lambda podczas jazdy na gazie wykrywa inne spaliny zatem daje inny sygnał do komputerka i świeci mi sie "Check Engine" (przynajmniej tak mi sie wydaje ze to oto chodzi bo tak mi powiedzieli tam gdzie montowałam tego Staga2-W ) Stary sterownik w jakiś sposób oszukiwał komputer bo kontrolka sie nie świeciła.

Przeczytałem ze w przypadku kiedy sonda ma tylko jeden kabelek to znaczy ze nie ma obwodu grzejącego i czasem jak wystygnie to komputer nie dostaje od niej sygnału i przełącza sie na tryb sterowania czasem otwarcia wtryskiwaczy na podstawie mapy oraz nie generuje błędu.

Ponieważ podejrzewam ze "Check Engine" może zapalać sie również z innych przyczyn niż sonda lambda to chciałbym być o tym informowany, dlatego wmyśliłem żeby zamontować przekaźnik który by odłączał sondę lambda jak tylko samochód przejdzie na zasilanie LPG (czyli jak sie pojawi +12V na zasilaniu cewki-elektrozaworu gazu)

I tu pytanie do znawców: Czy to będzie działać???

Z góry serdecznie dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich serdecznych ludzi.
Ostatnio zmieniony przez punisher999 2010-06-22, 07:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 489 razy
Wiek: 47
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7763
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-06-20, 10:30   

punisher999 napisał/a:
Po tej wymianie sonda lambda podczas jazdy na gazie wykrywa inne spaliny zatem daje inny sygnał do komputerka i świeci mi sie "Check Engine"
sczytaj bledy i bedzie wiadomo dlaczego sie swieci masz w kompedium opis,jak gaz dobrze zalozony to sie nie bedzie swiecic
 
 
punisher999

Auto: Daewoo Lanos 1,5
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 3
Wysłany: 2010-06-20, 21:53   

Dzięki za podpowiedz, sprawdziłem i jednym z pierwszych błędów który wyskoczył był właśnie błąd: 13 Sonda lambda Napięcie z sondy lambda w granicach 340-550 mV
Potwierdza to pierwszą cześć mojej teorii, że "Check Engine" pali sie bo sonda wykrywa inne spaliny.
Co masz na myśli mówiąc ze
Kod:
jak gaz jest dobrze założony to nie będzie świecić?

Stag2-W nie ma standardowo chyba wbudowanego niczego do oszukiwania komputera. przynajmniej jak patrzyłem na schemat to nie widziałem żeby był kabelek do sondy.

Ponawiam główne pytanie:
Czy po podłączeniu przekaźnika tak że po dostaniu +12V które idzie również na elektrozawór gazu odłączy sondę lambda od komputera i będzie to działało w taki sposób że komputer będzie rejestrował potencjalne inne błędy, a sonda przestanie go obchodzić i dopiero w przypadku wystąpienia potencjalnego innego problemu nie związanego z sondą lambda zapali się kontrolka :Check Engine" ?
 
 
radzio73


Auto: Lanos 1.6 16V
Imie: Radek
Pomógł: 33 razy
Wiek: 50
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 1310
Skąd: włocławek
Wysłany: 2010-06-21, 10:16   

chcesz odłączyć sonde lambda gdy samochód będzie pracował na LPG? Rozumiem że teraz masz instalację na śrubę?
Mówiąc krotko, idziesz droga pseudogazowników którzy montując złe instalacje do silników z wtryskiem paliwa podłączali kontrolke "check engine" do kontrolki od cisnienia oleju żeby się nie świecila po uruchomieniu silnika. Jestes na najlepszej drodze do wykończenia silnika. Sonda jest od tego żeby w silniku regulować skład mieszanki, pewnie są zwolennicy instalacji na śrubę, ale ja uważam że w Twoim silniku powinna byc elektronika z silnikiem krokowym gazu i prawidłowo wyregulowana. odłączysz sonde, Check sie nie zaświeci, mieszanka będzie za uboga i czekać tylko pozostanie na wykończenie zaworów
 
 
 
viper-gutek

Auto: LANOS 1.5 SE LPG
Pomógł: 69 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 994
Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2010-06-21, 16:00   

punisher999, Po odłączeniu sondy podczas jazdy na gazie check też się może zapalać. Jeśli ecm wykryje gorący silnik a nie będzie miał sygnału z sondy to wyświetli błąd - uszkodzona sonda. Jedyne co na takiej przeróbce zyskasz, to że ecm nie będzie łapał złej mapy wtrysku od jazdy na gazie...
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
punisher999

Auto: Daewoo Lanos 1,5
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 3
Wysłany: 2010-06-22, 07:29   

Instalacja niestety jest jaka jest czyli na mieszalniku, montowanie wtrysków gazu do tego auta sie po prostu nie opłaca. Instalacja na śrubę wcale nie musi dawać za ubogiej mieszanki, szczególnie ze jednym z późniejszych błędów jakie były wyświetlone był błąd: 45 Czujnik tlenu Bogata mieszanka, napięcie powyżej 865 mV.
Mógłbym niby dać emulator sondy lambda który sterowałaby silniczkiem krokowym zamiast śruby ale myślę ze sonda jest juz zbyt zanieczyszczona i, i tak wskazania z niej są mocno opóźnione ponieważ Chceck Engine zapala mi sie dopiero po dłuższym odcinku rzędu kilku kilometrów. Wydaje mi sie ze dopiero wtedy sonda wykrywa jakieś zmiany.

A jeśli przekaźnik który by odłączał sondę i zamiast niej od razu załączał by odpowiednio ustawione napięcie które symulowało by idealną prace sondy? (Jakie to napięcie? 1V?) Jaki by to miało wpływ na ECM?
 
 
Gwiazdoor
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-22, 07:49   

punisher999, to czy mieszalnik czy wtrysk nie ma znaczenia. Znaczenie ma to, czy gazem steruje komputer (osobny komputer, gazowy i silniczek krokowy od gazu) czy nie. Jesli jest komputer to powinien brać informacje z sondy i na tej podstawie regulować mieszankę. Jesli nie ma, czyli jest śruba, to oczywiście wskazania sondy będą ignorowane.
punisher999 napisał/a:
Mógłbym niby dać emulator sondy lambda który sterowałaby silniczkiem krokowym
:wgłowe: Emulator niczym nie steruje. Emulator oszukuje ECU silnika podając mu sygnał, który wygląda jakby sonda lambda wykrywała idealną mieszankę. A regulacją faktyczną mieszanki zajmuje się komputer gazowy.
punisher999 napisał/a:
Jaki by to miało wpływ na ECM?
Chyba ECU to wykryje, bo oczekuje zmian tego napięcia, ale nie jestem pewny. :myśli:
 
 
viper-gutek

Auto: LANOS 1.5 SE LPG
Pomógł: 69 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 994
Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2010-06-22, 16:40   

punisher999, do ecm z sondy ma iść sinusoida prostokątna a nie napięcie stałe. Napięcie musi się zmieniać. Jeśli będzie ono stałe to prawdopodobnie zapali się check. Prawdopodobnie bo nigdy tego patentu nie testowałem. Jeśli chcesz dość tanio i w sposób cywilizowany zlikwidować check to użyj dwóch przekaźników. Jeden niech odcina sondę a drugi niech odcina zasilanie na żarówkę podczas jazdy na LPG. Wtedy ecm nie będzie gubił nastaw a lampka check na gazie będzie odłączona. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest montaż emulatora sondy który kosztuje chyba ok. 50 zł... :)
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt