X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Matiz] FAQ Kody usterek silnika

Autor Wiadomość
oziek

Auto: Matiz
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 2
Wysłany: 2009-10-20, 17:40   

Witam, mam nadzieje że ktoś mi pomoże.
W matizie chciałem zrobić diagnostykę, podpiąłem spinacz do kostki ( jak w poradniku "sam naprawiam - matiz" ) i po przekręceniu kluczyka , "check engine " zaczął migać ... bardzo dziwnie, nakręciłem to , bo z liczenia wyszło mi coś bardzo absurdalnego. Wie ktoś może gdzie tkwi błąd?

http://oziek88.wrzuta.pl/...q2Y0/kody_matiz

filmik jest kręcony od momentu przekręcenia kluczyka .
Z mojego liczenia wyszło mi coś takiego
10,1,1,5,10,1,1,10,1,5,10,10 i tak się powtarza

Diagnostykę robię dlatego iż, mam podobno coś z sondą lub świecami ( za dużo spalin mi wydziela = za dużo pali )
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Urbanek

Auto: Matiz
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 48
Wysłany: 2009-10-20, 20:54   

Miałem dziwne kody usterek i brak 12 z przodu (tak powinny się zaczynać kody) z powodu uszkodzonego modułu w aparacie zapłonowym. Wiele cierpliwości wymaga rozszyfrowanie tego wynalazku. Nie wszystkie objawy i usterki są opisane. Powodzenia w naprawie i opisz co pomogło.
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-10-20, 21:17   

oziek napisał/a:
Z mojego liczenia wyszło mi coś takiego
10,1,1,5,10,1,1,10,1,5,10,10 i tak się powtarza

10 mrugnięć oznacza "0", czyli jak masz 10 mrugnięć, a potem 1 mrugnięcie, 1 mrugnięcie i 5 mrugnięć, to kod jest 0115. Potem odpowiednio: 10,1,1,10 = 0110, a 1,5,10,10 = 1500.
Czyli Twój ECM zgłasza 3 błędy - 0115 (błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego), 0110 (wysoki sygnał MAT) i 1500 (obwód termistora parownika - norma jeżeli nie masz klimy).

[ Dodano: 2009-10-20, 21:18 ]
Urbanek napisał/a:
Miałem dziwne kody usterek i brak 12 z przodu (tak powinny się zaczynać kody)

Tak powinny zaczynać się kody usterek, ale nie w Matizie. W Matizie kody błędów są czterocyfrowe...
 
 
Urbanek

Auto: Matiz
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 48
Wysłany: 2009-10-20, 22:43   

Panie Pietro niech Pan przeczyta ostatnie zdanie na stronie 66 w książce "Daewoo Matiz" autor Krzysztof Bujański. W moim aucie zmieniłem dwa moduły i znaczy to że badałem trzy. Zawsze było 12 na początku. Nie wszystko się w książce jest dobrze opisane, to sprawdza się w 100%.
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-10-20, 23:07   

Podejrzewam, że Bujański z rozpędu to dopisał... nie raz spotykałem się w jego książkach z nieścisłościami. Autor wyszedł pewnie z założenia, że skoro zarówno w Lanosach, Nubirach jak i Leganzach kod 12 oznacza to samo - brak sygnału z czujnika położenia wału korbowego, to i pewnie w Matizach tak jest... a niestety tak nie jest. Popytaj innych użytkowników Matizów ;) Zresztą zerknij chociażby tutaj i tutaj. Widać, że procedura sprawdzania kodów usterek jest rozpoczynana od początku, a jakoś kodu 12 nie ma :) Nie wiem dlaczego więc u Ciebie podczas diagnostyki wychodziło 12? Może chodziło o kod 0120?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3811
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-10-21, 22:34   

oziek napisał/a:
Witam, mam nadzieje że ktoś mi pomoże.
W matizie chciałem zrobić diagnostykę, podpiąłem spinacz do kostki ( jak w poradniku "sam naprawiam - matiz" ) i po przekręceniu kluczyka , "check engine " zaczął migać ... bardzo dziwnie, nakręciłem to , bo z liczenia wyszło mi coś bardzo absurdalnego. Wie ktoś może gdzie tkwi błąd?

http://oziek88.wrzuta.pl/...q2Y0/kody_matiz

filmik jest kręcony od momentu przekręcenia kluczyka .
Z mojego liczenia wyszło mi coś takiego
10,1,1,5,10,1,1,10,1,5,10,10 i tak się powtarza

Diagnostykę robię dlatego iż, mam podobno coś z sondą lub świecami ( za dużo spalin mi wydziela = za dużo pali )


Twoje błędy to 0115,0110 i 1500[standardowy brak klimy,nieprzejmowac sie nim] 2 poprzednie niepamietam co oznaczaja trzeba popatrzec do bujanskiego, co do kodu 12,u mnie niewystepuje :P



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
oziek

Auto: Matiz
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 2
Wysłany: 2009-10-21, 22:49   

dzięki, dzięki,

w weekend spróbuję naprawić te usterki.
 
 
Lampart


Auto: Matiz 2001 TOP
Imie: zółtaczka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 202
Wysłany: 2009-11-06, 18:18   

proszę o ustalenie kodów błędów bo mi głupoty wychodzą

http://w944.wrzuta.pl/film/6tUNZgTMQYl/check

a samochód w dzien traci moc taki przymulony się robi



MATIZ TOP
marzenie do realizacji:
 
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3811
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-11-06, 20:19   

0110,0105,0130 poszukaj co one oznaczaja ;)



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
Lampart


Auto: Matiz 2001 TOP
Imie: zółtaczka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 202
Wysłany: 2009-11-07, 00:47   

0110- MAT niski lub wysoki sygnal

0105- MAP niski lub wysoki sygnał

0130- sonda lambda uszkodzenie wewnętrzne


odczytałem i teraz co one mogą oznaczać?

steyr dzieki


czy coś z sondą nie możne być przez to ze mm egr zaślepiony?
 
 
 
Erni
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-09, 20:27   

oziek napisał/a:
Witam, mam nadzieje że ktoś mi pomoże.
W matizie chciałem zrobić diagnostykę, podpiąłem spinacz do kostki ( jak w poradniku "sam naprawiam - matiz" ) i po przekręceniu kluczyka , "check engine " zaczął migać ... bardzo dziwnie, nakręciłem to , bo z liczenia wyszło mi coś bardzo absurdalnego. Wie ktoś może gdzie tkwi błąd?

http://oziek88.wrzuta.pl/...q2Y0/kody_matiz

filmik jest kręcony od momentu przekręcenia kluczyka .
Z mojego liczenia wyszło mi coś takiego
10,1,1,5,10,1,1,10,1,5,10,10 i tak się powtarza

Diagnostykę robię dlatego iż, mam podobno coś z sondą lub świecami ( za dużo spalin mi wydziela = za dużo pali )




mam identycznie co to może oznaczać?
bardzo słaby przy ruszaniu i buczy jak traktor
dzieki za pomoc
 
 
Wasylek
Topik


Auto: FSO Matiz 2006
Pomógł: 156 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1332
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-26, 14:30   

Uwaga generalna: MAtiz nie generuje nigdy żadnego kodu 12, wszystkie kody są czterocyfrowe!



Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
 
 
nawi
Grupa Mazowiecka
Wróg festyniarstwa!


Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek
Pomógł: 215 razy
Wiek: 37
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 3969
Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2010-02-15, 21:38   

Bourne napisał/a:
Mignięcia checka (wskaźnik -lampka w zegarach) sygnalizują kody

Cytat:
NA PRZYKŁADZIE NEXI
Aby "zeskanować" ECM za pomocą lampki kontrolnej silnika,muszisz w gnieżdzie diagnostycznym(gniazdo znajduje się po prawej stronie w kabinie od strony pasażera i jest zaślepione zatyczką),zewrzeć piny A i B.Następnie włączyć zapłon(nie odpalając silnika) i obserwować mrugnięcia lampki kontrolnej).Kody błędów wyswietlane są następująco:
-każdy kod błędu jest wyświetlany 3 razy
-zawsze na początku wyświetlany jest kod 12 - normalka
-czas trwanie każdego błysku l.k. wynosi 0,4 sek
-przerwa między błyskami w ustaleniu następnej cyfry kodu błędu wynosi 1,2 sek(czyli - kod 12 wyświetlany jest w nasępujący sposób - jedno mignięcie,przerwa 1,2 sek,mignięcie,przerwa 0,4 sek,mignięcie).


Dobrze, że wpadłem na ten temat.

Z czytałem dziś błędy z ECM i wyświetla mi się błąd 12 - Czujnik położenia wału. Czy w Nubirze to też normalka?? Pytam się bo ten czujnik kosztuje ok. 130 i nie wiem czy go zamawiać.
 
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-02-16, 12:38   

nawi napisał/a:
wyświetla mi się błąd 12 - Czujnik położenia wału. Czy w Nubirze to też normalka?

Tak. Bo w tym momencie silnik nie pracuje i wał się nie obraca, a czujnik wysyła sygnału. Jeżeli masz tylko 12, to jest ok.
 
 
nawi
Grupa Mazowiecka
Wróg festyniarstwa!


Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek
Pomógł: 215 razy
Wiek: 37
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 3969
Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2010-02-16, 18:09   

Pietro napisał/a:
nawi napisał/a:
wyświetla mi się błąd 12 - Czujnik położenia wału. Czy w Nubirze to też normalka?

Tak. Bo w tym momencie silnik nie pracuje i wał się nie obraca, a czujnik wysyła sygnału. Jeżeli masz tylko 12, to jest ok.


Już nic z tego nie rozumiem. W tabeli kodów Nexii 12 oznacza brak błędu. Ale w tabeli Nubiry to jest kod wału. W takim razie jaki kod się wyświetla jak jest uszkodzony czujnik wału?
Mam zamówiony czujnik wału. Kosztuje on 130 zeta więc jak nie trzeba to go nie wymienię.
 
 
 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt