Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: RAV4 JBL Black Edition
Imie: Paweł Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 2520 Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-07-21, 11:09 [Lanos] Obniżanie zawieszenia a obciążenie.
Witam, nadszedł czas wymiany zawieszenia (Lanos 99r 1.5 16v). Od nowości jeździ oryginalne zawieszenie (przebieg auta to ponad 160tys km. - więc wiecie jak to może teraz jeździć). Auto posiada hak, i niestety często z niego korzystam, a to przewieźć jakiś betonowy krąg, jakieś meble, urządzenia elektroniczne, betoniarki. Niestety, zawiecha jest już maksymalnie rozwalona, auto na wybojach podskakuje - 0 tłumienia drgań... Myślę nad delikatnym obniżeniem samochodu, lecz przeczytałem na internecie iż po montażu sprężyn H&R 35/35 można jeździć tylko i wyłącznie już w 2 osoby, bez dodatkowego obciążenia... Ile w tym prawdy? Zestaw który sobie upatrzyłem to sprężyny Weitec/Eibach (-35/-35) oraz amortyzatory gazowe KYB bądź Bilstein b4. Felgi mam 15', et niestety nie znane. Ale można ciągnąć tyłek po ziemi i nic nie haczy.. (jechałem z kręgiem betonowym ~400kg + przyczepa ok 170kg w cztery osoby.... - wstyd przyznać ale niestety tak było i nic nie haczyło na wybojach.)
Pozdrawiam Vati
Ew. Proszę o podpowiedzi gdzie najlepiej zamówić w. wymienione części, co do tego domówić.
"za duży podpis"
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
lukasz 1303 dni byłem z Espero
Auto: Espero GLX '97
Imie: Łukasz Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 1821 Skąd: WI
Wysłany: 2010-07-21, 11:16 Re: Obniżanie zawieszenia a obciążenie.
vati napisał/a:
Myślę nad delikatnym obniżeniem samochodu, lecz przeczytałem na internecie iż po montażu sprężyn H&R 35/35 można jeździć tylko i wyłącznie już w 2 osoby, bez dodatkowego obciążenia... Ile w tym prawdy?
Nic nie jest w tym prawdy.... ludzie robią po -80 i dają radę, wiadomo muszą ostrożnie jeździć, ale bez przesady, że po obniżeniu o -35 nie da się jeździć....
U mojego ojca w Oplu Astrze II combi jest o ~ -30... i jak jechałem ostatnio na weekend w 5 osób i bagażnik załadowany po dach się bez problemu jechało
Nie jestem znawcą, ale paroma samochodami jeździłem gdzie prawie szurało po ziemi.. i faktycznie jak się jedzie z kuplem Hondą Civic to max 3 osoby, ale tam z lekkim luzem wchodzi pudełko od zapałek
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-07-21, 11:19
b4 nie nadają się do sprężyn obniżających, auto robi się 2 osobowe jak chcesz wsadzić większe fele pozatym w sprawie zawieszenia użyj szukajki, już w niejednym temacie napisałem wszystko co potrzebne w doborze zawiasu
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: RAV4 JBL Black Edition
Imie: Paweł Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 2520 Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-07-21, 11:21
Właśnie też jeździłem Hondą Civic - moje poprzednie auto, niestety jakiś palant skosił mnie zmieniając pas i wylądowałem na torach... , stąd potrzebuje lankowi zrobić zawieszenie podobne do hondowskich, czyli nisko, dość twardo, żeby w zakręty wchodzić luźno i żeby pasażerowie nie musieli latać od jednego boku auta do drugiego.. Stąd twardość zawieszenia mnie nie przeraża, wole szukać pląb z zębów na podłodze niż bujać się jak na łodzi;)
Edit. Tak, dużo było mówione o zawieszeniu, stąd skierowałem swoje poszukiwania w kierunku Eibach + Bilstein b4 bądź Kayaba gazowe. Tyle że nikt w tych wątkach nie przejmował się dodatkowym obciążeniem. Większych felg nie będzie, ewentualnie jakieś inne 15'.
"za duży podpis"
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-07-21, 11:39
amory, które podesłałeś nie nadają się do sportowych sprężyn, do sport zawiasu: bilstein b6/b8, koni sport, jak masz za szerokie 15 to będą Ci koła tarły o nadkola z tyłu po załadunku
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: RAV4 JBL Black Edition
Imie: Paweł Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 2520 Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-07-21, 11:49
Czyli jak to w końcu jest? Czytam dalej stare wątki o zawiasach to mówią że można załadować gazówki + sprężynki -35mm i jest cacy. 15' mam oponki 195/50, nic szerszego pakować nie będę bo i po co przy 1.5?:)
"za duży podpis"
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-07-21, 11:54
zadaj sobie pytanie jak odbijają się sportowe sprężyny na seryjnych amorach przewidzianych do sprężyn seryjnych, oczywiście gazówki podziałają, tylko nikt nie napisał, że nie za długo 15 też mogą trzeć zależy jakie masz ET i szerokość feli.
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: RAV4 JBL Black Edition
Imie: Paweł Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 2520 Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-07-21, 11:56
szerokość feli to 7cali, et nieznane bo nie jest wybite, ale jak pisałem koła chowają się bardzo głęboko w nadkola i nic nie obciera, a powiedz mi co sądzisz o komplecie mts? Skrócone amory i sprężyny progresywne. Cena śmiesznie tania... Da radę czy padnie po 20k km?
Pozdrawiam
"za duży podpis"
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-07-21, 11:58
vati napisał/a:
a powiedz mi co sądzisz o komplecie mts?
szrot
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: RAV4 JBL Black Edition
Imie: Paweł Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 2520 Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-07-21, 13:03
tzn? ma to ktoś zamontowane w lanosku? czy taka opinia bez podstaw?
"za duży podpis"
Yoshi Weteran
Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek Pomógł: 174 razy Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 8447 Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2010-07-21, 13:11
RIPER napisał/a:
vati napisał/a:
a powiedz mi co sądzisz o komplecie mts?
szrot
Rip, jeszcze ty mnie dobijaj ...
Niestety potwierdzam zdanie kolegi, doświadczone z resztą na własnej skórze, a dokładniej na własnym aucie.
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
vati Grupa Małopolska Pan
Auto: RAV4 JBL Black Edition
Imie: Paweł Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 2520 Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-07-21, 13:14
Tzn. szybko się wysypały? A co z połączeniem eibach 35/35 i KYB/ B4? Naprawdę będzie kicha? To co innego mogę zrobić? Chciałbym się zmieścić w 1500zł w częściach i przy tym mieć delikatną glebę i twardszy zawias..
"za duży podpis"
Yoshi Weteran
Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek Pomógł: 174 razy Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 8447 Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2010-07-21, 13:24
vati napisał/a:
Tzn. szybko się wysypały?
Dokładnie.
Zestaw montowałem na świeżo wyremontowanym zawieszeniu z nówkami amorkami gaz olej KYB.
Co prawda teraz miałem sporo wydatków, ale osobiście zbieram na lepsze springi, H&R ewentualnie Eibachy.
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
vati Grupa Małopolska Pan
Auto: RAV4 JBL Black Edition
Imie: Paweł Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 2520 Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-07-21, 13:33
ale to miałeś sprężyny same mts-a? Bo ja mówię o pełnym zawiasie mts-a amory + sprężyny. A może kupić sprężynki eibach + amory mts (amory mts mają krótszy skok więc może się nie wysypią tak szybko jakby mogły to zrobić seryjne b4 / KYB..)?
"za duży podpis"
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-07-21, 13:38
Yoshi napisał/a:
Rip, jeszcze ty mnie dobijaj ...
oj nie chciałem
vati napisał/a:
Chciałbym się zmieścić w 1500zł
to trochę za mało na coś porządnego i trwałego
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw