Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2010-06-24, 17:53 [Nubira I] Poradnik dla kupującego.
Witam wszystkich.
Jestem nowy na tym Forum, a postanowiłem się tu zapisać bo planuję zmienić auto i jednym z moich obszarów zainteresowania jest Nubira I lub II. Problem w tym, że w tym dziale jest najwięcej (jak nie wszystkie) tematów typu "link do aukcji co sądzicie o tym aucie ?", które owszem są potrzebne ale wydaje mi się, że brakuje paru podpiętych tematów. Dokładniej rzecz ujmując to podoba mi się na Forum Audi 80. W tematach podpiętych jest temat "Jaki silnik wybrać ?" Gdzie ktoś w sposób bardzo pomocny opisał wady i zalety każdej jednostki. Innym bardzo pomocnym tematem byłby poradnik "Na co zwrócić uwagę kupując Nubirę (lub Lanosa itp itd)". Każdy samochód ma swoje "uroki", na które warto zwrócić szczególną uwagę podczas kupna. Ja jako dotychczasowy użytkownik Skody Felicia, chcąc kupić kolejny egzemplarz bym tak "przetrzepał" go, że sprzedajacy nie wiedziałby pewnie momentami co robię i o co pytam
Podsumowując.
Jeżeli takowy temat już jest to prosiłbym Moderatorów o podpięcie go do grupy tematów ważnych.
Jeżeli nie ma to na pewno na Forum macie grono speców, którzy mogliby takie coś stworzyć, a co mi byłoby bardzo przydatne
Pozdrawiam.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Prezes mp79
Auto: posiadam
Imie: :niny Pomógł: 114 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 3550 Skąd: z Piątnicy, bo skąd
Wysłany: 2010-06-25, 13:46
Przede wszystkim silnik. Jeśli szukasz nubiry, powiem, że bardziej optymalny jest 2.0 - jest, oczywiście, bardziej dynamiczny i - uwaga - mniej pali! Nie mam przekonania co do żywotności, bo znam dwa przypadki, gdy przy ok. 200 tys. km trzeba było robić UPG; w 1.6 natomiast o czymś takim nie słyszałem. Na innym forum jest za to człowiek, co zrobił już nubirą 1.6 ponad pół miliona km i ani razu nie musiał rozgrzebywać silnika. Ja też mam 1.6 i chwalę, choć ma większe tendencje do przepalania oleju niż dwulitrówka.
nawi Grupa Mazowiecka Wróg festyniarstwa!
Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek Pomógł: 215 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 3969 Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2010-06-25, 13:53
- silnik 2.0, 1.6 jest troszkę za słaby do tego samochodu
- sprawdzić progi - jeżeli są ok, to reszta samochodu pewnie też (najlepiej mieć czujnik lakieru)
- tuleje wahaczy przedniego zawieszenia (oryginały bardzo bardzo szybko padają)
- olej na jakim jeździ właściciel - jeżeli na full syntetyku to silniczek na pewno jest ok
- jeżeli wersja z klimą to czy działa, bo naprawy są drogie
To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
Właśnie sobie czytam trochę o silnikach i w Internecie można znaleźć informacje, że są mało awaryjne i dość żwawe (głównie ten 2.0).
Jaki jest koszt robienia rozrządu. Doczytałem, że w tym silniku są dwa wałki rozrządu więc pwnie trochę to kosztuje ?
Ponoć największą bolączką jest przednie zawieszenie ? niby zrobienie zawiasu na elementach Forda pozwala się cieszyć dłuższą jazdą bez przygód z zawiechą ?
Jak blacharsko wygląda sprawa w Nubirze I ? czy jest jakieś szczególne miejsce gdzie warto zajrzeć ? w Felici np. obowiązkowo jest to tylna klapa i tylne nadkola.
Czy warto zbadać sprężanie (ta to się chyba mówi ?) na cylindrach w przypadku egzemplarzy 10 letnich przebieg 200tyś+ ? Jeżeli tak to ile powinien mieć przyzwoity wynik ? ile takie coś może kosztować ?
Interesuje mnie auto z instalacją LPG. Co wtedy warto sprawdzić ?
nawi Grupa Mazowiecka Wróg festyniarstwa!
Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek Pomógł: 215 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 3969 Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2010-06-25, 14:09
- części z pompą wody to wydatek ok. 350 zł (dobre części) + robota.
- tuleje można założyć Audi/Ford, Tedgumy lub poliuretan
- nubiry są dobrze zabezpieczone przed korozją o ile samochód nie był bity to nie jest biodegradowalny jak np. Felicia czy Espero, Tico
- co do sprawdzenia sprężania to nie wiem czy ktokolwiek pozwoli Ci to sprawdzić, z tego co wiem idealnie powinno być 14
- przy LPG trzeba sprawdzić jak samochód jeździ na PB a jak na LPG, czy nie szarpie, nie dławi się, jak się wkręca na obroty
To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek Pomógł: 215 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 3969 Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2010-06-25, 14:24
Co 60 tysięcy ale lepiej to zrobić wcześniej.
To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
gazniczek
Auto: Nubira I 2.0 LPG Pomógł: 84 razy Wiek: 53 Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 2479 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-25, 14:27
Rozrząd z 700-800 zyla. Sprężanie oj nie wiem, bo w książce jest namotane piszą coś , że trza znać nr silnika, ale w Nubi I już go nie odczytasz, bo zardzewiał, koszt to grosze może się to mieścić w przeglądzie przed kupnem kosz takiego przeglądu w ASO 200-300 zł.
Zawias no tak jak mówisz lub droższe elementy nie oryginalne czyli nie DAEWOO - znajdziesz na forum co i za ile.
Rdza klapa silnika przód, czasem niewielkie wykwity na podszybiu przedniej szyby, tylna klapa w kombi dół i przy wycieraczce, kombi do malowania na 99% relingi. Tak to raczej nie rdzewieje - no jeżeli chodzi o karoserie. No i wspomniane przez navi-ego progi.
LGP - papiery być muszą czyli homologacja na zbiornik - nie mogę teraz wyskoczyć z pracy to bym sprawdził co konkretniej. W zbiorniczku wyrównawczym od płynu chłodniczego - płynu lej na max. -do kreski max.
Z takim przebiegiem to już chyba będzie latał na półsyntetyk, ale jak na pełny to jestem zdania co navi.
Występują też wycieki spod dekla zaworów - raczej prosta, tania i łatwa naprawa i starcza na 2-3 lata.
Przed kupnem najlepiej przegląd przed kupnem a minimum to jazda próbna no i stacja diagnostyczna.
Najgorsze jest to, że w Wawie nie mam znajomego mechaniora ani nic. W Ciechanowie skąd pochodzę to bym miał możliwość wziąć auto na konkret przetrzepanie
nawi Grupa Mazowiecka Wróg festyniarstwa!
Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek Pomógł: 215 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 3969 Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2010-06-25, 14:40
marec-ki napisał/a:
Najgorsze jest to, że w Wawie nie mam znajomego mechaniora ani nic. W Ciechanowie skąd pochodzę to bym miał możliwość wziąć auto na konkret przetrzepanie
Nasz Kolega Klubowy PSTRUS otworzył warsztat w Piastowie - polecam !!!
ul. Siemiradzkiego 11 Piastów
tel. do Pstrus`ia : 609 310 387 można powołać się na Klub Espero lub mnie czyli - mifinkę