X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Samodzielna wymiana listwy wtrysk. Valtek na Matrix

Autor Wiadomość
Tessik
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-20, 22:41   [Lanos] Samodzielna wymiana listwy wtrysk. Valtek na Matrix

Witam
Posiadam instalke LPG Stag 300 z niebieską listwą wtryskową Valtek. Na instalce przejechałem już nieco ponad 40 tys km. Ostatnio zauważyłem dość nierówną pracę na gazie. Myśle ze to wina kończących się już powoli wtrysków gazowych. Wszystkie parametry po sprawdzeniu w AcGas Synchro są w normie, ciśnienie na reduktorze stabilne nawet przy dużych obrotach, mapy wtrysków pokrywają się, odczyt z sondy lambda prawidłowo faluje).
Poza tym od momentu założenia instalki wiedziałem ze gazownik troche przyoszczędził na listwie wtryskowej i założył mi wolne wtryski 3 omowe. Spalanie nawet na spokojnej jezdzie na trasie wynosi ok 9 litrów gazu a w miescie to masakra bo na 32 litrach robiłem teraz z 190 km. Instalka szczelna i świeżo po przeglądzie. Kwestie spalania już moze nie jest aż tak istotna w tej chwili ale ostatnio jak stoje w korkach bardzo nierówno pracuje mi autko na gazie (po przełączeniu na benzyne jest dobrze).
Dlatego też chciałbym wymienić tą listwę na matrixy HD344. Mam więc kilka pytań:
1. Czy wymiana listwy na nową jest zgodnie z moimi odczuciami czynnościa prostą i wiąże się tylko z założeniem kilku wężyków i podłączenia przejściówki z listwy VALTEK na MATRIX?? Odrazu oczywiście wymieniłbym filtr fazy ciekłej w reduktorze i filtr fazy lotnej i skalibrował na nowo instalkę.
2. Czy są dostępne dysze kalibracyjne inne niż ze średnicą przelotu 1,5 mm (nie chiałbym rozwiercać dysz).
3. Czy moge liczyć a jak tak to o ile na zmiejszenie sie spalania gazu??

Jak możecie to proszę również o jakieś dodatkowe wskazówki:)
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
radzio73


Auto: Lanos 1.6 16V
Imie: Radek
Pomógł: 33 razy
Wiek: 50
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 1310
Skąd: włocławek
Wysłany: 2010-08-21, 21:24   

1. jest czynnością prostą, należy tylko dokladnie podłączyć wężyki, po kalibracji przeprowadź strojenie podczas jazdy
2. jak dotąd spotykałęm sie z dyszami 1.5 mm lub takimi bez przelotu. nie jestem pewien czy matrix HD344 nie ma dysz takich jak Valteki. ale najlepiej wykonac kalibracje, sprawdzić jak się wyrysuje mniożnik i wiertłem co 0,1 mm rozwiercać dysze az do uzyskania zadowalającego efektu.
3. na obniżenie spalania mozesz liczyć
 
 
 
Tessik
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-21, 22:02   

Dzieki za informacje.
Dzisiaj z ciekawości podjechałem do gazowników zeby sprawdzić ile kosztuje wymiana wtrysków gazowych na MATRIXy. Przeraziłem się troszeczke kwotą bo zaspiewali za same wtryski około 550 zł + zamotnowanie z kalibracją 150 zl, wiec w sumie 700 zł:D
Wiec skoro na allegro listwa kosztuje prawie 200 zl taniej to zabiore się za to sam.
Gazownicy w sumie podkreślili ze do lanosa nie potrzebuje takich drogich wtrysków i wystarczą spokojnie czerwone valteki 3 omowe za 150 zł i niepotrzebnie bym przepłacał.
Jak czytam na forum to jednak wszyscy polecają te matrixy ze wzgledu na bardzo krótkie czasy wtrysków w lanosie (przy pracy jałowej mam 2,3 ms).
Ale w sumie wiem ze niektórzy polecają tez listwe MAGIC JET z opornościa cewek równą 2 om. Wówczas nie potrzebowałbym przejściówki za 40 zł link z allegro
Muszę jeszcze się z tym przespać:) Dzieki za dotychczasową pomoc:)
 
 
radzio73


Auto: Lanos 1.6 16V
Imie: Radek
Pomógł: 33 razy
Wiek: 50
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 1310
Skąd: włocławek
Wysłany: 2010-08-21, 22:36   

lanos nie ma krótszych czasów wtrysku na biegu jałowym? Co do magicjetów to sa opinie o wadliwych egzemplarzach. Ja mam u siebie magicjety, na dyszach 1.6 wyrabiają sie na niskich obrotach (ma wtrysk benzyny fullgroup)
jak cie stac to polecam matrixy
 
 
 
arek75

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 232
Wysłany: 2010-08-22, 11:13   

Tessik napisał/a:
Przeraziłem się troszeczke kwotą bo zaspiewali za same wtryski około 550 zł + zamotnowanie z kalibracją 150 zl, wiec w sumie 700 zł:D


Pazerni są :D , Załóż matrixy + dobry filtr fazy lotnej i będziesz miał święty spokój , magici nie polecam , przerabiałem u siebie. Oczywiście później jak mówi instrukcja od staga dobór dysz odpowiedni i ustawianie w czasie jazdy. U mnie matrixy przejechały jak narazie 15 tys. bezproblemowo ;)
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
krzychukr
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-23, 14:51   

Tessik napisał/a:
Gazownicy w sumie podkreślili ze do lanosa nie potrzebuje takich drogich wtrysków i wystarczą spokojnie czerwone valteki 3 omowe za 150 zł i niepotrzebnie bym przepłacał.


No to najlepiej o tych gaziarzach nie świadczy, bo właśnie do lanosa potrzebne są szybkie wtryskiwacze, bo jak zestroisz wolne wtryskiwacze by chodziły dobrze na wolnych obrotach, to zabraknie im wydajności przy dużych obciążeniach i wysokich obrotach. Co do MagicJetów to mają problem wrażliwości na brud i zmiennej wydajności w funkcji swojej temperatury, od biedy mogą być, ale Matrix to jednak wyższa kategoria.
Tak czy inaczej warto zastosować dobry filtr fazy lotnej, podobno Czaja FLS albo FL03 są dobre.
 
 
Tessik
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-23, 18:03   

Dzieki za podpowiedzi:) Jednak zdecyduje się na matrixy. Troszeczkę się wykosztuje ale mam nadzieje ze nie będe żałował i przejade na nich spokojnie z 40 tys km.
Licze też że spalanie mi się obniży przy tych wtryskach:)
Pozdrawiam
 
 
adammada
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-25, 11:22   

Bardzo mnie interesuje ta wymiana Valteków 3OM na szybsze. Możesz opisać jak będziesz to zrobisz?
 
 
Tessik
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-25, 15:23   

Wczoraj zamówiłem na allegro części (filtry i listwę wtryskową), gdyż w Kołobrzegu w żadnym sklepie nie mogłem dostać podzespołów LPG. I przerzucam się jednak na MAGIC JETy . Myślę, że do piątku dojdzie i w weekend się za to zabiore.
Po wczorajszych zakupach już wiem, że trzeba się trzymać z dala od gazowników. Filtr fazy ciekłej do reduktora na allegro kosztował mnie 3,50 zł a koles za ten sam filtr z wymianą skasował 50 zł!!!
A to tylko odkręcić 3 śrubki, wyciągnąć, włożyć i zakręcić!!! Przerażające są te ceny!!!
 
 
radzio73


Auto: Lanos 1.6 16V
Imie: Radek
Pomógł: 33 razy
Wiek: 50
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 1310
Skąd: włocławek
Wysłany: 2010-08-25, 19:48   

mogłeś kupić pojedyńcze magicjety, chyba że tak zrobiłes?
 
 
 
Tessik
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-25, 21:03   

Kupiłem całą listwe z tej aukcji:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1190730541
Mam jeszcze dodatkowe pytanko bo jak sprawdzałem w programie AcGas Synchro 1.14.1.0 w wyborze wtrysków mam wybrać przy MAGICJETach opcję "VATLEK/RAIL/AC 2 Ω" czy jakąś inną??
 
 
radzio73


Auto: Lanos 1.6 16V
Imie: Radek
Pomógł: 33 razy
Wiek: 50
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 1310
Skąd: włocławek
Wysłany: 2010-08-25, 21:15   

a nie możesz zaktualizować sterownika do nowszego oprogramowania?
aha, wtryskiwacze mają dysze 2.0, nie wiem czy nie będą za duże, głównie o niskie obroty chodzi.
 
 
 
krzychukr
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-26, 09:30   

Tessik napisał/a:
Kupiłem całą listwe z tej aukcji:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1190730541
Mam jeszcze dodatkowe pytanko bo jak sprawdzałem w programie AcGas Synchro 1.14.1.0 w wyborze wtrysków mam wybrać przy MAGICJETach opcję "VATLEK/RAIL/AC 2 Ω" czy jakąś inną??

W Stagu Magici podobno dobrze pracują na ustawieniach Matrix
 
 
Tessik
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-26, 19:48   

Do staga 300 nie ma nowszego softu. Oprogramowanie w samym sterowniku też zaktualizowałem.
Jeśli chodzi o dysze to sprawdzałem że zgodnie z instrukcją Staga przy ciśnieniu z reduktora 1 bar dysze dobiera się następującą:
Średnica dyszy Moc na 1 cylinder [KM]
1,8-2 _________________12 – 17
2,1-2,3 ________________18 – 24
2,4-2,6________________ 25 – 32
2,7-2,9 ________________ 33 – 40
3,0 ___________________ 41 – 48

Mój silniczek ma 86KM więc na jeden cylinder wychodzi 21,5 KM. Z tego wynika że powinno być dobrze a nawet mogą być dysze minimalnie za małe. Ciśnienie na reduktorze w tej chwili mam około 1,05 ale myśle ze obniże do tego 1 bara. Na początku jak mi założyli gaz 2 lata temu to miałem ustawione 1,25 bara przy tych niebiekisch wtryskach 3 omowych (wyraźnie było czuć wówczas nierówną pracę silnika zaraz po przełączeniu na gaz). Po obniżeniu do 1,05 bara i ponownej kalibracji była znaczna poprawa:)
To piszecie że jak ustawie wtryski w AcGas Synchro na Matrixy będzie dobrze??
 
 
adammada
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-26, 22:42   

W instrukcji do STAGa jest napisane:


Należy zwrócić uwage na to, że wartośoci podane w tabeli s1 wartościami
orientacyjnymi i mogą w niektórych przypadkach nie pokrywać się z rzeczywistością.


A poniżej, że taka sytuacja może wystąpić w samochodach z półsekwencją (wtedy o połowę mniejsze wtryski, bo wtrysk jest co obrót wału, a nie co 2). A Lanosy mają półsekwencję...
Ostatnio zmieniony przez adammada 2010-08-27, 09:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt