Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2010-07-25, 22:39 [Lanos] Przednie hamulce - problem z tłoczkiem i śrubami
Witam,
straciłem cały dzień na naprawę hamulców. Efekt jest taki, że prawie udało mi się zrobić jedno (prawe przednie) koło . Prawie, bo przy wkładaniu tłoczka pękła uszczelka. Stąd pytanie czy jest jakiś patent na włożenie tłoczka? Dzisiaj włożyłem najpierw obie uszczelki, potem wsadziłem tłoczek i zacząłem walić w niego młotkiem (za pośrednictwem rurki), żeby się schował. Strasznie ciasno wszedł. Niestety uszczelka rozerwana jest w dwóch miejscach. Nic nie cieknie, ale tłoczek się nie chowa. W ogóle byłem zdziwiony, że tłoczki wysuwają się tylko na ok. 0.5 cm.
Drugi problem jest z lewym przednim kołem. Chcę wymienić tarczę, ale nie mogę odkręcić dwóch imbusowych śrubek od zwrotnicy (?). Zrobiłem już maksymalnie długą przedłużkę do imbusa, zlałem śruby wd40 i nic. Nawet nie drgnie. Młotek też nic nie zdziałał. Przy prawym kole nie było większych problemów. Macie jakiś patent na te śruby?
Stąd pytanie czy jest jakiś patent na włożenie tłoczka?
jak nie ma wzerow to posmaruj go plynem hamulcowym i powinien plynnie wejsc,jak musisz walic mlotkiem to cos jest nie tak . Odpowietrznik masz odkrecony,lub przewod?
Wysłany: 2010-07-26, 18:52 Re: Przednie hamulce - problem z tłoczkiem i śrubami
Sorcerer napisał/a:
Zrobiłem już maksymalnie długą przedłużkę do imbusa,
Na pewno da się tą przedłużkę przedłużyć a tak na poważnie u siebie też miałem problem z jednym kołem. W ruch poszły wd cx ropa itp i dłuuuga rurka na imbus. Na moje nieszczęście "pozbyłem się" gwintów w mcpersonie. Ciężko było to naprawić.
Udało się! Tłoczek trzeba najpierw ładnie wsadzić w uszczelkę, żeby nie została wciągnięta. A śruby poszły przy pomocy dłuuugiej przedłużki.
Niestety poległem przy tyle. Nie dało się odkręcić cylinderka. Śruba zapieczona na amen. Z resztą nie wiem czy można to nazwać śrubą, bo czas zrobił swoje. Tak więc tę część zostawię mechanikowi . W dodatku na oko dostałem nieco inny bęben. Tak jakby na inne łożysko ( w starym miałem stożkowe).