X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] Akumulator - odpinanie podłączanie ładowanie odpalan

Autor Wiadomość
bolidlanos
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-03, 15:39   [Lanos] Akumulator - odpinanie podłączanie ładowanie odpalan

Może większość z was to śmieszy, ale i tak porusze ten temat.
Natchnął mnie idiota, któremu chciałem pomóc odpalić auto i który na moje pytanie czy wie co robi i jak podpiąć zaśmiał się szyderczo i powiedział ze to to nawet dziecko wie.
Po czym otworzylismy maski, wział przewody, zaczął podpinać - nagle zaczął drzeć mordę i skakać a z podmaski posypało iskrami. Jak ochłoną, to powiedział, ze chyba mu sie na odwrót zrobiło... czy cos ;)

Więc pytam o
Wszystko co związane z akumulatorem w Lanosie.

Jak jest podłączony, jak go odłączyć, jak podłączyć ponownie?
Jak odpalić z drugiego auta? Jak dawca, biorca?
Jak bieguny? Jaka kolejność odpinania, podpinania? Gdzie plus minus masa? Kolory? Czy zawsze tak samo? Czy inaczej? Na co uważać i co może się stać?
Czy są różne warianty? Czy zawsze tak samo? Czy w innych autach jest podobnie czy w kazdym inaczej?


Dokładnie i łopatologicznie poproszę.

Użyłem "szukaj" ale nie znalazłem satysfakcjonujących mnie odpowiedzi
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 149 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1736
Skąd: Tychy
Wysłany: 2010-07-03, 16:11   

1. Najpierw odłączamy masę, a nstępnie plus. Pozwoli to na uniknięcie przy odłączaniu plusa zwarcia np. kluczem do masy, czyli karoseri, co często w niektórych samochodach się robi.
2. Przy podłączaniu odwrotnie - najpierw plus, a potem minus
3. Przy rozruchu silnika z innego akumulatora, najpierw uruchamiamy silnik dawcy, następnie podłączamy kabel minusowy, przy czym minus nie podpina się do akumulatora biorcy, tylko do metalowej części silnika, a następnie podłaczamy plus ( oczywiście do akumulatora biorcy ). No i uruchamiamy silnik. Po uruchomieniu od razu odpinamy kable rozruchowe.
 
 
bolidlanos
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-03, 16:23   

Alberciczek, dzięki za szybką odpowiedź, ale jesteś pewny punktu 3-go ;) ?

Z manuala do lanosa "Uruchamianie silnika za pomocą akumulatora zewnętrznego":

Należy najpierw połączyć bieguny DODATNIE obu akumulatorów, a następnie ujemny biegun akumulatora zasilającego połączyć z masą naszego pojazdu (np elementem zawieszenia silnika)
UWAGA! Nie wolno łączyć bieguna ujemnego zewnętrznego akumulatora z biegunem ujemnym rozładowanego akumulatora, ponieważ może to spowodować iskrzenie a nawet eksplozję.

:)

PS. Masa to minus i jest koloru czarnego? (czy oznaczenie kolorystyczne sa zawsze takie same?
Kiedyś obiło mi się o oczy, ze w daewoo czy lanosach na odwrót są kolory jak w innych markach :)

odpina się tylko te klemy? czy coś jeszcze?
 
 
Mortern

Auto: Tico 98 SX,->Sunny 1.4 LX 91->zafira 1.
Imie: Marek
Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 217
Skąd: Warszawa/Mrozzy
Wysłany: 2010-07-03, 21:06   

bolidlanos napisał/a:

Należy najpierw połączyć bieguny DODATNIE obu akumulatorów, a następnie ujemny biegun akumulatora zasilającego połączyć z masą naszego pojazdu (np elementem zawieszenia silnika)
UWAGA! Nie wolno łączyć bieguna ujemnego zewnętrznego akumulatora z biegunem ujemnym rozładowanego akumulatora, ponieważ może to spowodować iskrzenie a nawet eksplozję.

Łączenie najpierw dodatnich jest bezpieczniejsze z podobnych względów co tu:
Cytat:
1. Najpierw odłączamy masę, a nstępnie plus. Pozwoli to na uniknięcie przy odłączaniu plusa zwarcia np. kluczem do masy, czyli karoseri, co często w niektórych samochodach się robi.


Skąd się biorą informacje o iskrzeniach albo wybuchach? I co podłączenie przez niewielki opornik- blok silnika zmienia w tej sytuacji?
 
 
 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 149 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1736
Skąd: Tychy
Wysłany: 2010-07-04, 17:47   

Sorki za pomyłkę. Należy zrobić tak jak w instrukcji - najpierw plus a potem minus.

Skąd się biorą informacje o wybuchach? Stąd, że podczas ładowaia z akumulatora wydobywa się wybuchowy gaz, który może się gromadzić pod maską i mała iskra podczas podłączania kabli i.... jesteś bez włosów albo opalony na czarno i cholernie wystarszony. A to tylko wersja najłagodniejsza. Ale osobiście nie spotkłaem się z takim przypadkiem.
Jak dotychczas łączyłem bieguny minusowe zawsze do akumulatorów i nic się nigdy nie działo. No ale licho nie śpi, więc skoro bezpieczniej jest podłaczać nie do akumulatora tylko do masy karoserii czy silnika, to lepiej dmuchać na zimne.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Śruta Sojowa Olej Sojowy


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt