Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2010-08-15, 12:06 [Espero] pali jak smok 15-16 litrów/100km
Witam
Mam problem z moim esperakiem, od 3 tyg. pali 15-16 litrów LPG, nie wiem co jest grane, sprawdziłem kody błędów: 13, 32, 44.
32 oznacza że coś z zaworem EGR jest nie tak ...
otóż jakieś 4 miesiące temu miałem z nim problem (samochód szarpał przy lekkim dodawaniu gazu) wtedy wyczytałem tutaj na forum, że jest on zbędny i trzeba go wywalić i zaślepić blaszką...
Chciałem tak zrobić ale nie mogłem go wykręcić więc wpadłem na pomysł i zaślepiłem wężyk prowadzący od tego zaworu do przepustnicy nitem (jak na zdjęciu) i pomogło, autem już nie szarpie
ale czy to ma wpływ na spalanie? i w dodatku kod 44 o co chodzi?
może wymiana reduktora pomoże, bo ma już 120 tys zrobione ?
filtr gazu + regulacja, co myślicie ?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
ChesterNS Ahoj
Auto: było Espero 1.8
Imie: Marcin Pomógł: 70 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 3513 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-08-15, 12:10
Z błędów wynika, że sonda lambda jest do wymiany. I to by się zgadzało z wysokim spalaniem (typowy objaw uszkodzonej sondy).
Ja nie dorastam, tylko zabawki mi drożeją
Gość
Wysłany: 2010-08-15, 12:13
Ja bym bardziej obstawiał walniętą sonde , taki błąd też ci wywaliło . Wymiana przewodów , świec , filtrów i regulacja LPG nie zawadzi . Teoretycznie świece i przewody powinno sie wymieniać co 20 tyś , a regulacje co 10 tyś . Teoretycznie .
adi9xyz [Usunięty]
Wysłany: 2010-08-17, 06:04
ok, dzięki zamówiłem już nową sondę na allegro, a tymczasem wymieniłem na inną używaną z drugiego auta, ale kody 13,32 i 44 dalej są... trzeba zresetować kompa? czy błędy te same powinny zniknąć? (no chyba że ta druga sonda też już padła)...
druga sprawa to taka, że 2-3 tyg temu jak troszkę popadało był problem z kablami zapłonowymi (które zaraz potem wymieniłem), przy ruszaniu miałem wystrzał... dźwignąłem maskę ale wszystko wydawało się w porządku, obudowa filtra powietrza cała, chyba że coś gdzieś mi rozerwało jakieś przewody albo plastiki i zasysa lewe powietrze....
Kri$ Sysiu xD
Auto: Nexia 1,5 8V
Imie: Krzysiek Pomógł: 13 razy Wiek: 31 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 566 Skąd: Płock
Wysłany: 2010-08-17, 06:22
Musisz przeprowadzić reset obowiązkowo żeby ci błedy znikneły. Wyciągnij bezpiecznik od ecm na około 30s. potem włóż i odpal auto ale nie dotykaj gazu. Musi silnik popracować na jałowym biegu do momentu właczenia sie wentylatora lub jak wskazówka od temperatury znajdzie sie w pozycji optimum. Potem gasisz silnik i masz już zrobiony profesjonalnie reset błedów
... ale kody 13,32 i 44 dalej są... trzeba zresetować kompa? czy błędy te same powinny zniknąć?
Niestety trzeba je wykasować, same nie znikną. W domowych warunkach to odłączenie zasilania ECM na ok 1 h a potem trzeba by zaprogramować wolne obroty silnika.
adi9xyz napisał/a:
... przy ruszaniu miałem wystrzał... dźwignąłem maskę ale wszystko wydawało się w porządku, obudowa filtra powietrza cała, chyba że coś gdzieś mi rozerwało jakieś przewody albo plastiki i zasysa lewe powietrze....
Jeżeli wszystko posprawdzałeś, że nic nie rozerwało czy też nie spadły jakieś wężyki podciśnieniowe itp itd to śmiało jeździj dalej.
adi9xyz [Usunięty]
Wysłany: 2010-08-17, 18:12
udało mi się dzisiaj zdiagnozować problem, okazało się że odłączył się mały kabelek od przepustnicy (dziwne że go wcześniej nie zauważyłem) i to była przyczyna dużego spalania...
dziś na trasie wyszło mi że spalił 10 litrów
ale sondę i tak wymienię na nową i skasuje te błędy
dziękuje za pomoc
temat można zamknąć
adi9xyz [Usunięty]
Wysłany: 2010-08-24, 07:49
niestety błąd 13 dalej występuje...
wymieniłem sonde na nową NGK, skasowałem błędy - ale dziś rano sprawdziłem i błąd 13 znów się pojawił...
Połączenie między sondą a ECM.
Najlepiej podjechać gdzieś na komputer diagnostyczny i sprawdzić pracę sondy.
maro84
Auto: Espero
Imie: Marek
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 5 Skąd: Wałcz
Wysłany: 2010-12-27, 09:35
Witam, podłączę się do tematu. moje Espero 1,8 pali mi raz 7-9 litrów gazu na 100 km przy jeździe 90-100, a innym razem 17-20 przy tej samej jeździe. W sumie wygląda to tak, że jedno tankowanie mam 7-9, a drugie 17 - 20. Powiedzcie mi co może być przyczyną, zaznaczam, że benzyny też pali jak smok. Przewody, świece, kopułka, palec - nowe. Rozumiem, gdyby regularnie palił ekstremalnie dużo, ale on pali raz tak raz tak. Pomóżcie.
Witam, podłączę się do tematu. moje Espero 1,8 pali mi raz 7-9 litrów gazu ......
Może zawór w butli Ci różnie odbija i raz zatankujesz normalnie czyli 80% pojemności a innym razem aż "pod korek". Tankujesz zawsze na tej samej stacji, ten sam dystrybutor?
maro84
Auto: Espero
Imie: Marek
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 5 Skąd: Wałcz
Wysłany: 2010-12-27, 20:05
Tankuje cały czas na tej samej stacji, z reguły jadę 200 km i na stację, ale nieraz już przy 180 zaczyna brakować gazu. Kolejnym objawem jaki zauważyłem dzisiaj jest to. że z tłumika wylatuje przy rozruchu nieprzepalona benzyna. Czy możecie mi jakoś pomóc? Pozdrawiam
na dzień dobry sonda lambda do sprawdzenia a najlepiej podłączyć auto pod jakiś komputer diagnostyczny i sprawdzić czy wszystkie odczyty na PB są ok. Potem to samo na LPG.
maro84
Auto: Espero
Imie: Marek
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 5 Skąd: Wałcz
Wysłany: 2010-12-29, 09:26
Przez przypadek zagłębiając się w literaturę i forum doszedłem do tego, że zlokalizowałem kostkę komputera pokładowego, która o dziwo była spięta (zastanawiałem się zawsze, dlaczego wentylator chłodnicy chodzi po przekręceniu zapłonu) i odczytałem trzy koty usterek: 12, 23, i 33. Pierwsza położenie wału korbowego brak sygnału z CPS - gdzie ten czujnik się znajduje i jak sprawdzić czy jest sprawny? Drugi czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym MAT - gdzie się ten czujnik znajduje i jak sprawdzić, czy jest sprawny?, Trzeci kod czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP - gdzie on się znajduje i jak sprawdzić czy jest sprawny? Dzięki z góry za odpowiedź. Pozdrawiam
Markon Przyjaciel Błota i off roadu
Auto: Grand Vitara II i Vitara
Imie: Mariusz Pomógł: 190 razy Wiek: 39 Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 6249 Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2010-12-29, 09:53
maro84 napisał/a:
Przez przypadek zagłębiając się w literaturę i forum doszedłem do tego, że zlokalizowałem kostkę komputera pokładowego, która o dziwo była spięta (zastanawiałem się zawsze, dlaczego wentylator chłodnicy chodzi po przekręceniu zapłonu) i odczytałem trzy koty usterek: 12, 23, i 33. Pierwsza położenie wału korbowego brak sygnału z CPS - gdzie ten czujnik się znajduje i jak sprawdzić czy jest sprawny? Drugi czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym MAT - gdzie się ten czujnik znajduje i jak sprawdzić, czy jest sprawny?, Trzeci kod czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP - gdzie on się znajduje i jak sprawdzić czy jest sprawny? Dzięki z góry za odpowiedź. Pozdrawiam
napisałeś już raz post tera znowu piszesz to samo nie potrafisz znaleźć tamtego