X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Matiz] FAQ Kody usterek silnika

Autor Wiadomość
Bourne
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-28, 22:43   [Matiz] FAQ Kody usterek silnika

W matizie zwiera się styki w kostce złącza diagnostycznego są to piny A i C

Złącze znajduje się od strony pasażera pod schowkiem

kody usterek
0105-tps
0110-mat
0115-sygnal cts
0120-tps
0130-sonda
0201-wtrysk 1
0202-wtrysk 2
0203-wtrysk 3
0320-opto w aparacie
0340-opto aparatu
0440-cewka pochlaniacza oparow
0500-blad vss
0505-problem iacv
0560-wysokie ladowanie
0601-blad ecm
1100-korekcja a/f
1110-adaptacja korekcji a/f
1500-termistor pochlaniacza
1610-przekaznik glowny
1620-wlacznik a/c
1630-niskie obroty wentylatora na biegu wolnym
1631-niskie obroty na biegu szybkim
0325-czujnik spalania stukowego
0400-cewka egr
1600-imobilizer uszkodzony
1601-imobiliser uszkodzony
1602-imobiliser uszkodzony
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Krewki_Stachu
[Usunięty]

Wysłany: 2007-12-28, 19:27   

a gdzie te kody wysiwetla, jak je odczytac ?
 
 
Bourne
[Usunięty]

Wysłany: 2007-12-28, 19:37   

Mignięcia checka (wskaźnik -lampka w zegarach) sygnalizują kody

Cytat:
NA PRZYKŁADZIE NEXI
Aby "zeskanować" ECM za pomocą lampki kontrolnej silnika,muszisz w gnieżdzie diagnostycznym(gniazdo znajduje się po prawej stronie w kabinie od strony pasażera i jest zaślepione zatyczką),zewrzeć piny A i B.Następnie włączyć zapłon(nie odpalając silnika) i obserwować mrugnięcia lampki kontrolnej).Kody błędów wyswietlane są następująco:
-każdy kod błędu jest wyświetlany 3 razy
-zawsze na początku wyświetlany jest kod 12 - normalka
-czas trwanie każdego błysku l.k. wynosi 0,4 sek
-przerwa między błyskami w ustaleniu następnej cyfry kodu błędu wynosi 1,2 sek(czyli - kod 12 wyświetlany jest w nasępujący sposób - jedno mignięcie,przerwa 1,2 sek,mignięcie,przerwa 0,4 sek,mignięcie).
 
 
Picior

Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 1
Wysłany: 2008-01-02, 16:14   

Witam,

Co prawda temat można uznać za zamkniety ale nie chce tworzyć nowego wątku więc zapytam tu. Czy próbował ktoś odczytać kody z angielskiej wersji matiza. Rok produkcji 2002, przednie lampy w stylu "lupo".
Odnalazłem kostkę diagnostyczną obok schowka (po lewej stronie w tym przypadku) ale wtyki opisane są od 1 do 16, brak liter.
____________________
/ 16 15 14 13 12 11 10 9 \
/----------------------------------\
/_8__7__6__5__4__3__2__1\

Miejsca oznaczone X bedą wtykami:
_____________________
/ XX 15 14 XX XX 11 10 XX \
/-----------------------------------\
/_8__X__6__5__X__3__2__1\


Które piny proponujecie zmostkować, żeby zczytać kody w metodą błysków.
Dziękuje za wskazówki!

edit: wychodzi na to ze chyba mikt nie jest w stanie mi pomoc. Autodata pokazuje ze w matizie montowane byly 2 typy komputerow sterujacych silnikiem, ale zaden z typow nie ma takiego ukladu pinow jak ta kostka. No cóz pozostaje tylko diagnostyka w garage...
 
 
exnd
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-22, 22:18   

Witam ! jestem tu nowa. od kilku miesiecy mam matiza i mam takze problem z checkiem, samochodem zajmuje sie moj tata, i mam ogromna prosbe odnosnie kodow, a mianowicie nie mam pojecia jak je odczytac, az glupio ale czytalam kilka razy instrukcje na przykladzie nexii ale bardzo prosze o jeszcze prostsza instrukcje, mam nadzieje ze szybko ktos mi pomoze bo samochod ani rusz nie odpala :(
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Bradley
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-22, 22:28   

exnd, jedynym problemem jest lokalizacja pinow A i C. Nie posiadam matiza, wiec nie jestem w stanie pomoc, ktore to piny w kostce. Reszta odczytu wg schematu: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=5643
 
 
Bourne
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-23, 06:58   

zewrzyj piny ( nakręć filmik) i włącz zapłon to pomożemy
 
 
exnd
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-23, 10:40   

Bradley - Dzieki wielkie za filmik ! tego wlasnie potrzebowalam ! teraz tylko musze z tata rozkminic o co kaman :niewiem:
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-05, 22:07   

Panowie po proszę o wyrażenie własnej opinii na ten temat: cytat

Witam jestem troszeczkę.......... ..jakby to powiedzieć z innego KLUBU, ale kiedyś pracowałem w CENTRUM BADAŃ I ROZWOJU DAEWOO-FSO odłączenie samego akumulatora pozwala na reset kompa czyli ECU. Jest to skuteczne oczyszczenie komnpa z błedów wcześniejszych odpaleń samochodu. ECU resetuje sie po około 8-10 min po odłączeniu akumulatora. Ale żeby poprawnie odpalić ECU należy jeszcze zaprogramować ustawienie przepustnicy tzn:

1. Odpalić samochód bez dodawania gazu
zgaśic auto po rozgrzaniu silnika do temp.pracy i wyjąć kluczyk !!!
2. przekrecic zapłon ale nie odpalac silnika
3. wykonać siedem powolnych ruchów pedałem gazu "od deski do deski"
4. Odpalić autko dodając gaz. - i bonvayage..........
Ostatnio zmieniony przez profil skasowany 2009-09-17, 22:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marop


Auto: Matiz Joy '99
Imie: Marek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 35
Wysłany: 2008-09-13, 10:57   

Jeszcze pytanie jedno w nexi kody bledow sa 2 cyfrowe a w matize 4 cyfrowe kod
12 latwo odczytac ze to niby brak bledow a w matizie jaki kod gdy jest brak bledow i jak odczytac np 0 skoro kody bledow to np 0105-tps? mozna pomylic z dluga przerwa chyba jesli jedno mrugniecie i przerwa 1,2s to jest 1, 0 jak sie odczytuje?!, ktore to A i C skoro tam nie ma zadnych znacznikow
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-13, 12:32   

marop napisał/a:
ktore to A i C skoro tam nie ma zadnych znacznikow


Od prawej siedzac na fotelu (wew. pasek pinów) 1 pin to A 3 pin to C.
 
 
grzechu28
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-13, 12:26   

witam. jerzdze matizem od sześciu lat,to naprawde wdzięczne autko. mam też problemy z kodami. Wymieniłem silnik i od tej pory samochód zaczoł wariować.Zapala się żółta lampka i samochód gaśnie. mam nadzieje ze wasze rady pomogą. Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-10-14, 09:10 ]
Witam ponownie. Czy ktoś jeszcze czyta to forum? :omg:
 
 
Urbanek

Auto: Matiz
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 48
Wysłany: 2009-02-15, 19:06   

Bourne napisał/a:
Mignięcia checka (wskaźnik -lampka w zegarach) sygnalizują kody

Cytat:
NA PRZYKŁADZIE NEXI
Aby "zeskanować" ECM za pomocą lampki kontrolnej silnika,muszisz w gnieżdzie diagnostycznym(gniazdo znajduje się po prawej stronie w kabinie od strony pasażera i jest zaślepione zatyczką),zewrzeć piny A i B.Następnie włączyć zapłon(nie odpalając silnika) i obserwować mrugnięcia lampki kontrolnej).Kody błędów wyswietlane są następująco:
-każdy kod błędu jest wyświetlany 3 razy
-zawsze na początku wyświetlany jest kod 12 - normalka
-czas trwanie każdego błysku l.k. wynosi 0,4 sek
-przerwa między błyskami w ustaleniu następnej cyfry kodu błędu wynosi 1,2 sek(czyli - kod 12 wyświetlany jest w nasępujący sposób - jedno mignięcie,przerwa 1,2 sek,mignięcie,przerwa 0,4 sek,mignięcie).


-zawsze na początku wyświetlany jest kod 12 - normalka
Nie dla wszystkich to normalka, miałem taką usterkę aparatu zapłonowego i kodu 12 nie było. Tylko liczenie jakoś nie wychodzi, poza tym to normalka.

[ Dodano: 2009-02-15, 19:18 ]
aseramati napisał/a:
marop napisał/a:
ktore to A i C skoro tam nie ma zadnych znacznikow


Od prawej siedzac na fotelu (wew. pasek pinów) 1 pin to A 3 pin to C.



Gniazdo ALDL mocowane jest na dwa blachowkręty. Moje odwrotnie przykręcone i liczę te piny od drzwi. Ten drugi rząd jest w jakimiś szerszym plastyku (tak pamiętam).
 
 
mirekw112

Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 3
Wysłany: 2009-03-09, 21:38   

Witam wszystkich.Może ktoś mi pomóc.U mojego znajomego w matizie wyświetla się kod 1001.Nie znalazłem wyjaśnienia tego kodu.Ostatnio pokazał się kod 0105 a mechanik stwierdził,że to centralka coś pogrzebał i nadal jest lipa z odpalaniem.Zimny odpala.
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2009-03-09, 22:12   

1001- XXXXXXX

0105 to za wysoki sygnał MAP- czujnika cisnienia bezwzględnego
 
 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt