X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] Zatarty wentylator chłodnicy ?

Autor Wiadomość
matizek222

Auto: Matiz 0,8 SUPA 2003
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 24
Wysłany: 2010-07-23, 15:36   [Matiz] Zatarty wentylator chłodnicy ?

Witam

Mam bardzo poważny problem z Matizem. Mam Matiza z 2003 roku o przebiegu zaledwie 28 tys km ( w dodatku przez ponad rok poprzedni właściciel go nie używał). Kiedyś jechałem nim nad morze i niestety były korki na drodze w związku z czym temperatura cieczy chłodzącej dochodziła do czerwonej kreski. Bardzo się przestraszyłem więc włączyłem ogrzewanie do środka (na dworze 30 stopni w cieniu) żeby ochłodzić silnik i faktycznie temperatura od razu spadła.
Domyśliłem się, że coś jest nie tak bo nie może temperatura przekraczać połowy wskaźnika. Później odpaliłem samochód w miejscu (otworzyłem maskę) żeby sprawdzić czy zareaguje wiatrak. Niestety tak się nie stało.
Kupiłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej bo to może tego wina lecz jeszcze nie sprawdzałem.

Natomiast wydaje się, że wiatraka nie można w ogóle poruszyć to znaczy próbowałem poruszyć go prętem ( w obie strony) lecz stał w miejscu. To normalne, że jest tak zablokowany czy może powinien przy całkiem wyłączonym silniku również się kręcić ?

Co można zrobić żeby naprawić wentylator w matizie ?

Po drugie chciałbym zmienić płyn chłodzący więc poszukuję zdjęć (lub filmów) gdzie się się go wlewa i wylewa, ale tylko w Matizie, a nie w innym samochodzie.
Czy wlewa się płyn przez ten zbiorniczek z poziomem płynu (MAX -MIN) bo jak widzę bezpośrednio na chłodnicy nie ma żadnego wlewu ?

Będę wdzięczny za szczegółowe odpowiedzi na pytania.

PS:

Jeśli powinno być w dziale "Mechanika" to proszę o przeniesienie.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Gość

Wysłany: 2010-07-23, 15:42   

Wentylator powinien być luźny nawet na wyłączonym silniku . Można spróbowac go rozebrać i wyczyścić . Trzba wymontować cały wentylator razem z osłoną , potem rozebrać sam silniczek ( jest przymocowany do obudowy na 3 nakrętki ) , wyczyścić i może będzie działać . Może być też zapieczony na amen wtedy tylko pozostaje wymiana .
Płyn chłodniczy wylewa sie poprzez odłączenie na dole chlodnicy grubej gumowej rury , a dolewa sie poprzez zbiorniczek wyrównawczy .

[ Dodano: 2010-07-23, 16:47 ]
Tak teraz patrze i chyba wentylator jest nierozbieralny , ale moge sie mylić . Tak czy inaczej musisz go wyjąć razem z obudową ( 2 nakrętki + kostka el ) i wtedy zobaczysz czy sie da .
 
 
matizek222

Auto: Matiz 0,8 SUPA 2003
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 24
Wysłany: 2010-07-23, 15:54   

Tylko ja ten wentylator ledwo widzę więc nie mam pojęcia jak tam co odkręcić. Bardzo ciasno tam jest.

Najlepiej na filmie czy zdjęciach to może wtedy bym wiedział.

A nowy dużo kosztuje więc to odpada.
 
 
Gość

Wysłany: 2010-07-23, 15:56   

matizek222, popatrz na allego , zobacz jak jest montowany .
matizek222 napisał/a:
A nowy dużo kosztuje więc to odpada.

To reanimuj ten co masz może sie uda , albo kup używke , ceny zaczynają sie od 25 zł , a ile to podziała to nikt ci nie powie .
 
 
matizek222

Auto: Matiz 0,8 SUPA 2003
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 24
Wysłany: 2010-07-23, 16:02   

Pietrolot napisał/a:
matizek222, popatrz na allego , zobacz jak jest montowany .
.

Jakie allego ? Czy można zmienić wiatrak od góry ? Tak samo czy zmieniając płyn w chłodnicy trzeba się położyć pod samochód ? Nie mam żadnego kanału w garażu.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2010-07-23, 16:08   

nigdzie nietrzeba sie kłasc,wszystko robisz od "góry" z tym alego to koledze chodziło o allegro ;)



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
matizek222

Auto: Matiz 0,8 SUPA 2003
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 24
Wysłany: 2010-07-23, 16:14   

steyr napisał/a:
nigdzie nietrzeba sie kłasc,wszystko robisz od "góry" z tym alego to koledze chodziło o allegro ;)

Płyn się chyba spuszcza od dołu więc jak można to robić od góry.

Widziałem, że jest taki wąż na chłodnicy po lewej stronie lecz nie na samym dole tylko troszkę wyżej. Czy to jest ten przewód ?

Ten płyn chłodzący to nie wylatuje z węża, ale bezpośrednio z chłodnicy po odkręceniu tego węża ?
 
 
Gość

Wysłany: 2010-07-23, 16:54   

matizek222 napisał/a:
Płyn się chyba spuszcza od dołu więc jak można to robić od góry.

Widziałem, że jest taki wąż na chłodnicy po lewej stronie lecz nie na samym dole tylko troszkę wyżej. Czy to jest ten przewód ?

Ten płyn chłodzący to nie wylatuje z węża, ale bezpośrednio z chłodnicy po odkręceniu tego węża ?

Płyn od spodu , wentylator od góry . Płyn leci z węża i z chłodnicy .
 
 
matizek222

Auto: Matiz 0,8 SUPA 2003
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 24
Wysłany: 2010-07-23, 17:43   

Dzięki za odpowiedzi. Szkoda tylko, że nie mogę liczyć na żadne zdjęcia bo jednak o wiele łatwiej coś zrobić mając opisy i zdjęcia niż tylko opisy.
 
 
Gość

Wysłany: 2010-07-23, 17:47   

matizek222 napisał/a:
Dzięki za odpowiedzi. Szkoda tylko, że nie mogę liczyć na żadne zdjęcia bo jednak o wiele łatwiej coś zrobić mając opisy i zdjęcia niż tylko opisy.

Może jeszcze przyjechac i wymienić :D ?? Popatrz np na Allegro jak wygląda obudowa z wentylatorem i chłodnicą , gdzie są śruby i powinieneś dać rade .
 
 
matizek222

Auto: Matiz 0,8 SUPA 2003
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 24
Wysłany: 2010-07-24, 13:26   

Zapomniałem się o to spytać, ale czy wie ktoś może jakie są potrzebne narzędzia żeby to odkręcić ?

To znaczy czy wystarczy zwykły płaski klucz i jaki rozmiar ?
 
 
Gość

Wysłany: 2010-07-24, 21:10   

matizek222 napisał/a:
To znaczy czy wystarczy zwykły płaski klucz i jaki rozmiar

10 oczkowa wygięta , lub nasadka z grzechotką .
 
 
matizek222

Auto: Matiz 0,8 SUPA 2003
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 24
Wysłany: 2010-07-24, 21:17   

Pietrolot napisał/a:

10 oczkowa wygięta , lub nasadka z grzechotką .

O tym mówisz.

http://www.tesam.pl/oscgo...7bf7165d82a57f7
 
 
Gość

Wysłany: 2010-07-24, 21:19   

Ta .
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt