Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
ecm metodą na spinacz nie pokazuje błędów ,obroty programowałem EGR zaślepiałem
i dalej to samo
lanos zapala bez problemu ale nie wchodzi na obroty rusza skokami do przodu strzela delikatnie w filtr powietrza ,.Jak się rozgrzeje jest lepiej ale jakby mu brakowało mocy dziwnie buczy .Po przejechaniu kilkuset metrów znów nie wchodzi na obroty -nie jedzie,jak go zgaszę i zapale ponownie ujedzie kilka metrów i to samo.
rozrząd był wymieniony ze dwa miechy temu problemy zaczęły się kilka dni temu( i nasiliły się do tego stopnia że nie ruszam się z domu ) ale idę i zerknę na ten rozrząd
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2010-07-10, 16:55
Powodem może być niewłaściwe dokręcenie koła pasowego wału. [ śruba się zluzowała i koło pasowe się przestawiło lub zniszczeniu uległ występ na kole]
rozebrałem sprawdziłem i rozrząd ustawiony jest ok.
Koło pasowe też w porządku .
Stifff czy ty może sugerujesz ,że to może być wina czujnika położenia wału?? ( )
jak go złożyłem zapalił ok . na wysokie obroty się dalej nie wkręca ,nie wiem nie ma w nim obrotościomierza
ale rozpędzał się bardzo opornie po przejechaniu ok 6 km(byłem po poradę u kumpla-nic nie wymyślił) jak zatrzymałem się przed zakrętem wogule nie nabierał obrotów i zdechł jak dodawałem gazu . po kilkunastu minutach zapalił nabrał obrotów (takich nie do końca) dojechałem 1,5 km stanął w bramie ( znowu się nie wkręcał)dałem mu odpocząć i wjechałem do garażu
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Jaky [Usunięty]
Wysłany: 2010-07-10, 19:14
Czy wykręcałeś świece lub sprawdzałeś odłańczjąc je kolejno? Może jedna ci zeszła lub przewód jest walnięty.
( tydzień temu założyłem nowe NGK + przewody też NGK , po tym jak mi strzelał tak że aż zapaliło się wyciszenie na masce dobrze że trasa była krótka został tylko ślad na masce ) po wymianie zero strzałów
świece oczywiście sprawdzałem przewody też w ten sposób ,że zamieniałem je z tymi które wymieniłem tydzień temu
na wolnych obrotach silnik pracuje równo
jak wcisnę gaz do oporu to silnik nie nabiera pełnych obrotów czy to na gazie czy benzynie bez różnicy
k
[ Dodano: 2010-07-10, 21:28 ]
sprawdziłem jeszcze raz błędy ....i są
25-Czujnik temperatury powietrza dolotowego (MAT) Sygnalizacja zbyt niskiej temperatury - poniżej -38,5 stopni Celsjusza
53-Moduł ECM Usterka w układzie immobilizera
tylko u mnie nie ma immobilizera
63-Styk B modułu ECM Zwarcie do masy
nie wiem co dalej robić ,,, prześpię się z tematem bo na dziś mam dosyć
silentmusicman
Auto: Daewoo Lanos 1.6 SX Sedan Pomógł: 16 razy Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 124 Skąd: Rybnik (SR)
Wysłany: 2010-07-11, 10:11
merceli napisał/a:
sprawdziłem jeszcze raz błędy ....i są
25-Czujnik temperatury powietrza dolotowego (MAT) Sygnalizacja zbyt niskiej temperatury - poniżej -38,5 stopni Celsjusza
53-Moduł ECM Usterka w układzie immobilizera
tylko u mnie nie ma immobilizera
63-Styk B modułu ECM Zwarcie do masy
Witam
Co do błędu 53 - spróbuj popsikać kostki immobiliser'a jakims "kontaktsprejem" - u mnie zadzialalo.
Co do MAT - sprawdz czy masz wpieta wtyczke (ta w rurze, obok obudowy filtra powietrza). U mnie wtyczka wypadla, wyskakiwal mi CHECK#23. Przy okazji tez mozesz popsikac styki w/w srodkiem MAT moze powodowac szarpanie, najlepiej pozyczyc od kogos na chwilke i sprawdzic jak sie autko zachowuje
Co do CHECK#63 - ...moze sprawdz polaczenia ECM
ma ktoś jakieś pomysły???
dalej nie wchodzi na obroty ,podmieniałem cewkę i to samo, styki potraktowałem kontakt sprejem ecm'a też
sprawdziłem czy nie dostaje lewego powietrza.Iskra na świecach jest
A on dalej warczy i nie wkręca się jak powciskam tak szybko pedał gazu
(pompowanie ) to łapie na chwile po czym znów się dusi--tak samo dzieje się na Pb i
Lpg czasami złapie i jak trzymam przepustnice w takiej samej pozycji to obroty falują i spadają
check pokazuje 53 i 63
czy to krokowiec-czyściłem go dwa razy może padł?
czy jakiś czujnik ,jaki?wału przepustnicy?
objawy występują na LPG i PB
silnik odpala normalnie
jak zimny nie ma siły ruszyć bo nie wchodzi na obroty -jak wciskam gaz to Buuuu
obroty spadają ,aż gaśnie trzęsie całą budą
po kilku minutach można jechać ale na obroty wchodzi opornie i nie nabiera ich tyle ile powinien( nie mam obrotościomierza stwierdzam to z doświadczenia
lekko strzela w filtr, totalny brak mocy
rozrząd +pompa wody wymienione wiosną ,świece,przewody ,filtr powietrza-niedawno
iskra jest na świecach lewego powietrza nie stwierdziłem
1podmieniałem moduł zapłonowy -bez różnicy
2czyszczony krokowy i przepustnica-bez różnicy
3sprawdzony czujnik przepustnicy -napięcia ok
4wymieniony czujnik położenia wału-przejechałam ok kilometra i nie wywala już kodu 63 reszta bez zmian
5sprawdzony rozrząd -znaki ok
6koło pasowe wału i klin ok
7odkręciłem katalizator -bez zmian
ecm resetowany obrotów biegu jałowego nie mogę zaprogramować bo gaśnie jak nie naciskam na pedał
po przejechaniu(przetoczeniu ) ok kilometra check nie wyświetlił błędów (oprócz 12)
co dalej można zrobić?????
pomóżcie bo urlop od piątku a auto stoi [/center]
pitersik74
Auto: Lanos SX 1,6 16V Sedan
Imie: Piotr Pomógł: 77 razy Wiek: 49 Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 785 Skąd: Bochnia
Wysłany: 2010-07-15, 19:25
Witam sprawdź jeszcze masę do silnika i ecm, niekoniecznie oznacza zwarcie masy może oznaczać jej brak
problem alarmów kodów rozwiązałem sam / patrz wyżej/ auto dalej miało dolegliwości i rozłożyłem ręce-oddałem do serwisu.
trzy doby w serwisie i czarna magie aż w końcu wspólne działanie serwisu i gazownika i eureka !
centralka gazu wadliwie działała wyświetlała przełączenie na gaz a w sumie tego nie robiła .wymiana centralki i auto chodzi na gazie a na benzynie tak jak wcześniej ale sprawa się wyjaśniła -wymiana wtrysków i auto śmiga na gazie i na benzynie.
Głupia centralka a tak pokomplikowała prawidłową diagnozę
ale najważniejsze
tomblack [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-19, 00:07 hmm
hmm a droga taka centralka? Bo mam podobnie i muszę też to sprawdzić
Młody90
Dołączył: 08 Sty 2017 Posty: 84
Wysłany: 2017-08-15, 22:10
Hmmm jeśli problem miałeś identyczny co ja teraz to może to pomoże, jak zdiagnozować że to on jest felerny?
mifcia Moderator M
Auto: Był Mateo, był Miciu jest Luna
Imie: Magda Pomogła: 48 razy Wiek: 36 Dołączyła: 23 Sty 2010 Posty: 2375 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-16, 00:08
Młody90, zwróć proszę uwagę na datę ostatniego wpisu..
Statystycznie rzecz biorąc, zdanie: "Ależ on jest wielki!" słyszy najczęściej pająk :-D