Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2010-07-24, 13:35 [Lanos] Sonda Lambda + falowanie
Zauważyłem dziwne zachowanie samochodu.
Lanos 1.4 8V 75 KM
2000 rok prod.
121.000 km przebiegu
Instalacja LPG sekwencja.
Ogolnie samochod nie ma mocy na LPG i Pb
Na Pb i LPG na luzie gdy samochod stoji przy ustawienu obrotów na 2000 spadaja do 1500 obr/min i znow wzrastaja i tak sie wahają >> gora / dół <<
W tym zakresie silnik nierowno pracuje.
Multimetrem za 30 PLN z marketu jako "diagnoskop" podłączyłem sie do sondy lambda Wskazania cały czas 750 mV przy dodaniu cos sie ruszyło, a gdu wystapił zakres 1500/2000 obr na min. multimetr wskał >>>> - 0,065 mV <<< wartosc była ujemna. Przy zwiekszniu obrotów zakres wzrasał do 850 mV.
Ogolnie troche wzrosło spalanie. Tak srednio o 0.7 litra na 100 km
Co sadzicie o takim zachowaniu silnika
[ Dodano: 2010-07-24, 18:28 ] ?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
binges [Usunięty]
Wysłany: 2010-07-25, 22:40 Re: Sonda Lambda + falowanie
Witam
z tego co piszesz, to masz źle wyregulowany LPG - jeżeli sonda jest sprawna + układ dolotowy,
zmień zakres na mierniku - aby wskazania były np. 0,2-0,8 V - w tym zakresie sonda powinna oscylować na wolnych i w całym zakresie obrotów...
zanim zaczniesz coś kupować i regulować - wyczyść świece, filtr powietrza i gazu, sprawdź szczelność dolotu, przewodów podciśnieniowych, sprawdź też punkty masowe LPG itp.
Arkadiuss55 [Usunięty]
Wysłany: 2010-07-26, 17:56
Tak sie skałda że dokonałem czynnosci wymiany:
- świece (denso)
- przewody WN (sentech)
- cewka,
- zaślepiony EGR,
- pociągnieta masa z akumulatora na punkt masowy silnika,
- wężyki podciśnienia wymieniony,
- przepustnica + krokowy czyszczona 4 mieś temu.
- spr. wszytskie czujniki tzn. masa i napiecie + spryskanie wtyczek kontaktorem
- nowy filtr powietrza i paliwa
- spr. dolotu. (jedyne co moze dawac lewe powietrze to połączenie odma - rura łącząca filtr z przepustnica
- metoda spinaczowa zero błędow
- analiza praqcy silnika na ALDL JAVA ( podczas jazdy) wykazała ze parametry sa w normie
- spr. i zabezpieczenie połączenia przewodu w wiazce ( lewy róg samochodu kolo wtyczek)
Dzis byłem na badaniu technicznym i okazalo sie ze wartość % ppm HC wynosila na gazie od 280 - 380 i diagnosta powiedzial ze to za duzo.
Wspolczynnik lambda 1.034
Na Pb %ppm HC wynosił 91 - 98
Dzis samochod cały dzien jezdzil idealnie nie miał spadkow mocy. Zywo reagował na gaz. 2 dni temu po wciskaniu gazu dławił sie i nie przyspieszał. Tylko delikatne dodawanie gazu pomagało.
Dzis samochod jezdzil lepiej wskazania na multimetrze byly inne >> 588 - 788 << Pomiar przy rozpietej wtyczne Masa - aku ... plus do wtyczki
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-07-26, 18:08
sonda powinna cały czas pracować a nie tylko wtedy kiedy dodasz gazu pozatym nie ma ona kompletnie nic wspólnego z obrotami najlepszą metodą na sprawdzenie sondy jest sprawdzenie jej oscyloskopem, natomiast jeżeli sonda na PB wykazuje działanie przy gazowaniu to jest prawie napewno do wymiany.
co do cewki, kupiłeś oryginał GM jeżeli nie to już niebawem powrócą problemy
Arkadiuss55 napisał/a:
- spr. i zabezpieczenie połączenia przewodu w wiazce ( lewy róg samochodu kolo wtyczek)
są tam dwa albo trzy takie przewody
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
[quote="RIPER"] natomiast jeżeli sonda na PB wykazuje działanie przy gazowaniu to jest prawie napewno do wymiany.
możesz napisać jaśniej o co Ci chodzi z ta sondą na PB ?
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-07-26, 20:41
binges napisał/a:
możesz napisać jaśniej o co Ci chodzi z ta sondą na PB ?
chodzi o to, że nawet jak auto stoi a silnik pracuje na wolnych obrotach, dajmy na to stoi na 900 obr, to nawet wtedy napięcie sondy powinno się zmieniać
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
możesz napisać jaśniej o co Ci chodzi z ta sondą na PB ?
chodzi o to, że nawet jak auto stoi a silnik pracuje na wolnych obrotach, dajmy na to stoi na 900 obr, to nawet wtedy napięcie sondy powinno się zmieniać
OK, ale sonda jak działa na PB podczas gazowania (rozumiem, że na wyższych obrotach) to nie jest do wymiany - jak pisałeś wcześniej...
[ Dodano: 2010-07-26, 22:16 ]
[quote="Arkadiuss55"]Tak sie skałda że dokonałem czynnosci wymiany:
- świece (denso)
OK
- przewody WN (sentech)
sam nie używam ,ale z info kolegów wiem że bywają zawodne nawet po przebiegu 1000km
- cewka,
tylko oryginalna z ASO zapewni poprawne działanie lub sprawdzona używka GM
- zaślepiony EGR,
OK
- pociągnieta masa z akumulatora na punkt masowy silnika,
OK
- wężyki podciśnienia wymieniony,
OK
- przepustnica + krokowy czyszczona 4 mieś temu.
OK
- spr. wszytskie czujniki tzn. masa i napiecie + spryskanie wtyczek kontaktorem
OK
- nowy filtr powietrza i paliwa
OK
- spr. dolotu. (jedyne co moze dawac lewe powietrze to połączenie odma - rura łącząca filtr z przepustnica
lub jeszcze może być zbyt cienka lub krzywa uszczelka filtra powietrza (nieszczelność można sprawdzić poprzez rozpylenie samostartu lub jakiegoś Plaka nad pracującym silniku - jeżeli zwiększy obroty to jest nieszczelność)
- metoda spinaczowa zero błędow
- analiza praqcy silnika na ALDL JAVA ( podczas jazdy) wykazała ze parametry są w normie
chyba nie możliwe jeżeli na wolnych masz za bogatą mieszankę !!!
- spr. i zabezpieczenie połączenia przewodu w wiązce ( lewy róg samochodu kolo wtyczek)
czy sprawdzałeś tą słynną wiązkę od tej czarnej skrzyneczki (połączenia przewodów do TPS, czujnika powietrza zasysanego itp - w sumie ok. 5 połączeń)
Dzis samochod jezdzil lepiej wskazania na multimetrze byly inne >> 588 - 788 << Pomiar przy rozpietej wtyczne Masa - aku ... plus do wtyczki
a dlaczego do aku ?
jezeli "+"od sterownika LPG masz podłączony do aku to jest nie dobrze !!!
proponuje zmierzyć sondę w ten sposób:
nie rozpinaj sondy, zrób nacięcie na przewodzie sygnałowym od sondy - za wtyczką będzie dobrze, "+"do sondy a "-" do masy na aku a potem po dokonaniu pomiaru do masy sterownika gazu oraz potem do bloku silnika obok sondy - zobacz czy te 3 wyniki będą takie same.
Ponadto, masa sterownika LPG powinna być podpięta do wspólnego punktu masowego silnika G104, czyli masy ECU, sondy i od innych czujników silnika. Proponuje poprawić dodatkowo masę nadwozia obok akumulatora.
Jeżeli możesz, to napisz jaką masz instalacje gazową, sterownik, jaki przebieg na parowniku...
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-07-26, 21:33
binges napisał/a:
OK, ale sonda jak działa na PB podczas gazowania (rozumiem, że na wyższych obrotach) to nie jest do wymiany - jak pisałeś wcześniej...
widzę, że nie czytasz ze zrozumieniem, jak sonda na zagrzanym silniku zmienia napięcie tylko przy gazowaniu to prawie napewno ma przedmuchy i jest do wymiany
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
jeszcze może być zbyt cienka lub krzywa uszczelka filtra powietrza (nieszczelność można sprawdzić poprzez rozpylenie samostartu lub jakiegoś Plaka nad pracującym silniku - jeżeli zwiększy obroty to jest nieszczelność)
Tak czesto argumentem mniejszej mocyjest lewe powietrze.. ale ??
Jesli pomysleć logicznie to lewe powietrze powinno nas interesowac za przeustnica -prawda
Przed przepustnica mamy cisnienei atmosferyczne a za to mamy podcisnienie wytwarzane przez silnik wiec jesli podcisnienie za przepustna bedzie zaburzone przez przedmuch do kolektora to mamy PROBLEM bo cisnienia sie wyruwnaja - czyli powstanie efekt pełnego otwarcia przepustnic
Wiec co ma np. niedomknieta puszka filtra do całosci ? skoro jest przed przepustnica
Zgadzam sie ze max moment przestunie sie w wyrzsze pole obrotow ( w mysl zasady krotki dolot max moment wyzej na sklai obrotow) >> zasada projektowania dolotu silnika spalinowego wg. doktora Kordzińskiego. ale czy to o tp chodzi .>>>?? ze szczelnościa dolotu.
Oczywiscie dokonam operacji rozpylenia latwopalnej substancji w okolicach dolotu na całej długosci ( dziekuje za GENIALNY POMYSŁ ) i w drodze desperacji i walki z niemoca auta moze uda sie zlokalizowac usterke
Posiadam ze szrotu cewke GM przez rok chodzila cacy :) potem poszarpywalo samochodem.. wiec kable swiece i cewka za jednym zamaochem ... szarpanie nie ustalo.. okazalo sie ze to EGR ale i na cewce GM ze szrotu i nowej za 160PLN łapie niemoc :(
PIszesz ze mam za BOGATA mieszanke.. dochodzisz do tego na podstawie % pp HC ??
Jesli chodzi o instalke LPG >> Czerwone valteki (wtryski ) parownik Tomasetto, zbiornik Stako, centralak ster. Auto Gaz Centrum
Ogolnie to zestaw Auto Gaz Centrum
Musze pomierzyc te sonde tak jak piszesz : )
[ Dodano: 2010-07-26, 23:12 ]
Aha jeszcze jedno spr. te wiazke od czarnej skrzyneczki ale natknołem sie na TYLKO JEDNA "blaszkową złączke" a podobno jest tam etego wiecej >> jesli chodzi o te trefne .. fatalne polaczenia..... osobiscie zlokalizowałe tylko jedno ...
binges [Usunięty]
Wysłany: 2010-07-26, 22:34
Cytat:
Przed przepustnica mamy cisnienei atmosferyczne
ciśnienie atmosferyczne jest przed filtrem powietrza, każdy filtr powietrza wytwarza jakieś podcisnienie, im brudniejszy tym wieksze... Ponadto, myslalem że masz instalację LPG II generacji i tam szczelność puszki filtra musi być OK.
Cytat:
PIszesz ze mam za BOGATA mieszanke.. dochodzisz do tego na podstawie % pp HC ??
jeżeli na LPG masz na wolnych obrotach stale ponad 0,6-0,7 V to przecież jest to za bogata mieszanka (lub sonda pada) i wtedy program ALDL wykaże błąd...
Arkadiuss55 [Usunięty]
Wysłany: 2010-07-27, 16:59
Jak na razie spryskałem sprayem do kokpitu okolice dolotu. ( na opakowaniu byl symbol latwopalne ) została odpieta puszka filtra powietrza i bezposrednio do tej puszki dysze spraju kierowałem ale nie bylo przyrostu predkowsci obrotowej czyli ta substancja sie za dobrze w silniku nie pali