X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Pompa paliwa

Autor Wiadomość
Damisss
Grupa Kujawsko-pomorska
iLoveMyDaewoo <3


Auto: Lanos New 1.6
Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1352
Skąd: Się znamy?
Wysłany: 2010-08-03, 14:32   

Wielkie dzieki :D poleciała pomagajka oczywiście :D a wyłaczyc lpg czyli??? U mnie przełacza sie poprzez przegazowanie, a sterownik ma 1 przycisk i on albo aktywuje albo, wyłacza lpg i wtedy swieci sie 1 dioda czyli tak ma być ustawione?? :D
I najpierw ustawic obroty i nie odpalac silnika?? Bo nie rozumiem za bardzo tej kolejności
Cytat:
- ustawić wolne obroty (można na szybko - tylko przez przekręcanie kluczykiem)
- odpalić silnik najlepiej dopiero po kilkunastu godz.



Nie mam RWD, bokiem jeździć nie muszę, wolę mieć przód napęd, ale taki który ma duszę!
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
binges
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-03, 14:55   

Cytat:
a wyłaczyc lpg czyli???

masz mikro-przełącznik LPG i tym należy przełączyć na samą PB i trochę pojeździć
Cytat:
najpierw ustawic obroty i nie odpalac silnika?? Bo nie rozumiem za bardzo tej kolejności

Szybkie programowanie wolnych obrotów (ja tak zawsze robię)
włączyć zapłon na 10s
wyłączyć na 10s
włączyć zapłon na 10s
wyłączyć na 10s
i tak zostaw i nie odpalaj silnika przez co najmniej kilka godz.
przecież aby zaprogramować wolne obroty należy kilka razy włączyć i wyłączyć zapłon i wtedy pompa nabija ciśnienie do określonej wartości a Ty chcesz aby silnik odpalał normalnie, czyli po 1-krotnym przekręceniu kluczyka bez pompowania - dlatego silnik najlepiej odpalić po dłuższym postoju aby nie było tego ciśnienia w układzie (np. po nocy) i zobaczyć jak się zachowuje
możesz tez odłączyć przewód przed filtrem i zobaczyć jak leci paliwo po 1>2>3 włączeniu zapłonu (potrzebna druga osoba), zobacz czy z przewodu tylko słabo sika czy powstaje długi strumień PB
natomiast aby zmierzyć ciśnienie jakie podaje pompa należy podłączyć specjalny manometr - w dobrym serwisie (powinno być 3-3,5 bar)
 
 
Damisss
Grupa Kujawsko-pomorska
iLoveMyDaewoo <3


Auto: Lanos New 1.6
Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1352
Skąd: Się znamy?
Wysłany: 2010-08-03, 15:03   

Oki już wiem o co kaman :D Naprawdę wielkie dzieki :piwo: dziś zrobię ten manewr i jutro po pracy zobaczę co i jak chodzi :D
a o lpg też trochę wiesz??



Nie mam RWD, bokiem jeździć nie muszę, wolę mieć przód napęd, ale taki który ma duszę!
 
 
rafbrow88

Auto: Nubirka Kombi
Imie: Rafał
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 222
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2010-08-03, 17:01   

kolego wykrec pompe szybka sprawa i zobacz czy nie amsz zatkanego filtra przy pompie paliwa ... taka mala prostokatna siateczka. ... a jak bedzie to to ci powiem co dalej zrobic bo w nexusie tak mialem jednak sama ta siateczke ciezko dorwac ale mozna samemu to zrobic w 10 minutek :)
 
 
binges
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-07, 08:50   

Damisss napisał/a:
Oki już wiem o co kaman :D Naprawdę wielkie dzieki :piwo: dziś zrobię ten manewr i jutro po pracy zobaczę co i jak chodzi :D
a o lpg też trochę wiesz??

Witam ponownie.
czy cos sie udalo zrobic z Lanosem ?
jaki masz problemy z LPG ?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Damisss
Grupa Kujawsko-pomorska
iLoveMyDaewoo <3


Auto: Lanos New 1.6
Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1352
Skąd: Się znamy?
Wysłany: 2010-08-07, 09:30   

No witam znowu :D
A więc tak\, pomogł reset, teraz pali od kopa :brawo: Naprawde bardzo Ci dziękuję :piwo:
a co do lpg to musze na regulacje raczej jechać, bo nie chce chodzić na lpg jak ciepły, jest zapalony, tzn:
jade powiedzmy do sklepu około 50km, samochód się nagrzeje(jade na lpg) i wszystko jest ok, mogę jeździć ile chcę, no i dojeżdzam do tego sklepu, gasze ciepły samochód(zawsze zapalam i gaszę na pb), ide po gofry :P przychodzę ze sklepu, zapalam samochód zapala bez problemu przełączam na gaz i zaczyna gasnąc... nie ważne czy dodaje gazu czy nie muli i gaśnie sam... musze poczekac az ostygnie, albo jechac na pb:/
Podejrzewam że wystarczy jechać na regulacje ale nie wiem jescze do końca...



Nie mam RWD, bokiem jeździć nie muszę, wolę mieć przód napęd, ale taki który ma duszę!
 
 
binges
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-07, 14:59   

To super, że ten reset pomógł...
ale jak chcesz normalnie zapalać na PB to należy u gazowników ustawić w sterowniku od LPG emulacje sondy lambda - niestety metodą prób i błędów, zwykle zaczyna się od ustawienia czasów na H=0,5s i L=0,5s. Można ten założyć automatyczny reset - po każdym zgaszeniu silnika błędy w ECU będą resetowane...
Jeżeli chodzi o te problemy z LPG to podejrzewam, że:
1. podczas postoju nagrzanego silnika z nieszczelnego zaworka w parowniku wydobywa się gaz, który jest w całym układzie dolotowym i silniku - powstaje za bogata mieszanka i silnik się dusi - ale wtedy byłyby również problemy z zapaleniem ciepłego silnika na PB
2. źle ustawiony czas przejścia z benzyny na gaz - czyli za szybko lub za późno otwierają się zawory gazowe - po przełączeniu silnik zaczyna pracować bez żadnego paliwa lub na 2 paliwach (potrzebny czas to zwykle jest 0,5-1,2s).
Dziwne jest to, że na PB na ciepło dobrze pali a nie chce chodzić na LPG, jeżeli są zużyte membrany to byłyby problemy również na zimnym silniku...
W jakim celu gasisz silnik na PB ?
Czy przełączanie na LPG następuje po przekroczeniu samych obrotów czy obrotów i temp ?
Domyślam się, że przełączanie na LPG następuje tylko podczas jazdy bez większych szarpnięć po osiągnięciu temp. ~30C a nigdy na postoju ?
Jaki ma przebieg parownik, jakie spalanie na trasie przy normalnej jeździe ?
 
 
Damisss
Grupa Kujawsko-pomorska
iLoveMyDaewoo <3


Auto: Lanos New 1.6
Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1352
Skąd: Się znamy?
Wysłany: 2010-08-07, 16:49   

No reset pomógł ale jak wczoraj jechałem na lpg to diś rano już to samo :beczy:
NO bedę musiał do niego podjechać też na regulację lpg.
1 Nie ma problemu zapalenia ciepłego silnika na pb, na lpg się dusi i gaśnie, albo niby chodzi dodam gazu i obroty spadaja poniżej 500 i gaśnie... a zapomniałem wspomnieć że jak jadę na pb albo lpg to jak staje obroty spadaja do około 600 i potem wzrastaja(nie gaśnie)
2 Membrany miałem wymieniane na nowe jakieś 2 tys temu, przed naprawą było to samo tylko gazem śmierdziało, i wymienił membrany i od cewki coś tam ;)
przełącznie u mnie jest tylko po przegazowaniu na postoju to źle?? a i jak chodzi na lpg i przełącze na pb to nieraz zgaśnie a nieraz spadna obroty i ledwo się radzi:/
Spalanie wynosi okolo 9-10l mieszana...



Nie mam RWD, bokiem jeździć nie muszę, wolę mieć przód napęd, ale taki który ma duszę!
 
 
binges
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-07, 19:54   

Cytat:
"Damisss"]No reset pomógł ale jak wczoraj jechałem na lpg to diś rano już to samo

jak pisałem wczesniej - jezeli po resecie i po krótkiej jezdzie na LPG problemy powracają to jest żle ustawiona emulacja sondy lambda
Cytat:
1 Nie ma problemu zapalenia ciepłego silnika na pb, na lpg się dusi i gaśnie, albo niby chodzi dodam gazu i obroty spadaja poniżej 500 i gaśnie...

z tego co piszesz to wynika, że masz za bogatą mieszankę na LPG - ale spalanie 9-10L to norma, dlatego moze być jeszcze silniczek krokowy od LPG - jezeli to oryginalny Lovato to one często się zawieszają - szczególnie jezeli ten silniczek nie stoi w pionie...
Cytat:
a zapomniałem wspomnieć że jak jadę na pb albo lpg to jak staje obroty spadaja do około 600 i potem wzrastaja(nie gaśnie)

na LPG to obstawiam bogatą mieszankę i silnik zaczyna się dusić
ale jezeli na PB jest to samo to jest troche dziwne :myśli:
Cytat:
przełącznie u mnie jest tylko po przegazowaniu na postoju to źle??

jest dobrze,
ponadto przy tej cenie PB chyba nie opłaca się za kazdym razem zagrzewac i gasić silnika na PB
Cytat:
a i jak chodzi na lpg i przełącze na pb to nieraz zgaśnie a nieraz spadna obroty i ledwo się radzi:/

na wolnych jest za bogata mieszanka i po zmieszaniu się z PB silnik przez chwilę dusi się.....
Ponadto po wymianie membran lub po przebiegu 1000-2000 km na nowym reduktorze należy ponownie wyregulować skład mieszanki, bo przez ten okres membrany układają się i skład może znacząco odbiegać od pierwotnego....
 
 
Damisss
Grupa Kujawsko-pomorska
iLoveMyDaewoo <3


Auto: Lanos New 1.6
Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1352
Skąd: Się znamy?
Wysłany: 2010-08-08, 10:24   

Czyli napewno wizyta u gazownika :D
a ten silniczek krokowy gdzie znajde?? jak mniej więcej wygląda?? Filtr gazu wymieniłem, elektrozawór także działa... Nie wiem czy czasem nie jest tak że powyżej 4,500 tys obrotów silnik przełącza się na pb, bo dotaje takiego kopa na wyższych obrotach i pali pb bynajmniej tak mi się wydaje...



Nie mam RWD, bokiem jeździć nie muszę, wolę mieć przód napęd, ale taki który ma duszę!
 
 
binges
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-08, 10:41   

Cytat:
"Damisss"]Czyli napewno wizyta u gazownika :D
a ten silniczek krokowy gdzie znajde?? jak mniej więcej wygląda??

silniczek Lovato jest w obudowie metalowej lub plastikowej - znajduje sie na węzu od parownika do rury ssącej silnika

Cytat:
Nie wiem czy czasem nie jest tak że powyżej 4,500 tys obrotów silnik przełącza się na pb, bo dotaje takiego kopa na wyższych obrotach i pali pb bynajmniej tak mi się wydaje...

być może w sterowniku LPG jest ustawione ograniczenie obrotów na LPG - tylko do 4500
ponadto w silnikach 16V przy 4500 obr. dodatkowo otwiera się zawór w kolektorze ssącym i silnik dostaje kopa....
 
 
Damisss
Grupa Kujawsko-pomorska
iLoveMyDaewoo <3


Auto: Lanos New 1.6
Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1352
Skąd: Się znamy?
Wysłany: 2010-08-08, 12:32   

A da się jakoś wyczyścić domowymi sposobami ten silniczek??? Czy raczej się za to nie brac??? I on musi być w pionie tak?? Spojrzę jak u mnie jest ustawiony... Poleciała pomagajka :D



Nie mam RWD, bokiem jeździć nie muszę, wolę mieć przód napęd, ale taki który ma duszę!
 
 
binges
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-08, 12:44   

Tak da się szybko i łatwo wyczyścić ten silniczek - ja to robię przy okazji czyszczenia lub wymiany filtra gazowego co 10-15 kkm

foto przedstawia górna część silniczka z tłoczkiem - gniazdo zostaje przy wężu
na tych elementach może być jakaś maź, brud itp.
odkręcasz 2 wkręty mocujące i silniczek można wyczyścić - tłoczek i gniazdo, potem lekko posmarować olejem silnikowym
jeżeli ten silniczek będzie leżał w poziomie to ten tłoczek będzie ocierał z jednej strony i się wyrabiał...
 
 
Damisss
Grupa Kujawsko-pomorska
iLoveMyDaewoo <3


Auto: Lanos New 1.6
Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1352
Skąd: Się znamy?
Wysłany: 2010-08-11, 18:11   

Witam, byłem dziś u gazmena i stwierdził że gaz jest dobrze ustawiony to samo emulator sondy lambda...
Mówił że przyczyną jest wieszajacy się parownik i ma to kosztować 350zł... w lutym były wymieniane membrany przez tego samoego gościa nie wiem czy to na pewno to???
Czy raczej poszukać innego gazownika??



Nie mam RWD, bokiem jeździć nie muszę, wolę mieć przód napęd, ale taki który ma duszę!
 
 
binges
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-11, 21:02   

Witam
czy gazownik podłączał pod komputer instalację LPG ??
czy może wiesz jakie są czasy tej emulacji H i L, o których pisałem wcześniej... ??
emulacja jest źle ustawione jeżeli ECU łapie błędy od LPG (po resecie jest OK)
domyslam się że masz parownik Lovato RGE92 ??
czy widziałeś wtedy nowy zestaw membran i te zużyte ??
jezeli gazownik zastosował tanie podrabiane membrany to mogą być problemy...
nie wiem o co chodzi z tym wieszającym się parownikiem - oprócz membran w zestawie musiały być oringi i uszczelniacze zaworków parownika
jedynie co może się wieszać to zawór gazowy przy cewce parownika - ale jeżeli wymieniał membrany to musiał wymienić uszczelki w tym zaworze...
ponadto 350zł - a za co ?? :szok:
NOWY parownik Lovato widziałem na Alledrogo to koszt ~193zł z wysyłką
zestaw membran Lovato ~50zł - które wielokrotnie kupowałem i wymieniałem w nowszych i już wychodzonych parownikach Lovato i NIGDY nie było problemów zaraz po montażu i w późniejszej eksploatacji...
dlatego uważam, że ten gazownik chcę wyrwać kolejne pieniądze...
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt