Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Planujemy w sierpniu wyjazd w 3 osoby na teren Niemiec. Chcemy zwiedzić Stuttgart- Porsche Muzeum, Berlin i Tropical Island. Zahaczymy może jeszcze gdzieś więc na pewno 2500 km wyjdzie, a może i więcej.
Stąd moje 3 pytania:
1) Co powinienem przejrzeć w autku przed takim wyjazdem?
2) Jak wygląda kwestia opłat podczas poruszania się po Niemczech samochodem, co trzeba kupić?
3) Jestem ubezpieczony ( OC ) w PZU, muszę dokupić ubezpieczenie, albo coś podobnego?
Z góry dziękuję za pomoc. Jeżeli coś ważnego pominąłem to będę wdzięczny za dopowiedzenie.
Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin Pomógł: 108 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 10015 Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2010-07-19, 15:09
mrociu napisał/a:
1) Co powinienem przejrzeć w autku przed takim wyjazdem?
Olej, rozrząd, hamulce, opony (jak masz łyse to w razie kontroli lecisz ekspresem do polski), wszystkie płyny, czy nie masz wycieków (bo też ekspresem polecisz do Polski), wszystkie filtry, stan pasków.
mrociu napisał/a:
2) Jak wygląda kwestia opłat podczas poruszania się po Niemczech samochodem, co trzeba kupić?
Nic nie musisz kupować.
Do centrum berlina nie wjedziesz. Tico nie spełnia norm. Ja nie mogłem wjechać Golfem 4 więc Tico tym bardziej
mrociu napisał/a:
3) Jestem ubezpieczony ( OC ) w PZU, muszę dokupić ubezpieczenie, albo coś podobnego?
Nie musisz.
Swoją drogą odważny jesteś jadąc Tico na Niemcy
Ciężko jest lekko żyć...
Finuś Tico per sempre !
Auto: Matchbox
Imie: Sebuś Pomógł: 83 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 18692 Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2010-07-19, 15:12
Figur napisał/a:
Swoją drogą odważny jesteś jadąc Tico na Niemcy
Fig a co ja mam powiedzieć Ja jadę do Belgii w sierpniu Tikaczem
A masz apteczkę Bo w Germańcach jest wymagana
Ciche samochody zabijają dzieci ! ... Załóż wiadro, zrób przelot, ratuj życie !
Figur Przyjaciel Prezes Zarządu
Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin Pomógł: 108 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 10015 Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2010-07-19, 15:16
A kamizelka też u nich jest wymagana?
I ważna gaśnica musi być.
Ciężko jest lekko żyć...
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Finuś Tico per sempre !
Auto: Matchbox
Imie: Sebuś Pomógł: 83 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 18692 Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2010-07-19, 15:19
Kamizelka nie, bo trójkąt ostrzegawczy na pewno masz
No i jazda na światłach mijania obowiązkowa tylko w nocy, w dzień przy słabej widoczności i w tunelach
Ciche samochody zabijają dzieci ! ... Załóż wiadro, zrób przelot, ratuj życie !
Figur Przyjaciel Prezes Zarządu
Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin Pomógł: 108 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 10015 Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2010-07-19, 15:21
W niektórych państwach trzeba mieć kamizelkę. Np Słowacja.
Ciężko jest lekko żyć...
Finuś Tico per sempre !
Auto: Matchbox
Imie: Sebuś Pomógł: 83 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 18692 Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2010-07-19, 15:26
Fig co do gaśnicy to w Niemczech nie jest obowiązkowa
Tylko w Grecji, Bułgarii, Rosji oraz na Litwie i Ukrainie jest obowiązek posiadania.
Ciche samochody zabijają dzieci ! ... Załóż wiadro, zrób przelot, ratuj życie !
Figur Przyjaciel Prezes Zarządu
Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin Pomógł: 108 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 10015 Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2010-07-19, 15:41
Wszystko o wyjeździe do Niemczech:
NIEMCY
Niezbędne wyposażenie pojazdu
- pasy bezpieczeństwa, na przednich siedzeniach i tylnych - o ile są zamontowane
- trójkąt ostrzegawczy (pojazdy powyżej 3,5 tony winny być wyposażone dodatkowo w przenośne lampy o żółtym pulsującym świetle, które należy ustawiać łącznie z trójkątem ostrzegawczym)
- apteczka + gumowe rękawiczki
- płyn do wycieraczek samochodowych winien być niezamarzający
Zimowe ogumienie pojazdu
Obowiązek używania w zimie opon zimowych i wożenie ze sobą łańcuchów przeciwślizgowych. Opony zimowe winny być oznaczone symbolem M+S. Łańcuchy przeciwślizgowe winny być używane zgodnie ze wskazaniem informacyjnych znaków drogowych; dozwolona prędkości - 50 km/h. (Opony letnie z założonymi łańcuchami przeciwślizgowymi nie są uważane za ogumienie zimowe). Zakaz używania opon okolcowanych; jedynie w promieniu 15 km od granicy austriackiej dozwolone jest ich używanie pod warunkiem, że kierowca nie korzysta z autostrad.
Kierowca pojazd wyposażony nieodpowiednio do warunków atmosferycznych karany jest mandatem w wysokości 20 Euro, a jeżeli utrudnia ruch - mandatem 40 Euro i 1 punktem karnym.
Światła mijania
Używanie świateł mijania w dzień obowiązkowe w przypadku złej widoczności spowodowanej warunkami atmosferycznymi. Ogólnie zalecana jazda z włączonymi światłami mijania przez 24h. Światła przeciwmgielne mogą być używane, gdy widoczność jest ograniczona do 50 m. Obowiązek używania świateł mijania w tunelach. Zakaz jazdy z włączonymi światłami postojowymi.
Opłaty drogowe
W Niemczech jest ok. 11 700 km autostrad federalnych. Korzystanie z autostrad i dróg krajowych, dla podróżujących turystycznie samochodami osobowymi, jest bezpłatne. Płatny jest przejazd nowo otwartym tunelem (Herrentunnel) łączącym Lubekę z Travemunde.
I jeszcze:
Polacy często mają problemy z niemieckimi przepisami ruchu drogowego. Wydawałoby się, że są one podobne, a jednak są pewne różnice, na które warto zwrócić uwagę.
Różnice zaczynają się już w obowiązkowym wyposażeniu samochodu. W Polsce obowiązkowa jest gaśnica, a w Niemczech apteczka. To wszystko jest uregulowane przez międzynarodowe przepisy tzw. Konwencji Wiedeńskiej, która mówi, że samochody poruszające się za granicą muszą spełniać wymogi przepisów kraju z którego pochodzą - tłumaczy komisarz Harald Stips z dyrekcji policji w Anklam. Oznacza to, że polski samochód w Niemczech nie musi mieć apteczki, a niemiecki samochód w Polsce nie musi być wyposażony w gaśnicę. Poza tym obowiązują wszystkie przepisy ruchu drogowego w Niemczech.
W dzień na światłach czy bez?
W Polsce obowiązuje całodzienny nakaz używania świateł. Z kolei w Niemczech nie ma obowiązku jazdy na światłach w dzień. Oznacza to, że można używać świateł, albo nie. Jazda na światłach obowiązuje jedynie przy złej widoczności, mgle i ulewach.
Dopuszczalne prędkości
Dopuszczalne prędkości są podobne, niemniej jednak i tu są małe różnice. Samochody osobowe w terenie zabudowanym 50 km/h, poza 100 km/h. Ciężarowe o nacisku na oś od 3,5 do 7,5 tony, poza terenem zabudowanym 80 km/h, a powyżej 7,5 tony - 60 km/h. Na autostradach i drogach szybkiego ruchu dla samochodów do 3,5 tony nie ma ograniczenia prędkości chociaż jest prędkość zalecana 130 km/h. Samochody od 3,5 do 7,5 ton do 80 km/h, a powyżej 7,5 tony - 60km/h. Niektóre pojazdy jak np autobusy mogą rozwijać prędkość do 100 km/h.
Autostrady i szybka jazda
Harald Stips-komisarz policji drogowej Dyrekcji Policji w Anklam
W Polsce nie ma zbyt wielu autostrad i gdy tylko polski kierowca znajdzie się w Niemczech, często wykorzystuje okazję do bardzo szybkiej jazdy - twierdzi komisarz Harald Stips. Przypomina, że na niemieckich autostradach obowiązują bardzo sztywne regulacje.Przede wszystkim na autostradzie nie wolno zawracać. - "Jeśli trzeba zawrócić, to należy to zrobić na najbliższym zjeździe" - podkreśla policjant. Zakazane jest również wyprzedzanie z prawej strony. Tzn. można wyprzedzać, ale wyłącznie z lewej strony.
Awaria pojazdu
W razie awarii można zatrzymać się na pasie technicznym. Należy wówczas włączyć światła awaryjne i ustawić trójkąt ostrzegawczy w odległości ok. 100 m od pojazdu. Pasażerowie powinni opuścić pojazd i stać na poboczu. Przez telefon można powiadomić ADAC i wówczas otrzyma się pomoc drogową.
Prawo jazdy i dowód rejestracyjny poproszę!
Kontrola drogowa
Jeśli polski kierowca zostanie zatrzymany do kontroli powinien przede wszystkim okazać wszystkie wymagane dokumenty, zarówno pojazdu jak i kierującego, a więc dowód rejestracyjny, prawo jazdy i dowód osobisty. Cała reszta zostanie ustalona w rozmowie.
Z "zieloną kartą" czy bez?
Czy trzeba mieć przy sobie tzw. zieloną kartę? Polskie towarzystwa ubezpieczeniowe niechętnie ją wydają twierdząc, że takie są przepisy w UE.Nie jest to obowiązkowe, ale nie jest żle jeśli ma się zieloną kartę przy sobie, bo to ułatwia wymianę informacji w razie wypadku - twierdzi komisarz Stips. Niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe wymagają bowiem podania danych z ubezpieczenia zaraz po zaistnieniu wypadku. Dlatego za granicą lepiej jest mieć ją przy sobie.
Ciężko jest lekko żyć...
mrociu [Usunięty]
Wysłany: 2010-07-19, 20:56
Dziękuje za pomoc koledzy. Niektórych spraw nie wiedziałem, a i niektóre bym pominął, także stokrotne dzięki
Figur napisał/a:
Swoją drogą odważny jesteś jadąc Tico na Niemcy
Dlaczego odważny? Coś może stać się Autku, czy może nie "spodobać" się Panom Policjantom?
Finuś napisał/a:
Figur napisał/a:
Swoją drogą odważny jesteś jadąc Tico na Niemcy
Fig a co ja mam powiedzieć Ja jadę do Belgii w sierpniu Tikaczem
To ma być swego rodzaju rozgrzewka, bo za rok planujemy Paryż:D
Jeszcze raz dziękuje za pomoc. Pozostaje mi sprawdzić paski, dolać płyny i rezerwować sierpniowy termin.
Dziękuje Wam
darian [Usunięty]
Wysłany: 2010-07-21, 03:50
Figur napisał/a:
W Polsce nie ma zbyt wielu autostrad i gdy tylko polski kierowca znajdzie się w Niemczech, często wykorzystuje okazję do bardzo szybkiej jazdy - twierdzi komisarz Harald Stips. Przypomina, że na niemieckich autostradach obowiązują bardzo sztywne regulacje.Przede wszystkim na autostradzie nie wolno zawracać. - "Jeśli trzeba zawrócić, to należy to zrobić na najbliższym zjeździe" - podkreśla policjant. Zakazane jest również wyprzedzanie z prawej strony. Tzn. można wyprzedzać, ale wyłącznie z lewej strony.