Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
W sobotę wracając do domu złapała mnie potworna ulewa.
Zostawiłem samochód na zaciągniętym ręcznym pod domem.
Dzisiaj chcąc jechać jest wielka lipa, tylne koła nie kręcą się, dodam że linka od ręcznego działa (sąsiad sprawdzał).
Czy da się je jakoś odblokować?
Dodam że padł mi na dodatek jeszcze akumulator, właśnie się ładuje, ale to raczej nie jego wina bo samochód normalnie odpalił gdy go trochę podładowałem.
Pozdrawiam i oczekuję szybkiej odpowiedzi.
[ Dodano: 2010-07-20, 09:34 ]
Przepraszam że daję 2 post pod rząd, ale właśnie wykręciłem koło.
To na czym trzyma się koło (nie wiem jak się to nazywa) i śrubki z tego wystają kręci się z 3/4 a potem staje, tak jakby coś je blokowało. Drugie koło samo się odblokowało.
Co mogę z tym zrobić?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
kapsel1984 [Usunięty]
Wysłany: 2010-07-20, 09:45
czeka Cię ściąganie bębna śrubokręt potrzebny oraz młotek. Musisz zdjąć bęben i zobaczyć co się stało. Na bank masz problemy z rozpierakami które lubią się zapiekać. Możesz kupić nowe rozpieraki kiedy były otwierane bębny? może być potrzebny większy remont bębnów (sprężyny, tłoczki szczęki itp)
[ Dodano: 2010-07-20, 10:46 ]
mogą też padać łożyska bo tico ma je słabe i częśto trzeba je wymieniać tzw brak uszczelnienia od jednej ze stron.
Mastrojani [Usunięty]
Wysłany: 2010-07-20, 11:04
No to po zawodach...
Bębny nie były nigdy rozbierane (może mechanik do nich w styczniu zaglądał bo wymieniał hamulce).
Nie ściągałem bębna bo nie wiedziałem jak, zacząłem pukać po nim młotkiem. Koło poluzowało się, ale dalej w pewnym momencie trzymało. Z aktu desperacji zakręciłem koło i próbowałem je rozruszać - koło puściło razem z płynem hamulcowym który wyciekł...
No to ponaprawiane?
pitek-p1
Auto: trochę inne Tico, BMW e36
Imie: Piotrek Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 153 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-20, 13:29
czyli pewnie cylinderek puścił:) jeśli nie dysponujesz sciągaczem do bębnów może założyć koło odwrotnie(najlepiej zjechane nieużywane) i walić od wewnątrz w nie młotkiem(ale nie młoteczkiem:)) albo jakimś drągiem drewnianym tylko nie licz że zejdzie Ci bęben po 2 puknięciach. gdy już zdejmiesz to cylinderek będziesz miał na wierzchu pewnie wyskoczyła sprężynka i porwała się guma-trzeba kupić nowy i zobacz czy będziesz w stanie odręcić przewód hamulcowy od środka bo pewnie obręcisz nakrętkę także wybierając się do sklepu polecam kupić od razu przewód(chyba że dysponujesz specjalnym kluczem do przewodów hamulcowych wtedy może Ci się uda odręcić).
kapsel1984 [Usunięty]
Wysłany: 2010-07-20, 17:38
no to Cię czeka wymiana cylinderków koszt 28zł za sztukę oraz kupno 2x450ml płynu hamulcowego DOT-4. Tak jak kolega pisał musisz ściągnąć ten bęben raz że nie pojedziesz dwa to cały płyn Ci wyleci. Głowa do góry zrobisz te bębny. Jak chcesz to mogę Ci wysłać manuala jak rozbiera się beben w matizie dużo rysunków szybko skumasz co i jak. Tylko wrzuć adres mailowy
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Mastrojani [Usunięty]
Wysłany: 2010-07-20, 21:45
Proszę wyślij mi manuala jak to wymienić - mechanikom nie wierzę...
Napisz mi na PW!
Mortern
Auto: Tico 98 SX,->Sunny 1.4 LX 91->zafira 1.
Imie: Marek Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 217 Skąd: Warszawa/Mrozzy
Wysłany: 2010-07-20, 23:29
Napisz może jeszcze jaki przebieg ma auto i ile z tego ty zrobiłeś? w jakim stanie są bębny? jak je już ściągniesz to sprawdź czy nie mają za dużego rantu i za dużej średnicy wewnętrznej, jeżeli tak, o klasyfikują się do wymiany i mogły się przyczynić do zablokowania szczęk. Btw. też miałem problem z blokowaniem się hamulca i poza wymianą bębnów, szczęk i cylinderków no i regulacją pomogło nasmarowanie linki w pancerzu, choć wydawała się chodzić gładko. Powodzenia z tikaczem
Mastrojani [Usunięty]
Wysłany: 2010-07-21, 13:08
Tico ma 94 tys przejechane.
Bębny są w okropnym stanie, całe zardzewiałe i sypiące się.
Muszę kupić 4 bębny na allegro z hamulcami i łożyskami i sam to wymienić bo jak widzę polskich mechaników którzy co drugą część wymieniają to ja pie..... taki interes.
Auto: Matchbox
Imie: Sebuś Pomógł: 83 razy Wiek: 33 Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 18692 Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2010-07-21, 16:51
wnd napisał/a:
Mastrojani napisał/a:
Muszę kupić 4 bębny na allegro
chyba 2
Od kiedy tico ma cztery bębny to nie maluch
Obowiązkowo kup sobie też 4 szczęki
Ciche samochody zabijają dzieci ! ... Załóż wiadro, zrób przelot, ratuj życie !
kapsel1984 [Usunięty]
Wysłany: 2010-07-21, 22:45
raczej nic dziwnego że przy takim przebiegu bębny wytarte bębny wytrzymują max 100tysięcy km. A tak wogóle to jak wyglądają przednie hamulce (tarcze& klocki)? nie zapomnij kupić płynu hamulcowego kupić i dobrze odpowietrzyć (przód i tył) Pisz jak postępy robisz;)
Beatuś [Usunięty]
Wysłany: 2010-09-04, 09:31
kapsel1984 napisał/a:
Jak chcesz to mogę Ci wysłać manuala jak rozbiera się beben w matizie dużo rysunków szybko skumasz co i jak. Tylko wrzuć adres mailowy
proszę kolegę aby wpadł na mój wątek. Też mnie czeka zdjęcie bębna.
oto mój temat
i jeśli możesz to prześlij instrukcję jak dla kobiety ludolfina@tlen.pl
Ale dobrze trafiłam z Waszym Forum
w bębnie czesto rozlatują sie sprężynki które trzymają okładziny i blokują bęben. Zaciągając reczny własnie mogła Ci się ta spręzynka utytrać bo zrobione są one z shitowego materiału i ci zblokowało bęben.
Jak zdejmiesz bęben to sie dokladnie poprzyglądaj przy okazji czy nie masz wytyranego bebna od środka. Od razu wymien te sprezynki i mocowania okładzin, nie kupuj tych mocowań do tico, tylko wez to w reke i idz do sklepu i kup od peugeota (dobierz podobne do tych co masz w tico) - wiem bo sam mialem takie założone, są masywniejsze, lepiej trzymają, i co najważniejsze bedą na dłużej niz seryjne, bo te seryjne to jak zapałki są
bykaziu [Usunięty]
Wysłany: 2013-07-03, 07:25
Witam.
Nie chcę zaczynać nowego tematu a chciałbym dokładnie wyjaśnić jak odblokować szczęki zablokowane na bębnie.
Mam podobny problem, zapiekł się ręczny.
Jeżeli uda mi się zdjąć osłonę bębna, zobaczę cały zestaw szczęk, cylinderek i sprężyny.
Jak to stuknąć żeby puściło?
Nie chcę czegoś zrąbać ani przypadkiem dostać naprężoną sprężynką.
Jakby co, do dyspozycji mam domowe sposoby, młotek i takie tam.