X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nubira II] Przepalanie oleju- remont?

Autor Wiadomość
MN

Auto: Nubira II 1.6 sx
Imie: Marcin
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 6
Wysłany: 2010-06-29, 14:10   [Nubira II] Przepalanie oleju- remont?

Witam wszystkich,
dwa tygodnie temu stałem się posiadaczem Nubiry II 1.6 LPG z teoretycznym przebiegiem 168 tyś.
Z autkiem na początku wszystko było ok. Od razu po kupnie wymiana oleju. Kupowałem samochód od hadlarza i nie wiedział na jakim oleju jeździł samochód wiec zalałem olej półsyntetyk 10W40 Valvoline.

Po 500 km autko zaczęło kopcić na niebiesko.
Obecnie przejechałem 1000 km i nubira zabrała 1,5 litra oleju. Niebieski dym widze w lusterku szczególnie podczas przyspieszania przy wyższych predkosciach.

Przewiduję najgorsze.
Czy to możliwe ze pierścienie w tym aucie padły po takim przebiegu? auto od nowości ma gaz II gen. ale silnik pracuje cichutko i równo, bardzo ładnie przyspiesza. Na gazie bez problemu osiaga 170 km/h i dalej ma siłe sie rozpedzac...

zastanawiałem sie tez czy przypadkiem samochód nie jeździł długo na mineralnym oleju z jakimiś dodatkami mającymi zapobiec dymieniu a jak wymieniłem olej na lepszy to silnik sie wypłukał i pierscienie przepuszczają... co o tym sądzicie?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Arkadiuss55
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-29, 15:29   

Skoro kopci na niebiesko to mozesz miec pekniety pierscień tłkowy ale wtedy nie miałbyś przyspieszenia ani mocy (brak kompresji) Tak może uszczelka pod głowicą poszła.

Nalepiej gdy dokonasz sprawdzenia kompresji i szczelności poszczególnych cylindrów. Wtedy bedzisz wiedział na 100 % :D :hahaha:
 
 
DawidW

Auto: Lanos 1.5 8V
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 44
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2010-06-29, 16:46   

tak jak kolega Arkadiuss55 pisze - zrób probe olejową - bedziesz wszytsko wiedział.

u mnie wyszło brak kompresji i poszły pierscienie do wymiany i inne pierdoły. Dodatkowo mineralny zmieniałem na półsyntetyk i jest pieknie:).
 
 
MN

Auto: Nubira II 1.6 sx
Imie: Marcin
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 6
Wysłany: 2010-06-30, 10:31   

Bedzie pomiar. A orientuje się ktoś jaka powinna byc prawidłowa kompresja? Mi wyszło ze stopień sprężania to 9,5 (z książki Morawskiego) wiec fabryczne ciśnienie sprężania to 11,87 bara. Z tym że kiedyś tam głowica była planowana i nie wiem o ile.

[ Dodano: 2010-06-30, 15:21 ]
Kompresja wyszła w miare ok. najsłabszy cylinder troche ponad 11 bar a najlepszy prawie 13.

Znalazł się wyciek z uszczelki pod pokrywą zaworów (gniazda świec pełne oleju były)
I podobno cos sie od strony rozrządu poci.

Czy dymienie na wysokich obrotach na kolor jasny niebieski i końcówka wydechu w czarnej sadzy to moze byc wina złego składu mieszanki? czy analizator spalin (taki do regulacji LPG) wykryje tego typu usterkę?
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt