Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2007-11-23, 19:31 [Lanos] Długo nagrzewa się
Witam mam mały problem długo muszę czekać aby podniosła się wskazówka. Jak juz się unormuje to gdy hamuje wolno to zapala mi się kontrolka chekck a gdy już ruszam i jade to kontrolka gaśnie... POMOCY co mam robić??????????
Mod
Kolego pamiętaj o [TAGACH]
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Veno
Auto: Matiz
Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 4
Wysłany: 2007-11-23, 20:14
odnośnie zapalającej się kontrolki to gdzieś czytałem ze to chodzi o kable napięcia,
ale pewny tego nie jestem.
Miałem to samo wymieniłem termostat i jest lepjej na zime założyłem osłone na atrape chłodnicy i jest cacy !! PS nie bierz odrazu po odpaleniu na ogrzewanie poczekaj niech sie nagrzeje i dopiero włącz ogrzewanie
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
andrzej4411 [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-09, 09:35
Odswieżę trochę temat. Wczoraj wieczorem zabrałem się za wymianę termostatu i odziwo udało mi się go rozebrać (metalowy), po wymianie okazało sie że stary termostat nie wygląda gorzej niż nowy ale pomyślałem co tam, nowy napewno bedzie lepszy, a tu zonk. Co prawda nagrzewa się, ale tylko minimalnie szybciej. Moje pytanie jest takie, po jakim czasie wasze auta nabierają temperatury?, bo mój lani osiąga temperaturę 30 C mniej więcej po 1,5 km (przełacza sie na gaz przy tej temperaturze). Czy to normalny obiaw? Może powodem tego jest instalacja gazowa przez co obieg płynu jest większy?
Wszystko jest ok, a jedziesz po prostym terenie czy ze spadkiem? W ojca bravie z sekwencja przełącz się nieraz po 2-3 km jazdy lekko z górki. Temp. przełączania też 30 st.
andrzej4411 [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-09, 09:51
No ja też mam sekwencję, to widocznie chyba tak musi być, a ten termostat nie potrzebnie wymieniałem, ale przynajmniej jestem bogatszy o nowe doświadczenie.
[ Dodano: 2008-10-09, 10:52 ]
Ups...
Teren jest prosty
Zbyt długie nagrzewanie się silnika może być spowodowane tylko i wyłącznie termostatem !
Nie zapomnij że są dwa obiegi ! Wskaznik ruszy się dopiero gdy termostat otworzy duży obieg ! Zauważ że nawet jak wskaznik jeszcze nie pokazuje temperatury to przy włączeniu ogrzewania będzie już dmuchał ciepłym powietrzem :-)
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-10-09, 19:37
pirat napisał/a:
Zbyt długie nagrzewanie się silnika może być spowodowane tylko i wyłącznie termostatem !
Nie zapomnij że są dwa obiegi ! Wskaznik ruszy się dopiero gdy termostat otworzy duży obieg ! Zauważ że nawet jak wskaznik jeszcze nie pokazuje temperatury to przy włączeniu ogrzewania będzie już dmuchał ciepłym powietrzem :-)
Oooo... jakieś nowe teorie Od kiedy wskaźnik temp podnosi się dopiero gdy duży obieg jest otwarty??? Przecież termostat otwiera duży obieg przy ok. 87-88...
Najniższa kreska odpowiada wartości ok. 70 st. C, druga ok. 80, a trzecia ok. 90 st. C. Dla lepszego zobrazowania zaznaczyłem temperatury na poniższej fotce.
Racja !!! Ale u mnie jeszcze nic nie pokazuje a temperatura powietrza z nadmuchu jest już dość spora !
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-10-09, 19:53
pirat napisał/a:
Racja !!! Ale u mnie jeszcze nic nie pokazuje a temperatura powietrza z nadmuchu jest już dość spora !
Podobnie jest i u mnie. Na pewno nie jest to gorące powietrze, ale zakładając, że płyn w układzie jest nagrzany nawet tylko do +60 st. C (jeszcze poniżej 1szej kreski), to już będzie leciało ciepłe powietrze
Ps. też muszę przejechać ok. 1,5 km, zanim wskazówka dojdzie do pierwszej kreski...
6marcu6 [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-09, 19:58
a ja mam pytanie co to oznacza jeżeli temperatura nadmuchu jest bardzo długo zimna a silnik już chodzi baaaaardzo długo(ok. 20min.-przejeżdżam ok 10km)?
Ostatnio zmieniony przez 6marcu6 2008-10-09, 19:59, w całości zmieniany 1 raz
Czyli kolega Michal123 ma wszytko ok !! A tak w ogóle to lanos jest dobrym samochodem ?
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-10-09, 20:00
6marcu6 napisał/a:
a ja mam pytanie co to oznacza jeżeli temperatura nadmuchu jest bardzo długo zimna a silnik już chodzi baaaaardzo długo9ok. 20min.)?
Może oznaczać niesprawny termostat, bądź nagrzewnicę...
[ Dodano: 2008-10-09, 21:06 ]
pirat napisał/a:
A tak w ogóle to lanos jest dobrym samochodem ?
Wiesz... punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia Dla jednego dobrym samochodem będzie BMW E46, dla innego Dacia, a dla innego Lexus... Wg mnie Lanos, pomimo sporej ilości niedociągnięć, jest dobrym samochodem, bo dzięki prostej konstrukcji nie psuje się (odpukać!!! ) ponad miarę, a jeżeli już coś pada, to zazwyczaj jest to tanie w naprawie.
Dla mnie Lanosik jest przede wszystkim pewnym środkiem transportu z punktu A do punktu B
Ps. na pewno Lanosy psują się mniej niż VW (z góry sorry Bradley, ale takie są moje doświadczenia )